دهلی نو می رسد به کاتماندو: مکث نقشه فرایند به جدول

نوشته شده توسط Shubhajit Roy , Krishn Kaushik | دهلی نو | به روز شده: 16 ژوئن 2020 7:48:05 am نخست

توسط NEWSMINERAL در 27 خرداد 1399
نوشته شده توسط Shubhajit Roy , Krishn Kaushik | دهلی نو | به روز شده: 16 ژوئن 2020 7:48:05 am
india nepal talks, nepal map bill, nepal new map, india nepal relations, نخست وزیر نارندرا با نپال همتای KP Sharma Oli. (AP Photo/فایل)

در حال حرکت به بررسي اسلاید در روابط با نپال منابع دولت دوشنبه نشان داد که دهلی نو است که مایل به مذاکره با نپال در مرز اختلاف اگر KP Sharma Oli دولت وجود دارد ایجاد یک "فضای مساعد" و "وضعیت مثبت".

منابع گفت: feelers فرستاده شده اند به Oli دولت برای توقف روند گرفتن مجلس برای تحریم این کشور نقشه های جدید و به میز مذاکرات.

روز دوشنبه وزیر دفاع Rajnath Singh بیش از حد رسیده به نپال گفت: روابط دو کشور عادی نیست اما یکی است که توسط "roti aur بتی" (امرار معاش و ازدواج) و هرگز نمی تواند قطع.

نپال سریع ردیابی عبور از قانون اساسی, متمم لایحه به تصویب آن نقشه جدید که شامل Kalapani, Lipulekh و Limpiyadhura. این مناطق در Uttarakhand اما نپال ادعای مالکیت.

توضیح داده شده | جدید هندی جاده به Lipu Lekh نپال تظاهرات و منطقه اهمیت استراتژیک

این لایحه که تصویب شده است توسط نپال مجلس نمایندگان در حال حاضر در Rastriya سبها فوقانی خانه. اعضای خواستار اولیه گفت و گو با هند است.

در ژوئن 13, وزارت امور خارجی در واکنش به تصویب لایحه در مجلس نمایندگان را رد کرد "این مصنوعی بزرگ شدن ادعا می کند" به عنوان "نه بر اساس واقعیت های تاریخی و یا شواهد" و "ناقض ما درک کنونی برای برگزاری مذاکرات در برجسته مسائل مرزی".

دولت در حال حاضر تمایل به صحبت به کاتماندو, است, اما, وقت در Oli دولت در پاسخ به هند ارائه کرده است.

اگر Oli دولت منابع گفت: نه دنبال از طریق با تصویب لایحه در مجلس این امر می تواند به عنوان دیده می شود "ایجاد یک مساعد و فضای مثبت".

سرمقاله | نپال Oli دولت است نمایش brinkmanship اما دهلی نو باید بزرگتر مشاهده

حتی اگر این لایحه به تصویب رسمی روش عبارتند از امضای آن توسط رئیس جمهور و اطلاع رسانی اصلاح. اگر این فرآیند به دنبال ندارد و از طریق داده نشده است در نتیجه گیری منطقی آن نیز می تواند دیده می شود به عنوان کمک به یک فضای که در آن مذاکرات دو جانبه می تواند محل منابع گفت.

در ضمن, Rajnath Singh گفت: Jan Samvad مجازی رالی BJP کارگران در Uttarakhand که "اگر وجود دارد هر گونه سوء تفاهم در میان نپال و مردم از جاده ساخته شده از Dharchula به Lipulekh من فکر می کنم ما می تواند پیدا کردن یک قطعنامه که با نشستن با هم".

بخوانید | 'قابل تصرف است': هند در نپال مجلس پاکسازی لایحه به ترسیم نقشه سیاسی

"مهم نیست که چگونه بسیاری از سیم ها قرار داده و جلوتر از Dharchula این روابط را نمی توان قطع. رابطه بین هند و نپال است نه عادی ارتباط است. آن است که یک رابطه roti aur beti," او گفت:.

آن بود سینگ افتتاح 80 کیلومتر جاده از Dharchula به Lipulekh در Mansarovar Yatra نوین در مارس 8 که منجر به تظاهرات در سراسر نپال.

"ما قطعنامه را از طریق مذاکرات. من می توانم با اعتماد به نفس کامل است که مردم هند هرگز نمی تواند هر گونه تلخی نسبت به نپال. رابطه ما بسیار عمیق است. ما را پیدا خواهد کرد پاسخ به تمام مشکلات در کنار هم," او گفت:.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن