دانشمندان می خواهید به دانستن بیشتر در مورد با استفاده از نور UV برای مبارزه با COVID-19 گسترش

Firat جدید سیستم تساوی در یک قرن تکنولوژی برای دفع بیماری های عفونی: انرژی امواج ماورای بنفش نور — شناخته شده

توسط NEWSMINERAL در 1 مرداد 1399

Firat جدید سیستم تساوی در یک قرن تکنولوژی برای دفع بیماری های عفونی: انرژی امواج ماورای بنفش نور — شناخته شده به عنوان میکروب کشی اشعه ماوراء بنفش یا GUV — تحویل در دوز مناسب برای از بین بردن ویروس ها و باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم ها.

تحقیقات در حال حاضر نشان می دهد که میکروب کشی اشعه ماوراء بنفش به طور موثر می تواند غیر فعال هوابرد میکروب است که انتقال سرخک و سل و SARS-CoV-1 یک دید نسبی از رمان coronavirus. در حال حاضر با نگرانی نصب که کروناویروس که باعث COVID-19 ممکن است به راحتی منتقل می شود از طریق میکروسکوپی ذرات شناور شناخته شده به عنوان ذرات معلق در هوا برخی از محققان و پزشکان امیدوارند که این فناوری می تواند استخدام شود و در عین حال دوباره برای کمک به ضد عفونی کردن با ریسک بالا داخل تنظیمات.

"من فکر کردم این یک ایده عالی است و من می خواهم برای مشتریان من به امن" گفت: Firat که گاه به گاه رستوران Marlaina را پسنديده, آشپزخانه 20 دقیقه در جنوب مرکز شهر سیاتل.

به عنوان ایالات متحده هایش با نحوه قطع گسترش بسیار عفونی ویروس اشعه ماوراء بنفش است که مورد استفاده برای ضدعفونی سطوح در حمل و نقل عمومی و در بیمارستان که در آن قطرات عفونی ممکن است فرود آمد و همچنین برای ضد عفونی کردن N95 ماسک برای استفاده مجدد. اما تا کنون با استفاده از این فن آوری برای ارائه مستمر تصفیه هوا باقی مانده است خارج از اصلی ترین سیاست-تنظیم مکالمات در مورد کوروناویروس.

کارشناسان این ویژگی به ترکیبی از عوامل: تصورات غلط در مورد اشعه ایمنی عدم آگاهی عمومی و دانش فنی و نگرانی در مورد هزینه های نصب و تکنولوژی و به طور کلی تمایل به در نظر گرفتن نقش ذرات معلق در هوا در گسترش coronavirus.

ذرات معلق در هوا هستند microdroplets اخراج هنگامی که کسی exhales صحبت می کند و یا سرفه. بر خلاف بزرگتر و سنگین تر از قطرات تنفسی است که به سرعت سقوط به زمین, ذرات معلق در هوا معطل می تواند در هوا در زمان سفر از طریق فضاهای داخلی. وقتی کسی با یک ویروس به این ترتیب فرایند است که به نام "برنامه انتقال است."

آن را در حال حاضر به رسمیت شناخته شده است که coronavirus گسترش می تواند با استفاده از ذرات معلق در هوا در روش های پزشکی به همین دلیل است که کارکنان مراقبت های بهداشتی توصیه به پوشیدن ماسک مانند N95 ماسک که فیلتر کردن این ذرات کوچک. در عین حال هنوز هم وجود دارد بحث های قابل توجهی بیش از چگونه به احتمال زیاد این ویروس به گسترش در دیگر تنظیمات از طریق ذرات معلق در هوا.

اخیرا این سوال هوابرد انتقال به دست آورد فوریت جدید هنگامی که یک گروه از 239 دانشمندان به نام سازمان بهداشت جهانی را به خطر عفونی معلق در هوا به طور جدی تر با این استدلال که "عدم روشن شدن توصیه هایی برای کنترل اقدامات علیه هوابرد ویروس خواهد شد که عواقب قابل توجهی است."

که مقامات اذعان کرد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما نگهداری می شود که اکثر عفونت نیست این راه اتفاق می افتد.

به عنوان علم همچنان به تکامل و اشعه ماوراء بنفش می تواند ظهور به عنوان جذاب حفاظت در برابر انتقال هوابرد — یکی از با سابقه در برابر عوامل بیماری زا — که می تواند مستقر شود برای کاهش خطر عفونی جمع آوری ذرات معلق در هوا در داخل تنظیمات مانند مدارس و کسب و کار.

خوش آمدید به 'کشتار منطقه'

در Marlaina رستوران وجود دارد فقط دو قابل مشاهده سرنخ های جدید اشعه ماوراء بنفش ضد عفونی سیستم — ظریف درخشش نور آبی بالای سیاه و سفید توری های از رها کردن سقف و یک دست chalked ثبت نام در درب با افتخار اعلام به شام: "Coronavirus ضد عفونی در اینجا!"

سیستم نصب شده در حالی که این رستوران بسته شد در طول واشنگتن را مستند. راه اندازی شناخته شده است به عنوان "بالا-اتاق میکروب کشی اشعه ماوراء" از آنجا که اشعه ماوراء بنفش لامپ نصب شده بالا و زاویه دار را از انسان دور زیر.

سقف طرفداران گردش هوا و در نهایت سوق دادن هر گونه معلق ذرات ویروسی است که انباشته شده در فضای ناهار خوری را از طریق رنده شده را رها سقف به منطقه که در آن اشعه چراغ قرار افقی انفجار آنها را با انرژی تابشی.

الهام و کمک های فنی برای Marlaina صاحب آمد از مشتری Bruce Davidson, ریوی پزشک بود که در فیلادلفیا "سل تزار" در اواسط-90s. در آن زمان ایالات متحده بود دست و پنجه نرم کردن با شیوع سل که شامل گونه های مقاوم به داروهای موجود.

"جلوگیری از انتقال شد مهم ترین بخش از آنجا که ما تا به حال هیچ مواد مخدر هیچ واکسن" به یاد می آورد دیویدسون, که در حال حاضر زندگی در خارج از سیاتل. اشعه ماوراء بنفش نور ثابت به یک استراتژی کلیدی در آن زمان و دیویدسون فکر می کند می تواند کمک: "واقعا باید در بسیاری از فضاهای عمومی در حال حاضر."

برای نشان دادن مفهوم دیویدسون سیگار را روشن داخل Marlaina و نشان داد که چگونه دود رقصید به سمت بالا جمع آوری در سقف فضا با اشعه ماوراء بنفش لامپ.

"اگر کسی کشف نشده coronavirus و غذا نمی خورد با ماسک و صحبت کردن است و به طوری که در اکثریت قریب به اتفاق از ذرات در حال رفتن به دریافت تا آنجا به قتل در منطقه و گردش و گزاف گویی در اطراف" Davidson گفت. "آماری خطر برای دیگر مردم در حال رفتن به بسیار کم است."

تحقیقات نشان می دهد نزدیک به 90 درصد از ذرات هوابرد از قبلی coronavirus (SARS-CoV-1) می شود ، در حدود 16 ثانیه هنگامی که در معرض همان قدرت از اشعه ماوراء بنفش به عنوان در رستوران سقف. ویروس های دیگر مانند آدنوويروس در حال مقاوم تر و نیاز به دوز بالاتر از اشعه ماوراء بنفش.

"اگر چه کامل نیست احتمالا ارائه می دهد بهترین راه حل برای مستقیم تصفیه هوا" در زمان بیماری همه گیر به گفته دیوید Sliney یک عضو هیات علمی در دانشگاه جانز هاپکینز و دیرین محقق در میکروب کشی اشعه ماوراء بنفش.

هنگامی که با استفاده از تهویه مناسب فوقانی-اتاق GUV است که حدود 80 ٪ موثر در برابر گسترش هوابرد سل با توجه به مطالعات متعدد. این معادل است به جای هوا در یک اتاق تا 24 بار در یک ساعت.

اما گسترده تصویب اشعه سیستم می تواند یک نبرد سربالایی Sliney گفت: از آنجا که در ایالات متحده علاقه ای به استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای تصفیه هوا دارای مشکلاتی روبرو در دهه های اخیر به عنوان دانشمندان با تمرکز توجه خود را بر قدرتمند واکسن و دارو برای مقابله با بیماری های عفونی.

درک ذرات معلق در هوا و انتقال هوابرد

اشعه ماوراء بنفش می تواند یک سلاح قدرتمند در برابر یک برنامه ویروس اما آن را می توانید تنها تا کنون نسبت به جلوگیری از عفونت. مردم هنوز هم می تواند بیمار را از بزرگتر و سنگین تر قطرات خارج شده از طریق سرفه و عطسه. آنها می توانند به طور مستقیم استنشاق آن قطرات و یا لمس یک سطح آلوده را با آنها و سپس لمس چشم خود بینی یا دهان.

اشعه ماوراء بنفش نیز جلوگیری نمی کند کسی که از بودن در معرض عفونی معلق در هوا که به تازگی پدید آمده از یک فرد آلوده — و طولانی کاملا در نزدیکی بدن او — آنچه محقق ریچارد Corsi به نام "میدان نزدیک."

"در این سناریو شما استنشاق بسیار متمرکز ابر از این ذرات کوچک است که شما نمی توانید ببینید" گفت: Corsi دین از Maseeh دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر در دانشگاه ایالتی پورتلند. "شما در حال گرفتن یک دوز قابل توجهی در سیستم تنفسی خود را."

بنابراین حتی اگر وجود دارد فوقانی-اتاق اشعه ماوراء بنفش در یک ساختمان Corsi گفت: ماسک صورت و اجتماعی فاصله هنوز هم لازم است برای جلوگیری از بزرگتر قطرات تنفسی و حذف برخی از ذرات معلق در هوا در نزدیکی زمین. اما Corsi وجود دارد گفت: در حال حاضر شواهد کافی برای نشان دادن که coronavirus ذرات معلق در هوا می تواند در هوا آویزان و گسترش در سراسر یک اتاق ("دور میدان") و آن زمان را که هوابرد گسترش جدی است.

یک مثال از far-field انتقال مستند در یک مطالعه از یک رستوران در چین که در آن برخی از شام نشسته در همسایه جداول قرارداد COVID-19 ویروس با وجود هرگز از آمدن به تماس نزدیک با "شاخص مورد بیمار است." یکی دیگر از قطعه ای از مدارک و شواهد از یک مارس 10 گروه کر عمل در مانت ورنون, واشنگتن, پس از آن اکثر خوانندگان قرارداد coronavirus حتی اگر اعضای گروه در زمان احتیاطی برای استفاده از ضد عفونی کننده دست و اجتناب از در آغوش گرفتن و دست دادن.

در نامه خود به که دانشمندان توجه داشته باشید که کروناویروس که باعث MERS می تواند گسترش از طریق ذرات معلق در هوا و "به هر دلیل وجود دارد انتظار می رود که [COVID ویروس] رفتار مشابه."

آشنایی با تکنولوژی و ایمنی

میکروب کشی اشعه ماوراء بنفش مهار بخشی از طیف الکترومغناطیسی که شامل امواج کوتاه از انرژی تابشی به نام اشعه ماوراء بنفش-C. این طول موج بیشتر از طیف مرئی از اشکال دیگر از اشعه ماوراء بنفش نور است.

فکر می کنم از آن را به عنوان به ویروس کشنده آفتاب سوختگی.

"ما بسیار کمی تجربه عملی نشان می دهد که چگونه موثر می توان آن را [در همه گیر] پس از آن بوده است از استفاده در این کشور و در غرب اروپا گفت:" Sliney از دانشگاه جانز هاپکینز که ریاست یک کمیته با مهندسی روشنایی جامعه که به تازگی منتشر شده جدید راهنمایی در GUV.

Sliney توصیه نصب اکریلیک در جعبه بزرگ و فروشگاه ها و رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی که به طور معمول سقف. "باید وجود داشته باشد عمودی هوا, بورس," او گفت: همانطور که با طرفداران سقف بنابراین "این فقط استریل هوا در قسمت فوقانی فضای اتاق."

"هیچ کس شک و تردید در اثر میکروب کشی اشعه ماوراء بنفش در کشتن کوچک میکروارگانیسم ها و عوامل بیماری زا است. من فکر می کنم بزرگتر جنجال و اگر وجود دارد هر گونه که سوء تفاهم ها در سراسر ایمنی" گفت: دکتر ادوارد Nardell یک استاد در دانشکده پزشکی هاروارد که تحقیقات GUV.

دوز پایین میکروب کشی اشعه ماوراء بنفش می تواند آسیب به چشم و پوست اما Nardell گفت: این خطرات می تواند اجتناب شود با پیروی از دستورالعمل مناسب. در حالی که دستورالعمل های بین المللی هشدار می دهند در برابر به طور مستقیم در معرض انسان به UV-C و خطرات ناشی از سرطان پوست در نظر گرفته ناچیز به خصوص در مقایسه با طول موج بلندتر از اشعه ماوراء بنفش است که می تواند نفوذ عمیق تر.

می تواند اشعه ماوراء بنفش make a comeback?

با علاقه به ماوراء نوردی است و نگرانی در مورد جنس بنجل محصولات در بازار و ادعاهای اغراق آمیز در مورد اثر خود را در برابر این ویروس گفت: جیم Malley, یک استاد دانشگاه نیوهمپشایر که در مطالعات بهداشت و ضد عفونی.

مصرف کنندگان باید با احتیاط از بازاریابی ادعا در مورد "اشعه ماوراء بنفش wands" است که می تواند دست تکان داد سرعت بیش از سطوح و یا ویژه "پورتال" است که مردم از طریق راه رفتن, او گفت: زیرا کسانی که احتمالا به درستی کالیبره شده برای غیر فعال کردن ویروس و می تواند خطرناک باشد.

Malley گفت که او فکر نمی کند وجود دارد بسیار مناسب در بازار برای بالا اتاق GUV خارج از مراقبت های بهداشتی تنظیمات اما او از نصب این فن آوری در بالا ترین خطر تنظیمات مانند بسته بندی گوشت می آمد گیاهان و پرستاری امکانات.

"احساس دل و روده من این است که ما باید هر چیزی را ما می توانیم در آن مکان که ما وحشتناک مرگ و میر ثبت" با کروناویروس, او گفت:.

در Marlaina رستوران, نصب و راه اندازی نسبتا سر راست است.

صاحب Firat خریداری چهار اکریلیک اشعه ماوراء وسایل (در 165 $در هر) استخدام برق برای نصب طرفداران و خریداری سیاه شبکه بندی می پانل های پلاستیکی را محصور سقف فضایی که در آن اشعه ماوراء بنفش نصب شده است.

Firat هنوز هم تشویق مشتریان خود را به پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی. اما او گفت که اشعه ماوراء بنفش تبدیل به بخشی از محیط.

"آن را مدرن تر و تمیز و پاسخ های کاملا بزرگ," او گفت:.

این داستان بخشی از یک همکاری که شامل NPR و قیصر سلامت نیوز.

قیصر سلامت نیوز (KHN) یک طرح ملی سلامت و سیاست اخبار سرویس. این یک سرمقاله مستقل برنامه هنری بنیاد خانواده کایزر جواد که با وابسته نیست و Kaiser Permanente.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب