چرا ایمپلنت دندانی؟ دکتر کاووس قاجار اندودنتیست متخصص عصب کشی و درمان ریشه تهران

حیاتی همین وجود میباشند اشخاصی را که مبتلا ناراحتی های دندانی می شوند و ایراداتی برایشان به وجود می آید. این م

توسط NEWSMINERAL در 1 دی 1401
حیاتی همین وجود میباشند اشخاصی را که مبتلا ناراحتی های دندانی می شوند و ایراداتی برایشان به وجود می آید. این مشکلات عمدتاً از پوسیدگی دندان ها نشأت میگیرد و این سبب ساز جراحت های گسترده تری به دندان های شما خواهد شد. متاع ایمپلنت ها از تیتانیوم خالص می باشد و همین عنصر مهم تن انسان ها سازگاری دارد و عارضه ها را برایشان ساخت نخواهد کرد. رخ ایمپلنت به رخ میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.
  • در این نوشته قصد داریم به جهت شما توضیح دهیم چرا ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه هایی هستند که می توانند جایگزین دندان های از دست رفته شوند.
  • برای کسب داده ها بخش اعظم نیز می توانید کلیدی شماره های درج شده در وب تارنما تماس حاصل فرمایید.
  • همچنین ممکن می باشد سال‌ها آن‌گاه از کاشت ایمپلنت ایراداتی به وجود بیاید.
  • اگر پروتز های متصل به آن اسیب دید دندانپزشک شما احتمالا می تواند آن را تعمیر کند در غیر اینصورت پروتز ردوبدل خواهد شد.
  • تیتانیوم و آلیاژ آن از لحاظ دشواری زیاد شبیه استخوان ناحیه ای می باشد که در آن از فلز به تیتر عنصر تصنعی به کارگیری شده و سختی آنها 6 برابر استخوان کورتیکال متراکم است.
با همین حال، برخی از بیماران ممکن هست شرایط پزشکی یا این که بقیه عواملی داشته باشند که سبب ساز می شود بهبود ایمپلنت دندان آن‌ها طولانی خیس شود. همچنین ممکن است سال‌ها آن‌گاه از کاشت ایمپلنت ایراداتی به وجود بیاید. به‌طور مثال، درست نظیر دندان‌های طبیعی و بافت‌های طبیعی لثه، لثه‌های اطراف ایمپلنت مکن است عفونی شوند. این عفونت سبب اخبار فرهنگی به تولید بیماری عفونی لثه بنام پری ایمپلنتیس perimplantitis می‌شود. به‌طورکلی همین حالت را می‌توان صحیح همانند بیماری‌های لثه‌ای که به جهت دندان‌های طبیعی صورت می‌دهند درمان کرد. در تمام می قدرت گفت برای کلیه افراد ما می توانیم ایمپلنت انجام دهیم اما می بایست تعدادی ملاحظات یگانه برای هر یک از بیماران وجود داشته باشد.

عواملی که باعث می شود ایمپلنت در گیر اختلال شود

قطعا بها و مرزوبوم تولید کننده نباید صرفا ملاکهای انتخاب بوسیله بیماران عزیز باشد. بدین ترتیب روشن میباشد که گزینش ایمپلنت به عامل ها متعددی از پاراگراف رایج بودن استعمال از آن مدل و هزینه تمام شده برای بیمار بستگی دارد. برندهاى فراوان مختلفى امروزه در بازار موجود هست که کیفیت و ارزش انها متفاوت می باشد و مسلمأ قسمتى از تفاوت هزینه مربوط به تعیین نوع ایمپلنت است. دسته‌بندی نشده طرح معالجه مناسب و توان جراح کارشناس در این دستور تاثیرگذار می باشد. ۴- قابلیت و امکان جویدن اشکال غذاها و خوراکی ها آن گاه از ایمپلنت وجود دارد. به ادله مخصوص تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی به فرد بودن مختصات رخ هر فرد، برای هر فرد فقط یک لبخند زیبا و خوب وجود دارد. ما این لبخند را در مراحل طراحی لبخند برای شما ساخت می کنیم.

کاشت ایمپلنت دندان

چند وقت بعد از کشیدن دندون میشه ایمپلنت گذاشت و آیا اگر دوران متعددی از کشیدن گذشته باشه نیز میشه؟ من چندین ساله دندون ندارم و میخوام ایمپلنت کنم. غالبا 10 روز تا 14 روز سپس از جراحی ایمپلنت می اقتدار بخیه ها را کشید. نباید پس از کاشت دندان ورزش سنگین یا عمل سنگین انجام دهید؛ البته پیاده بر روی در صورتی که به تن فشار وارد نکند مشکلی ندارد. پس از این‌که پانسمان جراحی برداشته شد و بخیه ها کشیده شدند (معمولا 2 هفته پس از جراحی)، حیطه ی ایمپلنت شده را به آرامی مسواک بزنید. می توانید مسواکتان را به مایع کلرهگزیدین آغشته نمایید و بعد از آن به آرامی اطراف حوزه‌ ی جراحی شده را مسواک بزنید. البته در پیشین از راه‌های دیگری زیرا بریج دندانی و دندان مصنوعی استعمال میشد. اما مهم توجه به مزایایی که ایمپلنت دندانی دارد محبوبیت خاصی در میان اکثر وقت ها مردمان پیدا کرده هست و نحوه همگانی پر کردن جای خالی دندان است. از کاشت ایمپلنت دندانی امروزه به تیتر یک دست آورد مضاعف لبریز کاربرد انسان در عرصه دانش دندان طبی یاد میشود. ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی یک یا این که یکسری دندان از دست رفته می باشد که بصورت روکش تک دندان و یا یک‌سری دندان و یا حتی مبنا ای به جهت دست دندان متحرک (دنچر کامل یا پارسیل) عمل می کند. هدف از کاربرد ایمپلنت های دندانی پیشگیری از بررسی پیشرونده استخوان فک، ارتقاء سلامت، جویدن مناسب تر، تکلم خوبتر و ارتقا زیبایی است. در صورتی که بخواهید تمام دندانها را به طریق کاشت دندان جایگزین کنید، در فک بالا به شش تا هشت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز خواهید داشت. ولی گاهی اوقات ممکن میباشد بیماران به متخصصان دیگر دندانپزشکی ارجاع دیتا شوند. گوشه ای از انجام ایمپلنت ها را باید به جراحان فک و رخ یا این که پریودنتیست سپرد. از حیث کمبود انحصار آناتومیک از گزاره سینوس و عصب در قسمت جلو فک، فرایند کاشت به ظاهر راحتتر است. البته تبحر فرد کار کننده (متخصص جراحی و پروتز) در دندانهای جلو اصلی میباشد چون ملاحظات زیبایی فاکتور مهم در ایمپلنت دندان های جلو هستند. ایمپلنت سپس از کاشته شدن در فک حدود ٣-۶ ماه زمان واجب براى رویش و ترمیم استخوان اطراف کاشت دندان است.

کاشت پروتزهای پل دندانی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث بیرون نمودن ایمپلنت شود، استقرار ایمپلنت در حالت اشتباه است. وقتی همین موضوع پیش بیاید، احتمال شکست ایمپلنت بالا می‌رود چون جابه‌جا نمودن و انتقال ایمپلنت به مکان صحیح از لحاظ کارکرد یا زیبایی‌شناختی فعالیت مضاعف مشکلی است. کلیه چیز به تعداد دندان های از دست رفته شما، هزینه ای که می خواهید به جهت جایگزین ها اختصاص دهید و سن و سال شما بستگی دارد.

ایمپلنت در شمال تهران

خود ایمپلنت و یا این که پروتز دندانی که بر روی ایمپلنت قرارگرفته میباشد (روکش، بریج یا دندان تصنعی و مصنوعی ممکن میباشد شکسته شود. این ایراد طبق معمول هنگامی شکل می‌دهد که شرایط دندان‌هایتان (حالت قرارگیری دندان‌ها در کنار هم) نامنظم باشد. وقتی دندان‌ها در موقعیت منظمی نباشند، فشار مضاعف متعددی ممکن است بر روی پروتزها یا این که ایمپلنت وارد شود. کسانی حقیقتاً سیگاری و افرادی که در گیر بیماری‌های مزمن و غیرقابل‌کنترلی مانند دیابت یا این که بیماری قلبی میباشند یا اشخاصی که رادیوتراپی در ناحیه‌ی سر و گردن انجام داده‌اند باید به‌دقت مورد آنالیز قرار بگیرند. چنانچه درصدد انجام ایمپلنت دندان هستید، می بایست دارای کارشناس دندان‌پزشک خویش کلام کنید تا معلوم شود که آیا انجام ایمپلنت دندان برای شما مناسب می باشد یا خیر.

چه چیزهایی سبب می شوند کاشت ایمپلنت دندان در همان اوایل کار، ناموفق شود؟

ایمپلنت منجر تحریک استخوان سازی در محل بی دندان می شود و همچنین ساختار فک و صورت نگهداری شود ، کمبود دندان در فک سبب ساز کمتر طول فک و در عاقبت پیری زودرس می شود. ایمپلنت دندان ، ساخته شده از فلز تیتانیوم ، سازگار اهمیت تن انسان و حساس ماندگاری بلند مدت، روشی حیاتی به جهت رفع ایراد بی دندان است. پس از گذشت مدت دوران سه ماه عمل نیز جوشی اهمیت استخوان صورت می گیرد و قطعه ایمپلنت به جزئی از بدن تبدیل می شود. در این دوران متخص شما کاور اسکرو را برداشته و به جای آن قطعه اباتمنت یا این که همان اتصال دهنده دندان به روکش را قرار می دهد. همین قطعه نقش دندان تراش خورده را ایفا می نماید و پس از آن قالبگیری به جهت تولید روکش انجام می گیرد. پس از ساخته شدن روکش در لابراتوار بر روی اباتمنت چسبانیده می شود. به همین استدلال در ادامه یک سری از سوال ها پرتکرار شما را مطرح کرده و جواب آن‌ها را ارائه داده‌ایم. اگر هر یک از مشکلات ذکر شده شامل هم اکنون شما می‌شود، باید به نشانه ها پس زدن ایمپلنت توجه بیشتری داشته باشید. در صورت بروز هر یک از این آیه ها حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. به جهت مشاوره اهمیت دندانپزشک می‌توانید از روش وب سایت دکترتو مبادرت کنید. میزان برد معالجه حساس ایمپلنت فراوان بالا هست و عمده اشخاص از آن راضی هستند. ۲ نحوه دیگر که به جهت ایمپلنت تمام دندان در این نوشتار ذکر شد، شامل به کار گیری از بریج‌های دندانی یا ایمپلنت بر روی ۴ واحد شالوده ایمپلنت هزنیه بیشتری دارند. در این درمان هزنیه پایانی به جور پروتزی که برای جایگزینی دندان استعمال می‌کنید متعلق است. به جهت برآورد هزنیه‌های درمان خود کلیدی به کار گیری از ایمپلنت فوری یا ایمپلنت تمام هر دوفک اساسی به کار گیری از روش‌‍‌های زیر حساس ما در ارتباط باشید. زندگی فارغ از دندان به همین مفهوم میباشد که وعده ی غذایی شما احتمالاً مضاعف محدود است. وقتی محدود هست ، به احتمال دوچندان مواد مغذی مناسب را در وعده ی غذایی خود دریافت نمی کنید. گاهی زمان ها ممکن است واجب باشد پیش از کاشت ایمپلنت، فعالیت جراحی دیگری صورت بگیرد. در صورتی که استخوان فک وضعیت مطلوب به جهت کاشت ایمپلنت نداشته باشد، نیاز به فیلم ایمپلنت دیجیتال لینک و پیوند استخوان وجود دارد. لینک و پیوند استخوان برای ایمپلنت را می‌توان هم‌زمان با کشیدن دندان و جایگذاری ایمپلنت و یا این که پیش از جاگذاری ایمپلنت دندان انجام داد.

چگونه بهترین کارشناس معالجه ریشه را پیدا کنیم؟

برای لبریز نمودن فضای خالی بی دندان، می توان از طرز بریج (پل) دندان و یا این که ایمپلنت دندان استفاده کرد. در طریق بریج، دندان های مجاور تراشیده شده تا شرایط اضطراری برای جایگزینی دندان تازه مهیا شود. علاوه بر این به دلیل فراهم نکردن موقعیت مناسب برای استخوان فک، به مرور زمانه شاهد تحلیل استخوان فک خواهیم بود. این در حالی میباشد که ایمپلنت دندان خیر صرفا به دندانهای سالم زخم نمی زند، بلکه از تحلیل استخوان فک دوری می کند. در حال حاضر اکثر اوقات مردمان برای جایگزین نمودن دندان از دست رفته خویش از طرز کاشت ایمپلنت دندان استفاده میکنند.
آخرین مطالب