هایفوتراپی چیست چه مزایا و معایبی دارد؟

افزایش سن و پیری شاید طبیعی‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقی باشد که برای همه‌ی ما رخ می&z

توسط NEWSMINERAL در 2 اسفند 1400

افزایش سن و پیری شاید طبیعی‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقی باشد که برای همه‌ی ما رخ می‌دهد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، به مرور زمان پوست ما کیفیت خود را از دست می‌دهد، چین و چروک‌ها به سراغ چهره ما می‌آیند و آرام آرام لبخند آینه به ما کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.

هایفوتراپی چیست ؟

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود.

 

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.

مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا FDA می باشد. با این روش چین و چروک های صورت، گردن و ناحیه دکلته بهبود می یابد تاکنون افراد زیادی از هایفو بهره مند شده اند و ریسک و خطر آن به ندرت گزارش شده است. بدون هیچگونه جراحی می توان طی چند ماه به نتیجه دلخواه رسید. هایفوتراپی باید برای لیفت و جوانسازی پوست به کار گرفته شود.

 

کاربردهای هایفوتراپی:

کاهش چین و چروک ها

سفت کردن پوست

بالا بردن ابروها و پلک ها

بهبود قابلیت ارتجاعی

صاف و نرم شدن پوست

هایفو تنها برای پوست شل و افتاده به کار نمی رود بلکه از روند پیری جلوگیری می کند و شل شدن پوست را به تعویق می اندازد.

عملکرد

امواج اولتراسوند با انرژی متمرکز دقیقا لایه زیرین سطح پوست را هدف قرار می دهند. این انرژی باعث گرم شدن سریع بافت می شود. هنگامی که سلول های پوست به دمای مورد نظر رسیدند، آسیب سلولی را تجربه می کنند. این آسیب برخلاف اینکه خطر داشته باشد منجر به تحریک سلول ها برای کلاژن سازی می گردد.

 

کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را تشکیل می دهد. از آنجایی که امواج اولتراسوند با فرکانس بالا تنها بافت زیر پوست را تحت تاثیر قرار می دهد هیچ مشکلی برای سلول های مجاور ایجاد نمی کند.

هایفوتراپی درمانی چیست؟

هایفوتراپی یا HIFU روشی نسبتا جدید برای لیفت کردن پوست است. در هایفوتراپی، امواج انرژی را روی لایه خاصی از پوست متمرکز می‌کنند و تولید الیاف کلاژن را تحریک می‌کنند. کلاژن مسئول تقویت بافت‌های بدن از جمله پوست است. بنابراین پوست ما را محکم‌تر و بدون چین و چروک می‌کند. این روش درمانی سال هاست که برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می‌شود. استفاده از این روش برای درمان‌های زیبایی اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شد. به دلیل جدید بودن این درمان، برخی از کاربردهای آن هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است، اما هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن یا مضر بودن کاربردهای مختلف هیپرترمی وجود ندارد و این روش بسیار ایمن‌تر از جراحی زیبایی است. چندین مطالعه کوچکتر نشان داده‌اند که این درمان برای لیفت صورت و بهبود ظاهر چین و چروک ایمن و موثر است.

 

هایفوتراپی صورت

دستگاه هایفوتراپی لایه‌ای از پوست را در زیر لایه سطحی هدف قرار می‌دهد و انرژی را به آن تزریق می‌کند. انرژی امواج مافوق صوت باعث افزایش سریع دمای این لایه می‌شود. هنگامی که سلول‌های لایه هدف به دمای مشخصی می‌رسند، آسیب سلولی را متحمل می‌شوند. آسیب به سلول‌ها باعث تحریک تولید پروتئین‌هایی به نام کلاژن می‌شود. کلاژن مسئول حفظ ساختار طبیعی پوست و بسیاری از بافت‌های دیگر بدن است. هر چه کلاژن در بافت بیشتر باشد، سخت‌تر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مارک ژل لب کدام است؟

 

هایفوتراپی درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

هدف اصلی هایفوتراپی کند کردن روند پیری است، بنابراین ما شاهد پاسخ بیشتر به درمان در متقاضیان جوان‌تر هستیم. افرادی که پوست‌شان به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش یا افتادگی شدیدتر پوست آسیب دیده است، برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به چندین جلسه درمان دارند. افراد مسنی که از افتادگی شدید و افتادگی پوست اطراف گردن رنج می‌برند معمولا کاندیدای مناسبی برای هایپرترمی نیستند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. این روش برای افرادی که زخم، عفونت، آکنه کیستیک و کاشت فلزی در ناحیه تحت درمان دارند، مناسب نیست.

 

هایفوتراپی فواید زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

 

کاهش چین و چروک پوست

سفت کردن پوست افتاده اطراف گردن و چانه (معروف به گردن بوقلمون)

گونه ها، ابروها و پلک‌ها

بهبود وضعیت خط چانه

صاف و سفت کردن پوست صورت

لیفت گردن و دکلته

طرح لبخند را اصلاح کنید

برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان قابل انجام است

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن