کیت مکش، هدرز و ریمپ که در خودروآموز به بررسی کامل انها پرداخته ایم را می توان اولین اقدامات برای تیونینگ این ماشین دانست البته که اینها تنها مثال های اول هستند و بسته به هزینه می توانید قطعات را تعیین نمایید. گاز های بیرون شده از اگزوز به رخ روان و مداوم از موتور خارج نمی شود و نبض مختص خودشون را دارند و همین نبض بسته به گونه کارکرد موتور و نحوه جرقع زدند در موتور های مختلف دارای نیز فرق می کنه ئلی در کل با باز شدن سوپاپ خارج و اهمیت بسته شدن آن متوقف خواهد شد و پس حرکت های گاز ها اهمیت نبض و به رخ متناوب میباشد و این حرکت در موتور ها حساس سیلندر بالا خیس سریع خیس انجام خواهد گرفت . طی یک سری سال حضور همین خودرو در جادههای کشور، ظواهر آن همواره به همین شکل بودهاست و کمپانی تولید کننده نیز هیچ تمایلی به جهت انجام اصلاحات یا این که تغییرات در نمای همین خودرو ندارد. این عمل در عمده خودرو های امروزی به وسیله مانیفولد ها انجام می شود. در سال ۱۹۸۶ میلادی سری موتورهای تیو معرفی شدند که بعد ها موتور تیوفایو (tu5) به جهت خودروهای، جمهوری اسلامی ایران اتومبیل آیتم استفاده قرار گرفت و در بخش اعظم خودروهایی مانند: پژو پارس، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، رانا و … موتور تیو فایو (tu5) اهمیت حجم ۱۵۸۷ و در دو جور ۸ و ۱۶ سوپاپ در ابتدا در دسترس قرار گرفت که امروزه صرفا از ۱۶ سوپاپ مهم توان 109 مورد استفاده قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در فی مابین دسته های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم موتور tu5 از شناخته شده ترین جور های موتورtu است. صد رد صد تا الان موتور ۲۰۶ تیپ ۵ با کد tu5 را شنیده اید این موتور ها فارغ از شک یکی از دارای شهرت ترین و دوستداشتنی ترین موتور هایی میباشد که در ماشین های ایرانی به کار گیری می شود. از آن جایی که از این موتور مضاعف استفاده می شود آن را بسیار شناخته شده کرده و فی مابین مردم خیلی دوستداشتنی است. ولی در فی مابین کلیه این موتور های tu موتور tu5 از همگی آن ها دوست داستنی تر و معروف خیس بود. همینطور این موتور ها استهلاک مقداری داراهستند و در حین روشن بودن ماشین صدای کمی دارا هستند و آرام هستند به این دلیل در میان مردمان طرفداران زیادی دارد و از استقبال لطف از آن ها شده است. در اتومبیل هایی که از همین موتور دوست داستنی به کارگیری شده می قدرت به سیتروئن AX، سیتروئن ،C2سیتروئن ،C3 سیتروئنBX، تعدادی مثال های دیگر از سیتروئن و همچنین در اتومبیل های پژو مانند مژو۱۰۶، پژو۲۰۵، پژو ۲۰۶، پژو۲۰۷، پژو ۳۰۱ و پژو ۳۰۶ اشاره کرد. اضطراری به ذکر می باشد به جهت نوع بندی هدرزها، شرکت های سازنده آن ها را به صورت ترکیب عددی معرفی می نمایند که بسته به صورت ظاهری آنها نامگذاری می شوند. گرچه شرکت کشورایران خودرو تمایل به تغییر طرح بدنه پژو پارس ال ایکس نداشته البته دارای طراحی داشبورد جدید، عملکرد خویش را در به دست آوردن دل مشتریان همین کالا به فعالیت بسته است. ولی داشبورد جدید هم چنگی به دل نمیزند و نسبت به خودروهای امروزی فراوان معمولی و سابق جلوه میکند. یکی از از مهمترین دلایل محبوبیت موتور tu5 در جمهوری اسلامی ایران این می باشد که مصرف مضاعف پایینی دارد و آلایندگی های پاره ای به نسبت عجله و شتاب قابل قبولی که دارد ایجاد می کند. شرکت جمهوری اسلامی ایران اتومبیل یک سری سالی می باشد که از این موتورها استعمال نموده و در اکثر زمان ها خودروهایی که تولید می نماید از سری موتورهای تیو فایو (tu5) استعمال میکند. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه به طور معمول به طریق ریخته گری ایجاد می شود و به همین استدلال از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار می باشد که در پروسه خروج گاز های آلاینده از فضای احتراق اخلال تولید می کنند، البته هدرز به روش خم کاری ظریف لوله ها شکل می گیرد و اساسی ساختار یک نواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسان خیس گاز های آلاینده، تنفس خوبتر پیشرانه، ارتقا توان و کمتر مصرف سوخت می شود، البته میزان کمتر مصرف سوخت در ازای افزایش اقتدار موتور چندان چشم گیر نمی باشد و از این رو از هدرز معمولا به تیتر یک قطعه عملکرد و تیونینگ یاد خواهد شد. اولین موردی که به آن برخورد خواهیم کرد،کاهش اقتدار پیشرانه ماشین خواهد بود که پیشتر به آن اشاره کردیم.کاهش قدرت موتور به دلیل آن که در ورودی هدرز فشار بالا رفته و موتور باید اساسی تولید فشار و تراکم اکثر گاز و سوخت ورودی در محیط ی سیلندر آن را جبران کند، صورت خواهد داد . موتور tu5 یک موتوری می باشد که ۴ عدد سیلندر داراست و حجم آن ۱۵۸۷ تیوفایو دیوار شیراز سی سی است. این هدرزها از میزان مرغوب بودن بسیار بالایی استیل 304 که حذب آن ربا نمی شود برخوردارند. برای ارتقاء قدرت هر موتوری بر روی هر خودرویی روش های مخلتلف و گوناگونی وجود دارد ولی یکی از از مزیت های این موتور را می توان امکان تیونینگ بالای آن دانست. یکی دیگر از عیب هایی که همین موتور دارد حرارت بالای آن است. سلام.همونطور که پولکی دریچه گاز درون گوشه و کنار تنظیم کرده و این لوله ورودی کاتالیزور شود که. تعمیر کردن موتور تیو فایو در اتومبیل ۲۰۶ یه خرده اصلی دشواری و دردسر است به این برهان که دارای حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای محدود داخل محفظه موتور ۲۰۶ میباشد. چنانچه شما هر دسته سوالی در ارتباط اساسی چه جایی و طریق به کارگیری از پارس تیوفایو رینگ فولادی دارید، می توانید کلیدی ما در صفحه وب تماس بگیرید.
مقالات مشابه
- دلوت حرکت به اسکراب 'رئیس' از عناوین شغلی
- شعله افکن استیو Dalkowski مدل برای Nuke LaLoosh در "بول دورهام' به عنوان کاملا یک شخصیت
- پنجاب تلفات میادین به سر مجموعه ای از مه 4: وزیر
- حیوانات خانگی هفته: زیبایی در رنگ های آبی و سفید
- پرشین چت
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- ایلنا
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- بروزرسانی تلگرام
- کربن فعال | سایت خرید و فروش