راهنمای مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در کانادا

ویکی پدیا می‌گوید دلیل افزایش شدید مهاجرت تحصیلی به کانادا در ده سال اخیر، امنیت بالای شهروندان، ثبات و ر

توسط NEWSMINERAL در 30 خرداد 1400

ویکی پدیا می‌گوید دلیل افزایش شدید مهاجرت تحصیلی به کانادا در ده سال اخیر، امنیت بالای شهروندان، ثبات و رشد اقتصادی مناسب، نظام آموزشی برجسته و سیاست‌های مناسب دولتی این کشور است. حالا می‌توان درک کرد که چرا تا سال 2016، تعداد مهاجران ایرانی در این کشور حدود 210 هزار نفر بوده است!

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای مهاجرت یا تحصیل این کشور را انتخاب کرده‌اید، این مقاله کوتاه را برای شما نوشته‌ایم. در این مطلب اطلاعات جامعی در مورد تحصیل در کانادا به شما خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا | تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا؛ چرا؟

اول از همه اجازه بدهید ببینیم که اصلا چرا باید در بین اینهمه کشور آزاد، برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟ خب یکی از مهم‌ترین دلایل این است که تحصیل در کانادا هزینه‌های کم‌تری نسبت به دیگر کشورها مثل آمریکا، استرالیا، انگلیس و... دارد. این در حالی است که مزایای زندگی در این کشور بسیار بیشتر از کشورهای نام‌برده است.

موضوع بعدی که مخاطبان را به مهاجرت تحصیلی به کانادا ترغیب کرده، نظام آموزشی منتخب این کشور است. نظام آموزشی این کشور در چند سال گذشته عملکرد بسیار موفقی داشته و مدارکی که صادر می‌کند هم در اغلب کشورهای جهان به عنوان مدارک معتبر شناخته می‌شود.

در نهایت آخرین موضوعی که به خاطرش پیشنهاد می‌کنیم برای تحصیل کانادا را انتخاب کنید، این است که شرایط دریافت اقامت در این کشور برای افراد محصل در آن، بسیار آسان خواهد شد. بنابراین تحصیل در کانادا به نوعی یک تیر و دونشان است!

البته مزایای دیگری هم متوجه علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور می‌شود، اما با توجه به اینکه نمی‌خواهیم این مقاله بیش از حد طولانی شود، در ادامه یک منبع کامل ‌را در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آن را مطالعه کنید.

چطور برای تحصیل در کانادا آماده شویم؟

تحصیل در کانادا شرایط خاص خودش را دارد. از جمله چیزهایی که برای تحصیل در این کشور و مهاجرت تحصیلی به آن اهمیت دارد، اینها هستند:

        سن متقاضی تحصیل،

        میزان گپ تحصیلی، (زمان وقفه افتاده از آخرین زمان تحصیل‌تان تا الان،)

        میزان تسلط به زبان انگلیسی،

        توانایی مالی پرداخت هزینه‌های زندگی و دانشگاه.

دقت کنید، با توجه به اینکه نظام آموزشی کشور کانادا در هر ایالت خودمختار بوده و قوانینش متفاوت است، نمی‌توان شرایط دقیق و یکسانی را برای تحصیل در کانادا در نظر گرفت. بلکه قوانین دقیق بعد از انتخاب دانشگاه تعیین می‌شود.

کلام آخر؛ چطور مهاجرت کنیم؟

راستش مهاجرت به کشورهای خارجی مخصوصا کشورهای آمریکایی و اروپایی برای ما ایرانی‌ها، با موانع زیادی همراه است و به همین دلیل باید بهتر است با شرکت‌های مهاجرتی معتبر در این زمینه همکاری کنیم. این شرکت‌ها می‌توانند ما را بدون مشکلات قانونی حاصل از تحریم‌ها، آماده مهاجرت کنند.

درواقع یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا این است که رابط و معرف شما برای مهاجرت به این کشور، توانایی کافی برای پذیرش کردن‌تان را داشته باشد. حتی ممکن است با تحصیل و مهاجرت شما در این کشور صرفا به خاطر عدم آشنایی کافی شرکت موردنظر، موافقت نشود. بنابراین باید در انتخاب شرکت مهاجرتی خودتان حساسیت زیادی به خرج بدهید.

اگر خودتان از قبل شرکت معتبری را می‌شناسید، حتما با آنها همکاری کنید. اما اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد می‌کنیم برای تحصیل در کانادا، مهاجرت به این کشور و حتی دریافت اقامت، به سراغ مجموعه رایا بین الملل (internationalraya) بروید. کارشناسان این شرکت می‌توانند به شکل رایگان به شما در زمینه مهاجرت تحصیلی مشاوره بدهند. کافی است همین حالا با شماره‌های پایین تماس گرفته یا اینکه وارد صفحه مرتبط به مهاجرت تحصیلی به کانادا در این سایت شده و اطلاعات تکمیلی از مزایا تا نحوه مهاجرت به این کشور را مطالعه کنید.

آخرین مطالب