کتاب هایی که زنان می خوانند، بیشتر به فروش می روند

ارسلان فصیحی کتاب دیجیتال، مترجم کتاب "ملت عشق" نوشته "الیف شفاک" به بهانه صد و چاپ اول کتاب "باب اسرار" ، نوش

توسط NEWSMINERAL در 2 مهر 1399
ارسلان فصیحی کتاب دیجیتال، مترجم کتاب "ملت عشق" نوشته "الیف شفاک" به بهانه صد و چاپ اول کتاب "باب اسرار" ، نوشته احمد امید ، در شهر کتاب همدان حضور داشت و همچنین به حضار معرفی شد با امضای مترجم. ارسلان فصیحی مدیر مسئول ققنوس است و یکی از برجسته ترین کارهای وی ترجمه کتابهای اورهان پاموک است. این مترجم کتاب های "مگر در کشور شما الاغی نیست؟" کتاب دیجیتال وی همچنین ترجمه های "محمود و نگار" ، "دیوانه روی بام" ، "قلعه سفید" و "زندگی جدید" را به فارسی انجام داده است.

خرید کتاب الکترونیکی

زور حسین زادگان خرید کتاب الکترونیکی، سخنگوی انتشارات ققنوس کتاب دیجیتال و مدیر روابط عمومی ، در یک سخنرانی در این نشست گفت که "ما امروز اینجا هستیم تا از شما بشنویم و ارتباط بهتری با مخاطبان اصلی کتابهایمان داشته باشیم." فیلم "ملت عشق" به سال 2009 برمی گردد. خرید کتاب الکترونیکی این کتاب توسط ارسلان فصیحی به ناشر پیشنهاد شد و پس از توافق ناشر ، قرارداد ترجمه این اثر به امضا رسید. خرید کتاب الکترونیکی این ترجمه تا سال 2010 ادامه داشت. وی افزود: متأسفانه خرید کتاب الکترونیکی این كتاب در زمان بدی برای کتاب دیجیتال دریافت مجوز به وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی ارسال شد. زیرا در آن زمان روند صدور مجوز بسیار دشوار بود و حدود 60 عنوان کتاب از انتشارات ما بدون مجوز به حالت تعلیق درآمد. این کتاب نیز یکی خرید کتاب الکترونیکی از آن کتاب ها بود. این روند تا سال 2015 ادامه داشت و در سال 2015 این کتاب بدون تغییر مجوز گرفت.

کتاب صوتی

حسین زادگان گفت: ققنوس بنیانگذار کتاب صوتی سنت اهدای کتاب مانند کتاب دیجیتال عید شد و در سال 2015 این کتاب به عنوان عید برای حدود 4000 دوست و همکار ارسال شد و کتاب صوتی در اردیبهشت همان سال به اطلاع عموم رسید. این مقام مسئول انتشارات کتاب صوتی ققنوس گفت: "در جامعه ای که کتاب دیجیتال تیراژ کتاب کمتر از هزار نسخه است ، این کتاب به 101 نسخه رسیده و کتاب صوتی در هر نسخه با تیراژ حدود 10 هزار نسخه منتشر شده است. ما افتخار می کنیم که مخاطب آن را بخوانید و آن را پسندیدید. " فصیحی ما بسیار خوشحالیم که کتاب صوتی بسیاری اعتراف کرده اند که با کتاب ملت عشق کنار آمده اند و بسیاری خواندن رمان ملت عشق کتاب صوتی را آغاز کرده اند.

کتاب الکترونیک ایران

در ادامه برنامه کتاب الکترونیک ایران، ارسلان فصیحی ، مترجم این اثر از آلیف شفاک کتاب دیجیتال، نیز در سخنرانی خود گفت: "هنگامی که به فضای باز دوران اصلاحات عادت کردیم کتاب الکترونیک ایران، در دولت آقای احمدی نژاد کتاب ها با سانسور زیاد مجوز یا مجوز نگرفتند. ؛ سالهای 76 تا 84 اوج انتشارات و کتابها بود. کتابهایی که کتاب الکترونیک ایران قبل از سال 1997 مجاز به چاپ نبودند یا با سانسور شدید منتشر می شدند ، در سال 1997 با تشکیل کابینه دولت اصلاحات افتتاح شدند  کتاب دیجیتال و بسیاری از کتابها مجوز چاپ  کتاب الکترونیک ایران داشتند. وی افزود: در سال 1379 کتابی بدون سانسور برای مدت شش ماه منتشر و مجوز چاپ قبلی لغو شد. ما این بار را دیدیم و یک بار در سال 2005 ، پس از تغییر وزیر ، حتی برخی از کتابهایی که مجوز و منتشر شده بودند تجدید چاپ نشدند. به عنوان مثال ، کتاب "قلعه سفید" از سال 2005 تا 2015 غیرقانونی اعلام شد. مجموعه داستان های سه جلدی "عزیز نسین" نیز توقیف شده است. ملت عشق که به وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی ارسال شده بود ، اجازه انتشار نداشت.

كتاب PDF

این مترجم افزود: كتاب PDF این امر باعث شده ناشران ، مترجمان کتاب دیجیتال، نویسندگان و سایر عوامل مرتبط با كتاب به تدریج شغل خود را رها كنند. من همچنین در مجلات و روزنامه ها کار کرده ام. پس از ورود دولت ، اوضاع بهتر شد و حداقل کتابهایی که نام بردم مجوز چاپ داشتند. فصیحی همچنین در این نشست گفت: كتاب PDF تفاوت بین افراد جامعه کتاب دیجیتال، محل کار و حتی روابط آنها در میزان آموزش و جهان بینی است که از طریق یادگیری کسب می کنند. وی در مورد عزیز نسین گفت که وی یکی از محبوب ترین نویسندگان كتاب PDF کتاب دیجیتال در میان ایرانیان است. وی گفت: "برای اینکه عزیز نسین به خوبی شناخته شود ، تصمیم گرفتم کتابهای او را ترجمه کنم و عزیز نسین واقعی را ارائه دهم ، اما در روندی که اعلام شد ،" این کتاب تا سال 1995 مجوز نداشت. سه کتاب "مگر در کشور شما الاغی نبود؟" ، "دیوانه روی پشت بام" و "محمود و نگار" نیز به عنوان عید در سال 1995 به مجموعه ققنوس كتاب PDF اهدا شدند. Crazy on the Roof نیز در گرفتن مجوز مشکل داشت اما سرانجام هر سه کتاب منتشر شد. به نظر من ، نسین عزیز واقعی را می توان در این سه کتاب شناخت. فصیحی افزود: در سال 2009 کتاب باب اسرار كتاب PDF اهدا شد. این کتاب در ترکیه قبل از ملت عشق منتشر شده و هر دو کتاب توسط ناشر با فاصله زمانی یک سال منتشر شده است. ژانر کتاب "ملت عشق" تاریخی کتاب دیجیتال و عرفانی است و شاید تعجب کنید اما کتاب "اسرار باب" در ژانر مرموز منتشر شده است. با این حال ، هر دو کتاب در ترکیه مورد استقبال قرار می گیرند و در پایان نامه های کارشناسی ارشد مقایسه كتاب PDF شده اند . پس از خواندن این مطالب کتاب دیجیتال، بیشتر به ترجمه اسرار ترغیب شدم. این مترجم گفت: در کتاب اسرار ، من سخت روی زبان کار کردم و از چهار سطح زبان استفاده کردم. با خواندن آن کتاب دیجیتال، خواننده به اسب قرن هفتم می رسد و به آن بازمی گردد ، زبان و لحن قبل از طرح را تغییر می دهد. سایت ایران پیپر
آخرین مطالب