نپال ارتش رئیس بازرسی پست مرزی در نزدیکی Kalapani; مجلس به رای گیری امروز در نقشه لایحه

نوشته شده توسط Yubaraj Ghimire | کاتماندو | منتشر شده در تاریخ: 18 ژوئن 2020 12:31:15 am نخست وزیر

توسط NEWSMINERAL در 28 خرداد 1399
نوشته شده توسط Yubaraj Ghimire | کاتماندو | منتشر شده در تاریخ: 18 ژوئن 2020 12:31:15 am
nepal new map, nepal map controversy, nepal mp includes Indian territories, nepal india relations, nepal india uttarakhand bounderies, nepal india tension news, latest news نخست وزیر نارندرا با نپال همتای KP Sharma Oli. (AP Photo/فایل)

یک روز پیش از رای گیری در مجلس در قانون اساسی, متمم لایحه به دنبال تصویب این کشور نقشه جدید که شامل سرزمین های هندو نپال و ارتش ژنرال Purna چاندرا تاپا بازرسی جدید در پست های امنیتی در Changru نزدیکی Kalapani چهارشنبه.

نپال بوده است ردی ادعا می کنند به Kalapani, Lipulekh و Limpiyadhura در دولت هند از Uttarakhand و این را برانگیخته کردن یک ردیف مرزی بین دو کشور.

جنس تاپا همراه بود شایلندرا Khanal رئیس مسلح نیروی پلیس است که نگهبانان نپال مرزها.

جدید APF پست راه اندازی شد و پس از 8 هفته از Dharchula-Lipulekh جاده در Mansarovar Yatra دنباله هند وزیر دفاع Rajnath Singh.

نپال ارتش و ارتش هند را صمیمی نهادی و روابط خود را, ستاد لذت بردن از وضعیت افتخاری کلی از هر یک از دیگر ،

ارتش هند رئیس کل MM Naravane را از سخن گفتن در ماه گذشته است که "وجود دارد دلیلی برای باور" که کاتماندو را اعتراض به جاده از طریق Lipulekh شده است "در دستور شخص دیگری" -- اشاره در چین ممکن است نقش به پایین رفتن نیست به خوبی با نپال.

پس از آن دولت نیز سریع دنبال تصویب لایحه به تصویب آن نقشه جدید. پاک به اتفاق آرا توسط مجلس نمایندگان این لایحه در حال حاضر در Rastriya سبها که قرار است به رای پنج شنبه. یک بار پاک توسط مجلس فرستاده خواهد شد به رئیس جمهور برای موافقت.

در ژوئن 13, هند, وزارت امور خارجی در واکنش به تصویب لایحه در مجلس نمایندگان را رد کرد "این مصنوعی بزرگ شدن ادعا می کند" به عنوان "نه بر اساس واقعیت های تاریخی و یا شواهد" و "ناقض ما درک کنونی برای برگزاری مذاکرات در برجسته مسائل مرزی".

نپال احزاب سیاسی در حالی که وحدت در پشت دولت حرکت به "اصلاح" سرزمین "تجاوز" توسط هند نیز خواستار مذاکرات با دهلی نو است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب