خاک دانشمند خیزران لعل برنده جایزه جهانی غذا 2020

توسط: اکسپرس سرویس خبری | Ludhiana | منتشر شده در تاریخ: 13 ژوئن 2020 1:46:17 am ای لعل فارغ التحصیل

توسط NEWSMINERAL در 23 خرداد 1399
توسط: اکسپرس سرویس خبری | Ludhiana | منتشر شده در تاریخ: 13 ژوئن 2020 1:46:17 am
Rattan Lal, Rattan Lal World Food Prize ای لعل

فارغ التحصیل از دانشگاه کشاورزی پنجاب (PAU) و مشهور خاک کشاورزی دانشمند از دانشگاه ایالتی اوهایو (OSU), Dr ای لعل (76) اعلام شده است برنده جایزه جهانی غذا سال 2020 است.

اعلام شده توسط بنیاد جایزه جهانی غذا جمهور باربارا استینسون در آنلاین مراسم از واشنگتن در ژوئن 11.

پو معاونت Dr B S Dhillon, در بیانیه ای گفت: PAU ممکن است تنها مؤسسه در جهان به دو فارغ التحصیلان به عنوان مواد غذایی در جهان برندگان. افتخار شد برنده پو التحصیل Dr Gurdev سینگ Khush یک کارخانه تولید کننده و پیشگام در برنج ژنتیک. در پاسخ به پیام تبریک از پو V-C برنده دانشمند Dr ای لعل اظهار داشت: "به عنوان یک فارغ التحصیل از پو است و یک افتخار بزرگ را در خود دارد. من می خواهم برای تشکر از شما استادان کارکنان و دانشجویان از پو خود را برای حمایت و آرزوهای خوب. من نگاه به جلو به بازدید از دانشگاه است که دیر شده است."

لعل با اشاره به Khush گفت که او "بزرگ الهام بخش و منحصر به فرد مدل نقش به دنبال".

دکتر لعل آیا فارغ التحصیلی خود را (B. Sc در کشاورزی) از دانشگاه کشاورزی پنجاب (PAU) در سال 1963 كارشناسي ارشد (خاک) در سال 1965 از هند موسسه تحقیقات کشاورزی (IARI) و دکترا (خاک) در سال 1968 از دانشگاه ایالتی اوهایو.

یک استاد علوم خاک در دانشگاه ایالتی اوهایو است, او همچنین مدیر موسس دانشگاه کربن مدیریت و جداسازی مرکز.

Stinson, در حالی که اعلام کرد او را به عنوان برنده نامیده Dr لعل به عنوان "پیشگامی در خاک و علم شگرف شور و شوق برای تحقیقات است که باعث بهبود سلامت خاک افزایش تولید محصولات کشاورزی, بهبود کیفیت تغذیه از مواد غذایی بازیابی محیط زیست و کاهش تغییر آب و هوا".

دکتر لعل متولد شد و در Karyal در سابق پنجاب (در حال حاضر در پاکستان). او اعطا مدرک افتخاری از دکتر علم توسط پو در سال 2001.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب