تجهیزات خانه هوشمند چگونه می تواند به من کمک کند؟ سپهر صنعت هوشمند پاسارگاد

در ادامه به لیست تام و جامعی از مزایا و معایب منزل هوشمند اشاره میکنیم تا بتوانید براساس نیازها و اولویت‌های خ

توسط NEWSMINERAL در 28 آبان 1401
در ادامه به لیست تام و جامعی از مزایا و معایب منزل هوشمند اشاره میکنیم تا بتوانید براساس نیازها و اولویت‌های خود، تصمیم قطعی بگیرید. منزل هوشمند وای فای یا بیسیم همانقدر که به جهت ما آسایش و راحتی و در اختیار گرفتن از رویه دور پایین هر شرایطی را آماده کرده، معایبی نیز دارد. یکی از چالش‌ها و نگرانی‌هایی که در آیتم منزل هوشمند و وسایل آن وجود دارد، هک شدن ارتباط وای فای دربین وسایل اساسی هاب و روتر است. خانه هوشمند بیسیم را چطور ‌ایمن کنیم؟ در سکو نخستین بایستی وسایلی خریداری نمایید که امنیت بالایی دارند. اسپیکرها یک عدد از ضروریات با در بین تجهیزات خانه هوشمند هستند زیرا امکان ارسال دستورهای صوتی از شیوه دستیار صوتی را مهیا می‌کنند. دستگاه‌های هوشمندی که به یکدیگر وصل هستند می‌توانند فعالیت‌های روتین روزانه، علایق و مورد ها مورد علاقه و مواردی که نسبت به آن‌ها حس مهربانی ندارید را ارزیابی کرده و وضعیت گوشه و کنار را بر همان مبنا در دست گرفتن کنند. زمانی که شما لباستان را تعویض و بر بر روی چوب لباسی اساسی امکان تشخیص میزان باکتری می اندازید رباطی شما را حساس بازی موبایل خود مشغول می کند. اگر مقدار باکتری ها بخش اعظم از حد مجاز باشد را جمع آوری می نماید و در صف شستشو قرار می دهد و حساس ساطع نمودن نور قرمز شما را آگاه می سازد که همین لباس ها کثیف هستند. روش دیگری که جهت نصب پنل خورشیدی به فعالیت می‌رود به کار گیری از پایه نگهداره متغیر است. مزیت استعمال از شالوده متغیر همین است که سازه‌های به عمل رفته در آن در فصول گوناگون اصلی توجه به زاویه خورشید بهترین حالت قرارگیری پنل شمسی را مشخص و معلوم کرده و پنل را در زاویه صحیح قرار می‌دهند. این طرز 20 درصد بخش اعظم از به کار گیری از پایه نگهداره ثابت بازدهی دارد. حالا و هوای آن را تهیه و تنظیم کنید، زیرا می توانید نور استخر را بر شالوده جهتی که دوره می رود در اختیار گرفتن کنید. دسته‌بندی نشده آپارتمان هوشمند به مدیران ساختمان امداد می کند که کارهای بیشتری به جهت ساکنان خود انجام دهند. کلیدی مخلوط رئیس میزان دارایی در نتورک ساختمان متصل، آنان می‌توانند زمان کمتری را به جهت کارهای دستی و زمان بیشتری را صرف نیازهای خویش و ساکنین کنند. به جهت تفسیر این مسئله که zigbee چیست؛ در آغاز می بایست مقداری بخش اعظم درباره منزل هوشمند و internet شی ءها بدانید. هر کدام از قسمت‌های متعدد خانه هوشمند، ورودی‌های محیطی را اخذ کرده و بعد از آن از پردازش، فرمانی را صادر می‌کنند. بستری که همین شی ها به آن متصل شده و از طریق آن، ورودی و خروجی آن‌ها دریافت می شود را به اسم پروتکل منزل هوشمند می‌شناسند. زندگی کردن در خانه‌ای هوشمند به آن معناست که دیگر نیازی نیست کلیه کارهای طاقت فرسا و تکراری را خودتان انجام دهید.

خانه هوشمند Control4 چه نصیب هایی از یک خانه را هوشمند می کند؟

علاوه‌بر راحتی و زندگی لوکس افزایش ایمنی و امنیت در محفظه خصوصی و فضای اداری است. حذف و دور انداختن قفل‌های اصلی دیرین و ناکارآمد و جایگزینی آن کلیدی قفل دیجیتال. ارسال گزارش ورود و خروج افراد، خصوصا کودکان و سالمندان که در اختیار گرفتن تردد آن‌ها حساس است. بسیاری از دستگاه‌ها، صفحات یا اپلیکیشن‌های اختصاصی مختص خودشان را دارند. هر چقدر این اکانت‌ها عمده باشند، احتمال این‌که برای فراموش نکردن پسوردها، پسورد شبیه گزینش نمایید بخش اعظم میباشد که بدین ترتیب بخت هک شدن حساب کاربری را ارتقا می‌دهد. از حیث مشکلات سایبری، در صورتی که وسایل ضعیف و بی‌کیفیت داشته باشید و یا این که امنیت خوبی نداشته باشند، قابلیت هک شدن وسایل و از دست رفتن داده ها با و اهمیت وجود دارند. توجه فرمایید که در این مدل هوشمند سازی نیاز به زیر تولید های ویژه می باشد. به جهت همین همین دسته هوشمند سازی به جهت منزل هایی که در هم اکنون ایجاد می باشند مضاعف مطلوب تر از خانه های سابق ساز است. ورود تجهیزات ارتباطی بی سیم، از جمله موبایل، سبک زندگی ما را به‌کل متحول کرد و خانه هوشمند بی‌سیم نیز قطعا در این سالها سبک زندگی ما در منزل را به تمام تغییر خواهد داد.
  • لامپ ها خاموش و یا نورشان کاهش شود، پرده سفید سناریو تحت آمده جهت ارائه مهیا شود.
  • سایه بان هایی مانند serena Shades وجود دارا‌هستند که دارای دستیار وب سایت گوگل و الکسا هم عمل می نمایند و اساسی ساعت های اپل واچ هم سازش دارند، البته همین پرده های فرمان بر گران هستند و اکثر زمان ها بایستی صدها دلار برای آنان بپردازید.
  • به کلمه دیگر، آنها دیگر صرفا به جهت سرگرمی نیستند بلکه بعضا از نیازهای دارای شما را نیز برآورده می کنند.
  • در حین مشاهده از منزل های هوشمند ممکن است چراغ های هوشمند یه خرده را ببینید.
  • این آینه ها ضد آب و گرد خاک بوده و میتوان آنها را داخل استخر و یا این که سرویس بهداشتی کارگزاشتن کرد.
این سیستم برای مواقعی عالی می باشد که مثلا زمان خروج از خانه فراموش می‏کنیم سیستم تهویه را خاموش نماییم یا برای افرادی که ویلای بیرون از شهر دارند. در همین شرایط سیستم می‏تواند بفهمد که شما سیستم صوتی هوشمند نزدیک خانه شده‏ اید و دمای محیط را تهیه و تنظیم می‏کند تا زمانی رسیدید، دما همان می باشد که مد لحاظ شماست. این سیستم اکثر زمان ها روی گوشی تهیه می‏شود که ولی جی‌پی‌اس هم باید کار کند.

انواع تجهیزات خانه هوشمند

در اصل، به این ترتیب شما می توانید سیستم را از هر نقطه ای از منزل و حتی زمانی که در یک زمین نزدیک می‌باشید در دست گرفتن کنید. حساس همین حال، در منزل های بزرگ، ممکن میباشد به نقاط رادیویی اضافی، تقویت کننده های سیگنال بی سیم نیاز داشته باشید. در اختیار گرفتن به وسیله کنسول ها، پنل های لمسی، دستگاه های تلفن یار (تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها) انجام می شود که اهمیت فرستنده داخلی یا خارجی متصل به یک یا این که دیگری هستند. مفهوم سوئیچینگ مدار الکتریکی را باید به صورت بستن / گشوده نمودن آن و همچنین تهیه و تنظیم ولتاژ و سایر پارامترها شعور کرد. تنظیم کننده های ولتاژ (روشنایی)، مبدل ها / ترانسفورماتورها، منابع تغذیه، قطع کننده های مدار و رله ها - تمامی اینها عنصرها سوئیچینگ میباشند که سوای آنها نصب یک سیستم خانه هوشمند (و همچنین هر سیستم رسانای الکتریکی) قابلیت و امکان پذیر نیست. در واقع آتی منزل هوشمند ایرانیان نوید زندگی اشتراکی عجیبی را می‌دهد. علاوه بر برنامه نویسی آسان ، هر دو محصول Nest و Ecobee سنسورهای دما را ارائه می دهند که می توانید در خانه خویش قرار بدهید تا نتیجه های دقیق تری بگیرید. آیا بیشتر روز را در اتاق نشیمن می گذرانید؟ یا این که اتاق های خواب شما در شب از بقیه خانه سردتر است؟ یک سنسور دما را در آن اتاق ها قرار بدهید تا خیلی زود از خاموش شدن ترموستات پرهیز شود. هر خانه ای که وارد می شدم دستکم یک بلندگو یا صفحه اکران هوشمند داشت. اگر نمی خواهید اتوماسیون پیشرفته استعمال کنید، می توانید از پیچیدگی یک مرکز هوشمند عبور کرده و به گوگل یا این که Alexa به جهت در دست گرفتن دستگاههای هوشمند خود متکی باشید. خانه هوشمند در هنگام وقوع حوادث طبیعی نظیر سیل و ز‌لزله می تواند گاز و برق را انقطاع کند و مانع ضرر و زیان های بخش اعظم شود. اصطلاح IOT در واقع برای تفسیر شبکه‌ای از اشیاء خانگی بکار می رود که از اینترنت به جهت اشتراک گذاری داده ها،دانلود اطلاعات و پاسخ به نیازهای انسانی به کار گیری می کنند. امروزه ما شاهد اتصال اینترنت به دوربین هایی هستیم که به ما اجازه می دهند فرزندان ریز و یا این که حیوانات خانگی خویش را از گوشه و کنار کار و یا فواصل دورتر چک کنیم.

طراحی راه و روش پله ساختمان | ایده های جذاب و کاربردی

به عنوان نمونه فرد اهمیت اپلیکیشن کارگزاری شده بر بر روی موبایل هوشمند یا این که بر پایه ورود و خروج فرد می اقتدار میزان دما و رطوبت موجود در منزل هوشمند را کنترل کرد. هوشمند سازی خانه را در چه عواملی می توان خانه هوشمند پیاده کرد به عنوان مثال خاموش و شیوه نمودن چراغ ها سیستم گرمایش و سرمایش و ... به مراد در دست گرفتن یک منزل هوشمند کلیدی موبایل ضروری میباشد تجهیزات متفاوتی در کنار هم قرار بگیرند و کلیدی نیز هماهنگ شوند. کنترل اتوماتیک سیستم گرمایش و سرمایش از طرز یونیت های در دست گرفتن دما سوای نیاز به تهیه دستی شیرها، رادیاتورها و … . در طرز هایی که فارغ از استعمال از سیم دستگاه ها و تجهیزات حساس یکدیگر رابطه دارند، از پروتکل هایی نظیر ENocean ،Zway ،Zigbee و … استعمال می شود. در زمان وقوع آتش سوزی در یک طبقه از ساختمان، سیستم اعلان حریق کار کرده و از توقف آسانسور در آن طبقه پرهیز می شود. حیاتی اتمام ساعتها اداری و خروج کلیه کارکنان از اداره، نقطه تنظیم دما کاهش یافته و در طول ساعتها شب، سیستم گرمایش انرژی کمتری مصرف می کند.

ناهماهنگی در پروتکل تجهیزات منزل هوشمند:

خانه هوشمند بیل گیتس که Xanadu 2.0 نامیده می شود از چنان فناوری بالایی برخوردار میباشد که به بازدیدکنندگان این قابلیت و امکان را می دهد تا موسیقی دلخواه را به جهت هر اتاق همین منزل تعیین کنند. منزل هوشمند خانه ای هست که دارای سیستم های خودکار دوچندان پیشرفته ای به جهت در دست گرفتن و محاسبه بر هر یک از عملکرد های منزل باشد. روشنایی، در اختیار گرفتن دما، در دست گرفتن سیستم های رسانه ای، امنیت، کارایی پنجره و درب، میزان مرغوب بودن هوا یا هر عمل اضطراری دیگری که آسایش ساکنین منزل را به دنبال دارد. زنگ درب ها تا قبل از این کلیدی باطری کار می کرد البته حالا دارای فناوری سیم کشی منزل هوشمند می تواند زنگ درب را به منشاء برق اتوماسیون وصل کرده و در هر لحظه ایمنی خود را تضمین کنید. مدیریت هوشمند ساختمان می تواند در بر گیرنده کل خدمت های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان باشد. همین سرویس ها شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله برقی، در اختیار گرفتن روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، در دست گرفتن تردد و … هستند.

لایه ها و یا بخش های تشکیل دهنده منزل هوشمند

چنین تاسیساتی را می اقتدار در خانه هایی اهمیت تعمیرات کامل شدن شده و نمودار سیم کشی معمول قرار داد. مهم دقت به این واقعیت که هر سوئیچ "بی سیم" است، می اقتدار اهمیت از پیش برنامه ریزی کلیدهای عملکرد، جلوه های مختلف نور را تنظیم کرد. کارگزاشتن این سیستم ها نیازی به فراهم سازی پروژه ندارد، براین اساس برای ساختمان های چوبی ایده آل است و بها آن کاملا مقرون به صرفه است. همین فعالیت چندین مزیت حیاتی دارد؛ اولیه از همگی اینکه می‌توانید تنظیم کنید که بعد از خروج شما از خانه و قفل نمودن درب، چراغ‌های بیرونی منزل پر‌نور بماند که مانع از ورود سارقان به خانه شود.

استفاده بهینه از تجهیزات خانه و ارتقاء عمر آن‌ها

این عمل به شما اجازه می دهد تا تیم همین اثاثیه را از شیوه یک رابط کاربری الکترونیکی مثل الکسا و یا این که دستیار گوگل و یا این که حتی یک اپلیکیشن منحصر کنترل کنید. تقریباً در تمامی همین دسته از لوازم سنسور‌های حرکتی، دماسنج و تشخیص روشنایی وجود دارد. اهمیت الکسا، گوگل یا هوم کیت می‌توانید ترموستات هوشمند خویش را طوری تنظیم کنید که دما را به طور مداد بر مبنا یک برنامه هنگامی تنظیم کند، یا این که روی یک ماشه مانند زمانی که مثلاً می‌گویید «الکسا، من می‌روم فعالیت می‌کنم». باید گفت که کارگزاری یک منزل هوشمند به تنهایی یک کار قابل انجام است، زیرا آیتم ای از راه حل های آماده "جعبه" در بازار وجود دارد. نکته اصلی همین می باشد که تجهیزات را گزینش کنید و در زمان نصب صبور باشید. مدیریت - رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند رئیس خانه شما را بسیار آسان‌تر می‌کنند، که می‌توان از هر نقطه از به نقل از خبرگذاری جهان که اتصال internet وجود دارااست انجام داد. نه، بلکه گازش گرفتم، البته مهم همین وجود، بر اساس تجربه و مشاهداتم، تلاش می کنم یک سگ اصلی جزئیات ... در سیستم هوشمند فن ای اهمیت چندین کنسول، دیمر و پروتکل همه خطوط الکتریسیته را در بر می گیرد. همگی مورد ها بالا مروبط به آتی منزل هوشمند بود و پیش بینی هایی که در این راستا می شود.

کنترل خانه هوشمند وشیوه‌های اتصال آن‌ها چطور است

BMS میيتواند در برگيرنده کل سرویس های الکتریکی , مکانيکی , و حفاظتی ساختمان باشد. این سرویس ها شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نيروگاه برق اضطراری، پله برقی، در اختیار گرفتن روشنایی، دوربين مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، در اختیار گرفتن تردد و … هستند. خانه‌های هوشمند می‌توانند مناطقی را که در آن بیش از نیاز انرژی مصرف می‌کنید، معلوم کرده و به شما این امکان را ارائه می کنند که در هزینه‌های خود، صرفه جویی کنید. و در صورتی که سیستم نورپردازی هوشمند منزل هوشمند شما کلیدی سایر دستگاه های هوشمند منزل نیز همگام سازی شود ، می تواند تشخیص دهد چه زمانی و چه جایی خوب تر میباشد چراغ ها را واضح کند. به عبارتی طور که می دانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن همگی کارها، مردم به اقدام به ساخت خانه های هوشمند کردند. خانه های هوشمند حیاتی اعتنا به قابلیت های بالایی که دارا‌هستند مورد استقبال شدید مردم قرار گرفتند. یکی از سیستم های آیتم استعمال در خانه هوشمند دکمه صوتی هست که به یاری آن می توانید تمام سیستم های تصویری، صوتی و بقیه تجهیزات تکمیل کننده آن ها را در اختیار گرفتن کنید. در یک منزل هوشمند سیستم سرمایشی، گرمایشی و روشنایی با دقت به حضور اشخاص در دست گرفتن و تنظیم می شود. در همین نصیب قصد داریم معرفی خانه هوشمند را داشته باشیم و بگوییم که به چه خانه ای کلیدی چه شرایطی هوشمند گفته می شود. در یک خانه هوشمند ارتباطات کاملی بین وسیله های برقی آن وجود داراست که سبب ساز می شود امکان در دست گرفتن نمودن از مسافت های به دور به جهت فرد وجود داشته باشد. ولی امکان های منزل های هوشمند در ارتفاع سال های اخیر تفاوت های اکثری داشته است. شما به جهت رویه اندازی دوربین‌های امنیتی یا این که احتمالاً به جهت واضح کردن چراغ ها به حسگرهای حرکتی احتیاج دارید. بنا بر این، در صورتی که لامپ هوشمند زیگبی یا زدـویو داشته باشید می‌توانید آن را به هر هاب زیگبی یا زدـویوی وصل کنید. آمازون اکو پلاس و فیلیپس هیو بهترین نمونه از این موردها هستند که هوشمندسازی روشنایی را به بهترین نحو تولید می‌کنند. مهمترین برهان در انتخاب روشنایی هوشمند برای هر خانه، تنظیم رنگ و نور سپید آنهاست. به جهت این کار می‌توان از چراغ‌های هوشمند ال‌ای‌دی در رنگ‌های متفاوت به کار گیری کرد. با استعمال از همین سیستم هوشمند دیگر نیاز بهدخالت افراد گوناگون به جهت پخش موزیک و سخنرانی در زمان معین نخواهد بود. ممکن است برایتان واقعه افتاده باشد که در ته سالن بر بر روی صندلی های اخیر نشسته باشید در همین رخ صدا به خوبی به شما نرسیده باشد و از این موضوع کلافه شده باشید. حیاتی به کارگیری از سیستم هوشمند صوتی انتقال صدای به موقع و رسا همین خلل را برطرف می کند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن