مدرسه تعطیل هیچ اواسط روز وعده غذایی کودکان در فقه ایجاد کرد و برگشت به کار فروش ضایعات

نوشته شده توسط Dipankar Ghose | باگلپور | منتشرشده: ژوئیه 6 سال 2020 5:00:27 am کودکان در Musahari

توسط NEWSMINERAL در 16 تیر 1399
نوشته شده توسط Dipankar Ghose | باگلپور | منتشرشده: ژوئیه 6 سال 2020 5:00:27 am
کودکان در Musahari طلا در Badbilla روستای باگلپور. بسیاری از والدین می گویند که آنها نمی پرداخت که برای وعده های غذایی پس ممکن است 3. (اکسپرس عکس/Dipankar Ghose)

در آغوش یک جوان دختر بچه سه ساله است و کودک دیگری نیست که در عین حال یکی است. او مبارزات خود را با وزن اندک به عنوان او تلاش برای خوراک او را از یک بطری است. آن است که بار سنگین است به خرس. اما مبارزه با گرسنگی برای کودکان از Musahari طلا در Badbilla روستای باگلپور شده است یک چالش روزانه است. در این مستند که بار تنها تبدیل به سنگین تر است.

صغیر از بیهار در باگلپور تمرکز از یک ماه سریال هند اکسپرس به درک همه گیر اثرات در smalltown هند است. آن را به یک شهر است که aspirational اما آن روستا هنوز هم رنج می برند از مسائلی که دامنگیر دولت برای چند دهه. مانند سوء تغذیه.

با توجه به ملی سلامت خانواده بررسی 2015-16, 48.3 درصد کودکان (زیر 5 سال) بودند طبقه بندی شده به عنوان "توقف" و 43.9 درصد به عنوان "کم وزنی" در بیهار بسیار بالاتر از میانگین ملی از 38.4 و 35.7 درصد است. سود ساخته شده اند, با این درصد در 55.6 و 55.9 در 2005-06. اما بیش از سه ماه گذشته یکی از سلاح های اولیه در مبارزه با سوء تغذیه را متوقف کرده است: اواسط روز وعده های غذایی در مدرسه است.

"همهمه jaate thhe (ما با استفاده از به به)" 20 از آنها فریاد هم بالا بردن دست خود را. "هان (بله)" آنها فریاد پرسید: اگر آنها مواد غذایی در مدرسه است. "Nahin (هیچ)" آنها می گویند بی سر و صدا تر پرسید: اگر آنها هر گونه مواد غذایی در طول روز در حال حاضر که مدارس تعطیل. و آنچه که مورد علاقه خود را در طول روز در مدرسه ؟ "جمعه" آنها فریاد یک روز در هفته که تخم مرغ شد خدمت کرده است.

بیشتر از سری| Bihar: در باگلپور داستان 4 مراکز درمانی — شلوغ اتاق کارکنان و بیماران بدون ماسک, دستکش

کودکان از Musahari طلا, یک Mahadalit مستعمره رفت و در درجه اول به مدارس دولتی یا در Dudhela یا کمی بیشتر در Shahbad با چند رفتن به Sultanganj شهر.

این منو شامل برنج roti, سبزیجات, dal, سویا و البته جمعه تخم مرغ است. این فقرات تغذیه ناپدید شده است.

در طلا, Dinu Manjhi دارای یک ورق فولاد با یک توده از برنج و نمک و یک مقدار کم از دال و چوخا تالاواری (سیب زمینی آب پز). "وجود دارد هیچ چیز دیگری است" او می گوید. ساکنان می گویند وجود دارد که 250 رای دهندگان در طلا با جمعیت نزدیک به 1000. ویران شده توسط طبقه تبعیض و فقر و کار هر مرد یا زن تنها دو شغل: جمع آوری زباله و یا گدایی. کسانی که در حال خشک شدن بیش از حد.

Hira Manjhi به دست آورده تومان 300 روز از یک پیمانکار برای جمع آوری زباله در Sultanganj 2 کیلومتر دور است. "در حال حاضر ما تنها دو روز در هفته," او می گوید. دو فرزند او بیش از حد جوان برای رفتن به مدرسه, اما آنها به محلی anganwadi برای یک وعده غذایی در روز است. که بسته است ،

بخوانید| اولین Covid در حال حاضر گرسنگی باگلپور مهاجران شروع به بسته بندی — دوباره

مینا Devi می گوید که حدود یک ماه پیش مقامات دولتی به هر جیره-دارنده کارت 5 کیلوگرم برنج یا گندم و 1 کیلوگرم دال تحت PM Garib Kalyan ان Yojana. "هیچ کس از آن. چگونه آنها فکر می کنم 1 کیلو دال طول می کشد برای یک خانواده ؟ بدون اواسط روز وعده غذایی در مدرسه ما از مردم در روستا و Sultanganj برای مواد غذایی," او می گوید.

منطقه دادرس Pranav کومار می گوید که با توجه به یک دولت برنامه پول فرستاده شده به حساب از کودکان و یا خود را نگهبان در ازای اواسط روز وعده های غذایی. "این است که برای دوره زمانی که مدارس تعطیل است," او می گوید. حرکت بر اساس دستور صادر شده توسط دولت در 14 مارس یک روز پس از مدارس ابتدا بسته. به منظور محاسبه پول بر اساس ارزش غذایی توزیع شده در: 15 روز و Rs 114.21 به کودکان از کلاس 1-5 و Rs 171.17 برای کسانی که از کلاس 6-8. هزینه کامل معده ؟ بین Rs 7.61 و Rs 11.41 در روز است.

اما ساکنان Badbilla می گویند که بدون دریافت کمک. Sunil گوپتا مدیر Shanti دوی Kanya Vidyalaya در Sultanganj می گوید که "تا زمانی که مستند-2 برخی از پول آمده بود که منتقل شده است به حساب های بانکی...برای ماه آوریل". اما پس از مستند-2 به پایان رسید در مارس 3, او می گوید: "هیچ چیز اتفاق افتاده است در همه". "من تا به حال در مجموع 265 کودکان و پول را به پدر و مادر حساب. اما مقدار یک شوخی," او می گوید.

بخوانید| به عنوان یک منطقه آنلاک

Subhash گوپتا منطقه برنامه افسر مسئول اواسط روز وعده های غذایی می گوید: "پول است که مستقیما به حساب های خود را از یک سیستم متمرکز. پرداخت ساخته شده اند تا مارس... خشن تعداد کودکان ثبت نام شده در باگلپور است 5.25 لاخ."

اما معلمان مدرسه می گویند بعید است که این مقدار ناچیز را نسبت به تغذیه کودکان است. Anjani کومار, یک معلم در MS Madhyamik Vidyalaya, Khurd Kajraili دولتی مدرسه در حومه باگلپور می گوید: "بسیاری از این کودکان از خانواده های فقیر. پول است که اغلب فرستاده شده به حساب برای لباس مدرسه و هنگامی که شما کودکان که در آن لباس های جدید خود را, آنها می گویند پدر و مادر خود را مجبور به استفاده از پول است. اواسط روز وعده غذایی تنها دلیل که چرا آنها به مدرسه می آمدند."

با دولت گسترش بسته شدن مدارس حداقل تا جولای 31, Keshav Desiraju سابق اتحادیه وزیر بهداشت امتیاز به "سوالات جدی است که باید پاسخ داده شود در آموزش و پرورش و سوء تغذیه". "آموزش آنلاین نمی تواند تنها پاسخ آن را تنها می تواند مکمل. و با اواسط روز وعده های غذایی دولت باید به دنبال راه های که در آن مواد غذایی می توان به خانه برای کودکان," او می گوید.

در Musahari طلا وجود دارد هیچ pucca خانه یا Swacch بهارات Abhiyan توالت. هر روز زمانی که زنان به نزدیکی مزارع آنها چهره عصبانی کشاورزان که آنها را تعقیب دور. و در غیاب مدرسه هر کودک در حال حاضر به التماس و یا جمع آوری زباله درآمد 10-20 تومان برای ضایعات پلاستیک. آن را طولانی و کار سخت و آفتابی کومار یک پاسخ برای آنچه که غذا خوردن در زمانی که آنها گام به گام. "Bengma pakadte hai (ما گرفتن bengma)," او می گوید. "Bengma" محلی است کلمه قورباغه.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب