صفحه اصلی میلیون دلاری

خریداران قالبهای پیکسلی، تصویری کوچک بر روی پیکسلها قرار میدادند که به یک نشانی اینترنتی پیوند میخورد و هنگام

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

خریداران قالبهای پیکسلی، تصویری کوچک بر روی پیکسلها قرار میدادند که به یک نشانی اینترنتی پیوند میخورد و هنگامی که مکاننمای ماوس بر روی تصویر قرار میگرفت نوشتهای تبلیغاتی نیز ظاهر میشد. اسپیساکس استارشیپ (در تصویر)، قدرتمندترین موشک فضایی، سه دقیقه پس از پرتاب آزمایشی از تگزاس منفجر شد. صفحهٔ اصلی میلیون دلاری که در ۲۶ اوت ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد خیلی زود به یک رویداد اینترنتی تبدیل شد. ایدهٔ ایجاد صفحهٔ اصلی میلیون دلاری در اوت ۲۰۰۵ به ذهن الکس تیو، دانشجویی از کریکلید در ویلتشر انگلستان، وقتی که ۲۱ سال داشت خطور کرد. صفحهٔ اصلی میلیون دلاری (به انگلیسی: The Million Dollar Homepage) وبگاهی است که ایدهٔ آن در سال ۲۰۰۵ توسط الکس تیو (به انگلیسی: Alex Tew)، دانشجویی از ویلتشر انگلستان، برای تأمین مخارج تحصیلات دانشگاهی خود شکل گرفت. درآمد ناخالص تیو از صفحهٔ اصلی میلیون دلاری ۱٬۰۳۷٬۱۰۰ دلار در عرض پنج ماه بود. صفحهٔ اصلی وبگاه از یک میلیون پیکسل که در شبکهای ۱۰۰۰ × ۱۰۰۰ چیدمان یافتهاند تشکیل شدهاست و پیوندهای تصویری موجود در آن به ازای یک دلار برای هر پیکسل در قالبهای ۱۰ × ۱۰ به فروش رفتند. ᠎This h​as been created  by G SA C ontent Genera᠎to᠎r ​DEMO.

هدف از راهاندازی وبگاه این بود که با فروش تمامی پیکسلهای موجود در تصویر، درآمدی معادل یک میلیون دلار نصیب خالقش شود. به عنوان راهی برای به دست آوردن پول، تیو تصمیم گرفت تا یک میلیون پیکسل را در یک وبگاه، به قیمت هر کدام یک دلار بفروشد. این صفحه در طی ۱۰۰ میلیون سال گذشته، در جهت شمال - شمالشرقی حرکت کردهاست که همین موضوع، باعث شده تا صفحه ی آفریقا به صفحه ی اوراسیا نزدیک شود. بیشتر صفحهٔ عربستان را شبهجزیرهٔ عربستان تشکیل میدهد و این صفحه با گسترش به سمت شمال تا ترکیه امتداد دارد. صفحهٔ عربستان در بیشتر طول ابردوران پیدازیستی (پالئوزوئیک - سنوزوئیک) تا دوره اولیگوسن از دوران نوزیستی، بخشی از صفحهٔ آفریقا بود. صفحه دریای باندا از نظر لرزهخیزی بسیار فعال است و جایگاه چندین آتشفشانهای و زمینلرزه بزرگ بوده است که بزرگترین آنها زمینلرزه دریای باندا در سال ۱۹۳۸ بود که دارای شدت ۸٫۴ درجه در مقیاس بزرگای گشتاوری بود.

نیاز خو گرفتن بیشتر این گروه با حرکت در آب و روشهای شکار در آن باعث تغییرات بسیار در ساختار بدنی آنها شد. س. پ. آببازسانان آغازین بهطور کامل با زندگی در آب خو گرفته بودند و فرزندان خود را در آن به دنیا آورده و شیر میدادند. با گذشت نزدیک به ۲ میلیون سال، آنها توانایی زندگی در هر دو محیط خشکی و آبی را داشتند. نیاکان آنها در ۵۴-۵۳ میلیون سال پیش در دوره ائوسن پا به درون آب گذاشتند تا از جانوران و گیاهان درون آن تغذیه کنند و این آغاز فرگشت آنها در دریاها بود. امروزه صفحه اسکوشیا تقریباً بهطور کامل در زیر آب قرار گرفته و تنها در برخی نقاط کوچک مانند جزایر جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی در لبه شمال شرقی صفحه و انتهای جنوبی آمریکای جنوبی بیرون از آب قرار دارد. قرار بود که الکس به زودی دورهای سه ساله را دربارهٔ مدیریت کسبوکار در دانشگاه ناتینگهام بگذراند و از این ناراحت بود که باید از وام دانشجویی استفاده کند که بازپرداخت آن ممکن است سالها طول بکشد. کنسرسیوم جهانی وب (W3C) و ابتکار قابلیت دسترسی به وب (WAI) پیشنهاد میکنند که طراحی وب سایت باید تمام این گزینهها را دارا باشد.

نزدیک به ۵ میلیون سال بعد و در ۴۵ م. این صفحه در اصل بخشی از قاره قدیمی گوندوآنا بود که تا حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش به صفحه هند و صفحه جنوبگان متصل مانده بود. صفحههای استرالیا و جنوبگان حدود ۸۵ میلیون سال پیش شکسته شده و تا ۴۵ میلیون سال پیش کاملاً از هم جدا شدند. ۱۹۹۳ - موزه یادبود هولوکاست در شهر واشنگتن دیسی، با حضور ۸۵ نفر از سران کشورهای جهان، گشایش یافت. امروزه با به روی کار آمدن ماشینهای کنترل عددی کاربرد این ماشین آلات بسیار محدود شدهاست. ماشین صفحه تراش (به انگلیسی: Shaper) یکی از ماشینهای نمایندگی رسمی اینتکس ابزار است. بدنه اصلیترین قسمت ماشین است که کلیه اجزای ماشین بر روی آن سوار شده و از چدن مرغوب ساخته شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲ نوامبر ۲۰۲۲ ساعت ۰۷:۲۷ ویرایش شدهاست. مثل این است که هر چه تبلیغ بالاپر تا به حال در عمرت دیدهای یکباره جلو چشمت ظاهر شوند. صفحه کلیدها نیز مانند هر سختافزار ورودی رایانه برایشناسی (recognition) توسط سیستم عامل، نیاز به نصب درایور مخصوص خود را دارند. معمولاً صفحه کلیدها با یک مینی سیدی حاوی درایور مخصوص به فروش میرسند.

آخرین مطالب