دو بمبئی محققان کشف گونه جدید از فن بویژه مارمولک

توسط: اکسپرس سرویس خبری | بمبئی | منتشر شده: ژوئیه 8 سال 2020 3:20:16 am این دومین گونه کشف شود از ب

توسط NEWSMINERAL در 18 تیر 1399
توسط: اکسپرس سرویس خبری | بمبئی | منتشر شده: ژوئیه 8 سال 2020 3:20:16 am
Mumbai researchers, National Centre for Biological Sciences, ncbs, fan-throated lizard, fan-throated lizar new species, fan-throated lizard discovered in karnatka, indian express news این دومین گونه کشف شود از باز کردن اسکراب و سنگ, زمین شمال, Karnataka. (اکسپرس عکس)

دو بمبئی محققان بخشی از یک سه عضو تیم بنگلور-بر اساس مرکز ملی علوم زیستی (NCBS) است که کشف یک گونه جدید از یک فن-throated, مارمولک, Sitana dharwarensis از اراضی باير شمال کارناتاکا را بگلکت منطقه.

مطالعه نوشته شده توسط Mayuresh Ambekar (24), Zeeshan میرزا (32), از بمبئی و Mangaluru مقیم Arya Murthy (17) منتشر شد در بن وحش بولتن این هفته است. گونه های جدید است که شبیه به یک فن-بویژه مارمولک گونه Sitana laticeps. اما Sitana dharwarensis خرس بسیار بزرگتر گلو فن یا غبغب گاو؛. آن سخنگفتن تایید شد پس از مقایسه توالی DNA و micro-CT-اسکن از دو گونه.

"ما در سراسر این گونه در حالی که انجام یک نظرسنجی از geckos. وقتی ما در بر داشت تفاوت در ویژگی های این مارمولک, ما مستند آن را برای مقاله" گفت: میرزا. نام آن Sitana dharwarensis مشتق شده از Dharwar craton — یک تکه از پوسته زمین را تشکیل 3.6-2.5 میلیارد سال پیش.

این دومین گونه کشف شود از باز کردن اسکراب و سنگ, زمین شمال, Karnataka پس از Hemidactylus vijayraghavani یک مارمولک خانگی. بسیاری از این تازه توصیف گونه رخ می دهد خارج از مناطق حفاظت شده و در معرض خطر بودن از بین برود.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب