آجی سینگ (1950-2020): 'بیت از یک misfit در سیاست – بیش از حد از یک نجیب زاده'

نوشته شده توسط Coomi کاپور | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 1:19:06 am آجی سینگ (1950-2

توسط NEWSMINERAL در 20 خرداد 1399
نوشته شده توسط Coomi کاپور | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 1:19:06 am
Ajay Singh, Ajay Singh dead, Ajay Singh death, who was Ajay Singh آجی سینگ (1950-2020).

آجی سینگ رئیس جمهور سابق هند صیفی جات ماها Sammelan و تاریخ و وزیر در V P Singh کابینه در اثر نارسایی قلبی در روز سه شنبه. او 70.

سینگ نادر بود سیاستمدار هند که تا به حال تقریبا هیچ دشمنان است. JD(U) دبیر کل و یک دوست نزدیک K C Tyagi, اظهار داشت, "او یک بیت از یک misfit در سیاست — او بیش از حد از یک نجیب زاده است."

سینگ دوستانه بود با همه بود و کینه توزی نسبت به هیچ کدام. زمانی که Devi لعل و Charan سینگ کاهش یافت و در سال 1982 سینگ بود یک نفر که موفق به باقی دوستان با اردوگاه مخالف. به طور مشابه با وجود تلخی بین آجیت سینگ و Mulayam سینگ یاداو او حفظ روابط با هر دو. او تا به حال دوستان در سراسر طیف سیاسی — از Madhu Limaye و جورج فرناندز به Biju Patnaik, Karpoori Thakur, Sharad Yadav, Ram, Vilas Paswan و V P Singh.

در سال 2013 کنگره رهبران از صیفی جات جامعه Natwar سینگ و Bhupinder Singh Hooda حمایت او را برای پست ریاست جمهوری هند صیفی جات ماها Sammelan.

سینگ بود پسر محترم بنده مدنی و دیپلمات Bhagwan سینگ که او نیز یک نور درخشان از جامعه خود و پس از خدمت در ارتش به عنوان کاپیتان به دست آمده در یکی از جنگ های زمان خالی در ICS و اول شد صیفی جات فرد برای پیوستن به هند خدمات اداری.

این بود که پدر خود را در خواب است که آجی باید پیوستن به سیاست و کار برای رفاه خود biradiri (جامعه). سینگ برآورده پدرش رویای با گرفتن انتخاب شده به Lok سبها از آگره در سال 1989. او خدمت به طور خلاصه به عنوان معاون وزیر راه آهن در V P Singh دولت است. از سال 2005 تا 2007 او هند کمیساریای عالی به فیجی یک پست برگزار شد با پدرش 30 سال قبل است.

خانواده یک ارتباط با فیجی پس سینگ بزرگ و پدر بزرگ شد و در میان اولین قراردادی کارگران از هند فرستاده می شود و توسط انگلیسی ها به جزیره اقیانوس آرام. او همسر اواخر Shiromani رشد در فیجی اگر چه او تحصیل در هند است.

سینگ بود که یک دانش آموز از مدرسه مدرن و سنت استفان در دهلی نو که در آن او سرآمد در ورزش – او کاپیتان شنا و واترپلو تیم دانشگاه دهلی. او دانشجوی زبان و ادبیات انگلیسی در زمانی که Naxalite جنبش بود که در آن ارتفاع در دانشگاه و بسیاری از بهترین دوستان او بودند زیرزمینی eloping ممنوع ساز و برگ. سینگ یک هوادار اما نقش فعال.

پس از کالج سینگ مطالعه روزنامه نگاری در نیوزیلند و مشغول به کار در حالی که در هر دو تلویزیون و چاپ. او به هند بازگشت و در پست های اضطراری دوره و همراه با اواخر نگار Chand Joshi کمک در بازسازی نوپای هند امروز مجله.

او همچنین تاکید کرد که هندوستان تایمز و Surya مجله.

یکی از دوستان نزدیک خود را از روز به کالج دیلیپ شمعون معتقد است که سینگ احتمالا مناسب تر به حرفه روزنامه نگاری که او یک استعداد طبیعی از خشن و جست و خیز جهان سیاست است.

صیفی جات دهقان رهبر Charan سینگ بسیار علاقمند بود آجی سینگ که چند جوشی یک بار به شوخی با نام مستعار به عنوان اولین jean-چادری کرده اند. Charan سینگ تشکیل Kisan اعتماد در سال 1980 و منصوب آجی مدیریت امانت و سردبیر 'Asli بهارات" و "واقعی هند' – هندی و انگلیسی در مجلات منتشر شده توسط اعتماد به برجسته کردن مشکلات مناطق روستایی هند.

در سال های بعد آجی سینگ در بر داشت خود را همگام با سیاست است. سلامت خود بوده و عدم همیشه از همسر خود در گذشت. انتشارات خود را شامل سه-حجم Janata مقالات' که او co-ویرایش با اواخر Madhu Limaye و نوشته های انتخاب شده از Charan سینگ'.

او در تاریخ صیفی جات جامعه و همچنین تحقیق در مورد خانواده اش را با لینک فیجی است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب