وضعیت در چین و هند مرز پایدار بدون نیاز به 'سوم' مداخله: چین

توسط: PTI | منتشر شده در تاریخ: 3 ژوئن 2020 5:57:38 pm هر دو کشور هند و چین را رد تهمت پیشنهاد میانج

توسط NEWSMINERAL در 14 خرداد 1399
توسط: PTI | منتشر شده در تاریخ: 3 ژوئن 2020 5:57:38 pm
هر دو کشور هند و چین را رد تهمت پیشنهاد میانجیگری. (فایل)

چین روز چهارشنبه تاکید کرد که بدون نیاز به دخالت یک "شخص ثالث" را به حل و فصل آن زمان بست با هند به عنوان دو همسایه باید کامل مرز مربوط به مکانیسم ها و کانال های ارتباطی به مرتب کردن اختلافات خود را از طریق گفت و گو است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ژائو Lijian گفت: در یک کنفرانس رسانه های اینجا که موضع چین در مرز موضوع را با هند شد "سازگار و روشن" و هر دو کشور باید "صادقانه" به اجرا مهم اجماع و توافق میان رهبران خود را.

ژائو پاسخ به یک سوال در مورد تماس تلفنی میان نخست وزیر نارندرا مودی و رئیس جمهور آمریکا دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن در روز سه شنبه طی آن رهبران دو کشور همچنین در مورد مرز مناقشه میان هند و چین است.

"در حال حاضر وضعیت وجود دارد (در هند و چین مرز) است که به طور کلی با ثبات و قابل کنترل است. چین و هند باید کامل مرز مربوط به مکانیسم ها و کانال های ارتباطی است. ما باید توانایی برای حل و فصل موضوع از طریق گفتگو و مذاکره" ژائو گفت.

"وجود دارد بدون نیاز به دخالت شخص ثالث" او تأکید در پکن اولین واکنش رسمی به بحث و گفتگو در هند و چین مرز تنش بین مودی و مغلوب ساختن پیشی جستن.

رئیس جمهور تهمت هفته گذشته گفت که او "آماده, مایل و قادر به واسطه" بین دو کشور. "ما مطلع هر دو کشور هند و چین که ایالات متحده آماده, مایل و قادر به واسطه یا حکمیت خود را در حال حاضر مواج مرز اختلاف" مغلوب ساختن پیشی جستن گفت: در یک صدای جیر جیر در هفته گذشته.

هر دو کشور هند و چین را رد تهمت پیشنهاد میانجیگری.

"موضع چین در مرز موضوع سازگار است و روشن" ژائو گفت و تصریح کرد که این دو همسایه باید "صادقانه اجرا مهم اجماع" رسیده بین رهبران خود را.

نیروهای نظامی هند و چین مشغول شد و در 73 روز ایستاده در Doklam tri-تقاطع در سال 2017 که حتی باعث ترس از یک جنگ بین دو هسته ای همسایه است.

نخست وزیر مودی و رئیس جمهور چین برگزار شد اولین نشست رسمی در آوریل سال 2018 در شهر ووهان ماه پس از Doklam بست.

در این اجلاس رهبران دو تصمیم به صدور "استراتژیک هدایت" را به ارتش خود را برای تقویت ارتباطات, به طوری که آنها می توانند ایجاد اعتماد و درک.

مودی و یازدهم برگزار شد دومین نشست رسمی در Mamallapuram در نزدیکی چنای در ماه اکتبر سال گذشته با تمرکز بر روی بیشتر گسترش روابط دوجانبه است.

"ما به شدت abided مربوطه معاهده بین چین و هند و متعهد به حفظ ملی ارضی و حاکمیت و امنیت و همچنین حفظ صلح و ثبات در مرز منطقه" ژائو گفت.

سخنان خود آمد و در این زمینه از ادامه بن بست بین ارتش های چین و هند در خط کنترل واقعی (لاک).

هندی و چینی نیروهای درگیر در یک بن بست تلخ در مناطق مختلف در امتداد خط کنترل واقعی در منطقه کوهستانی شرق لاداخ برای نزدیک به چهار هفته است. هر دو کشور در حال برگزاری مذاکرات در, نظامی و دیپلماتیک سطح به حل و فصل اختلاف.

در مارس 5, هندی و چینی پرسنل ارتش درگیر شدند با آهن و میله های چوب و حتی با توسل به سنگ-pelting در Pangong Tso دریاچه منطقه است که در آن سربازان در هر دو طرف آسیب های پایدار.

در یک حادثه جداگانه نزدیک به 150 هندی و چینی پرسنل نظامی مشغول شد در یک چهره نزدیک Naku لا تصویب در هند بخش در مارس 9.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب