صنعت نساجی, چهره های کارگری بحران: مهاجران با MNREGA کار به عنوان سورت واحد مبارزه

نوشته شده توسط Kamaal Saiyed | سورت | به روز شده: ژوئن 29 سال 2020 5:33:56 am کار پیمانکار کامران ع

توسط NEWSMINERAL در 9 تیر 1399
نوشته شده توسط Kamaal Saiyed | سورت | به روز شده: ژوئن 29 سال 2020 5:33:56 am
migrant workers, mnrega, mnrega workers in up, mnrega workers in surat, migrant workers in up, migrant workers in surat, indian express news کار پیمانکار کامران عثمانی (در پیراهن سفید) در یک روستا در Sonbhadra منطقه با خود کارگران است. (اکسپرس عکس)

در مه 20, Dharmendra Bagda, 32, زمان Shramik قطار ویژه از سورات و به خانه بازگشت به پیتهرا در فتح پور منطقه اوتار پرادش است. برای 18 سال Bagda مشغول به کار به عنوان یک حلقه اپراتور در یک پارچه رنگرزی و چاپ کارخانه در Sachin GIDC درآمد 390 تومان در هر روز کاری برای 12 ساعت در هر روز از جمله در شیفت شب تا هیچ کار و حقوق و دستمزد در ماه های مارس و آوریل است.

چهار نفر از آنها اقامت در 10×10 پا چهارم تا به حال برای به اشتراک گذاشتن 3,000 تومان اجاره اتاق. بازگشت به خانه با همسر و 5 ساله پدر او ثبت نام به عنوان یک MNREGA کارگر را بدست آورده و 350 تومان برای شش ساعت تغییر روزانه حفر حوضچه ها و جاده ها. بقیه هم به او کمک می کند تا پدر خود را در کشاورزی خود را سه bigha زمین.

Bagda است "تاریک خاطرات" از مستند است و در هیچ خلقی را به بازگشت. "من می خواهم صرفه جویی در 2,500 تومان – تومان 3,000 هر ماه از حقوق من از 15,000 تومان – تومان 18,000 (از جمله دستمزد اضافه کاری) و به خانه جدید لباس و هدیه ای برای خانواده من در طول دیدار سالانه معمولا دیوالی. این مستند همه چیز در مورد ایستاده در صف برای, مواد غذایی که بیش از حد معمولی ویلاهای... آسیاب تعطیل در مارس 23 و به مدت دو ماه من قفل شده در داخل خانه از دست رفته خانواده و شمارش روزها... در نهایت کار ما پیمانکار مرتب بلیط راه آهن برای ما به عقب بر گردیم خانه در بالا می گوید:" Bagda.

او می گوید: او هرگز از دست رفته خانواده اش به اندازه او در طول مستند. "در حال حاضر من خوشحالم ماندن در خانه, ثبت نام برای MGNREGA کار و درآمد خوب پول است. من در اینجا خواهد ماند تا MNREGA کار می شود و پس از بازگشت به سورات" او می افزاید.

Nirbhay Raj, 35, از Banda منطقه در, شاغل در یک واحد رنگرزی و چاپ در Pandesara همچنین بازگشت به خانه بود با همسر و دو فرزند. مانند Bagda او تا به حال هیچ دستمزد در ماه های مارس و آوریل است.

"در طول مستند ما تا به حال برای زنده ماندن با آنچه که ما تا به حال. مغازه ها بسته بودند و ما تقریبا گرسنه... در کار مستعمرات ما مشترک مواد غذایی تا یک سازمان غیر دولتی آغاز شده و ما را در خدمت مواد غذایی است. در حال حاضر من شروع به کار در زمینه کشاورزی در روستای ما درآمد 200 تومان در هر روز است. پدر من صاحب برخی از زمین که او tills. در ماه جولای من بهتر خواهد شد کار در مزارع و بازگشت به سورت تنها در ماه اوت می گوید:" راج.

صفحه اصلی به حدود 16 لاخ کارگران مهاجر از بیهار Odisha, Uttar Pradesh, Rajasthan, Madhya Pradesh, Jharkhand و Uttarakhand شاغل در آن پارچه آسیاب سورت دیدم نزدیک به شش حوادث خشونت در آن کار مستعمرات توسط کارگران خواستار بازگشت به خانه راه رفتن به خانه در, تظاهرات در مقابله با پلیس است. برخی از آنها سوار دوچرخه به خانه های خود را در بالا.

در حال حاضر صنعت نساجی رهبران در سورات در حال تلاش برای به دست آوردن کارگران بازگشت به کار خود واحد است. منابع می گویند که تنها 30 درصد از این مهاجران بیشتر بود که خانواده اینجا مانده و شروع به کار می کنند. تقریبا 6.8 لاخ مهاجران بازگشت 440 قطار از سورت به تنهایی که بالاترین از یک مقصد واحد در گجرات.

کامران عثمانی, 60, از اکبرپور در بالا و حل و فصل در سورت های دارای قرارداد تامین کارگران به پنج رنگرزی و چاپ پارچه میلز در Sachin و Pandesara. او در حال حاضر کمپینگ در سفر از منطقه به منطقه در تلاش برای متقاعد کردن نیروی کار خود را به بازگشت. طی 15 روز او بازدید Banda, همیرپور, Chtirapur Kanpur و حتا در میان دیگران.

"من شده اند تامین نیروی کار برای صنایع برای 30 سال است. من خود را 95 اتاق که داده شده در مورد اجاره به مانند کارگران اما در حال حاضر تمام اتاق ها خالی هستند. این کارگران در حال حاضر به بازگشت... ما به آنها گفتم که خود را حقوق و دستمزد افزایش خواهد یافت و که سفر خود را به سورت رایگان خواهد بود. برخی از آنها معتقد هستند و آماده هستند تا شروع به عقب ژوئیه 1. من مرتب برای لوکس خصوصی اتوبوس و امید است که بیش از 500 نفر از کارگران را بازگشت می گوید:" عثمانی.

او می گوید که او ایستاده بود با آنها در طول مستند و عرضه آنها در جیره غذایی. "من فرستاده حدود 5000 کارگران به توسط Shramik قطار ویژه. هیچ کارگر ایستاده در صف برای گرفتن بلیط من مرتب آن برای همه آنها با استفاده از اطلاعات تماس من," او می گوید.

Ashok Shrivastav که یک کار قرارداد در پنج واحد رنگرزی و چاپ پارچه در Sachin و Pandesara GIDC در سورت شده در بالا پس از 15 ژوئن در تلاش برای آوردن کارگران به سورات. "در حال حاضر با کارخانجات نساجی بازگشایی ما رو تحت فشار بسیار از صاحبان کارخانه را به کارگران بازگشت به سورات. من امتی, Sonbhadra Mirzapur, Prayagraj و مناطق دیگر در تلاش برای صحبت کردن با کارگران برای بازگشت اما آنها خودداری کرد. آنها می گویند که آنها رنج می برد بسیاری در طول این مستند به عنوان صاحبان کارخانه را ارائه نمی دهد آنها را به مواد غذایی و یا دستمزد می گوید:" Shrivastav.

چند کارگر چه کسی به او کمک کرد از توافق کرده اند که پس از بازگشت اطمینان به پدر و مادر خود و اعضای خانواده است که او را به مراقبت کامل از آنها. "ما دستور داده اند که یکی خصوصی اتوبوس لوکس و آن را ترک خواهد کرد تا در هفته اول جولای. ما نیز به مناطق دیگر برای بازگرداندن کارگران مهاجر به سورات" او می افزاید.

سورات 360 رنگرزی و چاپ پارچه میلز شش لاخ powerloom ماشین آلات و 65,000 نساجی تجارت ، مغازه ها. در ژوئن 23, جنوب گجرات اتاق بازرگانی و صنعت (SGCCI) رئیس جمهور Ketan دسای معاون رئیس جمهور دینش Navadia و اعضای مختلف انجمن نساجی ملاقات سورت شهرداری کمیسر BN Pani برای کار کردن راه برای بازگشایی این صنعت است.

جنوب گجرات نساجی پردازش رئيس جمهور انجمن Jitu Vakharia گفت: "تنها 20 درصد از رنگرزی کارخانه آغاز شده و با تنها یک تغییر. وجود دارد هیچ کارگران در اینجا در سورات ما درخواست کار پیمانکاران به آنها را به عقب."

او می گوید: انجمن نوشته شده به وزیر Vijay Rupani و اتحادیه راه آهن وزیر Piyush Goyal, درخواست رایگان آموزش خدمات را به کارگران بازگشت. "اگر کارگران به ارمغان آورد و نه بازگشت به صنعت تبدیل خواهد شد فلج می گوید:" Vakharia.

در ژوئن 25, Sachin صنعتی انجمن به نام دیدار با دستیار کار کمیسر JL پاتل در Sachin GIDC که در آن اعضای بافندگان' Association, شیمیایی, شرکت در انجمن و رنگرزی و چاپ کانون حضور داشتند. تنها 15 درصد از واحدهای عملکردی در اینجا.

با توجه به SIA جمهور Mahendra Ramolia انجمن درخواست کار گروه برای بازگرداندن کارگران است. "ما به درخواست دولت برای صحبت کردن با دولت مرکزی و برخی از ترتیبات برای شروع Shramik قطار ویژه از و بیهار به سورات. ما ارسال کرده اند که پنج عضو تیم تا به صحبت کردن با کارگران و متقاعد کردن آنها به بازگشت به او گفت:" و افزود: "با افزایش تعداد Covid-19 موارد در سورت های کارگر نیز می ترسم به بازگشت."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب