نظامی, بدسم, هند و نپال

نوشته شده توسط Manraj Grewal Sharma | Chandigarh | منتشرشده: ژوئن 25 سال 2020 1:58:07 pm 13th editi

توسط NEWSMINERAL در 5 تیر 1399
نوشته شده توسط Manraj Grewal Sharma | Chandigarh | منتشرشده: ژوئن 25 سال 2020 1:58:07 pm
13th edition دو جانبه دوسالانه تمرین نظامی بین هند و نپال ارتش آغاز در Pithoragarh در 30 مه 2018. (منبع: توییتر/@SpokespersonMoD/بازنمودی تصویر)

حضور ایرانیان در هند و نپال روابط یک مرحله گذرا و قوی نظامی دو کشور روابط بین دو کشور کمک خواهد کرد جزر و مد در طول بحران احساس ارتش جانبازان.

سابق فرمانده ارتش ژنرال VP ملک (retd) که اختصاص یک فصل به نپال در کتاب خود "هند درگیری های نظامی & دیپلماسی' بازگو چگونه هند نظامی ارتباط با هیمالیا کشور می رود به سلطنت مهاراجه Ranjit سینگ که ارتش در لاهور نپال داوطلب خدمت سربازی سربازان به نام Lahure یا soldiers of fortune.

امروز ارتش هند دارای هفت Gurkha هنگ با پنج تا شش گردان هر. Lt Gen Depinder سینگ (retd) فرمانده IPKF (هند حفظ صلح زور) در سریلانکا و یک Gurkha افسر می گوید: این بزرگترین تعداد از سربازان از هر گروه.

در یک کنوانسیون که بر می گردد به سال 1972 است و مسلما منحصر به فرد به دو همسایه فرمانده ارتش هند افتخاری رئیس نپال ارتش و بالعکس.

"شما نمی تواند شک یا شجاعت یا وفاداری Gurkha سربازان از نپال می گوید:" Col JS تاپا (retd) یک نسل پنجم افسر 3rd Gurkha تفنگ مطرح شده در سال 1840 گفتن شما چگونه انگلیسی ها از خواب بیدار شدم به نپال رزمندگان در سال 1815 که دومی اسیر سرزمین در Kumaon Garhwal و هیماچال پرادش است. یک سال بعد شرکت هند شرقی امضا معاهده Sugauli با آنها مشخص مرزهای نپال.

توسط 1840 بریتانیا آغاز شده بود افزایش Gurkha هنگ و هنگامی که هند استقلال این تقسیم بین انگلیسی ها و هندی ارتش طبق یک قرارداد سه جانبه امضا شده با نپال در ماه نوامبر سال 1947. شش Gurkha هنگ با یک لاخ-عجیب و غریب سربازان به هند آمد که مطرح شده یکی دیگر از هنگ بعد.

Lt Gen DS Hooda (retd) شمالی فرمانده ارتش در طول حملات فولاد از سال 2016 که راه اندازی شد به 4 Gurkhas, vouches برای قوی بین روابط شخصی بین سربازان و افسران از دو کشور با توجه به Gurkha هنگ. "هر سال ما گردان کمیسیون تور نپال. افسران جوان از هند بازحمت حرکت کردن به سنتی استخدام در مناطق ناهموار هیمالیا دیدار با مردم محلی و اغلب در روستاها زندگی می کنند با خدمتگزاران."

هر دو از افسران و سربازان هستند به شدت به خود افتخار فریاد جنگ 'Jai ماها کالی Ayo Gorkhali' به khukri و فرمان خود بیش از Gurkhali زبان. Lt Gen Depinder به یاد می آورد که چگونه در سالهای اولیه پس از استقلال هر یک افسر که نمی تواند استاد Gurkhali در سه ماه منتقل شد به یکی دیگر از هنگ.

ژنرال ملک می نویسد که حتی اگر شاه Birendra Bir Bikram شاه Dev بود که coronated در سال 1972 تا به حال با تکیه به سمت چین او نمی تواند تاثیر سرباز به سرباز روابط بین دو کشور. این یک روحیۀ تکرار توسط ژنرال Bikram Singh (retd) سابق فرمانده ارتش که بازنشسته شد در سال 2014.

سرتیپ JS Pama (retd) که فرمان Gurkha هنگ مرکز در بنارس می گوید: هنگ شناخته شده به خود را پرورش سابق خدمتگزاران در نپال. "آنها از همان امکانات پزشکی به عنوان سربازان هندی و اغلب تیم پزشکی از ارتش هند تور نپال. بر خلاف انگلیسی ها که آغاز شده و به آنها حقوق بازنشستگی تنها چند سال پیش ارتش هند هرگز تبعیض نپال سربازان که می توانید فایده از امکانات بهداشت و درمان در هند به عنوان به خوبی. ما همچنین اجرای پروژه های رفاه در روستاها از جمله آب و برق پروژه می گوید:" Pama.

نپال ارتش نیز می فرستد افسران خود را برای آموزش به هند اکادمی های نظامی و مبارزه با کالج ها. Hooda می گوید چنین تحرک بین دو کشور است که نپال جوانی می تواند دفاع ملی آکادمی و یا در ترکیب دفاع خدمات امتحانات و پیوستن به ارتش هند به عنوان یک افسر. دگروال Lalit Rai که دریافت ویر چاکرا برای شجاعت خود را گردان های 1/11 Gurkha تفنگ در طول جنگ کارگیل یکی از این افسر نپال تبار.

جانبازان یکی در ستایش خود از Gurkha بگیریم. "آنها برجسته سربازان ما باید سهم خود را به جنگ های مختلف که ما مبارزه کرده اند می گوید:" Hooda. در سال 1971 جنگ به عنوان مثال آنها پیشگام عملیات خاکی. "وجود دارد هیچ جنگ که در آن آنها گرفته نشده و تبرئه خود را جلال می گوید:" سینگ.

در کتاب "فیلد مارشال سام Manekeshaw و بار خود را', Brig Behram M Panthaki (Retd), a Gurkha افسر و همسرش Zenobia Panthaki بازشماری غرور Manekshaw که منتقل شد به 8 Gurkha تفنگ بعد از پارتیشن در زمان بودن نام سام بهادر, یک نام مستعار به او داده شده توسط نیروهای نظامی خود را. در بخشی Manekhaw یک بار معروف گفت: "اگر کسی به شما می گوید که او هرگز ترس او است یا دروغگو و یا یک Gurkha."

جانبازان امیدوار هستند که Gurkha سربازان در نپال نمی خواهد اجازه دهید هر سم خزش به مردم-با مردم ارتباط بین دو ملت. "Gurkha سابق خدمتگزاران بسیار بزرگ و مرفه و با نفوذ حوزه در نپال که باید قوی و وفاداری به هند می گوید:" Hooda, در حالی که Lt Gen Depinder اشاره به سنگین جریان ارسالی از هند به نپال.

"همیشه وجود خواهد داشت و فراز و نشیب بین همسایگان حکمت نهفته در نشستن و صحبت کردن آن را. به کمی و کمی. هر گونه تحریم تجاری تنها به درایو آنها را به چین" او توصیه می کند.

به عنوان کانال های تلویزیونی حدس و گمان در مورد نپال در حال رشد با شیب به سمت چین Col تاپا هیچ شک و تردید درباره وفاداری نیروهای نظامی خود را. به عنوان او آن را قرار می دهد "Gaddari nahin ho ساکتی."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن