3 لاخ سال نوری, مرگ, radio galaxy شناسایی با کمک GMRT

نوشته شده توسط Anjali Marar | پونا | منتشرشده: ژوئن 25 سال 2020 11:50:57 pm تشخیص می تواند ارائه جد

توسط NEWSMINERAL در 5 تیر 1399
نوشته شده توسط Anjali Marar | پونا | منتشرشده: ژوئن 25 سال 2020 11:50:57 pm
Indian and South African astronomers, radio galaxy, gmrt telescope, dying radio galaxy located, galaxy located by indian astronomers, indian express news تشخیص می تواند ارائه جدیدتر بینش در درک تکامل از رادیو کهکشان ها. (بازنمودی)

یک تیم از هند و آفریقای جنوبی ستاره شناسان تشخیص داده از مرگ یک رادیو کهکشان واقع در حدود 3 لاخ سال نوری دور است.

کشف شد, قطعی با کمک آرشیوی داده های ذخیره شده در لوله Metrewave رادیو تلسکوپ (GMRT) است که توسط TIFR-مرکز ملی رادیو فیزیک نجومی (NCRA) پونا.

تشخیص می تواند ارائه جدیدتر بینش در درک تکامل از رادیو کهکشان ها.

نام J1615+5452 این تشخیص است که در میان کمتر مرگ رادیویی کهکشان های شناخته شده تا کنون به عنوان آنها رایت کردن بسیار سریع در مقایسه با سن جهان (3.8 میلیارد سال).

"این نسبتا سریع تخریب می کند و تشخیص بسیار دشوار است و آن را به دست آورد تنها در پایین فرکانس های رادیویی است که رصدخانه ها مانند GMRT ارائه دهد. ما نیاز به مهارت های جدیدتر برای تشخیص چنین مانده رادیویی در کهکشان ها" گفت: Ishwar چاندرا از NCRA که همکاری نویسنده این مقاله 'J1615+5452: باقی مانده های رادیویی کهکشان در ELAIS-N1 زمینه.

ویژگی های رادیویی از کهکشان فعال هسته ای یک جفت لوب جت و نقاط. هسته ای حفظ مستمر ejections از ماده است که سوخت فعال کهکشانی هسته. پس از زنده بودن این کهکشان در نهایت وارد یک فاز در حال مرگ جایی هسته ای خود موتور سوئیچ کردن زمانی که این موضوع که سوخت آن اجرا می شود.

وجود دارد دو نوع اصلی از باقی مانده های رادیویی در کهکشان ها که می میرد به طور کامل و یکی دیگر که دوباره متولد شده است با توجه به فعال هسته ای اما با به دست آوردن زندگی باعث شده برخی از محرک های خارجی مانند تامین مجدد ماده از یک رویداد مانند ادغام.

"J1615+5452 نه به حال یک هسته و نه آن نمایش گذاشتن هر گونه ویژگی های معمول یک فعال رادیویی کهکشان که در زير ميکروسکوپ فرکانس پایین. آن را به نظر می رسد شبیه به یک فازی شی در رادیو و قدرت کاهش یافته و به سرعت نسبت به فرکانس های بالاتر که تایید کرد که آن را زوال گفت:" چاندرا بود که بخشی از re-تجزیه و تحلیل داده های گرفته شده در 1400 مگا هرتز (MHz), 610 مگاهرتز 325 مگاهرتز و 150 مگاهرتز.

داده ها در 1400 مگاهرتز به دست آمده از کارل G Jansky آرایه بسیار بزرگ (VLA) تلسکوپ. این کشف تایید شد توسط GMRT داده های مشاهده شده از سال 2011 تا 2017. از اواخر سال GMRT آرشیوی داده شده است دوباره مورد استفاده برای ساخت جدیدتر اکتشافات.

"داده های مورد استفاده در اینجا بود که قبل از GMRT به روز رسانی شد. این نشان می دهد که چگونه هر بیت از اطلاعات ما قرار داده می شود برای استفاده بهتر" گفت: Yashwant گوپتا مدیر NCRA.

وقتی پرسیده شد که در مورد نمونه های قبلی از تشخیص و باقی مانده های رادیویی کهکشان چاندرا گفت: "تا کنون بسیاری از تشخیص از باقی مانده های رادیویی کهکشان ها شده اند از کسانی بودند که دوباره متولد شده تنها به دلیل خود ejections نشان داد تازه ذرات که به آسانی تشخیص داده. در حالی که در مورد مرگ کهکشان ها, سیگنال ها منتشر در طبیعت است."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب