تفاوت انواع لوله های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن یکی از نوعی لوله های بسیار مقاوم در برابر شکستگی، خوردگی و حتی از لحاظ ساختاری و طول عمر آن مصم

توسط مدیر سایت در 21 خرداد 1402

لوله پلی اتیلن یکی از نوعی لوله های بسیار مقاوم در برابر شکستگی، خوردگی و حتی از لحاظ ساختاری و طول عمر آن مصمم است. این نوع لوله یک پیشرفت بزرگ در عملکرد و بهره وری ابزارهای فنی است. به علاوه، لوله های پلی اتیلن به دلیل مقاومت خود در برابر تاثیر دما کارایی و عملکرد خود را در مواد مختلف نشان می دهند.

اگر شما نیز به دنبال تهیه و خرید لوله پلی اتیلن برای پروژه های خود هستید، قبل از خرید، بهتر است با قیمت های لوله های پلی اتیلن و ویژگی های آن در رابطه با نیازهای خود آشنا شوید.

تفاوت انواع لوله های پلی اتیلن

در بازار موجود، سه نوع لوله پلی اتیلن وجود دارد که به طور کلی از ساختار و روش تولید و استفاده با هم تفاوت دارند. این انواع عبارتند از:

1. لوله پلی اتیلن بافته شده:
این نوع از لوله ها اغلب به عنوان لوله های صنعتی استفاده می شوند. به دلیل بافت شدگی، پلی اتیلن این نوع لوله بسیار پشتیبان و مقاوم در برابر خط و خش، خراشیدگی و تغییرات دمایی است. این لوله ها از فن آوری های پیچیده و همچنین مواد با کیفیت تولید می شوند.

2. لوله پلی اتیلن نرم:
این نوع لوله که در واقع نوعی لوله پلی اتیلن با نرم کردن و قالب دهی آن است، اغلب در محیط های جمعیت استفاده می شود. به عنوان مثال در مکان هایی از قبیل کارخانه ها، کارگاه های صنعتی، هتل ها و پارک ها. این نوع لوله پلی اتیلن دارای جنسیت های مختلفی است که می توان به تکیه بلند، کوتاه، تکیه چندگانه، تکیه بادی و بازدارنده اشاره کرد، همچنین می توان با توجه به قطر لوله، دو نوع لوله نرم با قطر مختلف داشت.

3. لوله پلی اتیلن آبیاری:
این نوع از لوله ها ساختار و طراحی خاصی دارد که در درجه اول برای استفاده در آبیاری سطوح صحرایی و پست شهری طراحی شده اند. برخلاف دو نوع قبلی، لوله پلی اتیلن آبیاری به صورت فلزی و قفل دار عرضه می شود که باعث افزایش مقاومت و برتری آن نسبت به فشار آب می شود. لوله حاوی مواد ضدعفونی و مقاوم در برابر شمعک زدایی است، در عین حال، می تواند از قطرهای مختلف برای کشت و پرورش دادن گیاهان استفاده کند.

قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله های پلی اتیلن، همانطور که قبلا گفته شد، بسته به نوع لوله و قطر، جنس، ساختار و رنگ که تولید شده است، متفاوت خواهد بود. اگر شما نیاز به خرید لوله پلی اتیلن دارید، اولین موردی که باید در نظر داشته باشید، گرانی و ارتفاع قیمت لوله های پلی اتیلن است.

در واقع، باید گفت که قیمت لوله پلی اتیلن در بازار همواره متغیر است، اما معمولا به دلیل استفاده از مواد پیشرفته و فن آوری های پیشرفته برای تولید آن ها، هزینه تمام شده بسیار بالا است ولی در عین حال قابل تحمل. اما برای اینکه بتوان به یک قیمت مناسب دست یافت، بهتر است با مزایای بهره وری و کارایی لوله پلی اتیلن آشنا شوید، این مزایا عبارتند از:

1. حمل‌و‌نقل سریع‌تر
لوله‌های پلی‌اتیلن نسبت به لوله‌های فلزی طبقه‌بندی‌شده ، بسیار سبک‌تر هستند. به علاوه، می‌توانند به صورت طولانی و دوام در برابر خوردگی تبدیل شوند، بنابراین انتقال سریع‌تر و ساده‌تر انجام می‌شود.

2. فضای کم‌تر
استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن در نظام‌های آبیاری و فاضلاب بسیار کارآمد است زیرا لوله‌های دیگر در محل شناسایی مشکلات زیادی با محدودیت دسترسی به داخل لوله روبرو‌ هستند.

3. مقاومت در برابر خوردگی
مقاومت بسیار بالا به لوله‌های پلی گراف، خوردگی، سایش و بیزه سنگ به دلیل کیفیت پایین این لوله‌ها و عدم وجود هیچ گونه ترکیب و مرحله‌ای در طول عمر، علت برتری آن ها محسوب می‌شود.

4. مقاومت در برابر فشار
این لوله‌ها می‌توانند به طور میانگین در برابر فشار آب مناسب با ترکیبات خاصی به حداکثر فشار ۱۲۵ PSI مقاومت کنند که می تواند در تحت فشار قرار گرفتن آن‌ها بسیار کارآمد باشد.

از آنجا که هر ساله میلیون‌ها متر لوله پلی اتیلن در نظام‌های مدیریت آب و فضاهای سبز و به طور کلی ، در تجهیزات حمل و نقل و صنعتی استفاده می‌شود، به دلیل مزایای فوق توجه خاصی به آن باید شود. پس اگر شما به دنبال خرید لوله پلی اتیلن هستید، قبل از خرید حتما با این موارد آشنا شوید تا بهترین تصمیمی بگیرید.



منبع
آخرین مطالب