هاستینگ بین المللی

هاستینگ بین المللی آذرآنلاین ارایه دهنده خدمات سرور مجازی ویندوز، لینوکس، خرید هاست و ثبت دامنه های ایرانی و خ

توسط NEWSMINERAL در 11 تیر 1400

هاستینگ بین المللی آذرآنلاین ارایه دهنده خدمات سرور مجازی ویندوز، لینوکس، خرید هاست و ثبت دامنه های ایرانی و خارجی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت

اگر وب سایتی دارید ، احتمالاً نام میزبان یا سرور را شنیده اید. میزبانی فضایی است که افراد اطلاعات سایت خود را در آن ذخیره می کنند.

به خانه ای که در آن زندگی می کنید فکر کنید. در خانه خود همه وسایل ، از جمله مبلمان ، لباس ، کمد ، وسایل آشپزخانه و غیره را نگهداری می کنید و به نوعی می توانید بگویید. میزبان را می توان خانه ای در نظر گرفت که در آن به جای دستگاه ، پرونده های رایانه ای (html ، اسناد ، تصاویر ، فیلم و غیره) را در آن ذخیره می کنید. وب سایت ها بر روی سخت افزار خاصی به نام سرور ذخیره می شوند. وقتی کاربران می خواهند وب سایت شما را ببینند ، تنها کاری که باید انجام دهند اینست که آدرس سایت یا دامنه شما را در مرورگر خود وارد کنند. سپس رایانه آنها به سرور شما متصل می شود و صفحات سایت شما از طریق مرورگر برای آنها نمایش داده می شود.

میزبانی وب به عهده شرکت هایی است که شرکت های میزبان نامیده می شوند. شرکت های میزبان سرورهای خود را به روش های مختلف برای ذخیره سایت در اختیار شما قرار می دهند. به این ترتیب سایر کاربران می توانند با رایانه های خود به سایت شما دسترسی پیدا کنند. شرکت های میزبان خدمات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند که مهمترین آنها عبارتند از: سرور (سرور) ، میزبان (میزبان) ، دامنه (دامنه) و گواهی SSL.

سرور چیست؟

ابر رایانه رایانه ای قدرتمند است که باید همیشه روشن و به اینترنت متصل باشد. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد ، این فضای ذخیره سازی اطلاعات مربوط به وب سایت است. از این طریق می توانید دریابید که چرا سرورها همیشه باید روشن و به اینترنت متصل شوند. اگر سرورها غیرقابل دسترسی باشند و به اینترنت دسترسی نداشته باشند ، کاربران به سایت دسترسی نخواهند داشت. به زبان ساده ، اینترنت کار نمی کند.

امنیت سرور بسیار مهم است زیرا تمام اطلاعات شما در سرور ذخیره می شود ، بنابراین بهتر است هنگام انتخاب یک شرکت میزبان مراقب باشید. سرورها اطلاعات زیادی را ذخیره می کنند ، بنابراین باید سخت افزار کافی داشته باشند. این سرورها از پردازنده های چند هسته ای قدرتمند ، رم بالا و هارد دیسک ترابایت زیادی تشکیل شده اند. البته همه سرورها یکسان نیستند.

دیتا سنتر (Data center) یا مرکز داده چیست؟

مرکز داده یا مرکز داده محلی است که سرور در آن ذخیره می شود. مرکز داده می تواند یک اتاق ، یک خانه یا یک ساختمان بسیار بزرگ باشد که مجهز به نگهداری ، تهویه مطبوع ، سیستم اطفا system حریق ، دستگاه های امنیتی است.

 

سرورها معمولاً در ظروفی به نام rack ذخیره می شوند. همچنین قفسه ها در قفسه هایی قرار می گیرند که قفس نامیده می شوند.

برای ذخیره اطلاعات شما در سرور ، انواع مختلفی از سرورها توسط شرکت های میزبان در اختیار شما قرار می گیرند. بدانید چه نوع سروری برای شما مناسب است. در مرحله بعدی ، ما معرفی انواع مختلف سرورها از نظر تخصیص منابع را برای شما آماده کرده ایم.

وب رمز با هدف فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی در سال 2002 تأسیس شد. برای تقریباً دو دهه ، ارائه خدمات تخصصی وب و فناوری اطلاعات ، طراحی وب سایت و سئو و طراحی پورتال اختصاصی و CMS ، همراه با میزبانی وب حرفه ای و سرورهای مجازی و تخصصی برای شرکت ها ، شرکت ها و سازمان ها ؛ امروزه این شرکت به عنوان یکی از بهترین شرکتهای IT شناخته می شود و بهترین خدمات وب تخصصی را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن