تیر آهن چگونه تهیه می‌شود؟ شرکت وستا آهن

اين وبسايت وابسته به بازار آهن ميباشد و همه حقوق و دستمزد آن محفوظ ميباشد . موسسه متال بولتن گزارش اعطا کرد که

توسط NEWSMINERAL در 28 آبان 1401
اين وبسايت وابسته به بازار آهن ميباشد و همه حقوق و دستمزد آن محفوظ ميباشد . موسسه متال بولتن گزارش اعطا کرد که تقاضای سنگ آهن همچنان کم است و ارتقا ناچیز قیمت در هفته قبل را نمیشود علامت تغییر‌و تحول جهت فرایند به حساب آورد. مجموعا 180 هزار بدن میلگرد عرضه شده که حدود 82 هزار تن آن حیاتی بها میانگین 15,700 تومان معامله گردیده است. اضطراری به ذکر میباشد قیمت‌هایی که در همین گزارش آورده‌ایم اساسی احتساب مالیات افزوده شده بوده است. میلگرد نیز جمعاً 149 هزار تن عرضه شده که حدود 27 هزار بدن از آن در قیمت میانگین 16,100 تومان معامله شده است. گفتنی هست که قیمت‌های ذکر شده حیاتی در نظر گرفتن مالیات محاسبه شده است. دسته‌بندی نشده با این که بها دلار نسبت به هفته قبلی افزایش داشته البته کمتر قیمت‌های جهانی در ظاهر مانع تغییرات در قیمت‌های آهن آلات داخلی بوده است. درصورتیکه پروسه نزولی در بازارهای توقف داشته باشد، احتمال دارااست بازار فولاد به سقف‌های قبلی خود نزدیک شوند. پیش بینی می‌گردد در فی مابین مدت سقف بها تیرآهن دربین 16,500 تا 17,000 تومان خواهد بود. احتمالا بازار فولاد در روزهای آتی نوسانات دیده گیری نخواهد داشت. در ایجاد فونداسیون هر دو از بتن و آرماتور یا همان میلگرد به کارگیری می شود؛ ولی تفاوت این دو اسکلت در کالا تیر و ستون آن هاست. اما بعضی از تولیدکنندگان برای کمتر ارزش نهایی، آن را در وزن هایی کمتر از ۲۲۵ کیلوگرم ارائه می کنند. به عنوان نمونه فایکو، تیرآهن های سایز ۱۸ خویش را در وزن ۲۱۰ کیلوگرمی عرضه می کند. لازم به ذکر می باشد که شماره های تیرآهن ذوبی بر پایه ارتفاع آن معین می شود. به عنوان مثال ابعاد تیرآهن ۱۶ که یکی از تیرآهن های همگانی در بازار فولاد است، با طول ۱۶۰ میلی متر، عرض بال آن ۸۲ میلی متر، ضخامت جان آن ۵ میلی متر و ضخامت بال آن ۷.۴ میلی متر است. به طور معمول تیرآهن های بال پهن سنگین ضخامت بیشتری نسبت به تیرآهن‎های بال پهن سبک دارند.

میزان مقاومت تیرآهن ۱6 چه میزان است؟

یادتان باشد حساس کلیه همین چیزها، زمانی تیراهن باکیفیتی را تهیه و تنظیم نکرده باشید، نباید انتظار یک نتیجه عالی را داشت. جایی که تیراهن را از آن تهیه می‌کنید خیلی با هست بهتر می باشد قبل از خرید بدانید که تیرآهن هاش یا این که آی مورد حیث شما با چه استانداردهایی ساخت می‌شود. فروشگاهی که محصولات فولادی را از آن تهیه می‌کنید می بایست علاوه بر کیفیت بالا در محصولات، ارزش قابل قبولی هم داشته باشد. اگر قصد تنظیم تیراهن را دارید، بد نیست سری به سایت فولاد فرتاک سورین بزنید و پس از پیدا کردن محصول مورد لحاظ خویش در آنجا، ثبت پیشنهاد کنید.
  • تیرآهن بلژیکی نوعی تیرآهن فولادی میباشد که ضخامت بال و جان آن از بقیه گونه های تیرآهن بیشتر است.
  • یکی از با ترین المان ها در سازه های ساختمانی " تیرآهن" است که وظیفه آن، تحمل نیرو و بارهای وارد بر آن می باشد.
  • با به کار گیری از تیرآهن های سبک خیس مانند اشکال تیرآهن آشیانه زنبوری در جاهایی که نیاز به تحمل نیروی دوچندان وجود ندارد، می توانید وزن سازه را زیر تر بیاورید.
  • تیرآهن بال پهن یا این که هاش قابلیت و امکان جوشکاری قابل قبولی داراست که یکی دیگر از پوئن‌های مثبت آن است.
ظبق جدول اشتال سایز معمول تیرآهن دربین ۸ تا ۶۰ سانتیمتر می‌باشد و سایز معمول هاش میان ۱۰ تا ۱۰۰ سانتی متر می‌باشد. قیمت هاش مهم دقت به اینکه عمده محصولات آن وارداتی می‌باشد گرانتر از ارزش تیرآهن می‌باشد. ارزش پرفروش‌ترین سایزهای هاش و تیرآهن، همچون ارزش تیرآهن ۱۴، بها تیرآهن ۱۶ و قیمت تیرآهن ۱۸ را در تارنما آیرومارت مشاهده کنید. روش تهیه تیرهای آشیانه زنبوری به همین رخ می باشد که نخست در روی جان تیر آهن نورد شده حساس استفاده از سرمشق که به شکل ۵ شش ضلعی از ورق آهن سپید یک میلی‌متری (شابلون) حیاتی دقت به استاندارد ساخته شده خط می‌گردد. تیرآهن های آشیانه زنبوری به ادله وجود حفره هایی در جان خود در برابر خمش های ثانویه و مقاومت برشی زخم پذیرتر است.

کاربرد آهن

خصوصاً زمانی که از این جور تیرها به صورت یکسره به کار گیری می شود. همینطور در محل تکیه‌گاه‌هایی که هم نیروی برشی و هم لنگر خمشی در آن ها مضاعف است، باید به این روش عمل کرد. در همین بخش از تیرآهن 18 مقاله، نوبت به معرفی انواع تیرآهن‌هایی می‌رسد که در ایجاد پل از آن‌ها استعمال می‌شود. همانطور که از نام این مدل تیرآهن معلوم است، بر روی آن، سورا‌خ‌هایی ۶ ضلعی و یا لانه زنبور دارد. در زمان خرید تیرآهن سرتیفیکیت و کاغذ استاندارد ناخواسته تمامی برندهای داخلی را از فروشنده خواهش کنید. ابتدا یک مهندس اسکلت ساختمان را طراحی میکند و آن‌گاه براساس طرح چیده شده، تیرآهن مورد نیاز خریداری می‌شود. تیرآهن فایکو زا انواع آهن می باشد که از مزایا و ویژگی های اختصاصی به فردی برخوردار بوده و افراد بسیاری را جذب خویش کرده است. ایجاد انواع بنا کاری زیاد کلیدی بوده و باید در این زمینه از بهترین و اصلی میزان مرغوب بودن ترین مصالح موجود استعمال شود.

انواع تیرها بر مبنا نقش آن ها در سازه ساختمان

تیرآهن های آشیانه زنبوری یا این که همان تیرآهن شبکه جزء استانداردهای تیرآهن به حساب نمی آید و از عملیات برش دادن و جوش دادن دوباره تیرآهن های بی آلایش و کامل شدن آن به رخ شش ضلعی(لانه زنبوری) به دست می آید. طول تیرآهن آشیانه زنبوری 1.5 برابر طول کل تیرآهن می باشد به این رخ که تیرآهن IPE18 آن گاه از کانال شدن به طول 27 می رسد. سایزهای تولیدی هاش متنوع بوده و از سایز ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر تولید می شود که سایز های بالای ۷۰۰ میلیمتر تنها به جهت مصارف خاص بوده و نادر می باشند. در کارخانه ذوب آهن اصفهان هم از این نوع تیر آهن هاش در سایز های ۱۶۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ ایجاد میشود و در بازار موجود می باشد.

برای ساختن تیر آشیانه زنبوری دو طریق موجود است

واحدهای تولیدی همین سوله بهترین تیرآهن‌ها، نبشی‌ها و ناودانی‌ها را ایجاد مینمایند و می‌توانید شاهد بهترین میزان مرغوب بودن باشید. همین کارگاه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن جنس فولادی به نقل از وب سایت خبرگذاری را در سال دارااست و حک شدن اسم کارخانه، نشانه‎‌ای از اورجینال بودن تیرآهن‌های کرمانشاه است. از مزیت های دیگر همین جنس داشتن ممان اینرسی اکثر نسبت به تیرآهن ساده است.

تولید کنندگان تیرآهن هاش

در ایجاد تیرآهن ساده و اچ به‌ وسیله نورد گرم تفاوت‌هایی وجود دارد، همان‌طور که گفته شد، این فرآورده فولادی در ساختمان‌ سازی پرکاربرد هست و به نسبت بال و عرض‌های آن در گروه‌های متنوعی قرار می‌گیرد. تیرآهن، تسمه نوردی، میلگرد، پروفیل، تسمه فابریک، نبشی از مهم‌ترین مصالح مورد استعمال در ساختمان‌سازی هستند. تیرآهن اچ بال پهن توانست در قرن بیستم کلیدی ورود خود محبوبیت بالایی در ساختمان‌سازی پیدا کند، آن زمان از تیرآهن‌های اچ بال پهن در ایجاد آسمان‌ خراش‌های بزرگ و پل استعمال می‌شد. نقش اهمیت همین مدل از پروفیل در سازه‌ها، تحمل و انتقال توشه وارده بر ساختمان است، همچنین از آن در طراحی ستون، خرپا و تیرها به عنوان بهترین گزینه به کار گیری می‌کنند. همین پروفیل از دو بخش بال و جان تشکیل شده است، بخش اهمیت و میانی تیرآهن را جان و به لبه‌ها و کناره‌های آن بال می‌گویند.

انواع درب های ساختمانی

تقریبا طیف گسترده‌ای از انواع تیرآهن‌های جور I در اندازه‌ها و وزن‌های متفاوتی به جهت اشکال کاربردها وجود دارند. ساخت کننده می بایست کلیدی در نظر گرفتن شرایط خاص، مقاومت کششی میلگرد را ارتقاء دهد. همانگونه که میدانید وقتی که قصد بالا بردن مقاومت کششی بتن را داشته باشند، به آن میلگرد بیشتر می کنند. با توجه به مقاومت کششی پایینی که در بتن وجود دارد، همین راهکار یک نحوه بنیادی محسوب می شود. با تغییر‌و تحول هوا و منبسط و منقبض شدن بتن، نیروی کششی زیادی به آن وارد می شود. اما روش‌های دیگری هم به جهت افزایش ارتفاع عمر تیرآهن وجود داراست که یکی از از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از رنگ‌های ضد اکسیداسیون می‌باشد. به تیرآهن های بال پهن اصطلاحا تیرآهن هاش گفته می شود؛ همین دسته از تیرآهن ها نیز مانند دیگر تیرآهن ها در امر ساختمان سازی کاربرد دارد. صورت ظاهری این تیرآهن به صورت اِچ انگلیسی بوده و میزان بال و طول آن نسبتاً برابر می باشد و همین امر باعث می شود تا استحکام متعددی داشته باشد. همین تیرآهن در بازار داخلی اصلی همت صنعتگران ایرانی در سه سایز تولید شده و به مصرف می رسد. وقتی ویژگی‌ها باهم متعدد باشند، مراد یا ناخواسته، تفاوت در کاربری نیز به وجود می‌آید. یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های تیراهن ساده اساسی هاش، تفاوت در کاربری آن‌ها است.

تیرآهن آی ان پی:

حداقل مقدار اتکای تیر نعل درگاهی در دو تکیه‌گاه طرفین حدودا ۲۰ سانتی‌متر می‌باشد. ضمن این‌که مسلما بایستی بالشتک بتنی در مکان‌های تکیه‌گاهی قرار داشته باشد. علاوه بر همین دو عامل، دلیل دیگری هم وجود داراست که اثر گذاری متعددی بر بر روی مقاومت تیرآهن می‌گذارد. در صورتی که نسبت این ترکیبات درست نباشد؛ یا از مواد نخستین بی‌کیفیت در ایجاد استفاده شده باشد و یا میزان عنصر کرین در مخلوط شیمیایی تیرآهن کم باشد؛ نباید انتظار مقاومت و تحمل توشه دوچندان را از جنس داشته باشید. برای گزینش مقدار مقاومت محصولی به اسم تیرآهن باید میزان تحمل بار وارده به رخ کششی و یا فشاری آن را اندازه‌گیری کرد. به دلیل این که استانداردهای مورد استعمال در این صنعت، اصلی‌ترین استدلال تعیین‌کننده خواص و ویژگی‌های متاع هستند؛ به جهت تعیین میزان تحمل بار تیرآهن، بهترین میزان همین استانداردها می‌باشد.

سایزهای معمول تیرآهن

اما صرفا استعمال نمودن از همین دسته تیرآهن، در بعضا موارد کافی فقدان و نیاز به به کار گیری از روش‌های دیگر هم وجود خواهد داشت. هر دو تیراهن کلیدی بال های بالا و پایین و جان می باشند و تفاوت آن ها در نسبت اندازه بال و جان است. در تیراهن I عرض بال به جان کاهش از تیرآهن هاش می باشد به طوری که در تیراهن H همین نسبت نزدیک به یک می باشد.
آخرین مطالب