کرالا دولت را اشاره به بحث Athirappilly hydel پروژه باعث نگرانی های زیست محیطی

نوشته شده توسط ویشنو Varma | کوچی | منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 6:13:02 pm سد پیشنهاد می شود س

توسط NEWSMINERAL در 21 خرداد 1399
نوشته شده توسط ویشنو Varma | کوچی | منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 6:13:02 pm
Athirappilly hydel project kerala, kerala dam hydel project, Athirappilly Kerala, Chalakudy River power project, kerala govt, kerala news, latest news سد پیشنهاد می شود ساخته شده است در چند کیلومتری بالادست Athirappilly آبشارها و جاذبه های مهم توریستی در دولت

در عمده ناراحت برای حفاظت از احزاب مخالف و همچنین خود متحدان کرالا CPM-led دولت به طور رسمی تایید شده بسیار رقابت Athirappilly hydel قدرت پروژه در سراسر Chalakudy رودخانه.

قدرت بخش به هیچ ایراد certificate (NOC) به کرالا دولت برق مدیره (KSEB) است که برای اجرای این پروژه به طوری که دومی می تواند درخواست برای, تازه های مالی و فنی و زیست محیطی را كسب كرده است.

"دولت گفته است که آن را مخالف KSEB برنامه به پیش بروید با این پروژه و به دنبال یک تازه زیست محیطی ترخیص کالا از گمرک" گفت: یک مقام.

پروژه مورموری آغاز شد که در اوایل 80s شامل ساختمان سد در سراسر Chalakudy رودخانه در Athirappilly panchayat در تریسور منطقه برای تولید 163MW از قدرت عمدتا به جزر و مد بیش از قدرت کسری بودجه در دولت است.

سد پیشنهاد می شود ساخته شده است در چند کیلومتری بالادست Athirappilly آبشارها و جاذبه های مهم توریستی در دولت است. این پروژه مخالف بود و دندان و ناخن محلی panchayat محیط زیست و احزاب سیاسی مانند شاخص بهای مصرف کننده و گروه های قبیله ای در زمینه است که این امر باعث آسیب غیر قابل فسخ به سیستم رودخانه های اطراف جنگل مناطق تنوع زیستی غنی و انسان در شهرک وجود دارد. هر بار که یک دولت در دفتر اقدام به انجام گواهی عدم سوء پیشینه برای پروژه تظاهرات و کتاب رنگ در سراسر دولت است.

شاید هیچ موضوع محیط زیست است لگد به اندازه furore به عنوان پیشنهاد سد در Athirappilly. و آن این است که در این زمینه این است که جریان چپ تقدیر حرکت به آغاز رسیدگی دوباره بر روی این پروژه باعث شده زنگ هشدار میان محیط زیست و خود را حاکم همکاران.

در سال 2018 قدرت وزیر MM مانی بود علنا اعتراف کرد که دولت نمی تواند جلو بروید با این پروژه به عنوان آن را فاقد اجماع میان احزاب مخالف مانند کنگره و حتی رهبران خود را حاکم متحد – شاخص تورم مصرف کننده. U-نوبه خود در حال حاضر در بخشی از دولت است بنابراین هوشیار.

ارشد CPI رهبر و Rajya سبها MP Binoy Viswam نگهداری می شود که حزب او باقی مانده به شدت مخالف hydel قدرت پروژه.

"این تصمیم در سال 2018 در نظر گرفته شد پس از موعد مشاوره در LDF (چپ جبهه دموکراتیک) و پس از مطالعه همه طرف. بنابراین یک تغییر در تصمیم گیری که بدون بحث در مورد این موضوع در هر فروم از LDF است انعکاسی از سیاست و فرهنگ LDF," او گفت:.

"زمانی که این پروژه برای اولین بار مطرح در سال 1979 ایده برای تولید 163MW قدرت از آب رودخانه است. امروز وجود ندارد به اندازه کافی آب در رودخانه برای تولید همان قدرت است. این تغییر بزرگ در 41 سال گذشته. به قبول آن است و نه عقل سلیم و نه علم. هزینه های تشدید شده بیش از حد." او سوال که چرا دولت در حال حرکت بود به پیاده سازی یک پروژه است که می تواند بی حد و حصر آسیب های زیست محیطی.

"178 هکتار از بکر جنگل های منطقه خواهد بود. رودخانه کشته خواهد شد و زندگی قبایل ساکن در منطقه خواهد بود پرتاب کنار. آن طرح (پروژه) نمی تواند در" Viswam گفت.

ارشد کنگره و رهبر سابق وزیر محیط زیست Jairam رامش توییتی "با تصویب Athirapally hydel پروژه با وجود مخالفت و مشاوره کرالا دولت است تحمیل فاجعه زیست محیطی است. ایندیرا گاندی ذخیره Ghats غربی با توقف خاموش دره پروژه در سال 1983. که تعهد نگرانی و شجاعت (3cs را) برای محیط زیست از دست رفته است امروز."

در میان نگرانی های محیط زیست در مورد پیشنهاد سد شد و اثبات توسط Ghats غربی, محیط زیست, متخصص پنل (WGEEP) به ریاست پروفسور م. Gadgil برگزار شد که رایزنی های گسترده ای در میان ساکنان محلی, فعال, گروه ها و ذینفعان کلیدی پشت این پروژه است. در گزارش خود توصیه می شود که هیچ سد جدید بر اساس مقیاس سازی مجاز در محیط زیست حساس منطقه 1 (ESZ1) به عنوان تعریف شده توسط پانل. Athirappilly, در میان دیگران, کاهش یافت و در ESZ1.

آن اشاره کرد کلید تنوع زیستی قوت منطقه در اطراف Chalakudy رودخانه در Athirappilly از جمله 155 گونه های بومی گیاهان انتقادی در معرض خطر ساحلی درختان و منحصر به فرد پرنده و ماهی از گونه های است که می تواند از دست داده و اگر این سد به یک واقعیت تبدیل شد. علاوه بر این وجود دارد خواهد بود "کامل تغییر اکولوژی رودخانه systems' impact, در دسترس بودن آب در panchayats پایین دست این رودخانه و از دست دادن زیستگاه برای ابتدایی Kadar قبیله. بر اساس این یافته, WGEEP گزارش توصیه می شود به مرکز به اجازه برای پیشنهاد سد و برای محافظت از Athirappilly-Vazhachal مانند.

Chandrika Shibu یک بخش عضو Athirappilly panchayat متعلق به شاخص تورم مصرف کننده(M) گفته شده اند وجود دارد هیچ بحث درون بدن محلی پس از آخرین دولت nod برای این پروژه است. اما او اضافه کرد که او به شدت با آن مخالف است.

"کمیته دائمی است به احتمال زیاد به زودی ملاقات بنابراین این موضوع خواهد آمد تا" او گفت:.

CR Neelakandan برجسته و فعال محیط زیست اظهار داشت که او 100 درصد اعتماد به نفس این پروژه را تبدیل به یک واقعیت است.

"این بسیار دشوار است برای این پروژه به محیط زیست ترخیص کالا از گمرک. محیط زیست impact assessment (EIA) مطالعات اخراج شده اند در گذشته و حتی توسط دادگاه عالی. این پروژه نه تنها به آوردن ضرر و زیان زیست محیطی, اما آن را نیز یک شکست اقتصادی است. در زمانی که منابع انرژی جایگزین مانند انرژی خورشیدی در دسترس هستند ساخت یک سد بزرگ است که از راه دور امکان," او گفت:.

به عنوان به آنچه که دولت در آخرین تحریم می تواند به معنای او گفت: "برای یک دولت که تحت back-to-back, سیل آن را تعجب آور است که چگونه دولت می تواند چنین تصمیم گیری. پس از سیل, دولت گفته بود که این امر می تواند بسیار مراقب باشید اما ما نمی توانیم دیدن هر گونه تغییر سیاست."

"بنابراین این می تواند یک حرکت برای برآورده چند پیمانکار لابی. یا آن را می تواند یک تاکتیک انحرافی را از توجه به دور از مسائل واقعی. این ممکن است خشم مردم و فعالان اما در سایه آن چند منفی پروژه ها ممکن است پاک کنید," او اضافه شده است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن