پس از لایحه در نقشه جدید نپال و هند می گوید: اجازه دهید خارجی Secys بحث حتی اگر جلسه مجازی

نوشته شده توسط Shubhajit Roy | دهلی نو | به روز شده در: 7 ژوئن 2020 6:53:42 am نخست وزیر نارندرا با

توسط NEWSMINERAL در 18 خرداد 1399
نوشته شده توسط Shubhajit Roy | دهلی نو | به روز شده در: 7 ژوئن 2020 6:53:42 am
nepal new political map, nepal map change, India nepal border, Kalapani, Lipulekh, Limpiyadhura, nepal india border map, nepal india virtual meetings, india nepal ties نخست وزیر نارندرا با نپال همتای KP Sharma Oli. (AP Photo/فایل)

روز پس از آن دولت در پی مجلس در حمایت از لایحه ای در این کشور سیاسی جدید نقشه که شامل سرزمین در هند, نقشه کاتماندو منتقل شده به دهلی نو که در آن باز است به این ایده از یک جلسه مجازی بین خارجی دبیران برای حل و فصل مسئله مرز است که تهدید کننده روابط است.

یکشنبه اکسپرس آموخته است که دولت نپال از طریق توجه داشته باشید verbale (دیپلماتیک توجه داشته باشید) گفت که خارجی دبیران می توانید با ملاقات حضوری و یا برگزاری یک نشست مجازی به بحث Kalapani, Lipulekh و Limpiyadhura هند سرزمین آن را ادعا می کنند.

ماه گذشته در دهلی نو گفت که خارجی دبیر Harsh Vardhan Shringla و شانکار دس Bairagi خواهد شد بحث در مورد موضوع "پس از" دو کشور "با موفقیت برخورد" با Covid-19 بیماری همه گیر.

در مارس 9, سخنگوی وزارت امور خارجی گفت: "هر دو طرف در حال برنامه ریزی وزیر امور خارجه سطح مذاکرات خواهد شد که یک بار این خرما نهایی بین دو طرف پس از دو جوامع و دولت را با موفقیت در برخورد با چالش Covid-19 اضطراری است."

نظر | دهلی نو باید تمرکز در هند روابط با نپال

Kalapani, kalapani India Nepal, India Nepal relations, jammu kashmir bifurcation, india new map, india map jammu kashmir, nepal border india map جدید نقشه سیاسی هند به تازگی منتشر شده توسط دولت به حساب انشعاب از جامو و کشمیر را نشان می دهد Kalapani به عنوان بخشی از هند است.

این ایده از وزیر امور خارجه سطح مذاکرات آن آغاز شد و در سال 1997 در طول نخست وزیر I K گجرات دیدار و دوباره در طول اتل بیهاری واجپایی-GP Koirala مذاکرات در سال 2000 — احیا شد توسط نپال در ماه نوامبر گذشته اما این نمی تواند برگزار شد.

با توجه به عدم قطعیت در طول چه مدت Covid همه گیر را ادامه خواهد داد کاتماندو در حال حاضر به دنبال مذاکرات از طریق ویدئو کنفرانس.

توضیح داده شده | جدید هندی جاده به Lipu Lekh نپال تظاهرات و منطقه اهمیت استراتژیک

نارندرا نخست وزیر برگزار کرده است چند videoconferences شروع با سارک کشور بود که با حضور نپال نخست وزیر K P Sharma Oli و سپس G-20 کشور است. امور خارجی وزیر S Jaishankar همچنین چندین ملاقات همتایان خود از طریق ویدئو کنفرانس.

در مه 8, وزیر دفاع Rajnath Singh با استفاده از ویدئو-لینک به افتتاح جدید 80 کیلومتر جاده از طریق Lipulekh در Mansarovar Yatra دنباله باعث موجی از تظاهرات در نپال که می گوید: این سرزمین متعلق به آن است.

سرمقاله | جنگ از نقشه ها و کلمات نقاط به وخامت هندنپال رابطه است. دهلی نو نیاز به رسیدن به خروج ترمیم روابط.

نپال وزارت امور خارجه در اعتراض به افتتاح جاده ها و توصیف هند حرکت می کند به عنوان یک "یک جانبه عمل می کنند". این را گفت و زد در برابر تفاهم بین دو کشور از جمله در سطح نخست وزیران که یک راه حل برای مسائل مرزی خواهد بود به دنبال از طریق مذاکرات است.

در مه 20, نپال دولت منتشر سیاسی جدید نقشه به تصویر می کشد Kalapani, Lipulekh و Limpiyadhura در درون مرزهای آن.

و یکشنبه گذشته نپال قانون وزیر شیوا مایا Tumbahamphe مطرح قانون اساسی متمم لایحه به دنبال قانونی حرمت به نقشه جدید. دولت مطمئن بود که پشتیبانی از دو سوم در مجلس نمایندگان پس از تصمیم کنگره نپال اصلی ترین حزب مخالف به این قانون است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب