ساخت سایبان مغازه

ساخت سایبان مغازه از پارچه‌ های مخصوص برزنتی، بنری و غیره و با چارچوب‌ هایی مانند چهارچوب آهنی یا آل

توسط NEWSMINERAL در 24 خرداد 1401

ساخت سایبان مغازه از پارچه‌ های مخصوص برزنتی، بنری و غیره و با چارچوب‌ هایی مانند چهارچوب آهنی یا آلومینیومی صورت می‌ گیرد. همان‌ طور که از نام این محصول پیداست سایبان مغازه برای ایجاد سایه و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و بارش برف و باران در مقابل مغازه‌ ها نصب می‌ شود که انواع و اقسام مختلفی دارد و با توجه به محیط از آن‌ ها استفاده می‌ کنند. به دلیل اهمیتی که سایبان‌ های مغازه دارند و امروزه به‌ طور گسترده‌ ای مورد استفاده قرار می‌ گیرند، ما نیز در این مقاله به ساخت سایبان مغازه، نکاتی در خصوص ساخت آن و استفاده از سایبان مغازه می‌ پردازیم. پس لطفاً با دقت تا آخر این متن را بخوانید.

 

اجزای اصلی برای ساخت سایبان مغازه

برای ساخت سایبان مغازه از اسکلت، موتور و پارچه‌ های مختلفی استفاده می‌ کنند که ما در زیر هر کدام از این گزینه‌ ها را به‌ طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

1.     اسکلت‌ بندی

اسکلت‌ بندی سایبان مغازه یکی از موارد مهمی است که باید در هنگام ساخت سایبان مغازه و حتی خرید، به آن توجه داشته باشید. معمولاً از اسکلت‌ های آلومینیومی، فولادی، آهن و در موارد نادری نیز از برای سایبان‌ های دستی از اسکلت چوبی استفاده می‌ کنند. اسکلت‌ ها باید مقاوم و مستحکم باشند تا به‌ راحتی بتوانند وزن سایبان را تحمل کنند و به‌ مرور زمان از بین نروند. معمولاً اسکلت‌ های فولادی و آهنی از مقاومت بالا و بهتری نسبت به سایر اسکلت‌ ها برخوردار هستند. نوعی اسکلت به‌ کار رفته بر روی قیمت سایبان‌ ها نیز تاثیر زیادی دارد.

2.     موتور الکتریکی

 امروز سایبان‌ های برقی جای سایبان‌ های دستی را گرفته‌ اند و کاربردهای بسیار زیادی دارند و افراد استقبال بهتر و بیش تری نسبت‌ به سایبان‌ های دستی از این نوع سایبان‌ ها می‌ کنند. برای باز و بسته کردن سایبان دستی باید از دست و اهرم استفاده می‌ شد، اما سایبان‌ های برقی راحت‌ تر هستند و می‌ توان آن‌ ها را با استفاده از ریموت و موتور باز و بسته کرد. پس برای ساخت سایبان مغازه و حتی خرید آن باید به موتور آن نیز دقت کنید که از کیفیت خوب و بالایی برخوردار باشد و دوام بهتری داشته باشد و زود خراب نشود.

3.     پارچه

انواع مختلف پارچه‌ ها برای ساخت نوع خاصی از سایبان و برای مکان های مختلفی مناسب هستند. مثلاً اگر شما قصد دارید سایبان را در شهرهایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند یا در شهرهایی که دارای بارش برف و باران زیادی می‌ باشند، استفاده کنید بهتر است از پارچه‌ هایی مانند پلی استر یا برزنتی برای این کار انتخاب کنید که مقاومت و استحکام بالایی در برابر تغییرات جوی دارند. چون در غیر این صورت ممکن است به‌ مرور زمان و در مدت‌ زمان کمی پارچه سایبان از بین برود و شما مجبور به تهیه سایبان دیگری باشید. اما اگر شرایط بالا را ندارید، می‌ توانید از پارچه‌ هایی مانند پارچه‌ های بنری برای این کار استفاده کنید که قیمت ارزان‌ تری نیز دارند و حتی می‌ توانید تبلیغات کسب‌ و کار خودتان و طرح‌ های دلخواه مختلف را بر روی این پارچه‌ های بنری پیاده کنید.

 

آشنایی با انواع پارچه برای ساخت سایبان مغازه

یکی از مواد اولیه و بسیار مهم برای ساخت سایبان مغازه و هر نوع سایبان دیگری نوع پارچه به‌ کار رفته در آن است. برای ساخت سایبان از پارچه‌ های مختلفی مانند پارچه‌ های برزنتی، آکریلیک، پارچه‌ های پلی استر، پارچه نایلونی، پی‌ وی سی و پارچه‌ های بنری استفاده می‌ کنند که در زیر هر کدام از آن‌ ها را به‌ طور جداگانه توضیح می‌ دهیم.

·       پارچه پی وی سی

پارچه پی‌ وی سی از الیاف پلی استر با روکشی از پی‌ وی سی ساخته شده‌ است و از قدیمی‌ ترین و معمول‌ ترین پارچه‌ های مورد استفاده در سازه‌ های پارچه‌ ای مانند چادر مسافرتی و انواع و اقسام سایبان‌ ها می‌ باشد که در شرایط جوی مختلف و در بدترین شرایط جوی حدود ۳۰ الی ۳۵ سال عمر مفید دارد. این نوع از پارچه بافت متراکمی دارد و غیرقابل‌ نفوذ هستند. طیف رنگی بالا، مقاومت، کشش بالا، دوام بالای پارچه در برابر شرایط جوی مختلف و وزن مناسب پارچه از ویژگی‌ های این نوع پارچه می‌ باشد. بنابراین یکی از پارچه‌ های مناسب برای ساخت سایبان مغازه است.

پارچه پلی استر

نوعی دیگر از پارچه‌ هایی که برای ساخت سایبان مغازه مورد استفاده قرار می‌ گیرد، پارچه‌ های پلی استر هستند. این نوع از پارچه‌ ها در برابر کشش، سائیدگی، فرسایش، انقباض و انبساط مواد شیمیایی و چین‌ و چروک مقاومت بالایی دارند و همین موجب شده‌ است که علاوه‌ بر ساخت محصولاتی مانند چادرهای مسافرتی و انواع سایبان‌ ها در صنعت مد و پوشاک نیز مورد استفاده قرار بگیرند. در بازار انواع پارچه‌ های پلی استر با رنگ‌ های بسیار متنوع و مختلف وجود دارند. نگه داری این نوع از پارچه‌ ها بسیار آسان و ساده است. عایق خوبی در برابر رطوبت هستند، برای شرایط آب و هوایی مختلف مناسب، لغزنده هستند و رنگ روشنی دارند. نحوه نگه داری و شستشوی آن‌ ها آسان است، به راحتی خشک می‌ شوند و قابل اتو کشیدن هستند. به‌ همین دلیل یکی از موارد مناسب برای ساخت سایبان مغازه به حساب می‌ آیند.

 

چند نوع دیگر از پارچه‌ های مناسب برای ساخت سایبان مغازه

علاوه‌ بر پارچه‌ های پی‌ وی سی و پلی استر که در بالا توضیح دادیم، برای ساخت سایبان مغازه پارچه های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند که عبارت هستند از:

·       پارچه نایلونی

 پارچه‌ های نایلونی الیاف کاملاً مصنوعی هستند که امروزه برای صنعت پوشاک و کالاهای مصرفی مانند چادرهای مسافرتی، سایبان‌ ها و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این پارچه‌ ها نسبت‌ به پارچه‌ های نخی و یا دیگر الیاف، صرفه اقتصادی دارند و ارزان‌تر هستند. به همین دلیل جایگزین بسیار خوبی برای نخ‌ های پارچه محسوب می‌ شوند. مقاومت خوبی نیز در برابر رطوبت، گرما و شرایط آب‌ و هوایی مختلف دارند. امروزه پارچه‌ های نایلونی با طرح و رنگ‌ های بسیار مختلف و متفاوتی در بازار وجود دارد که می‌ توان بر روی آن‌ ها طرح‌ های موردنظر را نیز چاپ کرد.

·       پارچه برزنتی

پارچه برزنتی استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند، ضدآب هستند و معمولاً در ساخت آن از کرباس یا پلاستیک استفاده می‌ شود. گر چه زیبایی زیادی ندارند و معمولاً به صورت تک‌ رنگ هستند، اما کیفیت بالای آن‌ ها و مقاومت بالای آن‌ ها موجب شده‌ است که یکی از پارچه‌ های معمول و پرطرف‌ دار برای ساخت سایبان مغازه باشد. از این نوع پارچه‌ ها برای روکش روی ماشین، لباس‌ های بارانی، لباس‌ های ورزشی، چادرهای مسافرتی و انواع مختلف سایبان‌ ها استفاده می‌ شود.

 

ساخت سایبان مغازه

سایبان مغازه بر روی یک پایه‌ از جنس آلومینیوم یا فولاد است که به‌ طور ثابت بر روی زمین قرار می‌ گیرد. مهم‌ ترین مورد و ویژگی در ساخت آن اندازه و ابعاد است و طراحی این نوع از سایبان‌ ها به دو صورت متحرک و ثابت شکل می‌ گیرد که اغلب برای فضاهای باز کاربرد دارد. سایبان‌ ها انواع و اقسام مختلفی دارند و به دو صورت موتوری و دستی تولید می‌ شوند. سایبان‌ های دارای موتور به علت داشتن موتور الکترونیکی به‌ راحتی قابل باز و بسته شدن هستند. یکی از مزیت‌ های آن راحت بودن باز و بسته شدن و اشغال فضای کم آن است. اما به این نکته نیز توجه کنید که این نوع سایبان‌ ها گران‌ تر از سایبان‌ های دستی هستند. سایبان‌ های دستی نیز با وجود ارزان بودن چون باز و بسته شدن آن‌ ها به وسیله دست انجام می‌ شود، استفاده از آن‌ ها کمی دشوار است. به همین دلیل امروزه جای خود را به سایبان‌ های برقی داده‌ اند.

پارچه‌ هایی که برای ساخت سایبان ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند نیز باید ویژگی‌ های زیر را داشته باشند:

·       متنوع بودن رنگ

·       مقاوم بودن در برابر شرایط اقلیمی و آب‌ و هواهای مختلف ارزان بودن قیمت آن

·       دوخت سریع و آسان

·       قابلیت تمیز کردن و شستشو آسان

 که پارچه‌ های پی‌ وی سی، پارچه پلی استر، پارچه نایلون و پارچه آکریلیک این ویژگی ها را دارند

آخرین مطالب