لیست خلاصه جهیزیه

من و خواهرم در هندوستان که بزرگ می شدیم متن لیست جهیزیه یک بازی انجام می دادیم لیست جهیزیه خلاصه : "اگر یک روپ

توسط NEWSMINERAL در 1 تیر 1400

من و خواهرم در هندوستان که بزرگ می شدیم متن لیست جهیزیه یک بازی انجام می دادیم لیست جهیزیه خلاصه : "اگر یک روپیه یک لک داشته باشید چه می کردید؟"

یک روپیه یک لک - در حدود 1500 دلار - برای ذهن جوان ما مقدار بسیار ناآشنایی بود که لیست قیمت جهیزیه می توانست کل جهان را برای شما بخرد. این بازی تصورات ما را در هنگام سواری طولانی مدت و قطعی برق فعال نگه داشت. پاسخ های ما همیشه تغییرات خرید یک خانه ییلاقی ساحلی در جایی عجیب و غریب است که در آن هیچ قطعی برق وجود ندارد و یا خرید یک ماشین واقعا سریع.

یک روز ، یک عمه شنید که ما این بازی را انجام می دهیم. وی به ما پیشنهاد داد که باید پول جهیزیه خود را پس انداز کنیم به جای اینکه آن را صرف "چیزهای بی فایده" کنیم.

این همه لذت بازی را از بین برد و ما دیگر هرگز آن را بازی نکردیم. تا چند ماه پیش ، وقتی خودم را پیدا کردم که با شوهرم ، سرینی ، در خانه ما در سیاتل بازی می کردم.

این بار سهام بیشتر بود ، پول خیالی نبود و گزینه های کم زرق و برق بیشتری داشتند. ما از خود می پرسیدیم که با نیم میلیون دلار چه می کنیم؟ ما باید بین رویای سرینی انتخاب کنیم که در 40 سالگی بازنشسته می شویم و جهیزیه خواهر شوهرم پریا را پرداخت می کنیم.

طبق محاسبه دقیق وی ، 500000 دلار اضافی پس انداز بازنشستگی به ما اجازه می دهد 12 سال دیگر بازنشسته شویم - پنج سال زودتر از این. مادرشوهرم به ما هشدار داد که این پنج سال با احساس گناه همراه است که "زندگی پریا را خراب کرده است".

من مخالف مهریه هستم. اما من همچنین طرفدار از بین بردن زندگی کسی نیستم.

مهریه پرداختی است که به صورت عروس و عروس در زمان ازدواج به صورت نقدی یا نقدی انجام می شود. این مقدار به عوامل زیادی از جمله منطقه ، مذهب ، طبقه و زیرپوست ، تحصیلات داماد ، رنگ پوست عروس و مهارت مذاکره هر دو خانواده بستگی دارد.

حتی اگر مهریه از سال 1961 در هند غیرقانونی باشد ، اما همچنان چک لیست جهیزیه رایج است. اعداد واقعی مشخص نیست اما به طور خلاصه حدود نیمی از عروسی های محافل خانواده و دوست من مربوط به جهیزیه است.

هنوز هم بندرت به عنوان جرم گزارش می شود. طبق اداره ملی جرائم جنایی هند ، در کشوری که نزدیک به 10 میلیون عروسی در سال دارد ، کمتر از 10 هزار مورد جهیزیه در سال 2015 گزارش شده است. جهیزیه تنها زمانی گزارش می شود که خواسته داماد فراتر از توان مالی خانواده عروس باشد یا وقتی همانطور که مواردی که مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است ، عروس مورد آزار جسمی قرار گرفته یا بدتر از آن کشته می شود.

در بیشتر مواقع ، سو abاستفاده های مرتبط با جهیزیه بر اساس قانونی منع می شود که از سو استفاده خانگی جلوگیری می کند: در سال 2015 ، بیش از 113000 زن از همسر یا شوهر خود سو abuseاستفاده کردند و 7،646 مورد مرگ به دلیل اختلافات مربوط به مهریه طبقه بندی شد. این تقریباً 21 زن است که هر روز توسط شوهر یا همسرشان کشته می شوند زیرا خانواده های آنها نمی توانند خواسته های مهریه را برآورده کنند.

آیا پنج سال بازنشستگی ارزش این را دارد که از این نوع شانس استفاده کنید؟

جهیزیه ، پول ، کالا یا املاکی که زن در ازدواج برای شوهر یا خانواده اش می آورد. این جهیزیه ها در اروپا ، آسیای جنوبی ، آفریقا و سایر مناطق جهان دارای سابقه طولانی در فرهنگ های کاملاً کشوری هستند و انتظار دارند زنان در خانواده یا همسایگان همسرشان زندگی کنند (مهلت گزینی).

یکی از وظایف اساسی مهریه این بوده است که به عنوان نوعی حمایت از زن در برابر احتمال واقعی معالجه همسر و خانواده اش عمل کند. جهیزیه ای که از این طریق استفاده می شود در واقع یک هدیه مشروط است که قرار است در صورت طلاق ، سو ab استفاده یا مرتکب شدن جرائم سنگین دیگری نسبت به همسر یا خانواده اش ، به زن یا خانواده اش بازگردد. از زمین و فلزات گرانبها غالباً در این نوع جهیزیه استفاده می شده است و غالباً توسط شوهر قابل انکار نیستند ، اگرچه ممکن است در طول ازدواج از آنها استفاده کرده و از آنها سود ببرد.

مهریه گاهی اوقات به همسر جدید کمک می کند تا مسئولیت های ازدواج را تخلیه کند. این عملکرد در جوامعی که به طور منظم ازدواج بین افراد بسیار جوان انجام می شود ، اهمیت ویژه ای می یابد. مهریه این زوج جدید را قادر می سازد تا خانه ای تأسیس کنند ، در غیر اینصورت آنها نمی توانستند این کار را انجام دهند. در بعضی از جوامع جهیزیه در صورت مرگ همسرش وسیله ای برای حمایت از همسر فراهم می کند. در این مورد اخیر مهریه می تواند جایگزینی برای ارث وی در کل یا بخشی از املاک شوهر تلقی شود.

در بسیاری از جوامع ، جهیزیه به عنوان یک اقدام متقابل توسط اقوام عروس به اقوام داماد در قبال هزینه های انجام شده لیست کامل جهیزیه عروس با قیمت توسط شخص دوم در پرداخت هزینه عروس انجام شده است. این مبادلات صرفاً اقتصادی نیستند بلکه در عوض تأیید ازدواج و تحکیم دوستی بین دو خانواده است.

حتی اگر مهریه از سال 1961 در هند غیرقانونی باشد ، اما همچنان رایج است. اعداد واقعی مشخص نیست اما به طور خلاصه حدود نیمی از عروسی های محافل خانواده و دوست من مربوط به جهیزیه است.

هنوز هم بندرت به عنوان جرم گزارش می شود. طبق اداره ملی جرائم جنایی هند ، در کشوری که نزدیک به 10 میلیون عروسی در سال دارد ، کمتر از 10 هزار مورد جهیزیه در سال 2015 گزارش شده است. جهیزیه تنها زمانی گزارش می شود که خواسته داماد فراتر از توان مالی خانواده عروس باشد یا وقتی همانطور که مواردی که مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است ، عروس مورد آزار جسمی قرار گرفته یا بدتر از آن کشته می شود.

در بیشتر مواقع ، سو abاستفاده های مرتبط با جهیزیه بر اساس قانونی منع می شود که از سو استفاده خانگی جلوگیری می کند: در سال 2015 ، بیش از 113000 زن از همسر یا شوهر خود سو abuseاستفاده کردند و 7،646 مورد مرگ به دلیل اختلافات مربوط به مهریه طبقه بندی شد. این تقریباً 21 زن است که هر روز توسط شوهر یا همسرشان کشته می شوند زیرا خانواده های آنها نمی توانند لیست جهیزیه مختصر و مفید خواسته های مهریه را برآورده کنند.

آیا پنج سال بازنشستگی ارزش این را دارد که از این نوع شانس استفاده کنید؟

در اروپای قرون وسطایی و رنسانس ، این مهریه نه تنها به منظور افزایش مطلوبیت زن برای ازدواج بلکه برای ساختن قدرت و ثروت خانواده های بزرگ و حتی تعیین مرزها و سیاست های ایالت ها بود. استفاده از جهیزیه در قرن 19 و 20 در اروپا کم و بیش از بین رفت. با این حال ، در بعضی از مناطق دیگر ، محبوبیت جهیزیه ها در اواخر قرن بیستم افزایش یافت ، حتی وقتی که توسط دولت ها غیرقانونی اعلام شده و یا دلسرد شوند. به عنوان مثال ، در آسیای جنوبی ، والدین داماد گاهی اوقات برای تحصیلات عالی پسر و درآمد آینده خود ، که عروس به طور مشترک شریک می شود ، غرامت خواسته اند.

در آوریل ، سرینی تماسی را دریافت کرد که از 10 سال گذشته از آن وحشت داشته است. عموی او در چنای برای صحبت در مورد ازدواج پریا که او نیز در چنای زندگی می کند تماس می گرفت. او صریحاً پرسید ، "چقدر حاضرید به پریا بدهید؟"

در سیستم ازدواج ترتیب داده شده در هند ، پیدا کردن شریک زندگی خود مورد اخطار است. والدین و خانواده بزرگ متعهد هستند که با رسیدن به سن ازدواج از اوایل تا اواسط 20 سالگی برای زنان و اواسط تا اواخر 20 سالگی برای مردان ، مسابقات بالقوه شما را پیدا کنند.

تنظیم یک ازدواج تقریباً مانند ادغام شرکت انجام می شود. این همه تجارت لیست کامل جهیزیه عروس ۹۹ pdf با فضای بسیار کمی برای احساسات مانند عشق است. آنقدر که "ازدواج عاشقانه" اغلب برای اشاره به ازدواجی استفاده می شود که توسط خانواده تنظیم نشده باشد. بر اساس تحقیقات موسسه تحقیقات آماری مغز ، تقریباً 90 درصد ازدواج ها در سراسر هند تنظیم شده است.

جامعه تلوگو ردی که سرینی به آن تعلق دارد به دلیل مطالبات گزاف مهریه بدنام است. برای شروع خرید پنجره برای دامادهای بالقوه ، عموی تلفنی می خواست از بودجه جهیزیه سرینی مطلع شود. او امیدوار بود که حداقل 4 کرور روپیه - معادل 585،000 دلار - بشنود.

واکنش اولیه سرینی این بود که "مطلقا هیچ چیز" به عنوان مهریه ارائه نکند. رزروهای ما هیچ ارتباطی با فراق با چنین مبلغ هنگفتی ندارد. آنها درباره ایده جنسیتی و عقب نشینی بودند که ما می توانیم از آن حمایت کنیم.
اقتصاد مزخرف و جهنمی جهیزیه

هر کتاب درسی مطالعات اجتماعی که از کودکی به یاد می آورم حاوی این جمله بود: "مهریه یک شر اجتماعی است." این عمل اغلب در کنار ساتی ذکر شد ، روشی که یک بیوه به عنوان وفاداری خود را در آتش سوزی مراسم تشییع جنازه شوهر خود آتش می زند. ساتی کمابیش مربوط به گذشته است. این به عنوان یک عمل وحشیانه پذیرفته شده است که باید پایان یابد.

اما جهیزیه نیست. زیرمجموعه "شر اجتماعی" هنگام نوبت به مهریه اغلب "ضرورت اجتماعی" است.

من و خواهرم به یک مدرسه رفتیم و معلمان یکسانی داشتیم ، هرچند 5 سال اختلاف داشت. هر دوی ما یاد داریم که معلم مطالعات اجتماعی خود بلافاصله پس از درس "شر اجتماعی" سعی در توجیه مهریه داشت. این معلم گفت که او برای پسرش جهیزیه می پذیرد و هنگام ازدواج دخترش جهیزیه می دهد. وی گفت که این اقتصاد پایه است که ما برای درک آن خیلی جوان هستیم.

مهریه به جای اینکه به عنوان یک جرم و مایه شرم شناخته شود ، باعث افتخار شده است. آنچنان که انتظار می رود با اقدام انتقال غیرقانونی دارایی ها محتاطانه باشد. پر زرق و برق و در چهره شما است. در مجالس خانوادگی در مورد قهوه بحث می شود. دامادها اغلب با برچسب قیمتی که همراه خود دارند معرفی می شوند. "او در ایالات متحده کار می کند. ما 4 کرور به دخترم دادیم. "

پسران به عنوان دارایی دیده می شوند. اولویت زیادی برای فرزندان پسر وجود دارد که سالها علت آن را عامل کشته شدن زنان می دانند. (یادداشت فرعی: تعیین جنسیت جنین از سال 1994 در هند غیرقانونی است. اما نسبت جنسیت در گروه سنی 0 به 6 همچنان رو به کاهش است).

این باعث شده هند نسبت نسبت جنسی بسیار ناموزونی داشته باشد. طبق سرشماری سال 2011 از هر 1000 مرد 940 زن وجود دارد. هند 37 میلیون مرد بیشتر از زنان دارد و این امر یافتن عروسهای مناسب را برای مردان سخت می کند. در مناطق خاصی از کشور ، تقسیم همسر در میان برادران معمول شده است.

عرضه کم و تقاضای زیاد باید مقیاس را به نفع زنان رقم می زد. با این وجود بازار جهیزیه افت قابل ملاحظه ای نداشته است.

همانطور که تحقیقات نشان می دهد ، مهریه به بخشی نهادینه شده و جدایی ناپذیر از ازدواج هند تبدیل شده است. واقعیت های اجتماعی و اقتصادی کمک چندانی به کنترل آن نمی کند.

آخرین مطالب