SC مسائل توجه, تازه, درخواست برابر کا برچسب ها آنها را با انتظار دادخواست

توسط: PTI | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: مارس 20, 2020 9:32:51 pm بالا دادگاه در 18 دسامبر سال گذشت

توسط NEWSMINERAL در 31 اردیبهشت 1399
توسط: PTI | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: مارس 20, 2020 9:32:51 pm
supreme court reopening, SC reopening durying summer vacations, coronavirus supreme court, lockdown supreme court, india lockdown, lockdown extention, coronavirus lockdown, delhi city news, indian express news supreme court, supreme court judges, supreme court justice, supreme court transperancy, judiciary, indian express بالا دادگاه در 18 دسامبر سال گذشته تصمیم گرفته بود به بررسی قانون اساسی اعتبار CAA در حالی که حاضر به اقامت در آن عملیات. (عکس)

دیوان عالی کشور روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه به دولت مرکزی در پنج تازه درخواست به چالش کشیدن قانون اساسی اعتبار تابعیت (متمم) قانون 2019 در زمینه های مختلف از جمله که "خاص خروج" از مسلمانان بود در برابر حق برابری و سکولاریسم در قانون اساسی.

این کا که مطلع شد در ژانویه 10, کمک های مالی, هندی, تابعیت به غیر مسلمان اقلیت هندو و سیک, بودایی, Jain پارسی و مسیحی که مهاجرت به هند از پاکستان و بنگلادش تا 31 دسامبر 2014 پس از آزار و اذیت بیش از ایمان خود.

بالا دادگاه در 18 دسامبر سال گذشته تصمیم گرفته بود به بررسی قانون اساسی اعتبار CAA در حالی که حاضر به اقامت در آن عملیات.

یک نیمکت متشکل از رئیس دادگستری S A Bobde و قضات به عنوان Bopanna و Hrishiksh Roy در جلسات برگزار شده از طریق ویدئو کنفرانس صادر شده اطلاع در درخواست ثبت شده توسط تامیل نادو Thoweed Jamath, Shalim همه آسام قانون دانشجویان اتحادیه دانشجویان مسلمان فدراسیون (آسام) و Sachin Yadav و دستور داد خود را برچسب گذاری در آن دسته از PILs ظ و در این موضوع است.

هند و اتحادیه مسلم لیگ (IUML) است که منجر درخواست در مورد.

تامیل نادو Thoweed Jamath در آن پیل گفت: آن بود که افزایش یک منی سوالات مهم مربوط به اعلام کا جایی که اولین بار دین معرفی شده است به عنوان یک نقطه مرجع/وضعیت برای کسب تابعیت هندی به صورت غیر قانونی/مستند نشده مهاجران از افغانستان و بنگلادش و پاکستان است.

شهروندی است که در حال گسترش به برخی یک کلاس از مهاجران متعلق به دین هندوها سیک ها بودایی بودند, Parsis و مسیحیان و از جمله طبقه بندی نقض ماده 14 (حق برابری) و 21 (حق برابری) قانون اساسی است.

علاوه بر این طبقه بندی بر اساس هویت دینی فرد نیاید اساسی اصل سکولاریسم " که مندرج است به عنوان ساختار اساسی قانون اساسی آن گفت:, و اضافه کرد که سود به طور خاص را تکذیب کرد به مسلمانان خاص ممنوعه.

دیگر تازه PILs نیز مطرح شده مشابه اعتراض به کا.

قبل از این, این مرکز در 17 مارس ثبت کرده بود پاسخ خود را به بیش از 100 PILs در برابر کا بود و اظهار داشت که این قانون را نقض نمی کند هر حق اساسی و یا تحت تاثیر قرار قانونی دموکراتیک و سکولار از حقوق هر شهروند هندی.

دولت گفته بود کا مشورت نیست هر خودسرانه و غیر هدایت شونده قدرت در اجرایی به عنوان شهروندی به آزار و اذیت اقلیت های پاکستان و افغانستان و بنگلادش خواهد بود اعطا شده در شیوه ای مشخص شده تحت قانون حاکم بر اعطای تابعیت.

"کا نمی خطور هر موجود درست است که ممکن است وجود داشته قبل از تصویب متمم و بیشتر در صورت هیچ وجه به دنبال تحت تاثیر قرار قانونی دموکراتیک و سکولار حقوق هر یک از شهروندان است. رژیم های موجود برای اخذ تابعیت از هند توسط خارجی هر کشور است دست نخورده توسط کا و همان باقی مانده است" این گفته بود.

رئیس جمهور رام نات Kovind او داده بودند موافقت به تابعیت (اصلاحیه) لایحه 2019 در دسامبر 12, تبدیل آن به یک عمل.

چند دادخواست واصل شده اند به چالش کشیدن قانون اساسی اعتبار کا. در میان کسانی که ثبت درخواست در حال IUML کنگره رهبر Jairam رامش, RJD رهبر Manoj Jha, Trinamool کنگره MP Mahua Moitra.

این IUML گفت: در آن درخواست که کا نقض حق اساسی به برابری و در نظر دارد به اعطای تابعیت به یک بخش از مهاجران غیر قانونی با ساخت یک محرومیت بر اساس دین است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب