هر آنچه بایستی در مورد HARD LINK در لینوکس بدانید

  هر آنچه بایستی در مورد HARD LINK در لینوکس بدانید مقدمه HARD LINK در لینوکس یک پیوند سخت است که یک ن

توسط NEWSMINERAL در 5 دی 1400

 

هر آنچه بایستی در مورد HARD LINK در لینوکس بدانید

مقدمه

HARD LINK در لینوکس یک پیوند سخت است که یک نام اضافی برای یک فایل موجود در لینوکس یا سایر سیستم عامل های مشابه یونیکس است. هر تعداد از لینک های سخت برای هر فایل ایجاد شده است. لینک های سخت را می توان به لینک های سخت دیگر نیز پیوند داد. با این حال، آنها نمی توانند برای دایرکتوری ها ایجاد شوند و نمی توانند از مرزهای سیستم فایل عبور کنند یا در سراسر پارتیشن ها بچرخند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با HARD LINK در لینوکس لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این بخش کسب کنید. همچنین در ردیت می توانید داده های بیشتری دریافت کنید.

شناخت بیشتر HARD LINK در لینوکس

در HARD LINK در لینوکس شاید مفیدترین کاربرد برای پیوندهای سخت این باشد که به فایل‌ها، برنامه‌ها و اسکریپت‌ها (یعنی برنامه‌های کوتاه) به راحتی در فهرستی متفاوت از فایل اصلی یا فایل اجرایی (یعنی نسخه آماده برای اجرا یک برنامه) دسترسی داشته باشید. تایپ نام پیوند سخت باعث می شود که برنامه یا اسکریپت به همان روشی که از نام اصلی آن استفاده می شود اجرا شود.  برای تست این هارد لینک ها می توانید اقدام به خرید سرور مجازی قدرتمند با سیستم عامل لینوکس کرده و آن را از صفر تا صد تست کنید.

پس این تعریف واقعاً به چه معناست؟ خوب، می توانید با استفاده از دستور ln file_name hardlink یک پیوند سخت به یک فایل موجود ایجاد کنید. در زیر مثالی از ایجاد یک HARD LINK  در لینوکس ارائه شده است.

در HARD LINK  در لینوکس پیوندهای نرم نوع خاصی از فایل است که به فایل دیگری اشاره می کند، بسیار شبیه به یک میانبر. برخلاف پیوند سخت، یک پیوند نمادین حاوی داده‌های موجود در فایل هدف نیست. این به سادگی به ورودی دیگری در جایی در سیستم فایل اشاره می کند. این تفاوت به پیوندهای نمادین ویژگی‌های خاصی می‌دهد که پیوندهای سخت فاقد آن هستند، مانند توانایی پیوند دادن به فهرست‌ها یا فایل‌های روی رایانه‌های راه دور که از طریق NFS شبکه استفاده می شوند. پس بیایید یک ترمینال باز کنیم. به Finder بروید یا ترمینال را جستجو و ورودی کنید، باید روی آن کلیک کنید و باز شود.

آدرس ما در اینستاگرام را فالو کنید.

برای مثال، اجازه دهید ابتدا یک فایل ایجاد کنیم. اگر تایپ کنیم touch example1enter را بزنید. ما می توانیم یک فایل ایجاد کنیم. اگر در پوسته تایپ  ln -s example1 softlink1کنیم یک پیوند نرم بین فایل ها ایجاد می کنیم. مثال زیر را ببینید.

لینک نرم

حالا اگر بخواهیم تایپ ls -iکنیم، متوجه خواهیم شد که فقط فایل هاردلینک دارای inode یکسان با لینک سخت است در حالی که فایل لینک نرم دارای اینودهای متفاوت است.

-         تفاوت بین لینک های سخت و نرم

در HARD LINK در لینوکس یک پیوند نرم حاوی داده های فایل مورد نظر نیست.

یک پیوند نرم به ورودی دیگری در جایی در سیستم فایل اشاره می کند.

یک پیوند نرم این قابلیت را دارد که به دایرکتوری‌ها یا فایل‌های رایانه‌های راه دور متصل به شبکه از طریق NFS پیوند دهد .

حذف یک فایل هدف برای یک پیوند نمادین آن پیوند را بی فایده می کند.

یک لینک سخت محتویات فایل را حفظ می کند.

یک پیوند سخت نمی تواند برای دایرکتوری ها ایجاد شود و آنها نمی توانند از مرزهای سیستم فایل عبور کنند یا در سراسر پارتیشن ها بچرخند.

در هاردلینک می توانید از هر یک از نام های هاردلینک ایجاد شده برای اجرای یک برنامه یا اسکریپت به همان شیوه ای که نام اصلی داده شده است استفاده کنید.

نتیجه گیری:

در HARD LINK در لینوکس فایل های سیستم با inode نمایش داده می شوند. یک فایل در سیستم اساساً پیوندی به یک inode است. سپس یک پیوند سخت ایجاد می کند که باید آن را بررسی کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن