دلیل کمبود نیروی کار بیش از 8 برابر افزایش کاشت مستقیم برنج در پنجاب

نوشته شده توسط انجو Agnihotri Chaba | Jalandhar | منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 1:29:24 pm کشاور

توسط NEWSMINERAL در 21 خرداد 1399
نوشته شده توسط انجو Agnihotri Chaba | Jalandhar | منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 1:29:24 pm
Amid labour shortage, over 8 fold rise in direct sowing of rice in Punjab کشاورز Jagdeep سینگ (دوم از راست) با DSR ماشین در سنگرور را Kanoi ایجاد کرد. (اکسپرس عکس)

کمبود شدید نیروی کار مهاجر به کاشت برنج کمک کرده است پنجاب رسیدن به آنچه دولت شده است ناموفق تلاش برای انجام این کار برای بیش از یک دهه. برای اولین بار در این سال, این منطقه تحت مستقیم بذر برنج (DSR)' تنظیم شده است به بالاترین تا کنون از سال تکنولوژی معرفی شد و دولت در 2009-10. افزایش منطقه تحت DSR حتی با توجه به روند اولیه است و در حال حاضر 8.60 بار بالاتر از سال گذشته و کاشت برنج ادامه خواهد داد تا پایان این ماه. کارشناسان تخمین می زنند که در زمان کاشت به پایان می رسد در حدود 22 درصد به 26 درصد از کل منطقه هدف از برنج خواهد آورد تحت DSR روش – یک روش است که موجب صرفه جویی در آب است و نه کار فشرده.

در حالی که برنج پيوند با استفاده از روش سنتی – گودال روش – فقط شروع از 10 ژوئن DSR کاشت شروع می شود در حدود 2-3 هفته قبل از. بنابراین پنجاب در حال حاضر به اتمام کاشت برنج با DSR در حدود 2 لاخ هکتار از کل هدفمند برنج منطقه قبل از آن در روش سنتی کاشت حتی آغاز می شود.

حتی اگر دولت ترکیبی از DSR منطقه از پنج سال گذشته و سپس در این سال منطقه بالاتر است. در پنج سال گذشته از سال 2015 تا 2019 پنجاب در مجموع می تواند کمتر از 2 لاخ هکتار تحت DSR در حالی که در این سال به تنهایی از آن عبور کرده 2 لاخ هکتار علامت تا تاریخ با سه هفته از کاشت چپ. به عنوان مثال در سال 2018 منطقه تحت DSR تنها 5000 هکتار و آن را تنها 23,300 هکتار در سال 2019. در مقایسه با سال گذشته به افزایش است 8.60 بار.

مدیر پنجاب کشاورزی بخش Dr Sutantra Airi گفت: هند اکسپرس که آنها تعجب است که کشاورزان "در حال اجرا پس از DSR در این سال در حالی که پیش از آنها استفاده می شود برای فرار از آن".

"با توجه به مهاجر کمبود نیروی کار و نرخ بالای خواستار کار محلی اطراف تومان 5000 تا 6000 تن در هکتار در آنها در حال انجام آن است. ما شده اند به آموزش آنها برای استفاده از DSR متوسط به سنگین خاک تنها و گفتن آنها را لیزر در زمین نیز باید به طوری که کل میدان می شود در برابر آب," او گفت:, و اضافه کرد که در حال حاضر بیش از 2 لاخ هکتار منطقه تحت پوشش, تحت DSR دارد و انتظارات از پوشش حدود 6 لاخ هکتار تحت آن این سال است. پنجاب هدفمند برای ایجاد برنج در حدود 27-28 لاخ هکتار از جمله حدود 7 لاخ تحت برنج باسماتی (خوب برنج معطر) این سال است.

روش سنتی در مقابل DSR

در حالت عادی پیوند کشاورزان آماده مهد کودک که در آن برنج دانه ها را کاشته و مطرح به گیاهان جوان است. این نهال ها پس از آن کنده شده و دوباره کاشته 25-35 روز بعد در میدان اصلی.

در DSR وجود ندارد مهد کودک آمادگی و یا پیوند. این برنج دانه ها به جای به طور مستقیم به حفر زمین توسط تراکتور-طراحی ماشین. پنجاب دانشگاه کشاورزی (PAU) در Ludhiana توسعه 'خوش شانس دانه مته' است که می تواند افشانده شدن دانه ها و به طور همزمان نیز اسپری علف کش برای کنترل رشد علف های هرز.

پنجاب نیاز به حداقل 6 لاخ مهاجر کارگر به کاشت برنج در 27-28 لاخ هکتار با روش سنتی که بسیار کار فشرده. DSR نیاز نه مهد کودک کاشت و پیوند است که خود مستلزم حداقل کارگر مورد نیاز است.

همچنین در روش سنتی و گیاهان پیوند شده در 6 اینچ آب های عمیق و باید به آبیاری تقریبا روزانه (اگر وجود دارد هیچ باران) به اطمینان حاصل شود عمق آب از 4-5 سانتی متر اما در DSR آب جایگزین علف کش ها.

روند این سال

تقریبا تمام ولسوالی های پنجاب نشان داده اند یک تغییر نسبت DSR با توجه به داده ها از منابع منطقه کشاورزی دفاتر در سراسر پنجاب.

در حالی که فتهگره صاحب, Bathinda, Ropar و پتهنکت مناطق که تا به حال نرفته برای DSR در سال گذشته در همه این مناطق در این سال کاشته اند از 4500 هکتار و در سال 2000 1100 و 100 هکتار با استفاده از DSR بود.

کپورتهلا تا تاریخ دیده است 275 بار افزایش DSR استفاده از این سال است. از مجموع 100 هکتار تحت DSR در سال گذشته در این سال از آن رفته تا به 27,500 هکتار تا تاریخ.

در Gurdaspur شده است وجود دارد 60-زمان افزایش در این منطقه از 100 هکتار در سال گذشته به 6000 هکتار این سال است. Ludhiana ثبت کرده است 26 بار افزایش در منطقه تحت DSR.

در سنگرور شده است 44 بار افزایش از 700 هکتار در سال گذشته به 29,000 هکتار از این سال تا تاریخ.

روند منعکس شده است در امریتسار و Ferozepur بیش از حد.

در امریتسار شده و به 16 برابر افزایش می دهد (از 500 هکتار به 8020 هکتار) و در Ferozepur آن است که 25 بار نوسان رو به بالا از 700 هکتار در سال گذشته به 12 ، 000 هکتار در سال جاری تا کنون.

در Mukatsar صاحب, که در آن در سال گذشته 12,900 هکتار تحت DSR این منطقه در حال حاضر به اتمام کاشت با DSR در 26,000 هکتار (64,220 هکتار).

"ما انتظار دارند که ما منطقه را لمس 50,000 تا 55,000 هکتار (1,23,500 به 1,35,850 هکتار) به عنوان ما parmal برنج کاشت خواهد بود در ادامه تا 15 ژوئن و پس از آن ارقام باسماتی مانند خواهد کشت با DSR" گفت: رئیس جهاد کشاورزی افسر Mukatsar صاحب, Dr Jalour Singh اضافه کرد که آنها تا به حال هرگز انتظار چنین یک پرش بزرگ در منطقه تحت DSR. این منطقه دارای 475 ماشین آلات و تجهیزات برای کاشت برنج به طور مستقیم.

در Jalandhar که در آن تنها از 1300 هکتار تحت DSR در سال گذشته این افزایش به 12 ، 000 هکتار تا به امروز گفت: Dr Naresh Gulati, کشاورزی, افسر, Jalandhar, و اضافه کرد که کشاورزان که هرگز می خواستم برای رفتن برای این زودتر نیست shying دور این زمان از اتخاذ DSR.

برنلا منطقه دیده می شود 20 برابر افزایش DSR منطقه است. از آن بالا رفته از 1000 هکتار در سال گذشته به 20 ، 000 هکتار در سال جاری تا کنون گفت: کائو بلدو سینگ.

در این سال کشاورزان حتی رفته مایل اضافی و خود را اصلاح مبارک کاشت' استفاده می شود به طور مستقیم برای کاشت گندم برای کاشت مستقیم برنج گفت: مدیر جهاد کشاورزی پنجاب.

"با DSR کاشت ما حتی صرف یک چهارم از آنچه کارگران خواستار هستند برای پیوند و آن نیاز دارد در حدود 30-40 درصد کمتر آب به عنوان آن را نمی کشت در آب ایستاده اما تنها یک مرطوب میشه و نیاز به آب برای اولین بار پس از سه هفته" گفت: کشاورز Jagdeep سینگ از سنگرور را Kanoi ایجاد کرد که کشت برنج با DSR در کل مزرعه اضافه کرد که در خود ایجاد کرد اکثر کشاورزان در حال رفتن برای DSR روش این سال است.

در Kanoi کشاورزان کاشته اند حدود 30 درصد از روستا در مجموع از 1000 هکتار زمین کشاورزی با DSR.
در خری و Ugranhan روستاها بیش از حد کشاورزان از کشت برنج با DSR در مناطق. کشاورزان Gurpal سینگ و Kuldeep سینگ از خری روستا در سنگرور منطقه هرگز سعی DSR همیشه قبل از, اما در این سال آنها سعی کرده اند آن را در 9 و 18 هکتار بود -- یک روند است که درست است برای بسیاری از کشاورزان در پنجاب در میان Covid ناشی از کمبود نیروی کار.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب