در برج سازی از چه مقاطع فولادی استفاده می‌شود و چرا؟ بسپار ® رسانه صنعت ساختمان

چون در تکنولوژی ساخت آن از انرژی و هزینه کمتری به کار گیری می‌شود. اما نادرست نکنید، چون بها ارزان همین فرآورد

توسط NEWSMINERAL در 28 آبان 1401
چون در تکنولوژی ساخت آن از انرژی و هزینه کمتری به کار گیری می‌شود. اما نادرست نکنید، چون بها ارزان همین فرآورده تاثیری بر میزان مرغوب بودن آن ندارد. اشکال ورق سیاه از کیفیت مناسب برخوردار میباشند و کاربردهای گسترده آن در صنعت دلیل لطف برای ثابت همین موضوع است. ورق سیاه یک عدد دیگر از اشکال ورق های فلزی در بازار می‌باشد که کلیدی رنگی مات است. معمولا به جهت همین ورق از فولاد ST52 و ST37 به کار گیری میشود و در صنعت های ساختمان سازی، خودروسازی و تولید مخازن کاربرد دارد. قبل از خرید مطلقا این جدول را مطالعه کنید و برای اطلاع از بها آن به کاغذ بها ورق سیاه مراجعه کنید. دسته‌بندی نشده ویژگی ها و قابلیت و امکان های ورق های سیاه و گالوانیزه موجب شده که هر کدام بر پایه کارایی شان در صنعت آیتم به کارگیری قرار می گیرند. در نخست به جهت مقایسه ورق سیاه و ورق گالوانیزه خوب تر است دارای تعاریف آن‌ها آشنا شویم. در ادامه درخواهید یافت که کدام ورق به جهت پروژه شما مناسب تر است. یکی از از مورد ها مهم در ارتباط اهمیت ورق سیاه همین هست که کاربردهای فراوانی داراست و برای مصارف متمایز آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد. تفاوت سوم ورق‌های سیاه و ورق‌های گالوانیزه، در کاربرد همین دو محصول فولادی خلاصه می‌شود. ورق‌های سیاه به فراخور طریق ایجاد و خاصیت مکانیکی منحصر به فرد خود، کاربردهای متفاوتی دارند.

- ورق سیاه- ورق روغنی- ورق رنگی- ورق گالوانیزه- ورق رنگی شیروانی

در در آغاز برای برش ورق از برش کلاسیک یا این که دایکات استفاده می‌شد، البته حال اساسی روش‌های سریع‌تر و دقیق‌تر جایگزین شده است. در ایالات متحده، ضخامت ورق فلز به طور معمول مهم یک میزان سنتی و غیر خطی معین می‌شود. ورق فولادی که به طور معمول به کار گیری می شود از گیج 30 تا گیج حدود 7 متغیر است. ضخامت بین فلزات آهنی (بر مبنا آهن) و فلزات غیرآهنی مانند آلومینیوم یا مس تفاوت قائل می‌شود. به عنوان مثال، ضخامت مس بر حسب اونس میزان گیری میشود که نشان دهنده وزن مس موجود در یک متر مربع است. البته ضروری به ذکر است که ورق استیل فنری دارای اعتنا به گونه یا این که فرآورده آلیاژ خود، تفاوت هایی نیز با فولاد داراست و این تفاوت ها سبب ایجاد وجه تمایز در بین همین دو گردیده است. از گزاره ی این تفاوت ها می توان به مرحله و مقدار مقاومت در برابر عواملی همچون زنگ زدگی اشاره کرد. از پروسه نوردکاری سرد به جهت ساخت صفر تا صد ورق فولادی به کار گیری نمی شود ورق سیاه چون شتاب تولید و غلتک کاری آن نسبت به نورد گرم کندتر می‌باشد. از نورد سرد عمده به جهت صاف و صیقلی کردن تراز ورق استعمال می‌شود. مطابق این شیوه سنگ آهن ذوب شده در کوره به صفحات فلزی در ضخامت‌های متعدد تبدیل می‌شود. ورق فولادی ساخت شده دارای نورد گرم در صنعت ماشین سازی، ساخت و ساز، ساخت تجهیزات کشاورزی مورد استعمال قرار می‌گیرد. از قراردادن محصولات گالوانیزه در محیط‌های بسته مرطوب دوری کنید. ورق‌های گالوانیزه را حتی به جهت مدت کوتاه در بسته‌های پلاستیکی نپیچید. دارای ابلاغ نظرات خود در بخش نظرات، ما را در بهبود هر چه بیشتر مقالات امداد نمایید. همین ورق آلومینیومی هم از لایه پلی اتیلن و صفحه کرافت ساخته شده که زیاد سبک البته مستحکم می باشند. بهترین بازه زمانی برای سقف ستون‌ها، مدت زمان مربعی صورت و مدت زمان H شکل است، چرا که مقاومت بیشتری نسبت به سایر مقاطع دارند. برای رعایت این حد و تحمل نیروی فشاری بر لنگرهای خشمی در ستون‌ها، خوبتر هست از مقاطع نورت شده تک به کارگیری گردد.
  • ورق‌ های فلزی مهم اعتنا به مواد اول و نحوه ساختشان، انواع متفاوتی دارند.
  • آشنایی اصلی کاربرد ورق های فلزی به شما امداد می نماید تا آنها را در مکان قابل قبولی به کارگیری کنید.
  • بااین‌وجود، به دلیل مناسب‌تر بودن قیمت اشکال ورق سیاه نسبت به دیگر ورق‌ها، عموماً انتخاب آن برای مصرف‌کنندگان صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
  • هرچقدر ضخامت ها بالا خیس رود فرآورده شرایط تختال Slab پیدا کرده و شکل پذیری آن کمتر پیدا می کند.
  • همچنین در شکل نیاز به تعمیر، پوشش گالوانیزه همین ورق‌ها را به‌راحتی و سوای نیاز دارای هیچ آزمایش مخربی و تنها از طریق چشم می‌توان در اختیار گرفتن و بازرسی نمود.
  • ازاین‌رو می‌توانیم بگوییم که ورق سیاه تا حد متعددی از ویژگی های فلز آهن را دارد.
2- از یراق آلات، لولا، جک، دستگیره تمام استیل ( ضد زنگ) که ولی قیمت خیلی بالاتری دارد استعمال کنید. واقعیت این است که آن ها می‌توانند صدها هزار دلار را در طولانی‌مدت ذخیره کنند ، در حالی که در مقایسه حساس چند هزار دلاری که برای قالب جدید بکار می‌برند، می بایست صدها هزار دلار پس‌انداز کنند. به طور خاص، آلیاژهای مس می توانند کارایی بالا داشته باشند و به طور قابل‌توجهی زمان چرخه و تغییر تحول صورت را کاهش دهند. ریخته‌گری به فرآیند ریختن فلز مایع به یک قالب اشاره میکند و به آن اذن خنک شدن و تبدیل شدن به یک صورت مختص را می‌دهد.

نحوه ایجاد ورق سیاه و گالوانیزه

سری 430 بیشتر مطلوب تزئینات و دکوراسیون بوده و به جهت طراحی های داخلی خودروها و منازل هم به کار گیری می شود. زمانی که از ورق و لوله استیل در بازار جمهوری اسلامی ایران سخن می کنیم، خواسته همان فولاد ضد زنگ است. اساسی این کمتر ضخامت و در اثر نیروی اصطکاک و خرد شدن نتورک کریستالی فولاد اهمیت ارتقاء دما مواجه هستیم. بمنظور کنترل اصطکاک، روانکاری، خنک کاری و شستشوی استند و حذف آلودگی ها و ذرات آهن ناشی از سایش غلتک و ورق، حین عملیات نورد از محلول آب و روغن موسوم به امولسیون به کار گیری می شود.

ورق کاویان

خود طریق های نورد فرمینگ به دو نحوه نورد سرد و نورد گرم تقسیم ‌بندی می ‌شود که حساس شتاب عملیاتی بالایی بوده و منجر افزایش ظرفیت ایجاد در صنعت می شوند. همانطور که پیشتر ذکر شد ضخامت فلز روی بر روی ورق ها در مقاومت ورق ها موثر است و هرچه % پوشش اکثر باشد مقاومت متاع و طول عمر آن نیز بالا می رود. اصطلاحی به اسم کوتینگ در اینجا معنی پیدا می ‌کند که به میزان پوشش روی در روی سطح فلز شالوده در عملیات گالوانیزه شدن ورق می پردازد. لازم به ذکر میباشد که ضخامت لایه روی که بر روی ورق در این روش تشکیل می ‌شود از روش های گذشته فراوان کمتر است. نحوه شات بلاست یکی دیگر از روش­های ساب پاشی می­باشد که عملکردی مشابه به گواهی بلاست دارد. در این شیوه ساچمه­ های فلزی مورد استفاده قرار می­گیرد و همچنین شات بلاست نسبت به سن پلاس مهاجمی تر و گستره کاربری بیشتری دارد. که از مواد طبیعی نظیر سیلیس و اکسید فلزات در اندازه­های متعدد بهره می­گیرد. در همین طریق کماکان شتاب هوا و مواد ساینده بسته به ضخامت لایه در اختیار گرفتن می­گردد. ورق استیل، یکی از انواع گوناگون صنعتی فولاد میباشد که در صنایع به جهت کاربردهای گوناگون به کار گیری می گردد. مشخصه دارای ورق فلزی ضخامت آن می باشد که ورق استیل هم همین مشخصه اساسی را دارد. ورق های فلزی ضخامتی اکثر از فویل ها و ضخامتی کاهش از 6 میلی متر دارا هستند که همین ضخامت بیش از همین مربوط به پلیت های فلزی است.

کاربرد ورق آجدار

ورق فلزی در بدنه های اتومبیل و کامیون (کامیون) ، بدنه هواپیما و بال ، میزهای طبابت ، سقف ساختمانها (معماری) و بخش اعظمی کاربردهای دیگر به کار گیری می شود. ورق فلزی از آهن و بقیه مواد حیاتی شکافت پذیری مغناطیسی بالا ، همچنین به تیتر هسته های استیل لمینت شناخته می شود ، کاربردهایی در ترانسفورماتورها و خودرو های برقی دارد. از لحاظ تاریخی ، به کار گیری کلیدی از ورق فلزی در زره پوش های صفحه ای بود که به وسیله سواره ها پوشیده می شد ، و ورق های فلزی کماکان کاربردهای تزئینی بسیاری از پاراگراف در اسب بخار دارند. کارگران فلز ورق همینطور به عنوان “زیرانداز قلع” (یا “قلاب قلع”) شناخته می شوند ، نامی می باشد که در هنگام کارگزاشتن سقف های قلع ، از چکش شدن درزهای تخته ای استعمال می شود. بر روی اساسی میزان مرغوب بودن بالا از فولاد در برابر اشکال خوردگی بوسیله اتمسفر، آب و خاک حفاظت می کند. این صنعت به اجزایی نیاز دارد که از لحاظ زیبایی ، کاربردی و ایمنی منحصربه‌فرد به فرد باشند. طوس مش حیاتی تخصص گسترده ای در حوزه ایجاد برگه های سوراخکاری فلز ترک دار برای سوله های چکش و پودر است. همواره شما را جهت خریدی بهتر حساس بها مناسب و میزان مرغوب بودن مناسب یاری می‌نماید. همین ورق ‌ها به آسانی تغییر تحول رخ دیتا شده و یا به شکل صفحات فولادی برش داده می ‌شوند.

شیوه های سنتی برشکاری ورق

ابعاد ورق در وضعیت فابریک تماماً صاف و گونیا می باشد ولی در حالت برش خورده احتمال اختلاف جزیی در بعدها و ترازو قطر وجود دارد. به این ادله ارزش ورق فابریک گران‌تر از ورق رول برش خورده است. در شناسنامه ورق به مقدار ادغام موادتشکیل دهنده مختلف در ایجاد ورق فولادی اعتنا کنید چرا که بر خاصیت مکانیکی ورق تأثیر خواهد گذاشت. به‌عنوان نمونه هرچه % عناصری نظیر منگنز در ورق بیشتر شود استحکام و پایداری ورق در برابر فشار نیز بیشتر می‌شود. قیمت متاع کارخانه‌های تولیدکننده ورق به ادله کیفیت و ویژگی‌های متعدد بایکدیگر متفاوت میباشد و شما اصلی اعتنا به جور کاربرد مدنظرتان و مقدار بودجه می‌توانید یک تولیدکننده را گزینش کنید. به همین خاطر در مکان‌هایی نظیر اسکله که یک فلز مقاوم در برابر ضربات و سایش نیاز باشد، ورق سیاه تعیین قابل قبولی است. آهن یکی از از مهم‌ترین فلزات دنیا می باشد و فولاد نیز فلزی می باشد که آلیاژی از آهن بوده و ترکیبات آن را در خویش دارد. ازاین‌رو می‌توانیم بگوییم که ورق سیاه تا حد متعددی از ویژگی های فلز آهن را دارد. این ورق ‌ها به گونه های ورق گالوانیزه، سیاه و روغنی تقسیم‌بندی می‌شوند در تولید درب، پنجره، مستحکم‌ سازی ستون و سقف ‌های معمولی و شیروانی کاربرد دارند. مهم‌ترین خصیصه ورق‌های استیل،‌ مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون می‌باشد. این ویژگی برای آن نوع از خریدارانی که به دنبال تضمین عمر بالای محصول خویش هستند،‌ بهترین گزینه است. به این دلیل،‌ ایجاد کنندگان تجهیزات آشپزخانه و کارخانه‌های محصولات شیمیایی از متقاضیان همین نوع جنس هستند. به جهت تولید ورق فولادی در آغاز شمش فولادی را وارد خط ساخت سوله می نمایند، پس از آن این محصول را ذیل دمای مشخصی قرار دیتا تا گرم شود. در تراز بعد از آن شمش فولادی حرارت چشم را از دربین غلتک هایی عبور دیتا تا به اندازه و بعد ها مشخصی برسند. مجتمع‌های فولاد، تأسیسات بزرگی میباشند که به طور معمول تنها در صورتی اقتصادی می‌باشند که حساس ظرفیت ۲٬۰۰۰٬۰۰۰ بدن یا این که فراتر از آن فعالیت کنند. از نظر هزینه، آن نیز ارزان خیس از صفحه ها دیگر از فولاد ضد زنگ است، به طور عمده به این دلیل که نسبت موادتشکیل دهنده کم یاب در ورق فولاد هوای فشرده ریز است، که در حالی که آوردن مزایای به شما می دهد. ورق های فولادی مقاوم در برابر آب و هوا به علت خواص عالی آنان به طور گسترده ای در صنعت مصالح ساختمانی به کارگیری می شود. چرا که تغییر و تحول شکل فولاد در دماهای پایین،‌ عمل سادگی نخواهد بود. اما اهمیت استعمال از روانسازهای روغنی،‌ همین فرایند مقداری سهل‌تر می‌شود. در زمان فرایند ریخته‌گری، روش‌های متفاوتی به کارگیری میشود نظیر افزودن آلومینیوم که باعث میگردد ناخالصی‌های موجود در فولاد بر روی مرحله شناور شوند تا کارداران بتوانند آنها را جدا کنند. مواد ناپخته دارای برای یک مجتمع، سنگ‌آهن، سنگ‌آهک و زغال‌سنگ (یا کُک) هستند.

ورق روغنی به چه روشی روغن‌کاری می‌شود؟

یعنی فولاد وظیفه دارااست که اسکلت ساختمان را به بهترین صورت حفظ کند. در ادامه، گونه های مقاطع فولادی را که در برج سازی به‌کار می‌روند، به همراه کاربرد ظریف آنان باز‌نگری می‌کنیم. مقاطع فولادی همان محصولات به نقل از تارنما خبرگذاری فولادی هستند که اصلی آلیاژ های متفاوت برای تولید انواع سازها و برج‌ ها به کارگیری میشوند. هر محصول فولادی، اساسی مخلوط موادسازنده فولادی متفاوتی ساخت میشود و به این سبب، کاربرد و خواص خاصی دارد. در این استاندارد می بایست به جهت گرید St37 متساوی آن در استاندارد EN را کاوش نمود که اصلی اسم S235JRG2 شناخته می شود. دلیل این که در ایران کماکان به همین فولاد St37 گفته می شود این هست که تنوع محصولات فولادی آنقدری نبوده که به نام ها و اختصارات تازه و جهانی نیاز پیدا شود. بر روی فلزی همگی کاره میباشد که امروزه منظره ای بسیار رایج و فراوانی برای ساختمان ها ساخته که جزو عنصرها معماری مدرن هم به حساب می آید. برای اطلاع از قیمت گونه های آهن آلات و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید اهمیت شماره‌های درج شده در وبسایت تماس بگیرید. هم اکنون که متوجه شدید ورق سیاه چیست، لازم می باشد درباره بها آن هم بدانید. بها ورق نورد گرم در مقایسه اساسی ورق‌های سرد مانند ورق گالوانیزه و ورق روغنی، ارزان‌تر است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن