روش آزمایش شده و درست برای ورق گالوانیزه در جزئیات گام به گام ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه 1 میلیمتر بسته به عرض شیت متغییر است. مطابق جدول وزن ورق گالوانیزه، وزن هر متر مربع ورق یک

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

قیمت ورق گالوانیزه 1 میلیمتر بسته به عرض شیت متغییر است. مطابق جدول وزن ورق گالوانیزه، وزن هر متر مربع ورق یک میل با عرض رول 1 متر، تقریبا برابر با 8 کیلوگرم است. این ورق ها دارای ابعاد هزار در دو هزار میلی متر و هزار و دویست و پنجاه در دو هزار و پانصد میلی متر و وزنی برابر با یک تا سه و نیم تن هستند. با توجه به آنکه ورق های گالوانیزه به دو شکل ورق گالوانیزه رول و فابریک ساخته می شوند، ابعاد و ضخامت های آن ها با یکدیگر متفاوت است. میزان پوشش گالوانیزه بر روی فلز بر پایه جرم پوشش یا ZN تعیین میشود که مقدار آن بر روی ورقها متفاوت است. عملیات گالوانیزاسیون روی ورق، باعث مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی میشود؛ استفاده از این ورقها در شرایط آب و هوایی نامناسب مرسوم است. همانطور که توضیح داده شد، آبکاری گالوانیزه در واقع نوعی پوشش یا اصطلاحا روکش است که میتواند از فلز زمینهی خود تا حد مناسبی در مقابل برخی از آسیبهای محیطی نظیر زنگ زدگی، محافظت کند. طبیعتاً هرچه فشار محیطی و تماس با عوامل جوی بیشتر باشد، ورق گالوانیزه باید دقت و مقاومت بیشتری داشته باشد.

بیشتر روی که در دنیا تولید می شود جهت پوشش دهی و گالوانیزاسیون مصرف می شود. نوع پوشش روی بر سطح ورق، نقش مهمی در مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی ایفا میکند. قیمت ورق گالوانیزه در مقایسه با مقاطع ضد زنگ دیگر مانند استیل و آلومینیوم، بسیار کمتر است. فقط قبل از خرید استعلام قیمت آهن را فراموش نکنید زیرا اغلب قیمت انواع مقاطع فولادی بهصورت روزانه با نوسان همراه است. دو نکته مهم در مورد ساخت انواع مقاطع فولادی ازجمله ورق گالوانیزه، وزن و ابعاد است. ورق گالوانیزه کاشان و دیگر کارخانهجات به دو صورت رول فرم و فابریک در کارخانههای مختلف تولید میشود که ورق گالوانیزه رول فرم از ضخامت ۰/۱۸ میلی متر تا ۶ میلیمتر تولید شود. 1. برای سنجش ضخامت ورق و ابعاد ورق گالوانیزه از استاندارد DIN EN ISO 2360 استفاده میکنند. در مورد وزن و ابعاد ورق گالوانیزه باید چه استانداردهایی را رعایت کرد؟ این نوع از ورق بارخاصی را متحمل نمیشود و لذا ضخامت مورد استفاده آن مابین ۰/۴ تا ۱ میلیمتر میباشد. از این مقطع فلزی در کارخانجات تولید لوازم خانگی برای ساخت لباسشویی، بخاری، بدنه کولر و وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده میکنند.

در صنایع تولید لوازم خانگی از این ورق ها جهت تولید بدنه و سایر قطعات محصولاتی نظیر بخاری، کولر، ماشین لباسشویی و یخچال بهره گرفته می شود. این محصول کاربرد گستردهای در صنایع دارد که از جمله آنها میتوان به ساخت انواع مخازن، تابلوهای برق، بدنه سالنهای بزرگ، کانالهای خنک کننده و کابینتهای آشپزخانه اشاره کرد. در ادامه ورق ها را از استخرها خارج می کنند تا دمای آن ها کاهش پیدا کند. همچنین افزایش عرضه و کاهش تقاضا نیز قیمت آن را کاهش میدهد. ضخامت لایه گالوانیزه بر روی ورق نیز قیمت را تحت تاثیر قرار میدهد. روش رنگ آمیزی و نوع رنگ ورق شیروانی میتواند قیمتها را تحت تاثیر قرار دهد. این کاخ چون در محوطه سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته به کاخ کشاورزی هم مشهور است. در صنعت کشاورزی از این ورق ها برای تولید و ساخت برخی از تجهیزات کشاورزی کمک گرفته می شود. بنابراین پس از فرایند تولید اسلب ، این محصولات به بخش کنترل کیفی میروند تا در سه ویژگی زیر مورد بررسی قرار گیرند. این ورق کاربردهای بسیار گستردهای دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد. این ضخامت به عنوان یکی از عوامل مهم در کیفیت و مقاومت ورق تاثیرگذار است.

آنها به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار میگیرند از جمله این موارد میتوان به صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع فلزی و تولید لوازم خانگی اشاره نمود. بنای عمارت در دهه ۱۳۰۰ هجری قمری، همزمان با دوره حکومت ناصرالدین شاه به دستور یارمحمدخان شادلو معروف به سردار مفخم ساخته شده و محل سکونت خانواده وی و پذیرایی از میهمانان دولتی و رجال سیاسی بوده است. یکی از مزایای فرایند گالوانیزه سرد این است که ضخامت پوشش را می توان به طور دقیق کنترل کرد. یکی از مزایای استفاده از ورق گالوانیزه، مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است. اصلیترین مزیت این مقطع فلزی، مقاومت بالای آن در برابر زنگزدگی است. یکی از بزرگترین مشکلات فولاد و آهن، آسیبپذیری بالای آنها در برابر زنگزدگی است. یکی از مزیتهای اصلی ورقهای گالوانیزه، مقاومت بالای آنها در برابر زنگزدگی است. نگهداری از این ورق ها بسیار آسان است و تعمیر آن ها نیز در مقایسه با سایر ورق ها، با هزینه پایین تری قابل انجام است.

اغلب پوششهای پلاستیکی از نوع پلی اتیلن بوده که معمولاً به ماده مقاومکننده در مقابل UV(اشعه ماورای بنفش) آمیخته شدهاند که در این صورت طول عمر آنها تا حدود ۳ سال قابل افزایش است. معمولاً این ورق ها برش خورده و شیت بنده شده هستند و دارای طول 6 متر می باشند. همچنین، قیمت آن نسبت به دیگر انواع این محصولات پایینتر می باشد و برای کاربردهای متعددی مورد استفاده است. کاربرد ورق گالوانیزه به صورت فرمدهی و جوشکاری شده، در این مورد بسیار مناسب بنظر میرسد. دلیل این امر به مناسب بودن قیمت ورق گالوانیزه عرضهشده توسط این مجموعه و نیز امکان دریافت مشاوره رایگان خرید و باربری محصول و نیز مشاوره انجام فرآیندهایی نظیر برشکاری، جوشکاری و… شکلپذیری مناسب، مقاومت بالا و پایین بودن قیمت روز انواع ورق گالوانیزه باعث شده تا به یکی از پرکاربردترین متریالها تبدیل شود. اسلب sp3 گران قیمت تر از تختال sp5 است. جدول قیمت ورق گالوانیزه در این بازرگانی همواره آپدیت میشود تا مشتریان دغدغهای از این بابت نداشته باشند. Th​is was creat ed with the he᠎lp  of GSA  Content G ener at or Dem​ov er sion !

این مساله سبب میگردد تا قیمت انواع ورق گالوانیزه متفاوت از یکدیگر باشد. قیمت ورق گالوانیزه کیلویی با توجه به ضخامت و کارخانه تولید کننده متفاوت است. ورق گالوانیزه شهرکرد: کارخانه دیگری که میتوانید محصولات آن را خریداری کنید، در شهرکرد قرار دارد. هر کارخانه تلورانس اندازه ورق گالوانیزه خود را بر اساس استانداردهایش تعیین میکند. برای آشنایی با استانداردهای ورق گالوانیزه، انواع ورق گالوانیزه، اندازه ورق گالوانیزه و سایز ورق گالوانیزه، 5 دقیقه آینده را در ادامه این مقاله همراه ما باشید. در محاسبه قیمت ورق گالوانیزه کیلویی، عواملی ازجمله قیمت و کیفیت ورق فولادی پایه، نوع و اندازه گلهای سطحی ورق گالوانیزه، میزان عرضه و تقاضا و… در ایران کارخانجات معتبری مانند فولاد مبارکه اصفهان، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری، صنایع هفت الماس، گروه کارخانجات نورد و لوله سمنان، مجتمع فولادی تاراز شهرکرد و مجتمع فولادی روی اندود کاوه اقدام به تولید و عرضه انواع ورق گالوانیزه کرده اند که با مراجعه به سایت می توانید از قیمت ورق گالوانیزه شیت شده اطلاع پیدا کنید. نکته دیگر اینکه، از ورقهای گالوانیزه در ساخت سازههای فلزی نیز استفاده میشود.

هرچه سایز و درنتیجه ضخامت ورق افزایش یابد، قیمت آن گرانتر میشود. یکی از مهمترین فواید گالوانیزه کردن فلز، جلوگیری از خوردگی و افزایش طول عمر آن بین 20 الی 30 سال است. هر کدام از این ورقها بسته به تکنولوژی ساخت، مقاومت و طول عمر مفیدی که دارد، قیمت گذاری میشود. از نظر جلوگیری از زنگ زدگی ورق گالوانیزه کم هزینه می باشد. هزینه خرید، برش و کار با ورق گالوانیزه به مراتب کمتر از دیگر ورقهای ضد زنگ دیگر مانند آلومینیوم و استیل میباشد. قبل از شروع مراحل آماده سازي از سطح قطعات زدوده شود . سرانجام به فولاد اجازه داده میشود تا سرد شود و پوشش روی بر سطح آن سفت شود. این عوامل بر ضخامت پوشش عنصر روی و در نتیجه قیمت ورق گالوانیزه تأثیرگذار است. چنانچه قصد خرید این محصول را دارید، توصیه میکنیم حتما لیست قیمت ورق گالوانیزه را از فروشنده تهیه کرده و بر طبق آن بودجه پروژه را تعیین کنید.



منبع
آخرین مطالب