بک لینک چیه ؟

قضیه از این جهت مهم است که هر چه یک وب سایت لینک بیشتری دریافت کند محبوب تر خواهد بود و می تواند رتبه بالاتری

توسط NEWSMINERAL در 20 مرداد 1400

قضیه از این جهت مهم است که هر چه یک وب سایت لینک بیشتری دریافت کند محبوب تر خواهد بود و می تواند رتبه بالاتری داشته باشد، به عنوان مثال ۲۰ بلاگ مختلف درباره موضوعی یکسان و مشابه محتوای با کیفیت، سئو پسند و عالی منتشر می کنند، به نظر شما کدام یک در نتایج ابتدایی گوگل دیده می شوند؟ پس اگر در تلاش برای دریافت لینک از یک وبسایت هستید ابتدا مطمئن شوید که لینک های خروجی این سایت follow باشد. پس تا حد الامکان محتوایی یونیک و منحصر به فردی منتشر کنید. از آنجایی که رقبای شما در همان صنعتی هستند که شما حضور دارید و مخاطبان هدف یکسانی دارید و به احتمال زیاد محتوایی ایجاد می کنند که با موضوعات سایت شما مشابه است، می توانید جایگاه هایی را بیابید که به شما نیز مرتبط است. اما وقتی دارید روی لینک سازی زمان میگذارید بهتر است که اهداف خود را با ترتیب اهمیت انتخاب کنید.

بد نیست به وب سایتتان به چشم خانه تان نگاه کنید که دوست دارید در آن مهمان داشته باشید پس لازم است دیگران چیزهایی از آن شنیده باشند که تمایل داشته باشند بیایند و آنرا ببینند. بله درست است تگ تایتل 👌🏻 هنگامی کاربری عبارتی را جستجو می کنند به وب سایت هایی مراجعه می کنند که از عنوانی مرتبط و جذاب استفاده کرده اند و این گونه نرخ کلیک CTR و رتبه آن ها افزایش می یابد. 5. پاسخگو بودن: کاربران با هدف بخصوصی به سایت شما مراجعه می کند پس محتوای خود را به گونه ای بنویسید که پاسخگوی نیاز آن ها باشد. البته در اینجا هدف فقط بدست آوردن لینک های بیشتر نیست بلکه هدف گرفتن بک لینک برای صفحه ای که میخواهید آن را در موتور جستجو بالا بیاورید. موبایل فرندلی: به دلیل استفاده فراوان کاربران از تلفن همراه و جستجو نیازهای خود از طربق آن برای کسب رضایت آن ها باید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که امکان نمایش آن در تلفن همراه وجود داشته باشد.

این موضوع با توجه به الگوریتم پیج رنک است.هرچه اعتبار صفحه ای که به شما لینک میزند بیشتر باشد این صفحه عصاره لینک بیشتری به سایت شما منتقل خواهد کرد. بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یا به عبارت دیگر سئوسایت مجموعه ای از تکنیک ها و عملیاتی است که به بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل و بالا بردن ترافیک آن کمک کرده و تاثیر بسزایی در رونق کسب و کارتان دارد. لینک از سایت هایی که خود مورد جریمه گوگل می باشند. در مورد سوالاتی که مطرح میشود تحقیق کنید و به آنها پاسخ بدهید. این امر نشان میدهد که پیوندهای موجود در صفحات با تعداد بازدیدهای ارگانیک بیشتر از پیوندهای صفحات با ترافیک ارگانیک کم یا فاقد آن هستند. داشتن لینک های خاص از سایت های مختلف نه تنها باعث بالا رفتن رتبه بلکه باعث بالارفتن ترافیک طبیعی نیز میشود. با ثبت تعداد زیادی لینک آن هم با کلمه کلیدی مشخص در سایت ها باعث می شود سایت شما جریمه شود. بک لینک ها می توانند تاثیر زیادی روی نتایج موتورهای جستجوی گوگل داشته باشند. اما مسئله مهم اینست که حتما باید از هاست و سرور مجازی مناسبی استفاده شود چرا که سرعت بارگذاری سایت را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب رضایتمندی کاربران می گردد.

حدود 95 درصد این دامنه ها فاقد شرایط لازم هستند که این درصد زیادی است. این پروسه زمان زیادی میبرد و بهتر است به جای نشستن و دست روی دست گذاشتن، به فکر انجام کارهای مفید در این رابطه باشید. اگر شما نیز با این دو سوال درگیر هستید بهتر است در این مرحله با ما همراه باشید تا به جواب تمام سوالات خود برسید. نظرات و سوالات خود در ارتباط با سئوخارجی را با ما در میان بگذارید. بنابراین سعی کنید وبلاگهای محبوب در صنعت خود را شناسایی کنید و نظرات خود را در آنجا قرار دهید. پس سعی کنید علاوه بر کلمات کلیدی، مترادف هایش نیز در میان نوشته های به کار ببرید. آیا استفاده زیاد از کلمات کلیدی تاثیری در سئو داخلی دارد؟ سئو داخلی On-Site SEO چه ویژگی هایی دارد؟ سئو داخلی چه ارتباطی با کلمات کلیدی دارد؟ قبل از آن که وارد مبحث سئو خارجی و تفاوت آن با سئو داخلی شویم، می خواهیم چند فاکتور اصلی یا به عبارت دیگر تکنیک تاثیر گذار در On-Page SEO را برایتان بررسی کنیم. گوگل منابع عظیمی در اختیار دارد اما این دلیل نمیشود که منابع خود را روی بررسی پستها در شبکههای اجتماعی بگذارد. گوگل نیز به دلیل وجود سایت های متنوع، برای نمایش و بررسی آن ها از معیارهای مشخصی و الگوریتم های بخصوصی همچون الگوریتم مرغ مگس خوار استفاده می کند تا بتواند نتایجی واقعی را برای کاربران به نمایش بگذارد.

کلیه المان های موجود در این دیاگرام و روش های صحیح استفاده از هرکدام در این کارگاه بررسی و آموزش داده میشود. وب مستران و سئوکاران در گذشته در محتواهای خود به شدت از کلمه کلیدی استفاده می کردند چرا که موتورهای جستجو توجه زیادی به این محتواها داشته و رتبه بندی آن ها را بر همین مبنا قرار داده بود. در شبکههای اجتماعی بکلینک ارزش بسیار کمی دارد و به رتبه ما کمک زیادی نمیکند. 4. منبع: یکی از مهمترین ویژگی های محتوای با ارزش و معتبر، داشتن منبع است. برای محتواهای خود منبع مشخص کنید تا کاربران با خیالی آسوده به مطالعه محتوای شما بپردازند. برای نوشتن تایتلی مناسب از کلماتی مانند رایگان، بهترین و عبارت های دیگری که به جذب کاربران کمک می کند استفاده کنید. شاید برایتان سوال شود که برای بهبود سئو باید به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟ چیکار کنیم که نتونه تشخیص بده؟ از ابزارهای چک کردن بک لینک استفاده کرده و ببینید که رقبای شما در چه سایت هایی دارای لینک هستند.

در این شرایط بهترین راه حل توجه به پیج اتوریتی سایت می باشد، سایتی را انتخاب نمایید که دارای پیج اتوریتی بیشتری باشد، بک لینک هایی که از چنین سایتی دریافت شوند ارزش بیشتری نیز دارند. اگر چندین سایت دارای نمایهٔ لینک مشابهی هستند یا همهٔ اونها چندبار به یه وبسایت لینک شدهاند (خصوصاََ در جاییکه بنظر میرسه اضافه ست یا اصلاََ مربوط نیست) میتونیم نتیجه بگیریم که این سایت بخشی از یه پی بی انه یا حداقل در حال فروش لینک هاست. لینک بیلدینگ: Link building به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که منجر به دریافت لینک ها مفید و معتبر خواهد شد. بک لینک back link بد نیز آن نوع از بک لینکی است که دستورالعمل گوگل برای بکلینکها را نقض کند. نتایج بررسی دادههای مربوط به تاثیر بکلینکها نشان میدهد به طور کلی وبسایتهای دولتی، دانشگاهی، مراکز و سازمانهای مشهور، برندها و شرکتهای بزرگ بکلینکهای قویتری دارند.

خیر! همانطور که حدس میزنید، لینکهای ایجاد شده از همان وبسایت ارزش کمتری دارند. البته سایتهای خوب و خدمات معتبری هم وجود دارند اما متاسفانه بسیاری از خدمات بکلینک و سئوی خارجی، بدون داشتن تخصص و کیفیت لازم انجام میشوند. لینک هایی که با تجربه و تلاش ساخته میشوند مثل اضافه کردن بک لینک در دایرکتوری آنلاین، فورم ها،کامنت بلاگ ها با یک انکر تکست بهینه شده. بعضی از این روش ها جز سئو کلاه سیاه محسوب میشوند و توسط گوگل جریمه خواهند شد. آیا ساخت و طراحی شبکه وبلاگ های شخصی سئو کلاه سیاه است؟ شخصی و خصوصی بودن حرف اول را در PBN می زند. به عبارت دیگر زمانی که یک سایت از خوب بودن و باکیفیت بودن یک لینک اضافه شده به صفحات خود اطمینان ندارد، آن را نوفالو میکند. سایت ها نیز همانند منازل برای آن که بتوانند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند باید سایتشان را از نظر داخلی و خارجی بهینه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن