اثرات کود آهن بر روی گیاه پرگاس شیمی

از در بین ریزمغذی ها، آهن در بیشترین میزان آیتم نیاز هست و در دسترس بودن آن به PH محفظه رویش بستگی دارد. اهمیت

توسط NEWSMINERAL در 1 دی 1401
از در بین ریزمغذی ها، آهن در بیشترین میزان آیتم نیاز هست و در دسترس بودن آن به PH محفظه رویش بستگی دارد. اهمیت افزایش PH محیط رشد، تمام ریزمغذی ها به جز مولیبدن، در دسترس تر می شوند البته حساس کاهش PH محفظه رشد، در دسترس خیس می شوند. دامنه PH ایده آل برای محصولات زراعی در جايگاه نخستین کلیدی بضاعت آن ها در به دست آوردن ریزمغذی ها تعیین می شود. به طور کلی همین کود به عنوان یک پودر محلول به فروش می رسد، کود سولفات آهن را می اقتدار به شکل خشک یا این که در محلول استعمال کنید. جزء‌جزء‌کردن و تحلیل خاک برای سطح PH آزمایش خاک کار حدس را از مهیا سازی خاک باغ خارج می کند.
  • از طرفي ديگر، در شرايط قليايي عنصر بر عمده آماده می باشد، كه می تواند سبب ساز ایجاد مسموميت در بسیاری از گياهان زراعي گـردد.
  • برای عنصر آهن فرآیند در پایداری نسبی حالتهای اکسیداسیون در در بین موادتشکیل دهنده سری اول انتقال ادامه می یابد ، به جز این که هیچ موقعیت ترکیبی یا این که شیمیایی مهمی وجود ندارد که در آن وضعیت اکسیداسیون آهن اهمیت تعداد تمام آن باشد.
  • اگر محصول در گیر فقر آهن شود شاهد کمتر باروری، ریختن برگ های آن و همچنین زرد رنگ شدن بوته خواهیم بود و در غایت فرآورده باکیفیتی ایجاد نخواهد شد.
  • خاک، ناهمگن و پیچیده است و به این علت میکرو مغذی ها به سرعت اکسید شده و یا این که رسوب می کنند.
  • این ظاهر (برگهای زرد رنگ رنگ کلیدی رگه های سبز) کلروز نامیده می شود.
آهن یک ماده معدنی مهم برای تن درستی می باشد ، اما آهن بیش از حد فراوان سمی است. آهن آزاد در خون کلیدی پراكسیدها واکنش نشان می دهد تا رادیكالهای آزاد ایجاد كند كه به DNA ، پروتئین ، لیپیدها و سایر اجزای سلولی زخم می رساند و کود گیاهان منجر به بیماری و گهگاه مرگ می شود. فولاد کربن یک آلیاژ آهن کلیدی کربن هست و مقادیر مقداری از فولادهای ، سیلیسیم و منگنز وفسفر . آلیاژ از فولادهای کربنی میباشد که حاوی مواد افزودنی مثل کروم ، نیکل ، وانادیوم و غیره است.

کود آهن مگافر

یکی از راههای در دست گرفتن نبود آهن در گیاهان را می توان رئیس کشت دانست . بدین مفهوم که در خاکهای آهکی فاقد آهن ، از کشت گیاهان حساس به کمبود آهن پرهیز نماییم. همچنین عدم آبیاری بیش از حد و کوددهی نا متعادل و بی راه می تواند از پیدایش نبود آهن دوری کند . بُر به جهت کامل شدن غشاء سلولی، ارتقاء دیواره سلولی، توسعه و گسترش سلول، گرده افشانی، لقاح گل و تشکیل میوه نقش حیاتی دارد. دسته‌بندی نشده یکی از رویه های برطرف کردن فقدان آهن در خاکهایی که با pHبالا هستند، محلول پاشی کودهای آهن مایع و یا به کار گیری از کلات هایی که امکان محلول پاشی را دارا‌هستند می باشد. در میان موادسازنده کوچک مغذی، گیاهان بیشترین نیاز را به عنصر آهن دارا هستند و همین عنصر یک عدد از موادسازنده حتمی به جهت رشد و ادامه حیات کل گیاهان است. آهن در خاک از شیوه تکثیر و حرکت توده ای و عمدتا به شکل آهن فریک Fe3+ منتقل و هنگامی که وارد ریزوسفر گیاهی می شود به فرم آهن فرو Fe2+ احیا و آنگاه توسط ریشه جذب می گردد. به این ترتیب آهن باید به صورت دو ظرفیتی باشد تا در خاک محلول بوده و به وسیله گیاه جذب شود. متاسفانه یکی از مشکلاتی که در اکثر وقت ها خاک ها وجود دارااست بالا بودن میزان شوری است.

بهترین زمان کود اهن به درختان

سولفات آهن که اسم دیگر آن زاج سبز است، نوعی ماده سنتز شده شیمیایی هست که به عنوان کودشیمیایی و همچنین در صنعت های گوناگون کاربرد دارد؛ ولی مصرف سولفات آهن تحت تیتر ریزمغذی، کاربرد های گسترده تری دارد. اساسی آهن به جهت تشکیل و نگهداری کلروفیل و همچنین برای ایجاد کربوهیدرات ها یک برهان کلیدی است که نبود آن برای گیاه ایراداتی مثل زرد رنگ کود کشاورزی شدن در میان رگبرگ ها، کمبود کلروفیل و کمتر فتوسنتز را به دنبال خواهد داشت. ادغام کود سولفات آهن، استاندارد بوده و در ادغام کود سولفات آهن از محصولاتی اهمیت درصد خلوص معین به کارگیری شده است. کمبود آهن منجر می شود که سبزینه یا به عبارتی کلروفیل در سلول های برگ ایجاد نشود و برگ ها دچار رنگ پریدگی شوند و کل تراز برگ حالت زرد رنگ پیدا می کند.

اهمیت آهن موجود در گیاه

مکنزی و همکاران در سال 2005 اعلام کردند که آهن کلات شده EDDHA o-o یک تیم پایدار هست که اهمیت به کارگیری از آن در خاک معالجه کلروز ناشی از نبود آهن را در مدت دوران طولانی تضمین می کند. هنگامی که pH به تراز ۶.۵ یا فراتر از آن رسید، به کار گیری از کلاتEDDHA (به طور جزئی یا این که کامل) سفارش می شود. کلات های EDDHA اهمیت سه ساختار متعدد ارتو-ارتو، ارتو-پارا و پارا-پارا می باشد. از آنجا که اشکال کلات EDDHA موجود در بازار حاوی یک عدد ازساختارهای فوق الذکر است، گزینش محصول اساسی بالاترین مرحله ارتو مطلوب است. گل‌ها و گیاهان آپارتمانی به اشکال گیاهانی گفته می‌گردد که در محیط‌های بسته، قابلیت رشد و پرورش را دارند.

کود آهن چیست و چه فرقی اصلی کلات آهن دارااست ؟

کودهای آهن به صورت خالص و یا این که در بعضی موارد به صورت مخلوط اهمیت برخی موادسازنده ساخت می شود. در زمینهایی که کشت مداوم و متراکم انجام می شود عناصر غذایی در خاک به شدت کاهش می یابد در صورت عدم جبران عناصر از دست رفته، گیاه به شدت مبتلا فقدان عناصر غذایی می شود. بهره برداری بیش از حد حاصلخیزی کود درختان خاک را کاهش دیتا این مورد قضیه هزینه‌های ایجاد در سال‌های آن گاه را ارتقاء می‌دهد. در حضور آهک در خاک بی کربنات تولید شده که باعث ارتقاء PH خاک می گردد اکثر وقت ها خاک های کشور‌ایران به جزء نقاط پرباران PH بالایی دارند. بالا بودن PH خاک مانع از جذب موادسازنده غذایی خصوصاً موادسازنده میکرو می شود.

کود آهن برای چه گیاهانی مطلوب است؟

از نظر اختلاط کودها مشکلی ساخت نمی نماید البته از حیث اثرگذاری پیشنهاد نمی شود چون در دوران تزریق یا این که محلول پاشی همزمان، اثرگذاری کودها ناچیز خواهد شد. این جور کلات ها در خاک های دارای pH بالا امکان محلول نگه داشتن آهن را ندارند و کلات EDTA عمده در محلول پاشی و شرایطی که pH محفظه در دامنه 7-4 قابل در اختیار گرفتن باشد پیشنهاد می­شود و در خاک های قلیایی و آهکی کارایی ندارد. دست اندرکاران کلات کننده مثل EDTA وDTPA فاقد حلقه های فنولیک بوده و از پاراگراف دست اندرکاران کلات کننده ای هستند که به جهت فقدان آهن از نحوه ریشه در خاک های آهکی مناسب نمی باشند و بخش اعظم در خاک های خنثی تا اسیدی قابل به کارگیری هستند. درصورتیکه گیاهان نور خورشید یا این که آب زیادی اخذ کرده باشند، گیاهان،کوتاه قد یا خشک می شوند و در این رخ از فراوانی موادتشکیل دهنده غذایی رنج می برند. همینطور از ریشه ها، ساقه ها و شاخ و برگهای سست، پژمرده، چروکیده، شکننده، یا این که کوچک، نگهداری بیشتری کنید. از محلول پاشی کود آهن فلیکسپر آلمان روی شاخ و برگ خودداری نمایید.

نحوه نگهداری گیاهان پرطرفدار

ما همت داریم تا اهمیت استفاده از فضای وب، ابزارهای آنلاین کارامدی را به جهت لینک و پیوند دربین فضای مجازی و زمینه کشاورزی ایجاد کنیم. در اینجا به تعدادی گزینه از علائم گیاهی که بر اثر عدم به کار گیری از کود آهن ممکن هست رخ بدهد اشاره می کنیم. این که به چه صورت کود آهن صحیح کنیم، عمل فراوان راحتی میباشد و شما می‌توانید در عرض تعدادی دقیقه آن را انجام دهید. کمبود آهن فتوسنتز شدیدا کاهش می یابد در حالی که کمبود آن اثری بر تنفس ندارد. در اثر فقدان آهن غلظت کلروفیل و سایر رنگدانه های گیاهی نظیر کاروتن و گزانتوفیل کاهش می یابد. در باغ ها دقت به مشاجره انتخاب شالوده و پیوندک مطلوب و مقاوم به نبود آهن اساسی متعددی دارد. ایشان پس از این که دریافتند کود آهن چیست، سریعا نسبت به خرید و استفاده آن اقدام کرده اند. شاید مهم ترین وظیفه منیزیم حضور در مولکول کلروفیل کلیدی تیتر یون مرکزی می باشد. کلسیم در توسعه و گسترش ریشه نقش داشته و از صدمات ناشی از تنش­های سرمازدگی و مکانیکی مثل باد جلوگیری می­کند. تکنولوژی نانو کلات توانسته هست این معضلات را بطور قابل توجهی حل کند. بادام از محصولات باغی هست که در بخش ها متمایز از کشور‌ایران به شکل آبی و دیم کشت می شود. یک عدد از شاخص های بررسی کلات آهن، بررسی پایداری آنها در وضعیت pH های متفاوت می­باشد. درصورتیکه گیاهان خود را در باغ کاشته اید، خاک اطراف ریشه را آبیاری کنید و 30 دقیقه طاقت کنید تا آب از قسمت زیر گیاه دور و تماماً شسته شود.
آخرین مطالب