IISc تیم توسعه کم هزینه دستگاه های قابل حمل برای تشخیص ملامین در شیر

نوشته شده توسط رالف الکس Arakal | بنگلور | منتشر شده در تاریخ: 12 مه سال 2020 9:21:35 pm این دستگاه

توسط NEWSMINERAL در 23 اردیبهشت 1399
نوشته شده توسط رالف الکس Arakal | بنگلور | منتشر شده در تاریخ: 12 مه سال 2020 9:21:35 pm
bengaluru news, iisc bengaluru, low-cost portable device to detect melamine in milk, milk melanine, indian express این دستگاه همچنین می تواند اصلاح شود برای شناسایی سایر مواد مانند سرب و جیوه.

محققان در موسسه علوم (IISc) در بنگلور را توسعه داده اند و کم هزینه, دستگاه دستی برای تشخیص وجود ملامین در شیر و محصولات لبنی. ملامین یک ترکیب استفاده می شود که به حرامزاده شیر و محصولات لبنی است که می تواند منجر به کلیه مربوط به بیماری ها و همچنین نارسایی کلیه.

به گفته محققان این تکنیک در حال حاضر استفاده می شود به تشخیص حضور ملامین و زمان مصرف و به طور معمول نیاز به گران قیمت و تجهیزات پیشرفته و پرسنل بسیار آموزش دیده.

دستگاه طراحی و توسعه توسط تیم انتظار می رود تا روند تشخیص ملامین در آب و شیر سریع تر است.

با توجه به IISc بیانیه منتشر شده در دوشنبه, محققان با استفاده از دستگاه های جدید به آزمون طیف وسیعی از غلظت های ملامین و قادر به تشخیص تا 0.1 قسمت در میلیون (ppm) از ملامین در آب و شیر است که بسیار پایین تر از حد قابل قبول از 1 ppm. "تشخیص زمان فقط چهار دقیقه کردند."

در توضیح این روند Radhika Nambannor Kunnath یک دانشجوی دکتری در Gorthi آزمایشگاه و نویسنده سرب از مطالعه گفت: "این تیم به رهبری توسط Sai سیوا Gorthi دانشیار در گروه ابزار دقیق و فیزیک کاربردی (IAP) در IISc ابداع یک fluorometer است که می تواند تشخیص شکل گیری نانوذرات مس مشخص دو رشته DNA (dsDNA) قالب."

"این نانوذرات ارزان به synthesise و دارای یک ویژگی به نام فلورسانس است که در آن مواد ساطع نور طول موج های مختلف (رنگ) وقتی که یک طول موج خاص نور بر روی آن می افتد.

"حضور ملامین در نمونه مختل سنتز این نانوذرات مس و باعث کاهش شدت فلورسانس است که شناسایی شده توسط پیشنهاد fluorometer.

طبیعی فلورسنت تب و تاب بودن از این نانوذرات بسیار ضعیف است و خود را تشخیص نیاز به گران قیمت و پیچیده طیف."

در یک مطالعه انجام شده در سال 2019 همان تیم به رهبری Gorthi تا به حال ابداع یک راه برای افزایش این تب و تاب بودن, به طوری که می توان آن را تشخیص داده شده توسط off-the-shelf photodiodes. در حال حاضر کار آنها با استفاده از قطعات الکترونیکی که به راحتی در دسترس در کاهش هزینه ها از قبیل ساده و UV LED برای روشن کردن نانوذرات و یک پین photodiode به تشخیص فلورسانس.

این دستگاه همچنین می تواند اصلاح شود برای شناسایی سایر مواد مانند سرب و جیوه. "این fluorometer نیز می تواند به راحتی اقتباس شده برای شناسایی دیگر analytes مورد علاقه (مانند مولکولهای زیستی و پروتئین) با استفاده از این نانوذرات مس با تغییر قالب دنباله ای از dsDNA و دیگر واکنش اجزاء می گوید:" Kunnath.

این تیم معتقد است که این می تواند مستقر به عنوان یک ابزار غربالگری برای محیط زیست و کیفیت غذا تست.

هند بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده شیر است. می توان آن را به یاد می آورد که مواد غذایی تنظیم کننده ایمنی مواد غذایی و استانداردهای اقتدار هند (FSSAI) تا به حال ممنوعیت همه شیر و محصولات از چین در سپتامبر 2008.

در آوریل 2019, FSSAI توصیه کرده بود که گسترش مداوم ممنوعیت تا labs در بنادر مجهز ملامین تست.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن