Astro باب: شب تاب شب — شکار ابرها در لبه فضا

یک غول cumulonimbus ابر همدان سربار در ژوئن 20, 2020. این ابرها اغلب فرم در طول ماه های تابستان و می توان

توسط NEWSMINERAL در 3 تیر 1399
A giant cumulonimbus cloud billows overhead on June 20, 2020. These clouds frequently form during the summer months and can produce powerful thunderstorms. (Bob King, for the News Tribune)

یک غول cumulonimbus ابر همدان سربار در ژوئن 20, 2020. این ابرها اغلب فرم در طول ماه های تابستان و می تواند تولید قدرتمند رعد و برق. (باب پادشاه برای اخبار تریبون)

خود, باریک, بافت, شبیه سیروس ابرها گاهی اوقات به نام مادیان' دم که رگه های آبی, آسمان صاف در بعد از ظهر. سیروس فرم هنگامی که بخار آب متراکم به عنوان بلورهای یخ بر روی ذرات کوچک به نام "تراکم هسته است." آنها عبارتند از: گرد و غبار نمک از اقیانوس اسپری و دوده از آتش سوزی جنگل, صنعت, صنعت و ماشین اگزوز. سیروس بالاترین مشترک ابرها قرار دارد و در نزدیکی بالای تروپوسفر پایین ترین لایه جو — بین 16000 و 45,000 پا (5,000 14,000 متر).

NLCs form in a narrow layer near the top of the mesosphere, the coldest layer of the atmosphere, not far below the aurora. They’re seeded by meteor smoke. NASA

NLCs شکل در یک لایه باریک در نزدیکی بالای mesosphere از سردترین لایه از جو نه چندان دور زیر از شفق قطبی. آنها کشت شهاب دود. ناسا

شب تاب ابرها (NLCs) شبیه به دیگر ابرها اما متفاوت در چندین جهات مهم است. در حالی که آنها نیز فرم تراکم آنها بسیار بالاتر است. آنها به نظر می رسد در ارتفاع 51 مایل (83 متر) بالا در نزدیکی بالای mesosphereاز سردترین لایه ای از جو زمین که در آن درجه حرارت شناور در حدود 130 درجه فارنهایت زیر صفر (-90° C). بخار آب پیچید به سمت بالا از پایین جو شاید با کمک گرانش امواج باعث توسط آب و جبهه متبلور در اطراف "شهاب دود" خوب ذرات دوده باقی مانده زمانی که یک meteoroid سوختگی در جو است.

NLCs باید فصل به فصل و به طور معمول قابل مشاهده بین عرض های جغرافیایی 50 درجه و 70 درجه شمالی (کانادا و شمال اروپا و روسیه) از اواخر آوریل تا اواسط ماه اوت است. نیمکره جنوبی نیز دارای یک NLC فصل از نوامبر تا فوریه مشابه در عرض های جغرافیایی جنوبی. این صدا ممکن است ضد شهودی اما mesosphere است سردترین طول ماه های تابستان. اضافی سرما را افزایش می دهد بخار آب میعان نرخ ترویج تشکیل ابر.

This is a detail of an NLC taken from the first photo. Notice the beautiful ripple patterns. While subtle visually, a pair of binoculars will easily show these details. The tiny points of light are stars. The lower cirrus clouds at left and right are in shadow while the noctilucent clouds still shine. (Bob King, for the News Tribune)

این جزئیات از یک NLC گرفته شده از عکس اول. اطلاع زیبا موج الگوهای. در حالی که ظریف بصری یک جفت دوربین دوچشمی را به راحتی نشان می دهد این جزئیات. کوچک امتیاز از نور ستاره هستند. پایین تر سیروس ابرها در سمت چپ و راست هستند و در سایه در حالی که شب تاب ابرها هنوز هم بدرخشد. (باب پادشاه برای اخبار تریبون)

ابرها قابل مشاهده هستند از 1-2 ساعت بعد از غروب آفتاب و 1-2 ساعت قبل از طلوع آفتاب در اواسط گرگ و میش پس از دیگری ابرها در سایه. به دلیل ارتفاع شدید شب تاب در ادامه به درخشش خوبی به گرگ و میش. در حالی که شبیه ابر سیروس آنها متفاوت اغلب چرخاندن به رشته های که شبیه چیز ساییده طناب. یک نگاه دقیق تر با دوربین دوچشمی را آشکار ظریف موج و حلقه فانینگ دور از رشته.

مجموعه رنگ آنها را از هم جدا ، NLCs درخشش نقره ای-سفید در اوایل گرگ و میش اما به آسمان تیره و ستاره شروع به بیرون آمدن آنها تب و تاب بودن یک اثیری سایه آبی. لایه ازن است که مسئول رنگ. نور خورشید منعکس کردن ابرها برای اولین بار باید از طریق لایه ازن در استراتوسفر قبل از آن می رسد چشم ما. ازن جذب و زرد و نارنجی و قرمز نور اما اجازه می دهد تا آبی عبور کند.

NLCs still shine when other clouds have gone dark because they still reflect sunlight back to our eyes at their extreme altitude. NASA

NLCs هنوز هم درخشش زمانی که دیگر ابرها رفته اند dark چرا که آنها هنوز هم منعکس کننده نور خورشید به چشم ما در ارتفاع شدید. ناسا

شب تاب ابرها شد و اولین گزارش در سال 1885 و قابل مشاهده به ندرت بالاتر از عرض های جغرافیایی شمالی. در سال های اخیر رؤیت تبدیل شده اند بیشتر شایع است و از مکان های بسیار بیشتر در جنوب از جمله کانزاس, Las Vegas, دنور و حتی لس آنجلس. جایی که من زندگی می کنند در شمال مینه سوتا در طول و عرض 47° شمالی ما به طور معمول یک زن و شوهر خوب نمایش هر یک از تابستان است. بسیاری از محققان فکر می کنم افزایش وسعت و فراوانی NLCs ممکن است مربوط به تغییر آب و هوا همراه با یو پی اس و فراز زندگی از 11 سال خورشیدی چرخه.

Cirrus clouds (faintly pink) contrast with the silver-blue glow of noctilucent clouds. From mid-northern latitudes they usually appear low in the northern sky and are best viewed in the early summer. If you see streaky clouds high above the horizon they’re probably cirrus. (Bob King, for the News Tribune)

سیروس ابرها (صورتی کمرنگ) در مقابل با نقره ای-آبی درخشش شب تاب ابرها. از اواسط عرض شمالی آنها معمولا به نظر می رسد پایین در آسمان شمال و بهترین ها در اوایل تابستان. اگر شما رگه دار ابر بالای افق آنها احتمالا سیروس. (باب پادشاه برای اخبار تریبون)

گاز متان از طبیعی و منابع انسانی کار می کنند راه خود را به mesosphere که در آن ترکیبی با برخی از یون های به شکل بخار آب. با بیشتر بخار در دسترس بیشتر ابرها می توانید فرم. دی اکسید کربن (CO2) تله گرما و هوا قطره های پایین تر جو اما در ارتفاع mesosphere آن تابش گرما را کاهش درجه حرارت که می تواند به افزایش بیشتر نرخ تشکیل ابر.

خورشید نیز می شود به این عمل می کنند. هنگامی که آن را فعال ترین در اوج از 11 سال چرخه لکه های خورشیدی آن تابش بیشتر اشعه ماورای بنفش (uv) نور گرم شدن فضای بیرونی و کاهش فرکانس از ابر شب تاب. در اطراف خورشیدی حداقل جایی که ما خودمان را پیدا کنید در حال حاضر خورشید اشعه خروجی قطره و بیرونی فضای سرد که باعث NLC سازند.

Another detail of a noctilucent cloud formation photographed on June 21, 2020 from Duluth. (Bob King, for the News Tribune)

جزئیات دیگری از یک شب تاب تشکیل ابر عکس 21 ژوئن 2020 از دلوت. (باب پادشاه برای اخبار تریبون)

به دانش من برای اولین بار ظاهر شب تاب ابرها بر منطقه رخ داده است در ماه ژوئن 9th. از آن تاریخ من در یک NLC شب زنده داری. هر روشن یا قسمتی ابری شب من درایو به یک نقطه با یک باز از آسمان شمال. از عرض های جغرافیایی بالاتر از ابرها می توانید با پر کردن کل شمال اما از "40s" شما بهترین نگاه به پایین در شمال یک مشت به مشت و نیم (10°-15°) بالاتر از سطح افق.

Another detail of a noctilucent cloud formation photographed on June 21, 2020 from Duluth. (Bob King, for the News Tribune)

جزئیات دیگری از یک شب تاب تشکیل ابر عکس 21 ژوئن 2020 از دلوت. (باب پادشاه برای اخبار تریبون)

اینجا خورشید مجموعه حدود 9:05 بعد از ظهر, بنابراین من در میان 10 و 11 p. m., اما من می تواند فقط به عنوان به راحتی بیرون رفتن قبل از طلوع آفتاب از 3-4 صبح تا کنون من دیده ایم یکی از ضعف صفحه نمایش (13 ژوئن) و یکی روشن فوق العاده واضح و یکی در ژوئن 21. در هر دو موارد NLCs رسیده اوج روشنایی در اطراف 10:15-30 بعد از ظهر

می خواهید برای شروع یک شب زنده داری ، اینجا کلیک کنید برای پیدا کردن محلی خود را در غروب و طلوع آفتاب بار و برنامه ریزی برای تماشای بین 1-2 ساعت پس از غروب یا قبل از طلوع آفتاب. بیشتر شمال زندگی می کنید بهتر است شانس خود را از دیدن این گریزان زیبایی, اما اجازه ندهید که طول و عرض جغرافیایی شما را متوقف کند. بدون توجه به جایی که شما زندگی می کنند نگه داشتن چشم باز برای این کنجکاو ابرها که شناور در لبه فضا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب