خرید لپ تاپ استوک از معتبرترین فروشگاه های کشور

خرید لپ تاپ استوک از افرا استوک بیشتر لپتاپهای استوک ممکن است اصلا کار نکرده باشند و در حد آزمایش و چند بار خ

توسط NEWSMINERAL در 16 بهمن 1401

خرید لپ تاپ استوک از افرا استوک

laptopبیشتر لپتاپهای استوک ممکن است اصلا کار نکرده باشند و در حد آزمایش و چند بار خاموشوروشنکردن استفاده شده باشند که دلیل آن گارانتی لپ تاپ اچ پی پاویلیون گیمینگ شرکت سازنده است. اغلب این افراد خود فروشنده هستند که برای پرکردن ویترین مغازهشان از این امکان استفاده میکنند و درصورت فروشنرفتن، آنها را به نمایندگی پس میدهند. پس از مرجوعشدن، این لپتاپها انبار میشوند و به کشورهای دیگر با عنوان لپ تاپ استوک صادر میشوند. دو دلیل بسیار مهم محبوبیت لپتاپهای استوک کیفیت ساخت و قیمت بسیار مناسب است که باعث شده هم ازلحاظ اقتصادی و هم ازلحاظ کیفی بسیار مقرونبهصرفهتر از نمونههای نو و آکبند داخلی باشند. لپتاپهای استوک درمقایسهبا سایر نمونههای آکبند موجود در داخل ایران از کیفیت ساخت بهمراتب بهتری برخوردار هستند؛ زیرا فرایند ساخت آنها زیرنظر کشورهای اروپایی طی شده است که استانداردهای فراوانی برای محصولاتشان در نظر میگیرند. همچنین، این لپتاپها مستقیما از کارخانهی اصلی شرکت سازنده به کشورهای دیگر صادر میشوند و دستکاری و کپی در کار نیست. دلیل دیگر قیمت بسیار ارزانتر از نمونه های مشابه آکبند داخلی است. این لپتاپها برحسب میزان کارکرد و ظاهر بدنهشان در دستههای مختلف دستهبندی و به کشورهای دیگر صادر میشوند. در این دستهبندیها از اعداد انگلیسی استفاده شده است که در سه گروه A و B و C تقسیم میشوند. گرید A لپتاپهای بسیار کمکارکرد و تمیز و گرید B لپتاپهای بازیافتی و تعمیری و گرید C لپتاپهای اوراقی هستند. که نشاندهندهی کارکرد بسیار کم محصول است و از گرید A تمیزتر و کمکارکردتر هستند. تیم تخصصی افرا استوک کادری مجرب و باسابقه دارد و سایت آن از نماد اعتماد الکترونیکی بهره میبرد. افرا استوک برای مشتریان خود تا دَه روز مهلت آزمایش محصولات در نظر گرفته است و تمامی سفارشها را در بستهبندیهای ویژه با کارتن مخصوص ازطریق پست سریع تیپاکس بهرایگان به سراسر ایران ارسال میکند.

وزن 2.85 کیلوگرمی (بدون منبع تغذیه) نیز کاملاً معقول است.

laptopبرخلاف Envy dv7 که با آلومینیوم مات روکش شده بود، HP اکنون از پلاستیک نقرهای رنگ استفاده میکند تا حداقل اجازه دهد که مواد از دور شبیه مواد گرانقیمتتر و با کیفیتتر به نظر برسند. اگرچه بدنه Envy 17 در نگاه اول شبیه مک بوک 17 تا حدی حجیم به نظر می رسد، اما هنگام نگاه کردن از نزدیک متوجه سطح پلاستیکی بسیار حساس به خراش می شوید. همچنین کاملاً ناپایدار است. صفحه کلید تا حدی به طور قابل مشاهده خم می شود و صدای جیر جیر از ناحیه تاچ پد شنیده می شود. 306 میلیمتر، بدنه برای یک مدل 17 اینچی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر نمیرسد. وزن 2.85 کیلوگرمی (بدون منبع تغذیه) نیز کاملاً معقول است. وقتی لپ تاپ روی میز قرار می گیرد، کاربر به لوگوی HP و در مجموع دو برچسب Beats Audio نگاه می کند. سازنده از قاب پشتی لپ تاپ فقط برای تبلیغ خود استفاده می کند.

البته برخی مشکلات نیز وجود دارد.

laptopصفحه نمایش 13.3 اینچی آن واضح و روشن است و اگر تعداد زیادی لوازم جانبی دارید که می خواهید به آن وصل کنید، از مجموعه پورت های سخاوتمندانه آن خوشحال خواهید شد. حتی یک حسگر اثر انگشت برای ورود فوری وجود دارد. البته برخی مشکلات نیز وجود دارد. وبکم آن واقعاً عالی نیست و ترکپد از پلاستیک ساخته شده است، اما این مشکلات جزئی هستند. کروم بوک ها به دو دلیل جایگزین بسیار خوبی برای لپ تاپ های ویندوزی هستند. اولاً، چون سازنده مجبور نیست برای مجوز ویندوز هزینه ای بپردازد، بنابراین آنها ارزان تر هستند. و ثانیاً به دلیل اینکه آنها مجبور نیستند سیستم عامل باگ مایکروسافت را اجرا کنند، تمایل به سرعت بسیار بیشتری دارند. جنبه منفی آن هم این است که نمی توانید از نرم افزارهای محبوب مایکروسافت استفاده کنید، اگرچه Google Drive معادلهای خوب زیادی دارد. اگر تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ تاپ ساده برای مرور روزمره و نیازهای تجاری است، یک کروم بوک می توانید یک کیت مفیدی باشد.

  1. صفحه نمایشگر و سایز آن
  2. لپ تاپ مناسب بورس
  3. مدل GPU یا پردازنده گرافیکی: NVIDIA RTX A2000 - RTX A5000
  4. مدل پردازنده گرافیکی: 16GB GDDR6 256bit
  5. مهلت تست چیست و شامل چه مواردی است؟

laptopتفاوت پردازنده های این دو شرکت در مدل آنهاست، سری Ryzen 3 تقریبا مانند Core i3 می باشد. Ryzen 5 نیز مانند Core i5 و Ryzen 7 مانند Core i7 و Ryzen 9 هم رده با پردازنده های سری i9 شرکت اینتل می باشد. تنها نکته قابل ذکر در مورد AMD در بخش چیپ یکپارچه گرافیکی آن است که به مراتب بهتر از اینتل عمل کرده است. اگر تدوینگر هستید و قصد خرید لپ تاپ ارزان قیمت دارید، میتواند مناسب کار شما باشد. اما اگر قصد تجربه بازی های ویدیویی را در سر داربد بهتر است به فکر خرید لپ تاپ با چیپ گرافیکی جداگانه باشید. که در ادامه به آن می پردازیم. همه لپتاپها از نظر فنی دارای کارتهای گرافیکی هستند (که به آنها گرافیک و GPU گسسته نیز گفته میشود) اما اغلب آنها به همراه پردازنده روی مادربرد قرار دارد. این رویکرد که به عنوان “گرافیک یکپارچه” شناخته می شود برای اکثر کاربران مناسب است.

laptopپرقدرتترین پردازندههای AMD پردازندههای سری رایزن ۹ هستند. برای کارهایی با عملیات پردازشی بالا بسیار مناسبند. کش سی پی یو (CPU Cache) حافظه پردازنده هست که بعنوان یکی از ملاکهای اصلی سرعت پردازنده شناخته میشود. بالا بودن کش پردازنده نشانه بالا بودن سرعت لپ تاپ نیست اما هرچه کش پردازنده بالاتر باشد سرعت پردازش بالاتر میرود. Ram یا حافظه دسترسی تصادفی (Random Access Memory) یک حافظه با سرعت بسیار بالاست که در به پردازنده در پردازش داده کمک میکند. در واقع اطلاعاتی که فراخوانی میشوند؛ موقتاً در رم نگهداری میشوند تا پردازش آنها به پایان برسد. این نکته را در نظر داشته باشید که رم یک حافظه موقت است و اطلاعات در آن ثبت نمیشوند بلکه پس از هر بار ری استارت اطلاعات پاک میشوند. ظرفیت رم با واحد گیگابایت سنجیده میشود. هنگام خرید لپ تاپ باید به این نکته توجه کنید که ظرفیت رم را متناسب با کاربری خود انتخاب کنید. در زیر به بررسی چند ظرفیت متداول رم میپردازیم.

Chromebook 14 ،12و 15 نیز دارای گزینه هایی با نام تجاری Flip قابل تبدیل از لپ تاپ به تبلت با کاربرد برای دانش آموزان و مصارف خانگی است. لپتاپهای Chromebook ایسوس روی سیستمعامل Chrome اجرا میشوند، با عمر باتری طولانی و امنیت داخلی هستند و بهروزرسانیهای خودکار Google برای سیستمعامل در این سری انجام میشود. ایسوس سری اکسپرتبوک را در دسته لپ تاپهای تجاری خود به بازار عرضه می کند. همه لپتاپهای این سری با ویندوز 10 پرو و تراشههای نسل یازدهم اینتل Core i7 به بازار آمدند. دو سری در این لپتاپها وجود دارد: سری P و سری B . لپتاپ استودیوبوک ایسوس بهترین لپتاپ برای تولیدکنندگان محتوا است، با عملکرد عالی، کارت گرافیک حرفهای و صفحهنمایش با گستره وسیع و دقت رنگ بالا. این سری سبک وزن بوده و برای افرادی که در حال سفرند مناسب است. البته قیمت بالای لپتاپ StudioBook ایسوس آن را از سایر لپتاپهای این شرکت جدا میکند.

از آنجایی که از سال 2012 هیچ مک بوک 17 اینچی جدیدی تولید نشده است، آخرین مدل با اندازه یکسان واقعاً یک رقیب نیست. رقبای فعلی MSI GE70-i765M287 با صفحه نمایش 17.3 اینچی و Intel i7 -4700QM هستند. با این حال، MSI یک پردازنده گرافیکی قوی تر اما رم کمتر نصب می کند. لپ تاپ ایسر یا Aspire V3-771G پشت سر HP قرار می گیرد. چهار هستهای Ivy Bridge و GeForce GT650M انویدیا اجزای نسل گذشته را نشان میدهند و ثابت میکنند که پردازندهها و کارت های گرافیکی مدرن چقدر عملکرد بیشتری دارند. لپ تاپ توشیبا S50-A-10H نیز برای مقایسه جالب است زیرا از اجزای مشابهی در Envy 17 استفاده می کند. با این حال، آنها در یک شاسی 15.6 اینچی پنهان شده اند. آیا واقعاً بعد از این آزمایش به دارندگان HP Envy 17 حسادت خواهیم کرد؟ توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

هشت حقایق تکان دهنده درباره لپ تاپ که توسط یک متخصص گفته شده است

laptopبنابراین، نرخ توربو به ندرت برای مدت طولانی حفظ می شد. هنگامی که Envy 17 به طور مداوم در فرکانس 3 گیگاهرتز (در هر چهار هسته در بارگذاری) کار می کرد، پس از مدتی با افزایش دما به 2.4 تا 2.7 گیگاهرتز نرخ کلاک کاهش یافت. با این حال، Envy 17 هرگز کمتر از ساعت پیشفرض خود کار نکرد.این امر در استفاده معمولی مورد توجه قرار نمی گیرد. اما تبدیل ویدیو به زمان طولانیتر نیاز دارد و چند فریم در ثانیه در بازیها از دست میرود. کارت گرافیک GT 740M با حداکثر نرخ توربو 1058 مگاهرتز حتی پس از بیش از یک ساعت بارگیری پردازنده و کارت گرافیک به کار خود ادامه داد. لپ تاپ HP به راه حل صوتی Beats Audio در چندین مکان روی بدنه اشاره دارد. صدای لپ تاپ توسط چهار بلندگوی کوچک و یک ساب ووفر کوچک تولید می شود که به سمت سطح تابش می کند.

  • اولترا بوکها (Ultra Book)
  • برند لنوو (Lenovo)
  • لپ تاپ راگ گیمینگ
  • مدل CPU یا پردازنده مرکزی: Intel Core i5

laptopاما در برخی مدل ها میزان زمان قرار داده شده روی بخش طراحی به گونه ای بوده که کاربران رده بالا و سخت پسندان جذب آن شده و به نوعی از رده محصولات نیمه لوکس ایسوس محسوب می شوند. البته در این خانواده مدل تبلت نیز وجود دارد که رقیب مستقیم Surface Go است. در ایسوس ایران سعی شده تا همه مدل های بروز و قابل خرید لپ تاپ های ویو بوک ایسوس برای کاربران موجود بوده و قابل خریداری باشد. این خانواده از پردازنده های Celeron اینتل تا پردازنده های رده بالای Core i و Ryzen بهره می برد و کارت گرافیک های مختلفی روی سری لپ تاپ ایسوس ویووبوک استفاده شده تا نیاز همه کاربران را پوشش دهد. علت استفاده از پردازنده های هر دو شرکت اینتل و ای ام دی، تضمین کاربری بالا و قابلیت انتخاب گسترده تر برای کاربران است. البته در این بین مشکل جهانی نیمه هادی ها و کاهش تولید تراشه نیز از دلایل این موضوع است تا ایسوس از تداوم تولید محصولات خود اطمینان حاصل کند.

 

A فاقد کارتن بوده و نسبت به لپ تاپهای اپن باکس بیشتر کار کردهاند. امکان خط و خش جزیی در بدنه دستگاه وجود دارد. A میباشد. این نوع لپ تاپها هیچ مشکلی ندارند و حتی ممکن است بسیار کم کار کرده باشند اما هنگام جابهجایی یا زمانی که در ویترین بودهاند، به صورت جزئی خط و خش پیدا کردهاند. به همین دلیل با قیمتی پایینتر از لپتاپ اپن باکس به فروش میرسند. میزان کارکرد دستگاه کاملا معلوم نیست ولی با توجه به ظاهر می توان کارکرد دستگاه را تشخیص داد. سلامت هارد و باتری بیشتر از ۹۰ درصد و موارد استثنا ۸۰ درصد است. همچنین امکان وجود خط و خش روی بدنه محصول وجود دارد. A معمولا مدت زمان بیشتری نسبت به موارد قبلی کار کردهاند. ابدا مشکل سخت افزاری ندارند و کاملا سالم هستند. در برخی از موارد میتوان خط و خشهای واضحی را روی دستگاه دید. همچنین ممکن است که سلامت باتری آنها حدود ٩٠ درصد یا پایینتر باشد.

آخرین مطالب