سرشماری 2021: دو Ravidassia جناح می خواهند به رسمیت شناختن به عنوان ادیان مختلف

نوشته شده توسط انجو Agnihotri Chaba | Jalandhar | به روز شده: ژوئیه 19 سال 2020 11:21:29 am در ڈیرہ S

توسط NEWSMINERAL در 29 تیر 1399
نوشته شده توسط انجو Agnihotri Chaba | Jalandhar | به روز شده: ژوئیه 19 سال 2020 11:21:29 am
census 2021, india latest census, Ravidassias, Ravidassias census 2021, Ravidassias religious recognition census 2021 در ڈیرہ Sachk Kand Ballan در Jalandhar. اکسپرس

با جمعیت شمارش ورزش (سرشماری 2021) نزدیک شدید کمپین راه اندازی شده است توسط دو جناح از یک جامعه به Ravidassias — در Doaba منطقه اصرار مرکز دولت به ارائه آنها را به رسمیت شناختن به عنوان جداگانه ادیان. هر دو جناح می خواهند دین جدا ستون برای خود و همچنین یک کد منحصر به فرد برای خود را مربوطه فرقه.

یک فرقه است که ساخت این تقاضا شامل دو گروه — هند) - Adi-دارام ماموریت به رهبری سانت Satwinder Heera و همچنین تمام هند Adi-دارام Sadhu Samaj رهبری سانت Nirmal دس. آنها می خواهند به رسمیت شناخته شده به عنوان Adi-دارام.

گروه دوم که به رهبری دیره Sach Khand, Ballan و آنها می خواهند Ravidassia به recogined به عنوان یک دین جدا.

هر دو جناح خود را فرستاده اند مربوطه تضمینی به دولت مرکزی است. بیشتر هر دو در حال ساخت تجدید نظر به مردم مربوطه فرقه به ذکر نام مربوطه "ادیان" در طول سرشماری بررسی شده است. در حال حاضر آنها به رسمیت شناخته شده تحت دین هندو اما هر دو استدلال می کنند که آنها متفاوت از هندوها و متعلق به آگهی دارام (اصلی دین).

کارشناسان بر این عقیده هستند که ارائه جداگانه ستون دین برای آنها در سرشماری است که از نظر قانونی قابل تصرف است و این ادعا و آرمان که جدید نیست اما در اطراف برای قرن ها.

پروفسور Santosh K Singh جامعه شناس با Ambedkar دانشگاه دهلی (AUD) گفت: "این ادعا و مخالف آن تا حد زیادی aspirational. به وضعیت حقوقی وجود دارد که در قانون اساسی تعریف شده روش. در حالی که این ادعا به صورت جداگانه هویت ریشه در منطقه, تاریخچه عود در زمان معاصر نشان می دهد که هسته سوالات مربوط به ورود و برابری به خصوص برای Dalit جوامع شده اند خطاب به درستی حتی در حال حاضر. در دموکراتیک در تنظیم آنها داشته اند و تمام حق را به چنین ادعا می کند که یک نوع یادآوری تاریخی از گذشته است."

census 2021, india latest census, Ravidassias, Ravidassias census 2021, Ravidassias religious recognition census 2021 کارشناسان بر این عقیده هستند که ارائه جداگانه ستون دین برای آنها در سرشماری است که از نظر قانونی قابل تصرف است و این ادعا و آرمان که جدید نیست اما در اطراف برای قرن ها.

"طبق سرشماری سال 2011 وجود دارد هشت ستون برای ذکر در مورد وابستگی مذهبی از یک فرد که شامل هندو و مسلمان و سیک, مسیحیان, Jain, بودایی بودایی (ملحدان) و دیگران. گنجاندن ستون از هر کدام از این جناح ها در قالب دین نیاز به اصلاح قانون اساسی با 2/3rd اکثریت" گفت: استاد بازنشسته از DAV کالج, Jalandhar, پروفسور G C کال یک متخصص در هر دو آگهی-دارما و Ravidassia حرکات.

کال هم کار می کرد کاملا از نزدیک با ببو Mangu رم که تا به حال آغاز شده آگهی دارام جنبش در سال 1926. او افزود که مردم یک جامعه را نمی توان مسلم جداگانه مذهبی هویت — Adi دارام و Ravidassia — به عنوان آن منجر به سردرگمی در سراسر کشور و باز کردن راه برای 6,743 طبقه که طبقه بندی شده تحت برنامه ریزی طبقات دسته به پرونده ادعای خود را به ثبت نام به عنوان یک دین جدا خواهد شد و افزایش casteism./

او گفت: "Adi دارام است که هنوز هم یک بزرگتر جناح که شامل مردم همه SC جوامع از جمله Ravidassia, والمیکی, Kabir Panthi ، همانطور که در پنجاب به تنهایی وجود دارد 38 طبقات تحت SC دسته و می توانند در آگهی دارام" او گفت:.

Dera Ballan هواداران گفت که در مورد Adi-دارام استفاده می شود و سپس هویت Ravidassia فرقه خواهد بود رقیق شده به عنوان غیر Ravidassias نیز برای انتخاب Adi-دارام.

مدافع Satpal Virdi دبیر شری گورو Ravidas جانم اصلی asthan عمومی خیریه اعتماد بنارس (مستقر در دره Sach Khand Ballan) گفت که Ravidassia و Adi-دارام همان فرقه. عمده ای از Adi-Dharamis متعلق به Ravidassia جامعه تنها او اضافه شده است. "ما می دانیم که اصلاح قانون اساسی است که مورد نیاز برای گرفتن جداگانه مذهبی ستون اما حتی اگر آنها (Ravidassia) ثبت شده تحت عنوان 'دیگران' ستون در 2021 سرشماری سپس خود را به تعداد واقعی محسوب می شود و یک هویت جداگانه داده می شود می تواند در آینده از طریق اصلاح قانون اساسی" گفت: Virdi.

Paramjit سینگ Kainth رئیس جمهور Chamar ماها سبها گفت که زمان حرکت از فرقه چیزی جز یک درایو برای ایجاد آن برتری و اشتباه مردم در جامعه است. وی افزود: "آنها باید کار کنند برای ایجاد ایدئولوژی گورو Ravidas. Ravidassia دین اعلام شد در سال 2010 و به مدت 10 سال آنها تقریبا سکوت در مورد این مسئله. این ستون جداگانه را ایجاد سردرگمی در میان Mahjabi سیک رای سیک Ravidassia سیک ها که انتخاب کردن برای دین سیک آیا آنها انتخاب کردن همان و یا یکی جدید است."

در حالی که دیره Ballan استدلال می کند که آنها باید جداگانه هویت مذهبی کتاب و نماد سانت Heera گروه می گوید که Adi-دارام دین بود ثبت نام به عنوان یک دین جدا در سال 1930 و "مردم از طبقه کم کردم خود را ثبت آگهی Dharmi در سال 1931 و در سرشماری سال 1941".

با توجه به کتاب با عنوان "مذهبی" در پنجاب' نوشته شده توسط علامت گذاری به عنوان Juergensmeyer: "آن را در تاریخ 10 اکتبر سال 1929 که آگهی دارام رهبر آورده قبل از دولت مفهوم داشتن آگهی دارام ذکر شده به عنوان یک دین جدا و در سرشماری سال. در گزارش سرشماری سال 1931 آن را به صراحت اعلام کرد که در آن آمده بود به عنوان پاسخ به نمایندگی های ساخته شده توسط Mangoo Ram (که آغاز شده و آگهی دارام جنبش و آگهی دارام مندل)"
در ضمن Ravidassia اعلام شد به عنوان یک دین جدا در اوایل سال 2010 توسط دیره Sach Khand Ballan در بنارس زادگاه گورو Ravidas پس از وین حادثه در هنگام سانت Ramanand از دره Ballan کشته شد وجود دارد و دره Ballan سر سانت Niranjan دس حال فرار باریک در همان حمله است.

در مکان های خود را از عبادت آنها شروع به جایگزین کردن گورو گرانت صاحب (سیک کتاب مقدس) با Amritbani ساخته شده از 200 سرودهای تشکیل شده توسط گورو Ravidas و چندین درگیری در محل سیک ها و Ravidassis بیش از این در Doaba.

Ravidassias تقسیم می شوند بیش از زیر این متن مذهبی به عنوان یک جایگزین. آن را آموخته است که پس از اعلام Ravidassia دین 88,650 مردم (70,376 در مناطق روستایی و 18000 در مناطق شهری) از Ravidassia جامعه اشاره کرده و خود را به عنوان Ravidassia تحت 'دیگران' ستون در سرشماری سال 2011. حدود دو میلیون نفر از Doaba منطقه و دیگر مناطق پنجاب در حال پیروان دیره Ballan.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن