آموزش سریع اینستاگرام 2023-07-12
آموزش اینستاگرام از صفر تا صد تصویری و کامل فرادرس مجله
این گزینه را اگر بزنید از حساب فعلی خود خارج می شوید و برای ورود مجدد نیاز به وارد کردن رمز و نام کاربری دارید . ✅ علامت موشک در اینستاگرام که در صفحهی Home یا خانه قابل رویت است، بخش دایرکت اینستاگرام را نشان میدهد. با لمس علامت موشک در اینستاگرام میتوانید به بخش دایرکت مراجعه کنید و از آن طریق اقدام به ارسال پیام به مخاطبان خود کنید. در این قسمت با امکانات اینستاگرام بصورت حرفهای آشنا میشویم. نکاتی که لازم است افراد برای آغاز کسب و کار خود در اینستاگرام بدانند را در این بخش میتوانید پیدا کنید. ممکن است بعد از مدتی بخواهید به هر دلیلی اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید.
برای ارتباط برقرار کردن به صورت تماس ویدئویی باید روی آیکون دوربین زده تا تماس تصویری برقرار شود . درحالحاضر، ویژگی “Close Friends” فقط برای استوریها و نوتهای اینستاگرام در دسترس است. همچنین گزینهای برای غیرفعال کردن موقت تمام نوتیفیکیشنها وجود دارد یا اینکه میتوانید از “Quiet Mode” استفاده کنید تا تمام نوتیفیکیشنها برای ۱۲ ساعت غیرفعال شوند. گزینه Settings به شکل آیکن چرخدنده را انتخاب کنید.
برای باز کردن لایو ابتدا وارد صفحه اینستاگرام خود شوید، پس از آن به قسمت استوری بروید. در قسمت پایین کلمه لایو را می بیند بر روی آن ضربه بزنید تا بتوانید لایو بگذارید. شما در لایو می توانید با دوستان خود به گفت و گو بپردازید. در این بخش می توانید کامنت نیز بگذارید برای این کار روی کامنت ضربه بزنید و پس از آن روی Post کلیک نمایید. اگر می خواهید گذاشتن کامنت را غیرفعال کنید بر روی علامت سه نقطه کلیک کنید و Turn Off Commenting را انتخاب نمایید. برای استفاده از اینستاگرام ابتدا باید این برنامه را دانلود کنید و سپس در آن ثبت نام کنید و عضو شوید.
برای انتشار محتوا در اینستاگرام، ابتدا باید یک اکانت یا حساب کاربری ایجاد کنید. زیرا بدون ثبتنام، نمیتوانید از بسیاری از امکانات اینستاگرام بهرهمند شوید؛ مثلاً نمیتوانید همه نظرات یک پست را ببینید، استوریهای دیگران را مشاهده یا در فید اینستاگرام اسکرول کنید. در این قسمت از آموزش اینستاگرام مراحل ساخت اکانت اینستاگرام را به زبان ساده توضیح میدهیم. علاوهبر تعاملات شخصی، اینستاگرام به یک ابزار قدرتمند برای کسبوکارها و بازاریابان دیجیتال تبدیل شده است. برندها میتوانند از این پلتفرم برای معرفی محصولات، جذب مشتریان جدید و ایجاد تعامل با مخاطبان بهره ببرند. قابلیتهایی مانند تبلیغات هدفمند، فروشگاه اینستاگرامی و همکاری با اینفلوئنسرها، به کسبوکارها کمک میکند تا حضور پررنگتری در فضای آنلاین داشته باشند.
اعتماد سازی در اینستاگرام به معنی جلب مشتری است. این اصطلاح زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید پیجی را که دنبال میکردید، دیگر دنبال نکنید. در این صورت با مراجعه به آن پیج و انتخاب گزینهی Unfollow میتوانید آن را از لیست فالووینگ های خود خارج کنید.
این محتواها پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف میشوند، اما امکان ذخیرهی آن در بخش هایلایت پیج، وجود دارد. هنگام مراجعه به صفحهی پروفایل خود، در قسمت بالای صفحه، کنار نام کاربری شما یک علامت پیکان وجود دارد. با لمس این آیکون صفحهی کوچکی در پایین صفحه نمایش داده میشود. با انتخاب گزینهی Add Account میتوانید پیج دیگری را به لیست اکانت های خود اضافه کنید. با استفاده از این آپشن میتوانید تا سقف 5 اکانت را به اینستاگرام خود اضافه کنید. نحوه نصب اینستاگرام مانند اغلب شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای دیگر، بسیار ساده است.
برای ساخت یک استوری روی گزینه Story بزنید، برای ساخت ویدیوی ۱۵ ثانیهای روی Reels و برای مخابره زنده ویدیو به سراغ Instagram Live بروید. اینستاگرام به صورت خودکار دوستان فیسبوکی شما را اد نمیکند. بنابراین انتخاب دوستانی که آنها را در اینستاگرام فالو میکند به خود شما بستگی دارد. قوانین کپی رایت اینستاگرام به اندازهی قوانین یوتیوب سختگیرانه نیستند، اما باز هم درصورتیکه محتوای تولید شده توسط شما قوانین را نقض کند، با واکنش منفی اینستاگرام و محدودیتهای مختلف روی حسابتان روبهرو خواهید شد. در حال حاضر روش کسب درآمد با سالیان قبل تفاوت زیادی دارد.
ضمنا هیچ محدودیتی از نظر شمار هایلایتهایی که میتوانید به پروفایل خود اضافه کنید هم وجود دارد. اگر به هر دلیلی به اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی ندارید میتوانید از طریق وبسایت اینستاگرام به بلاک کردن کاربران بپردازید. اکثر شبکههای امروزی به شما اجازه میدهند به شکلی کاملا آسان قادر به یافتن پستهایی باشید که پیشتر لایک کردهاید.
ما این نکات را در مطلب زیر برای شما گرد آوردهایم. همانطور که پیش از این گفتیم استوری در اینستاگرام فقط 24 ساعت باقی میماند و پس از آن بصورت خود به خود پاک میشود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. ریلز (Reel) یک ویدیوی کوتاه در اینستاگرام است که معمولاً بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه طول میکشد.
آموزش اینستاگرام حرفه ای در دنیای دیجیتال امروز به یک ضرورت برای کسبوکارها و افراد تبدیل شده است. با یادگیری تکنیکهای تولید محتوا، بهینهسازی پروفایل، استراتژیهای بازاریابی، و استفاده از ابزارهای تحلیلی، میتوانید از این پلتفرم برای جذب مخاطب بیشتر و افزایش فروش بهرهبرداری کنید. علاوه بر این، استفاده از ابزارهای امنیتی مانند مدیریت دسترسی به حساب از طریق تنظیمات دستگاههای متصل میتواند به جلوگیری از ورود غیرمجاز به پیج کمک کند. این اقدامات باعث میشود که کاربران و کسبوکارها از تهدیدات احتمالی محافظت شوند و بتوانند از امکانات اینستاگرام بهصورت امن استفاده کنند. مسابقات و قرعهکشیها یکی از روشهای عالی برای جذب فالوور و ایجاد تعامل در اینستاگرام هستند. با برگزاری مسابقات، میتوانید فالوورهای بیشتری جذب کنید و همزمان مخاطبان خود را به انجام فعالیتهای خاص مانند تگ کردن دوستان و اشتراکگذاری پستها تشویق کنید.
استفاده از ریلزها که یکی از ویژگیهای پرطرفدار اینستاگرام است، به شما کمک میکند تا به سرعت به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید. این فرمتها نه تنها جذاب هستند، بلکه باعث افزایش دیده شدن پستها و تعاملات بیشتر میشوند. اگر شما قصد دارید به جز این استوری، استوری های دیگری بگذارید وارد صفحه اینستاگرام شوید. بر روی گزینه دوربین که در قسمت بالا قرار دارد، بزنید. اکنون شما می توانید استوری مورد نظر دیگری را آپلود نمایید.
استوریها میتوانند حاوی لحظات به یادماندنی زندگی شما و یا معنایی داشته باشند که میخواهید برای همیشه آنها را در قالب هایلایت به پروفایل خود اضافه کنید. هرکسی که به پروفایل شما سر میزند هایلایتها را خواهد دید و اساسا با استوریهای محبوب شما آشنا خواهد شد. تا زمانی که خودتان به صورت دستی یک هایلایت را از پروفایل پاک نکنید، برای همیشه به نمایش درخواهد بود. ضمنا درست مانند استوریها، میتوانید ببینید که چه کسی هایلایتهای شما را تماشا کرده است.
همچنین میتوانید دوستان خود را اضافه و یا تگ کنید. میتوانید منطقه مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در زیر پست خود، متن دلخواه خود را اضافه کنید. بعد از اشتراک گذاری پست، میتوانید تعداد لایک ها و بازدید ها و همچنان، نظرات کاربران را ببینید. آموزش اینستاگرام یکی بهترین آموزش هایی میباشد که هر فردی برای ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز دارد. این شبکه اجتماعی در ایران بیش از 40 میلیون کاربر فعال دارد و این یعنی یک اتفاق فوق العاده برای کسب و کارها.
اما برای دیدن محتوا در فید (Feed) خود، باید افراد یا برندها را در اینستاگرام دنبال کنید. پس از نصب اینستاگرام، میتوانید علاوهبر حساب فعلی که با استفاده از آموزش ساخت اکانت اینستاگرام ایجاد کردهاید، تا ۴ حساب دیگر را نیز در اپلیکیشن اندروید و iOS اینستاگرام (جمعاً ۵ حساب کاربری) داشته باشید. نوع محتوایی که در فید میبینید، بهطور مستقیم توسط الگوریتم اینستاگرام تعیین میشود.
علاوه بر این، اینستاگرام بستری مناسب برای اینفلوئنسرها و افراد مشهور فراهم کرده تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. کاربران اینستاگرام میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، پستها را لایک کنند و کامنت بگذارند و اخبار و رویدادهای مهم را دنبال نمایند. در مجموع، اینستاگرام به دلیل قابلیتهای منحصربهفردش، محبوبیت گستردهای در میان کاربران دارد و نقش مهمی در عرصههای اجتماعی و بازاریابی ایفا میکند. ✅ Home در اینستاگرام جزو 5 بخش اصلی اینستاگرام است.
در گوشه پایین سمت راست روی آیکن دایرهای شکل کوچک بزنید تا قادر به انتخاب از میان گزینههای مختلف پسزمینهها باشید. در این بخش از مقاله آموزش اینستاگرام توضیح میدهیم که چطور میتوانید یک رنگ ثابت به عنوان پسزمینه استوری خود تعبیه کنید، رنگ پسزمینه را تغییر دهید یا از یک الگو و تصویر بهره ببرید. در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح میدهیم که چطور قادر به تعامل با اکانتهایی هستید که در این شبکه اجتماعی دنبال کردهاید.
مجتمع آموزشی امیرکبیر با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای از سال 93 به عنوان حلقه گمشده بین دانشگاه و صنعت آغاز به کار کرد. هدف این مجتمع آموزش “هرآنچه در دانشگاه تدریس نشده است” و ” هر آنچه در دانشگاه با کیفیت خوب آموزش داده نشده است” می باشد. این آموزش ها با رویکرد بازارکار و تلاش همه جانبه در معرفی فراگیران به بازار کار است. خوشبختانه در سال های اخیر بیش از 60 درصد فراگیران امیرکبیربه بازارکار ایران معرفی شده اند. هم چنین بیش از 20 درصد فراگیران پس از یادگیری مهارت و بهبود سطح زبانی خود، با مشاوران مجرب مجتمع در تعامل بوده و اقدام به مهاجرت تحصیلی و کاری نموده اند.
عکس پروفایل شما باید بیانکنندۀ نوع فعالیتتان باشد تا بتواند مخاطب واقعی را جذب کند. استفاده از یک عکس پروفایل شلوغ که پر از نوشتههای ریز است نتیجه و بازدهی خوبی نخواهد داشت. اگر میخواهید پیج اینستاگرام شما هدفمند باشد و کسب درآمد به همراه داشته باشد، به دنبال طی کردن ره صدساله در یکشب نباشید.
برای اینکار روی آیکن منو در گوشه بالا سمت راست پروفایل خود بزنید، سپس به Settings، سپس Privacy و در نهایت Story بروید. اطمینان حاصل کنید گزینه Save to Archive روشن است و به رنگ آبی نمایش داده میشود. هایلایتها اساسا استوریهایی هستند که شما آنها را در بالای پروفایل اینستاگرام خود و برای مدت زمانی نامحدود پین میکند. هر کدام از استوریهایی که پست میکنید، برای ۲۴ ساعت در فید فالوئرها نمایش داده شده و سپس ناپدید میشوند.
در این روش هکر با در دست گرفتن گوشی فرد و وارد شدن به اکانت اینستای او می تواند به تمام اطلاعات دسترسی پیدا کند. که این روش برای هکر ها زیاد پیچیده نیست و به راحتی می توانند دسترسی پیدا کنند. برای ساخت اکانت هم میتوان از اپلیکیشن استفاده کرد و هم میتوان این کار را از طریق سایت اینستاگرام انجام داد.
در این بخش از آموزش اینستاگرام به شما میگوییم چطور میتوانید از قابلیت مسدود یا اصطلاحا «بلاک» کردن کاربران استفاده کنید. در ادامه توضیح میدهیم که چطور با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی iOS و اندروید و همینطور مرورگر وب قادر بلاک کردن کاربران خواهید بود. هر زمان هم که نظرتان عوض شد میتوانید شخص مورد نظر را از حالت مسدود خارج یا اصطلاحا او را آنبلاک کنید. اینستاگرام دارای الگوریتمهای زیادی است.الگوریتم اینستاگرام برای رشد سریع پیج اینستاگرام شما موردنیاز هستند و شما باید به آنها مرحلهبهمرحله و دقیق عمل کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. با این کار مخاطبان شما لایک و کامنت بیشتری برای پستهای شما میگذارند و میتوانید تعداد فالوور خود را بالا ببرید.
این فراخوانها مخاطبان را به انجام یک عمل خاص مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن یا کلیک روی لینک در بیو ترغیب میکنند. CTAها باید واضح و مشخص باشند و به کاربران بگویند که بعد از مشاهده پست چه کاری باید انجام دهند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار جذاب و پرطرفدار می باشد که کاربران زیادی در آن عضو هستند. اگر می خواهید به این شبکه بپیوندید ما در این مقاله همراه باشید. چرا که ما قصد داریم در این مقاله به آموزش اینستاگرام بپردازیم.
اگر قصد گذاشتن ویدئو را داشته باشید می توانید علاوه بر تعداد لایک، تعداد ویو را نیز مشاهده کنید، به یاد داشته باشید اگر مخاطبین شما در ۳ ثانیه اول پست را ببینند برای آن پست یک ویو به شمار می رود. پست های اسلایدی به گونه ای می باشد که شما می توانید ۱۰ عکس را در آن قرار دهید. هم چنین شما تا یک دقیقه می توانید ویدئو به آن اضافه کنید. اگر در پست موردنظرتان از ویدئو و عکس استفاده کنید جذاب تر می شود.
برای این کار ابتدا لازم است اپلیکیشن اینستا را از گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. پس اگر میخواهید کاربران بدون نیاز به پیام دادن، پاسخهای آماده شما را ببینند، از FAQ استفاده کنید. اما اگر میخواهید پاسخهای پرتکرار را با یک میانبر سریع ارسال کنید، Saved Reply را تنظیم کنید. استوریهای اینستاگرام یکی از بهترین راهها برای ارتباط با مخاطبان هستند. اما یک قابلیت کمتر شناختهشده و بسیار کاربردی، پاسخهای ذخیرهشده (Saved Replies) و سؤالات متداول (FAQ) است.
با رشد استفاده از این پلتفرم و تغییر الگوهای خرید مصرفکنندگان، برندها و کسبوکارها به اهمیت داشتن یک پیج اینستاگرامی قوی پی بردهاند. اینستاگرام به کسبوکارها این امکان را میدهد که محصولات خود را بهصورت بصری و جذاب به نمایش بگذارند و از طریق امکاناتی مانند استوریها، پستهای خریدی، و تبلیغات هدفمند، به مخاطبان خود دسترسی مستقیم داشته باشند. هر حساب کاربری در اینستاگرام دارای یک صفحه یا پیج است. کاربران در پیج هایشان محتواهای خود را اعم از پست و استوری، منتشر میکنند. این پست و استوری ها ممکن است شخصی یا در رابطه با کسب و کارشان باشد. برای صاحبان کسبوکارها و برندها، اینستاگرام ابزاری حیاتی برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید است.
از طریق ویژگیهایی مانند استوری، ریلز و پستهای فید، افراد میتوانند تجربهای تعاملی داشته و بهراحتی با دیگران در ارتباط باشند. علاوهبراین، اینستاگرام بستری برای کشف محتواهای جدید است، به این معنا که کاربران میتوانند از طریق هشتگها، اکسپلور و پیشنهادات هوشمند، محتوای مرتبط با علایق خود را پیدا و با افراد همفکرشان ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام یکی از محبوبترین و پرکاربردترین پلتفرمهای رسانه اجتماعی است که به کاربران امکان میدهد تصاویر و ویدیوها را به اشتراک بگذارند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. این اپلیکیشن ابتدا به عنوان یک ابزار برای به اشتراک گذاری عکسهای شخصی راهاندازی شد، اما با گذشت زمان امکانات متنوعی نظیر استوریها، ریلز، لایو و فروشگاه اینستاگرام را معرفی کرده است. اینستاگرام به کسبوکارها و برندها این فرصت را میدهد تا از طریق تبلیغات هدفمند و محتوای جذاب، ارتباطات مستقیم و موثری با مخاطبان خود برقرار کنند. اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی است که بسیاری از افراد در آن فعالیت دارند.
خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام