جدول اختلاط کودهای شیمیایی کشاورزی و نحوه اختلاط کودها

مواد آلي به خصوص هيوميک اسيد بار منفي خود را به ذرات خاک رس منتقل نموده و سبب ساز چسبندگي ذرات رس و افزايش رخن

توسط NEWSMINERAL در 1 دی 1401
مواد آلي به خصوص هيوميک اسيد بار منفي خود را به ذرات خاک رس منتقل نموده و سبب ساز چسبندگي ذرات رس و افزايش رخنه پذيري خاک ميشود. • هيوميک اسيد به تقليل و کمتر سميت موادي کود درختان همچون فلزات سنگين، هيدروکربن ها، آفت کش ها و یاری نموده و سديم سمي را کمتر مي دهد. بيشترين کاربرد هيوميک ها در کشاورزي، به عنوان بهبود دهنده ساختار خاک است.
  • به عنوان مثال اگر فرآورده شما برنج است و شما یک شالیز در حیطه شمال می باشید بایستی از کودهایی به کارگیری نمائید که اساسی سولفات آمونیوم باشد.
  • به این برهان به کشاورزان و باغبانان سفارش می گردد در فواصل مشخص و معلوم در سال به جهت بدست آوردن محصولات مرغوب تراز این نوع کود به جهت خاک گزینه مصرف گیاهان خود استعمال نمایند.
  • استفاده از کودهای شیمیایی می تواند بازدهی کالا را به سرعت افزایش دهد البته همچنین می تواند باعث مشقت بار شدن خاک و کاهش ماده آلی و pH خاک پس از یک زمان طولانی از کاربرد و در سرانجام از دست دادن بهره وری خاک شود.
  • برخی گیاهان به جهت جبران، شبکهٔ گسترده تری از ریشه ها و یا این که ریشه های اهمیت تار کشندهٔ بیشتر، ساخت می نمایند که جذب را ارتقا می دهد.
به همین برهان به جهت جلوگیری از رویش کاریکاتوری درخت، پیشنهاد می‌شود که بدون شک کود به شکل یکنواخت پای درخت پخش شود. برای طولانی تر نمودن کود به خاک طبیعت متعدد باید فاکتورها و دست اندرکاران متمایز را در حیث بگیرید. كارشناسان معتقدند به کار گیری ی بی رویه از كودهای شیمیایی و کود های حیوانی موجب ابتلا به بیماری‌های پاركینسون، پوكی استخوان، بروز بیماری‌های ژنتیكی، به دنیاآمدن نوزادان كم وزن، افزایش سقط جنین و اختلالات هورمونی می شود. ۱- کود حیوانی را کنار باغ، مزرعه، زمین کشاورزی و یا گلخانه دارای ضخامت ۱ متر تماما پخش نمایید. از دیگر فواید استفاده از کود در زمان مطلوب ساخت مقاومت گیاهان در مقابل آفات و بیماری های قارچی و ویروسی و باکتریایی می شود. مراقبت این عنصرها از جهت بهداشتی و همچنین زيست محيطی (آلودگی منابع، ايجاد گازهای گلخانه ای) اساسی است. اگر که عناصر ناچیز استفاده به صورت نواری در خاک نهاده شوند میزان استعمال آن‌ها یک‌سری کیلوگرم (از هر یک) در هکتار می شود. درصورتیکه که این کودها را بر بر روی خاک می ریزند و اهمیت خاک ادغام می کنند، مقدارش را یکسری برابر بر میدارند . در این روش سولفات کاتیون ها رابه میزان ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم در هکتار پخش می کنند . چنانچه که از شیوه محلول پاشی عنصرها بر مرحله برگ ها به فعالیت برده می شود، بایستی به غلظت محلول دقت نماییم . یک عدد از دارای شهرت ترین نانو کود‌های فسفر دار، نانو کود هیدروکسی آپاتیت است.

بهترین کود ارتقا باردهی خیار

حال چنانچه گیاه نسبت به این ماده ها دچار فقدان شود شاهد تاخیر در رشد آنان خوا‌هیم بود. البته چرا از کودهای الی به جای کودهای شیمیایی استفاده نمی‌شود؟ کودهای شیمیایی اثر گذاری سریع ندارند و هنگام استعمال از آنان ممکن می باشد گیاهان از رشد به اندازه و کامل گشوده بماند. یکی از از مزایای استعمال از کودهای شیمیایی، به کار گیری دوچندان سهل وآسان آنها نسبت به کودهای آلی است. همین دسته از کود ها حساس فرمولاسیون های متعدد به دست می آیند که صورت آنان نسبت به کود آلی کاملا مختلف است و از گرانول های خشک محلول در آب و کنسانتره های مایع و حتی قالب های میزی و یخی در دسترس قرار می گیرند. دسته‌بندی نشده این مواد طی فرایند پوسیدن به هوموس، پروتئین و … تبدیل خواهند شد. کودهای تصنعی روانه آبراه‌های ما می گردند و به حیات دریایی و کیفیت آب آسیب می‌رسانند. در این نوشته کارایی شد تا از جنبه‌های مختلف به بررسی کود فسفاته بپردازیم تا آن جور از باغداران و کشاورزانی که قصد خرید کردن این کود را دارند دارای داشتن داده ها کافی از اساسی و نحوه مصرف آن، دست به گزینش بزنند.

فناوری میزان متغیر (VRT)

استفاده از اوره و سولفات روی اهمیت غلظت 5 درهزار (محلول پاشی) سالی یکبار به هنگام متورم بودن جوانه ها انجام شود. در این فرآیند، اسید نیتریک %50-60 (تا %20 اضافی) به کار برده می شود. چکیده از اسید نیتریک به اکسیدهای نیتروژن احیا می شود که می بایست از گازهای پسماند خارج گردند. انحلال تدریجی آپاتیت کلیدی اسید نیتریک همانند انحلال تدریجی آپاتیت اهمیت اسید سولفوریک (ایجاد اسید فسفریک یا سوپر فسفات) و یا اساسی اسید فسفریک (ایجاد سوپر فسفات سه تایی) از اهمیت تجاری برخوردار می باشد.

مزایای کود دامی پوسیده

کود ها می توانند به رشد و کیفیت میوه آخری اثر گذاری بگذارند بطوری که در صورتی که به خوبی کود مطلوب گیاه را در تحت خاک ان بریزیم می توانیم اثر گذاری شگفت انگیز آن را ببینیم. کود ها در محصولات کشاورزی مضاعف کارایی دارا هستند و اساسی و حائز کلیدی است. گیاهان به جهت رشد خوب تر و بخش اعظم نیاز ب کود های شیمیایی و حیوانی دارند.

مصرف میوه و سبزیجات در مملکت به شدت کمتر پیدا کرده است

در حقیقت کود سبز یک زمان میباشد که هیچ محصولی ندارد و تنها به جهت ارتقاء بهره‌وری و حاصلخیزی خاک استفاده می‌شود. این کود هیچ مدل ماده غذایی به خاک نمی‌افزاید، تنها صرفا آن چه را گیاه طی مراحل رشد خود جذب و ذخیره مینماید به خاک بر می‌گرداند. به جهت داشتن محصولی سالم و مهم‌تر از آن نگهداری خاک می بایست بهره‌برداران و کشاورزان قبل از مصرف هر جور کود شیمیایی آزمایش خاک انجام دهند تا بر مبنا مقدار نیاز گیاه کود مصرف کنند. استان سمنان هم حیاتی تولید سالانه کود باغی حدود 2 میلیون تن محصولات کشاورزی، دارای وجود فقدان منابع آبی توانسته سهم خویش را در تأمین امنیت غذایی مرزوبوم ایفا نماید و در همین میان کیفیت برخی محصولات باغی به‌ویژه در شرق این استان شهره است. تیم استان‌ها ــ داشتن خاک سلامت و پایدار امری واجب است، چرا که حفاظت از خاک، ضمانت کننده امنیت غذایی مرز و بوم است.در این بین باید دید که سیاست تخصیص کودهای شیمیایی به جهت حوزه کشاورزی چگونه تهیه شده می باشد تا نیز حفاظت از خاک مدنظر باشد و نیز ارتقاء تولیدات. گیاهان برای رشد به ترکیبات نیتروژنی موجود در خاک نیاز دارند که می توانند به طور طبیعی ایجاد شوند و یا بوسیله کودها تامین شوند. حیاتی این حال، به کار گیری از مقادیر بیش از حد کود سبب ساز به نشر گازهای گلخانه ای مضر در اتمسفر و اوتروفیکاسیون(مغذی شدن) آبراه های ما می شود. دانشمندان در درحال حاضر حاضر در حال کارایی به جهت یافتن خط مش حل هایی برای کمتر اثرات مضر کودها به جهت محفظه زیست هستند، سوای این‌که میزان غذایی که می توانیم در هنگام استفاده از آن‌ها تولید کنیم کمتر یابد.

آنچه که درباره ی کود اوره نمی دانستید

فسفات تری آمونیوم به استدلال فشار بخار آمونیاک بالای آن، کالا تجاری به شمار نمی آید. اهمیت این درحال حاضر استفاده از اسید فسفریک می تواند غلظت های بالاتری از این مواد را ساخت نماید. از ارسال نگرش های نامرتبط با نوشته خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به بقیه کاربران و ارسال نوشته های طولانی خودداری نمایید. درایران بهداشت تنها یک مُهرداردکه بدست تولیدکنندگان می باشد خودبهداشت تنها حقوقش را می‌گیرد، کشورهای که مالک دارندبرای مردمشان ارزش قائل می‌شوند.. باشد و به طور کلی مغایرتی اهمیت اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. خدایا چرا تو جمهوری اسلامی ایران اینجوری همین که دیگه تحریم نمیباشد یا این که مساله ای که نشه حل کرد . اهمیت دقت به آن که قابلیت موافقت یا این که مخالفت مهم محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد. 5- فلز آلومینیوم در سطح بالا باعث پیدایش آسم، آلزایمر، بیماری های استخوانی و دلایل حین تولد می گردد. 3- تجمع بیش از حد نیتروژن سبب ساز پیدایش بیماری در نوزادان به اسم مت هموگلوبولینمی می شود که منجر نرسیدن اکسیژن به اندازه به بافتهای بدن می گردد. در مرز و بوم را مطالعه کرده و آن‌گاه طبق آیین طومار ها و بخشنامه های ارائه شده، کارها بازرگانی تجارت خود را در همین زمینه برنامه ریزی کنید. زمان ورود به رودخانه ها سبب تولید جلبک های رودخانه‌ای خواهد شد. استفاده بیش از حد از همین جور کودها نه تنها به رویش گیاه یاری نمی‌کند؛ بلکه سبب ساز آسیب‌دیدگی آن نیز میشود و % حاصلخیزی خاک را کاهش می دهد. بنابراین، برای تامین نیازهای غذایی انسان در محصولات و گوشتی که می خوریم، باید چیزی را که بیرون می نماییم جایگزین کنیم. برخی از میکروارگانیسم های خاک می توانند نیتروژن موجود در کودها را به گازهای حاوی نیتروژن تبدیل نمایند که همانند گازهای گلخانه ای اکسید نیتروژن در جو آزاد می شوند. اکسید نیتروژن اهمیت پتانسیل گرم شدن 300 برابر عمده از مرسوم ترین گاز گلخانه ای، دی اکسید کربن است. در آبراه ها، افزودن مواد مغذی خارجی (مانند نیتروژن اضافی) را اوتروفیکاسیون می نامند (تغییر در موقعیت مواد مغذی یک محفظه ناشی از ورود سطح های بالای مواد مغذی (نیتروژن یا این که فسفر) به آبراه ها (دریاچه ها، رودخانه ها یا اقیانوس ها). اوتروفیکاسیون یک عدد از پیامدهای اهمیت رشد انفجاری و مضر جلبک ها و از میان رفتن آبزیان است.

معرفی 10 گیاه مناسب اتاق خواب

کود های شیمیایی را داخل خاک پای گل وگیاه ریخته وبعد آبیاری می‌شود سبب تقویت گیاه میشود. اشکال مختلف کودهای شیمیای نیز به جهت بهبود حالت گیاهان فراوان استعمال می شود .برای این‌که که گیاه سرحال شود هم لازم هست که ازاین‌کود به کارگیری کنید که زیاد عالی هست. کود شیمیایی به جهت رشد خوب تر گیاهان شده و از گیاه در برابر آفات و بیماری ها محافظت می کند. از جمله، کاهش آرام به مفهوم کاهش خطر آلودگی کوددهی بیش از حد است. ولی گهگاه اوقات این کندی تجزیه، کودهای آلی حاذق به تأمین منابع گزینه نیاز مواد مغذی در وقتی که گیاه نیاز دارد، نیست. برخلاف کودهای آلی، کودهای شیمیایی مدام در صورت نیاز،مواد مغذی گیاهانرا تأمین می کنند. از دیگر تفاوت های كود آلي و شيميايی می قدرت به ارزش آنها اشاره کرد. این به بی‌برنامگی متولیان برمی‌گردد زیرا همان‌طور که می‌دانید کود متناسب حساس نیاز خاک بایستی دیتا شود نیکی اینکه هر کودی را به ادله پایین‌تر بودن بها خریداری و به خاک بدهند. در حقیقت موضوع اهمیت در رابطه اصلی کودها دعوا آلودگی خاک، موادسازنده سنگین و همینطور این می باشد که خاک از موادی بیش از حد داراست که به گیاه و محصول صدمه می‌زند. محصولات کشاورزی و گیاهان از جمله میوه، مرکبات، غلات، سبزیجات، صیفی جات و … (همچون جانوران که تهیدست تامین انرژی از نحوه خوراک هستند) به دریافت عنصرها غذایی از طرز خاک متعلق اند. گیاه نیز مثل هر موجود زنده نیاز به مواد غذایی داراست ولی صحیح و به اندازه. مصرف بی روش کودهای مختلف نه فقط به نفع گیاهان نمیباشد بلکه ممکن کود کشاورزی میباشد آسیب برساند. مصرف کود شیمیایی منجر سفتی و شوری خاک شده و همین سفتی مانع از توسعه ریشه در گیاهان به خصوص گیاهان غده ای می شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن