افزایش تمرکز

افزایش تمرکز برای خواندن یک مقاله خفن آماده اید؟ نداشتن تمرکز یکی از بزرگترین مشکلات رایج در میان ما آدم هاس

توسط NEWSMINERAL در 8 اردیبهشت 1401

افزایش تمرکز

برای خواندن یک مقاله خفن آماده اید؟

نداشتن تمرکز یکی از بزرگترین مشکلات رایج در میان ما آدم هاست. اشخاص زیادی آن را در بازه کودکی خود تجربه کرده اند و برخی از ما در دوران علم آموزی و بزرگسالی خویش اهمیت این اختلال رو به رو به رو بوده ایم. چنانچه ارتقا تمرکز دغدغه شما نیز میباشد و دلتان میخواهد کلیدی بهترین روش های بالا بردن تمرکز آشنا شوید؛ حساس این نوشته یار باشید. در ادامه به کل پرسش ها شما در حوزه تمرکز پاسخ دیتا میشود.

تمرکز چیست؟

تمرکز چیست؟

 تمرکز به طور کلی به توان توجه تمام و آگاهانه یک فرد به یک موضوع خاص گفته میشود. در واقع زمانی که شما بضاعت در دست گرفتن توجه خویش را داشته باشید به این معنی که تمرکز دارید. چنانچه شما تمرکز بالایی را تجربه کنید؛ بدون این که حواستان به چیزی پرت شود به یک چیز اعتنا میکنید و نتیجه بهتری از همت های خود میگیرید. اهمیت ارتقاء تمرکز می تونیم از پریدن ذهن به مسائل نامربوط پرهیز نماییم و تمام انرژیمان را بر روی کار دلخواهمان بگذاریم.

ذهن ما چطور تمرکز میکند؟

عمل حیاتی ذهن ما بررسی کردن مسائل و اتفاقات متعدد است. یک عدد از کارهایی که هرگز مغز از آن دست نمیکشد فکر کردن است. هنگامی که ذهن شما کل انرژی خود را برای فکر نمودن و بررسی نمودن روی یک موضوع، شی، فرد یا این که هر چیز دیگری بگذارد؛ یعنی شما در حالا تمرکز کردن هستید. در همین موقعیت تمام مسائل دیگر نادیده گرفته میگردند و ذهن شما هیچ کاری به چیزهای دیگر ندارد.

 چرا تمرکز نداریم و حواسمان پرت میشود؟

چرا تمرکز نداریم و حواسمان پرت می شود؟

عارضه ها زیادی برای عدم تمرکز در افراد وجود دارد. همین عارضه ها در سنین متفاوت میتواند مختلف از هم باشند. در صورتی که از مشکلات تمرکزی شدید رنج میبرید قطعا می بایست به جهت پیدا کردن ادله آن جستجوهای بیشتری کنید و از متخصصان یاری بگیرید. اگر به طور موقت در گیر کمبود تمرکز شده اید یا خیلی کم آن را تجربه میکنید؛ مواقعی که در قسمت عارضه ها نداشتن تمرکز میخوانید؛ به شما امداد می کنند که ریلکس خیس راه و روش های ارتقا تمرکز خود را پیدا کنید.

دلایل نداشتن تمرکز

 ۱. کمبود خواب و استراحت به اندازه ۲. قرارگرفتن در کنار عامل ها حواس پرتی و محیط های شلوغ ۳. حل نکردن مشکلات پیشین و فرارو گریز کردن از آن ها ۴. نداشتن برنامه ریزی و رئیس زمان خوب ۵. فعالیت کردن در گوشه و کنار های شلوغ ۶. داشتن خلل بیش فعالی و کم توجهی ۷. تلاش های مداوم و بیش از ترازو برای مسائل گوناگون ۸. نداشتن تغذیه مناسب ۹. استفاده از مخدرها و نوشیدنی های الکلی ۱۰. داشتن مشکلات در برطرف نمودن نیاز جنسی ۱۱. پیدا نکردن مشکلات موجود زندگی و بی توجهی به آن ها ۱۲. تجربه استرس بسیار و شدید ۱۳. نداشتن مهارت به اندازه در انجام یک فعالیت ۱۴. تجربه مشکلات فرضی مثل: شیزوفرنی، فراموشی، افسردگی

 نشانه های عدم تمرکز

نشانه های عدم تمرکز

 برای این که ملاحظه کنید آیا نیاز است راه های افزایش تمرکز را یاد بگیرید یا نه، باید اصلی آرم های عدم تمرکز آشنا شوید. ممکن است هریک ما گهگاه این نماد ها را تجربه کنیم. البته جای نگرانی نمیباشد و نداشتن تمرکز کافی ایراد اکثری از ماست. یادتان باشد از دست دادن تمرکز در اکثر وقت ها یک رخداد طبیعی و معمولی هست و می توان حساس تعدادی تمرین ساده آن را افزایش داد. ۱. فراموشی در به یاد آوردن اتفاقاتی که به تازگی حادثه افتاده اند. ۲. دشواری در نشستن در یک مکان ۳. سختی در فکر نمودن ۴. تکرار در گم کردن چیزها و فراموش کردن جای آن ها ۵. داشتن خلل در تصمیم گیری ۶. ناتوانی در انجام کارهای پیچیده ۷. نداشتن انرژی خیالی و بدنی کافی به جهت تمرکز کردن ۸. داشتن اشتباهات ناشی از بی توجهی ---فواید تمرکز بالا-- در ادامه حساس کل فوایدی که داشتن تمرکز در زندگی شما دارااست آشنا میشوید. ۱. ارتقا دور اندیشی درونی تمرکز کردن به شما یاری می‌کند که آگاهی درونی خود را ارتقاء دهید و به خوبی تشخیص دهید که چه چیزی را حقیقتا می‌خواهید و چه رمانتیک دارید. ۲. از فی مابین بردن ذهن ها منفی اساسی بالا بردن تمرکز و آگاهی درونی، میتوانید از اذهان منفی و خودسرزنشگر رها گردید و به افزایش اعتماد به نفس خود امداد کنید. در واقعیت شما اصلی خودتان بخش اعظم آشنا میشوید و اکثر از قبل زندگی خودتان را خواهید کرد. ۳. ارتقاء قدرت خلاقیت تمرکز منجر ارتقاء قدرت قوه خلاقیت شما میگردد و به استعداد یابی شما یاری می کند. چرا که میتوانید دارای اعتنا کافی بر بر روی مسائل کار نمایید و ایده های جدیدی را عملی کنید. ۴. برنامه ریزی هنگامی میتوانید جلوی فقدان زمان را بگیرید و به خوبی بر برنامه ریزی های خویش پایبند بمانید. ۵. ساده سازی مشکلات و حل آن ها اساسی تمرکز روی مشکلات و مسائل میتوانید راحت تر آن ها را برطرف نمایید و خط مش حل های بهتری برایشان پیدا کنید. ۶. ارتقا توان تصمیم گیری سبب میشود تصمیمات بهتری در زندگی بگیرید و تمامی جوانب را برای تصمیم های خود در لحاظ بگیرید. ۷. تجربه آرامش در زندگی وقار بیشتری را در زندگی تجربه میکنید. ۸. تقویت حافظه به تقویت حافظه شما کمک میکند. ۹. تقویت توان یادگیری توان یادگیری شما را ارتقاء می دهد و منجر می شود در درس و علم آموزی خویش پیروز خیس باشید. ۱۰. روابط اجتماعی کار کشته اهمیت داشتن تمرکز و توجه کافی در مکالمه های خود، به بهبود رابطه ها اجتماعی خویش امداد میکنید.

 چگونه تمرکز خود را بالا ببریم ؟

- تمامی ما دوست داریم تمرکز خود را در زندگی بالا ببریم تا از فواید بالا بردن تمرکز بهره ببریم. برای همین که بتوانید بر روی چیزهایی که میخواهید تمرکز نمایید راه های متفاوتی وجود دارد. بایستی راه و روش های ارتقاء تمرکز را یاد بگیرید و اصلی تکرار این روش ها به مرور زمان تمرکز خویش را بالا ببرید. یادتان باشد به جهت این عمل نیاز به تداوم دارید و نباید از به دست آوردن سرانجام ناامید شوید.

 راه های ارتقاء تمرکز و یادگیری

راه های ارتقاء تمرکز و یادگیری

 دسته و شدت عدم تمرکز هرکسی مهم دیگری مختلف است. بهتر هست مدام علت مهم نداشتن تمرکز خود را پیدا کنید. شیوه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم به جهت هر کسی که کم توجهی و تمرکز ناکافی را تجربه می کند مفید است. در موارد شدید پیشنهاد میشود به متخصصان حوزه روانشناسی به جهت تشخیص و معالجه مراجعه شود. اهمیت روش های بالا بردن تمرکز آشنا شوید و آن ها را در زندگی خود به فعالیت ببرید.

منبعshariatnia.com  

آخرین مطالب