هیماچال: 8 از 18 نادر اسیر متولد تشویق قرقاول زنده ماندن در

نوشته شده توسط Gagandeep سینگ Dhillon | Shimla | منتشر شده در تاریخ: جولای 29, 2020 5:15:02 am تشویق

توسط NEWSMINERAL در 8 مرداد 1399
نوشته شده توسط Gagandeep سینگ Dhillon | Shimla | منتشر شده در تاریخ: جولای 29, 2020 5:15:02 am
cheer pheasants, captive breeding centre, shimla news, Himachal news, Indian express news تشویق قرقاول به شدت در معرض تهدید زمین-خانه هیمالیا پرنده. (حسن نیت ارائه میدهد عکس: ebird.org)

هشت نفر از 18 تشویق قرقاول — منتشر شده در یک جنگل در مناطق روستایی شیملا در سال گذشته در تلاش مداوم برای معرفی به شدت در معرض تهدید زمین-خانه هیمالیا پرنده به زیستگاه های طبیعی آن — جان سالم به در نزدیک به ده ماه در وحشی.

هیماچال پرادش اجرا می شود منحصر به فرد اسیر پرورش مرکز برای تشویق قرقاول در نزدیکی چیل. در ماه اکتبر گذشته سه خانواده از پرنده از تسهیلات معرفی شدند به نرم-آزادی قلم در یک سایت بین سری و Undala روستاهای Dharbhog panchayat در شیملا روستایی tehsil.

نرم-آزادی قلم محصور فضاهای وحشی است که عمل به عنوان یک پیشرو واقعی آزادی به وحشی. 18 پرندگان در اصل منتشر شد شامل 12 جوجه و بزرگسالان 6 از سه خانواده مختلف.

سیزده قرقاول جان سالم به در برد نرم-انتشار و پس از آن معرفی به جنگل. بزرگسالان برازش شدند با شناسایی حلقه و فرکانس بسیار بالا (VHF) قلاده برای ردیابی و نظارت بر.

هشت نفر از کسانی که قرقاول از جمله سه بزرگسالان جان سالم به در تا کنون با توجه به حیات وحش بال امور خارجه وزارت جنگل.

"بازمانده پرندگان سالم هستند و اقتباس کرده اند به خوبی خود را با محیط جدید. در واقع یک زن و شوهر تخم گذاشته این فصل پرورش (آوریل تا ژوئن) گفت:" اصل رئیس کنسرواتور از جنگل ها و رئیس حیات وحش سرپرست Dr Savita. او گفت که یک محقق به طور منظم نظارت بر پرندگان را در سایت.

مقامات برنامه ریزی برای انتشار چهار بیشتر خانواده ها از این پرنده در ماه اکتبر. پرورش مرکز در Khadiyun نزدیکی چیل واقع در پناهگاه حیات وحش که زیستگاه طبیعی تشویق قرقاول در حال حاضر دارای 75 پرندگان مطرح شده در هفت محوطه.

یکی از دلایل پرندگان منتشر شد در سری حدود 30 متر دور بود چرا که این منطقه الوهیت اعتقاد بر این است در برابر شکار از حیات وحش, حیات وحش رسمی گفت.

شکار شده و یک تهدید عمده برای پرنده همراه با آتش سوزی جنگل ها ، چراگاه و علوفه مجموعه است. "با این حال در سال های اخیر, شکار در اینجا به شدت کاهش یافته و با توجه به رشد آگاهی در مورد اهمیت این پرنده و آسیب پذیری" این مقام گفت.

تشویق قرقاول محلی به نام chaidh ساکن در یک مرتع, زیستگاه در ترکیب با درختان و درختچه ها در ارتفاعات بین 1500-تا 3000 متر است. آنها در بر داشت در پاکستان و هند و نپال و با توجه به اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) خود را جهانی جمعیت نیز با کاهش به کمتر از 2,700 پرندگان با توجه به تخريب انسان و عوامل دیگر.

هیماچال پرادش یک منطقه که در آن اکثریت باقی مانده توده وحشی هنوز هم زنده بماند. برخی از مهم تشویق قرقاول مناطق در دولت شامل Majathal حیات وحش پناهگاه چیل حیات وحش پناهگاه Bhaila-Chonri منطقه Seri و مناطق جدا شده در چمبا, رامپور (اوتار پرادش) و Kullu با توجه به IUCN.

پرورش مرکز در Khadiyun شده است عملیاتی از حدود سال 1990 بود که قبلا نیز مورد استفاده قرار گیرد برای پرورش قرمز جنگل مرغ و Kalij قرقاول. حدود ده سال پیش که اختصاص داده شده به طور انحصاری به تشویق قرقاول.

75 پرندگان در مرکز عمدتا فرزندان از پنج 'جفت قدیمی' که یکی از آنها به نام "راجا-Raani' بوده است حاصلخیز ترین. قرقاول می تواند زندگی را برای بیش از 10 سال در اسارت یک پرنده زندگی می کردند حدود 16 سال, یک مقام گفت.

این پرنده رژیم غذایی روزانه شامل 150 گرم از میوه ها و سبزیجات 150 گرم از دانه و كنجاله سويا و مخلوط مواد معدنی.

استپ عقاب Slender-billed, کرکس, تشویق قرقاول غرب هیمالیا بوش سسک و هیماچال دولت پرنده غربی تشکیل میدهند پنج گونه از پرندگان از دولت که ذکر شده در زیر گونه از بالا حفاظت نگرانی توسط 'دولت هند پرندگان 2020' یک گزارش منتشر شده در اوایل این سال است.

هیماچال همچنین دارای یک اسیر پرورش مرکز دولت پرنده غربی تشکیل میدهند در Sarahan و اولین نسخه از پرندگان از مرکز قرار است در ماه سپتامبر این سال است.

مورد تشویق قرقاول

محلی نام: Chaidh

نام علمی: Catreus Wallichii

زیستگاه طبیعی: بخش هایی از شمال غربی و مرکزی هیمالیا (پاکستان و هند و نپال); جنگل shrubland و مرتع

فصل پرورش: مارس-ژوئن

جهانی جمعیت: کمتر از 2,700

وضعیت: "آسیب پذیر" در IUCN Red List 'برنامه من" در قانون حفاظت از حیات وحش

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب