زخم باقی مانده و در حال یادآور Wadena گردباد یک دهه پیش

در سیاهی آسمان بالای سر. پر صدا از یک قطار خروش است. کامل و مطلق ویرانی که طوفان را پشت سر گذاشت. اما پس از حد

توسط NEWSMINERAL در 25 خرداد 1399

در سیاهی آسمان بالای سر. پر صدا از یک قطار خروش است. کامل و مطلق ویرانی که طوفان را پشت سر گذاشت.

اما پس از حدود 45 ثانیه از ویران کردن مردم پا خود را به مکان های امن به آفتاب و آرامش است.

جنوب غربی Wadena خانه از ویکی و Daryl پیرسون یکی از اولین خانه های ضربه توسط گردباد آن را به عنوان پاره northeasterly از طریق شهر. او مانند هر کس دیگری بود پر از سوراخ در زیرزمین.

"فقط پس از آن حق گذشت, من می توانم بوی کاج در زیرزمین" پیرسون به یاد می آورد. "بسیاری از شاخه های کاج منفجر کرده بود به خانه ما."

در حالی که هیچ زندگی از دست داده بودند در Wadena از طوفان آن را در سمت چپ آن زخم بر جامعه است. کاملا آشکار هستند زخم پشت سمت چپ در چند باقی مانده درختان بالغ در مسیر. از دست دادن درختان بالغ شد و یکی از قسمتهای دردناک از گردباد برای پیرسون.

"هنگامی که شما از دست دادن درختان - روی درختان - آن را مانند یک مرگ" پیرسون گفت.

ویکی یکی از بسیاری از داوطلبان در Wadena است که به کمک کاشت مجدد درختان در آنچه که او خواستار "tornado alley" یک کشش از خیابان هفتم SW که سابقه سمت شرق Wadena گورستان. پس از گردباد آن را کاملا خالی از درختان و بسیاری از خانه ها شد شکست به قطعات.

به دنبال در Wadena در حال حاضر 10 سال بعد از آن شما هنوز هم می توانید ببینید مسیر نمی گم سازه های بسیار اما توسط کسانی که درختان بسیاری نه خیلی مسن تر از یک دهه است.

قبلی Wadena پیشگام مجله مقالات نشان می دهد که 2,600 درختان از دست داده بودند در مالکیت خصوصی در طول طوفان. زیر آوریل 1,900 درختان بودند پرداخت به جای از دست درختان. یک شرکت محوطه سازی رایگان ارائه شده درختان در بهار آینده و پیشاهنگی ملی افتخار جامعه اعضای داوطلبان و Wadena شهرستان حفاظت آب و خاک منطقه در زمان در آوردن درختان به Wadena.

یک درخت برای Wadena گروه اول تشکیل Wadena ساکنان لایحه استیرنز و اریک Osberg تنظیم یک هدف بالا بردن $100,000 به کاشت مجدد درختان در Wadena. آنها حتی با استفاده از یک DNR کمک مالی به استخدام یک برنامه ریز حرفه ای درخت برای شهرستان.

Take a walk down "tornado alley," Seventh Street SW, and you'll see mostly young trees as they were all torn from the ground 10 years ago.
Michael Johnson/Pioneer Journal

نگاهی به پیاده روی پایین "tornado alley" خیابان هفتم SW, و شما خواهید دید بیشتر درختان جوان به عنوان آنها تمام شد پاره از زمین 10 سال پیش. مایکل جانسون/مجله پیشگام

در علاوه بر این به درختان در حال جایگزین بسیاری از خالی "گردباد بسیاری" را به عنوان آنها نامیده می شده اند ناپدید شدن بیش از 10 سال گذشته به عنوان مردم بازسازی خانه ها وجود دارد. و در حالی که یک خانه می تواند بالا برود در هفته و کسانی که درختان شده اند در نظر گرفتن زمان برای پر کردن فضاهای خالی.

"آن بوده است که 10 سال پس از ما Wadena گردباد از سال 2010 و پس بسیاری از درختان در طول مسیر گردباد را بدل به ادامه وجود با وجود تروما" پیرسون نوشت: در هفته قبل از سالگرد.

بلافاصله پس از طوفان دست دادن درختان به سرعت احساس به عنوان بی خانمان درختان آسیب دیده خطوط آب در این شهرستان و در معرض خانه به نور مستقیم خورشید. سابق Wadena شهردار وین Wolden گفت: مصرف آب در حدود دو برابر در روز پس از گردباد به دلیل نشت آب از خطوط.

از دست دادن درختان در غرب Wadena ایجاد مشکلات زیست محیطی برای این منطقه با توجه به SWCD کارکنان آن Oldakowski.

لوایح انرژی انتظار می رود که در بالاتر به دلیل رفع انسداد بادها در زمستان و هیچ سایه در تابستان. وجود دارد مسائل را با حیات وحش مانند سنجاب و هجوم آوردند به تنها حیاط با درخت. با محافظت نشده بارندگی و عدم ریشه های زمین نیز حساس به فرسايش ،

"همچنین آن را به یک زیبایی شناسی چیزی. مردم می خواهم برای دیدن درختان متصل به طبیعت و زمین او گفت:" در اکتبر سال 2010 پیشگام مجله مقاله.

سابق Wadena گورستان انجمن رئیس جمهور دنیس اولسون گفت: ویرانی که گورستان را دیدم بدل آن منطقه از شدت سایه محل به یک زمینه باز است. او گفت: Wadena نمی بینم یک گورستان مانند آن را در طول عمر خود یا نسل بعدی.

آن را به جایی که آن را از چند دهه. اما آنها replant بسیاری از درختان جدید به جای آنهایی که قدیمی است که در حال حاضر پر کردن در برخی از حفره جامعه احساس ممکن است در پس.

وجود دارد هیچ بیمه برای پوشش ضرر و زیان در گورستان. به جای سازمان های غیر انتفاعی مانند Wadena الک حمایت و جمع آوری اعانه برای گورستان. آنها مطرح هزاران دلار که کمک به پوشش هزینه ایستادن سنگ و جایگزینی آن درختان.

"ما احتمالا پوسته $25 ، 000 به $35,000 برای اصلاح آسیب" اولسون گفت. گورستان ارتباط است در یک قسمت از شهر است و باید با جذب سرمایه از طریق فروش مقدار زیادی.

به اطراف نگاه کنید و چند درختان بزرگ که جان سالم به در مسیر طوفان و شما ممکن است پیدا کردن جای زخم که در آن درخت تعمیر خود و یا misshapen شاخه های خم شده از نزدیک به 200 مایل در ساعت بادها که با مته سوراخ کردن بر روی آنها.

گذشته از درختان نقاشی تصویر از گذشته مردم محلی می گویند برخی از خرابه هنوز هم وجود دارد بیش از حد. در مناطق شمالی از زمین فوتبال, سقف پوشش با بخشی از یک خرپا هنوز هم متصل دیده می شود در لبه جنگل سکس با aspen درختان قبل از آن می تواند بادبان در سراسر BNSF آهنگ های راه آهن.

شمال بیشتر و فراتر از یک حیاط چوب, کسب و کار, سقف قلع نهفته در یک درهم ظروف سرباز یا مسافر.

Roof sheathing is propped against a stand of trees north of the Wadena-Deer Creek football field. The plywood still has a chunk of rafter nailed to it but was clearly torn away, likely by the 2010 tornado.
Michael Johnson/Pioneer Journal

سقف پوشش لبه پنجره رساند در برابر یک پایه از درختان در شمال Wadena-Deer Creek زمین فوتبال است. تخته سه لا هنوز یک تکه از خرپا میخ به آن بود اما به وضوح دور زده به احتمال زیاد توسط 2010 گردباد. مایکل جانسون/مجله پیشگام

گذشته از طبیعت یاد تخریب یک گوشه ای کوچک از خبرچین پارک بود که در چشم طوفان دارای یک مکان یادبود برای گردباد. باغ امید در فینک پارک اواخر پیشگام شد Mim Maas. Mim کار را در یک مجسمه از یک زن در بر باد رفته ، در مقابل او یک قطعه از مدرسه بالا است.

This monument was part of the original high school built in the early 1900s. It was saved and its new home is at Fink Park across the street from the WDC high school.
Pioneer Journal file photo

این بنای تاریخی بخشی از اصلی دبیرستان ساخته شده در اوایل 1900s. آن را نجات داد و به خانه جدید خود در فینک پارک در سراسر خیابان را از WDC دبیرستان. پیشگام مجله فایل عکس



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن