استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2023-08-09
ROI یا نرخ بازگشت سرمایه چیست و چگونه محاسبه می شود؟ > آکادمی دیجیتال مارکتینگ گرشا
اما معمولاً افرادی که دانش تبلیغاتی کمی دارند یا به تازگی وارد این حوزه شدند، اصطلاحی جدید و ناشناخته است. البته یکی دیگر از عواملی که می توان به کمک آن از تاثیرگذاری تبلیغاتدر افزایش ترافیک آگاهی پیدا کنیم پیشرفت رتبه الکسا می باشد. چالش دیگری که با آن روبرو هستیم زمانی است که می خواهیم تاثیر تبلیغات در فروش را بررسی کنیم. برای کمپین ها و برنامه های مختلف می توانیم MROI را به صورت جداگانه اندازه بگیریم و با هم مقایسه کنیم تا کمترین هزینه را محاسبه نماییم. این روش برای تعیین بودجه بازاریابی، تخصیص بودجه برنامه ها و کمپین های مختلف ما را راهنمایی می کند. اگر همهی آنها بنر متحرک طراحی کردهاند شما میتوانید بنر خودتان را ثابت طراحی کنید تا میان آنها متمایز شود.
تبلیغات در اینستاگرام یکی از موثرترین روش ها برای جذب مخاطبان جدید و افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است. با استفاده از استراتژی های هدفمند و بهره گیری از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام می توان نه تنها برندینگ قوی تری ایجاد کرد بلکه تعامل بیشتری با فالوورها برقرار نمود. به علاوه تحلیل دقیق داده ها و بهینه سازی کمپین ها نقش موثری در افزایش بازگشت سرمایه دارد. بنرهای تبلیغاتی، یکی از ابزارهای رایج در دنیای بازاریابی دیجیتال هستند که نقش مهمی در جذب مخاطب و افزایش آگاهی از برند ایفا میکنند.
با کمک آنالیز دادهها همچنین میتوانید متغیرهایی را که بر نرخ تبدیل اثر میگذارند، کشف کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید. از این ابزار بصورت بسیار شفافی برای کارهایی استفاده کنید که دوست دارید مخاطبانتان آن را انجام دهند. شما میتوانید از گزینههای CTA برای ترغیب ارسال ایمیل یا ثبت نام و یا ارتباط مستقیم مخاطبان با فروشگاه شما استفاده کنید.
- {
- همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. |}
- در نهایت پس از محاسبه مقادیر بالا میتوانیم با قرار دادن مقادیر در فرمول، نرخ بازگشت سرمایه در شبکههای اجتماعی را بدست آوریم.
- از هدفگذاری مکانی برای نشان دادن تبلیغات خود به مخاطبان محلی استفاده کنید،و این کار را به امید افزایش علاقه آنها و ایجاد بازدیدهای بیشتر به مغازه فیزیکی خود انجام دهید. {
- این سطح از شخصیسازی و هدفگیری مؤثر، تعامل بیشتری با مشتریان ایجاد میکند و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه را افزایش میدهد. |}{
- با اینحال، این استراتژی به مخاطبان شما این شانس را میدهد که با توجه به پیغام شما دست به اقدام بزنند. |}
- برای نمونه میخواهید یک پیتزافروشی در لسآنجلس راهاندازی کنید و بیشترین سفارش را در زمان شام داشته باشید.
به این روش میتوانید ترافیک ورودی وبسایت خود را به سرعت و با هزینۀ نسبتاً کمی افزایش دهید. یکی از محبوبترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وبسایت کسبوکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است. هر کسبوکار، مشتریان بالقوهای دارد که در گوگل یا سایر موتورهای جستوجو، به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود میگردند. سئو (SEO) یا بهینهسازی صفحات وبسایت برای موتورهای جستجو، باعث میشود تا به مرور، وبسایت شما در میان نتایجی که گوگل به کاربران نمایش میدهد، رتبۀ بالاتری داشته باشد.
همچنین، اگرچه الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند حجم زیادی از دادهها را تجزیه و تحلیل کنند، اما ممکن است در پوشش دادن استراتژیهای پیچیده دچار مشکل شوند. اگر بودجهای را به یک کمپین بازاریابی دیجیتال اختصاص دادهاید، به احتمال زیاد مایل هستید بدانید آیا سرمایهگذاریتان بازده مناسبی خواهد داشت یا خیر. با توجه به گسترش و پیچیدگی کانالهای مختلف در دنیای دیجیتال، مدیریت کمپینهای بازاریابی دیجیتال میتواند چالشبرانگیز باشد. معمولاً، بازگشت سرمایهی خوب در بازاریابی بهطور متوسط ۵ به ۱، یعنی ۵ دلار بازده برای هر ۱ دلار هزینه است. اما باید توجه داشت که این مقدار به نوع کسبوکار و صنعت شرکت شما بستگی دارد.
باما تبلیغات یک سایت و مرجع کامل برای کسب اطلاعات کاری در فضای مجازی، آموزش ادمین تبلیغات، آموزش سبقت در تبلیغات و .. در طول سالها، بازاریابی دیجیتال از یک روش نوظهور به یکی از کانالهای اصلی برای رشد کسبوکار و جذب مشتری تبدیل شده است. در سال 2023 و پس از آن، آگاهی از اهمیت و پتانسیل بازاریابی دیجیتال برای برندها امری ضروری است. همچنین، برندها باید از ابزارها و فناوریهای مدرن برای بهینهسازی استراتژیهای خود و حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه استفاده کنند. یکی از شاخصهای کلیدی برای ارزیابی موفقیت در بازاریابی دیجیتال، نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است که به شما کمک میکند میزان بازده سرمایهگذاریهای خود را بسنجید. در این مقاله، به بررسی مفهوم ROI، روشهای بهبود این شاخص، و تاثیر اتوماسیون بازاریابی بر افزایش ROI خواهیم پرداخت.
در دنیای دیجیتال امروزی، ابزارهای متعددی برای بهبود و تسریع استراتژیهای بازاریابی وجود دارند. پلتفرمهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Bard از جمله ابزارهایی هستند که میتوانند به بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی کمک کنند. یکی از مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی و هوش مصنوعی، شناسایی حوزههای اثربخش در کمپینهای دیجیتال مارکتینگ است.
تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... اگر شما هم میخواهید با دریافت مشاورههای لازم این همکاری را آغاز کنید، با کارشناسان بازاریابی ما تماس بگیرید. در پورتال یو سی، شما می توانید با استفاده از اطلاعات، آموزش ها، فیلم ها و تصاویر، به راحتی یاد بگیرید که چگونه کاری را انجام دهید و دانش خود را به روز کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای سادگی محاسبات فرض می شود که یک بازدیدکننده در برخورد با بنر تبلیغاتی یا کلیک می کند و خرید می کند و یا کلیک می کند و خرید نمی کند و فرآیند خرید را نیمه رها کرده و یا اصلاً کلیک نمی کند. برای مثال برای اتومبیل که نرخ فروش آن پایین است امکان دارد زمان تاثیر تبلیغات برای آن تا سه سال هم طول بکشد اما برای محصولاتی با تلورانس فروش بالا تاثیر تبلیغات زودتر دیده می شود. با استفاده از محاسبه MROI مدیران میتوانند از میزان تاثیر انواع تبلیغات بر سودآوری اطلاع پیدا کنند. تبلیغات در روبیکا بخاطر دسترسی به ۴۰ میلیون کاربر ایرانی، هدفمند بودن بر اساس سلیقه و موقعیت کاربر و ظرفیت... برای مثال، فروشگاهی که ارتباط مستقیم و حضوری با مشتری را ارزش خود میداند، نمیتواند فرایندها را با رویآوردن به روشهای آنلاین بهینه کند و ممکن است از رقبایی که زودتر سراغ آن میروند، شکست بخورد. وظیفهٔ تعیین و پیگیری چارچوبهای کسبوکار یعنی نوع کسبوکار، ارزشی که خلق میکند، رقبا و مشتریان مهم بهعهدهٔ مدیران است.
استفاده از هشتگهای مختص به خود این تضمین را میدهد که با کلیک کردن بر روی آن مشتریان تنها محتوای مرتبط با نیاز خود را میبینند. شرکتها از این هشتگها برای راحتتر پیدا شدن و مشارکت استفاده میکنند و سعی میکنند در تمامی شبکههای اجتماعی آنها را بکار گیرند. این به مخاطبان شما کمک خواهد کرد که با محصولات شما ارتباط برقرار کنند و بر روی آنها کلیک کنند. دیدن مردم در موقعیتهایی شبیه به شما توجه مخاطب را جلب خواهد کرد و به آنها در تشخیص تبلیغ کمک خواهد کرد. اما زمانی که قصد دارید محتوای خود را با تصاویر زیبایی بیارایید، استفاده بیش از حد از تصاویر شاید مشتری را از دیدن جزئیات تبلیغ و فهمیدن برند باز دارد.
راه اندازی ردیابی نرخ تبدیل
چراکه بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما، گوگل تبلیغ را به مخاطب هدف نشان میدهد. اگر بتوانید کلمات کلیدی را بهصورت دقیق تطابق دهید، پس ۸۰ درصد راه را طی کردهاید. چراکه اگر مخاطب این کلمات کلیدی را در گوگل جستوجو کند، باز هم به همان هدف کلمه کلیدی میرسد. با این قابلیت تبلیغات شما فقط به مخاطبین شما نشان داده میشود و میتوانید سرنخهای خوبی را برای جذب مشتری هدف به دست آورید. UTM گوگل آنالیتیکس (Google Analytics UTM) به شما امکان میدهد که عملکرد کمپینهای بازاریابی خودتان را با دقت بیشتری بررسی کنید. پس از اضافه کردن لینکهای UTM به کمپینها، میتوانید دادههای مربوط به ترافیک ورودی، نرخ تبدیل (Conversion Rate) و دستگاههای کاربران را مشاهده کنید.
از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است. کانالهای مختلف تبلیغاتی و بازاریابی مثل سئوی سایت، اینستاگرام مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، گوگل ادوردز و غیره، برای بیزینسهای مختلف، عملکردهای متفاوتی دارند.
این کار توسط متخصصین سئو و تولید محتوا و از طریق جستوجوی کلمات کلیدی و نگارش محتوای متنی یونیک بر اساس این کلمات و لینکسازی در مقالههای سایت انجام میشود. این روش یکی از موثرترین راهها برای جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت هزینه است. در آن طرف ماجرا، وقتی با تبلیغات دیجیتال مثل تبلیغات کلیکی سروکار دارید، به دست آوردن نرخ بازگشت سرمایه، کار راحتتری است. مثلاً در تبلیغات گوگل، تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغات بنری، با استفاده از ابزارهایی مثل UTM، گوگل تگ منیجر (GTM) و گوگل آنالیتیکس (GA4)، میتوانید بهراحتی تعداد فروشها از طریق تبلیغات را به دست بیاورید. به این توجه کنید که چه هزینهای برای استراتژی بازاریابی محتوایی خود صرف میکنید.
برای مثال، معیارهایی مانند آگاهی از برند (brand awareness) و میزان وفاداری مشتریان را نمیتوان بهطور دقیق در فرمول ROI گنجاند. محتوای تبلیغاتی شما نه تنها باید جذاب و خلاقانه باشد بلکه باید پیام اصلی را نیز به درستی منتقل کند. استفاده از تصاویر با کیفیت، پیام رسانی و داستان گویی ساده و آسان در تبلیغات می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.
استراتژیهای سازگاری با تغییرات الگوریتمی اینستاگرام
برای بدست آوردن میزان Investment (سرمایه) باید مقادیر زیر را با هم جمع کنیم. اگر به کسب درآمد از اپلیکیشنهای ایرانی فکر میکنید، روبیکا یکی از گزینههای بسیار خوب برای شماست. ساخت پیج و کانال در روبیکا، انتشار محتوا و نشستن به انتظار مشتری سادهترین کاری است که همهٔ پیجها و...
شرکت تبلیغاتی واژه گستر با بیش از ده سال تجربه در زمینه تبلیغات اینستاگرام، شاهد این تغییرات بوده و با آنها سازگار شده است. این مقاله به بررسی تأثیر تغییرات الگوریتمی اخیر اینستاگرام بر هزینه تبلیغات اینستاگرام و راههای سازگاری با این تغییرات میپردازد. این قابلیت توسط گوگل ادز ارائه شده و باعث میشود تا کلیکهای نامرتبط انجام نشده و هزینه تبلیغات را برای کلیکهای بینتیجه و بدون شانس تبدیل کاهش دهد. با استفاده از دادههای دقیق بهدستآمده از لینکهای UTM، میتوانید بودجه بازاریابی خود را بهینهتر مدیریت کنید. بهجای اینکه بودجه خود را بهصورت مساوی بین تمام کانالها تقسیم کنید، میتوانید آن را به کانالهایی اختصاص دهید که بیشترین بازدهی را دارند.
{نرخ بازگشت سرمایهی بازاریابی چگونه توسط کمپانیها استفاده میشود؟
|}برای مثال صندلی چوبی دستساز میفروشید، پس با انتخاب کلمه کلیدی تطبیق دقیق (صندلیهای چوبی دستساز) تبلیغ شما فقط به افرادی که این عبارت را جستوجو میکند، نمایش داده میشود. همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیداست، کسبوکارها ویدیویی از محصول، سرویس یا خدمات خود را بهعنوان استراتژی تبلیغات پولی به نمایش میگذارند. این تبلیغات معمولاً در رسانههایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش میشوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست.
همینطور میتوانید تأثیر تغییرات را هم تجزیهوتحلیل کنید تا در آینده تصمیمهای بهتری بگیرید. در واقع ROI کمپینهای قبلی بهترین ابزار برای تعیین قیمت کلیک در کمپینهای کلیکی گوگل است. هنگامی که شما یک دیدگاه مبتنی بر داده را پیادهسازی میکنید، این امکان را دارید که به سرعت واکنش نشان دهید و کمپینهای بازاریابی خود را بر اساس دادههای واقعی تنظیم کنید. این امر به شما اجازه میدهد تا از رویکرد «ذهنیت چابک» پیروی کنید و همواره بهروز بمانید. به افتخار شما که مدیر بازاریابی شرکت فوقالعادهتان شدهاید، کلاه از سر برمیداریم! در نهایت، با استفاده از بودجهی تبلیغاتی که در موردش با مدیرعامل و مدیر مالی مذاکره کردهاید تا برای تعدادی کمپین، بیلبورد یا شاید یک تبلیغ بازرگانی ۳۰ ثانیهای هزینه کنید، همراه با تیمتان کارها را از سر میگیرید.
تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. یک سایت با طراحی زیبا و کاربرپسند میتواند تجربۀ کاربری را به طور چشمگیری بهبود بخشد و نرخ تبدیل را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع بارگذاری میشود، در دستگاههای موبایل به خوبی نمایش داده میشود و مسیری ساده برای خرید یا ثبتنام دارد.
HubSpot یکی از منابع اصلی برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی است و ابزارهای آن میتوانند به بازاریابان در تحلیل بازگشت سرمایه کمک کنند. بهطور کلی، عبارت ROI یا Return on Investment به میزان بازگشت سرمایه در یک پروژه یا فعالیت خاص اشاره دارد. این معیار به شما امکان میدهد تا بازدهی و موفقیت سرمایهگذاری در پروژههای مختلف، مثل بازاریابی را ارزیابی کنید. از ROI در بازاریابی برای محاسبه نسبت بازدهی کمپینهای بازاریابی و مقایسه هزینهها با درآمد حاصل از آنها استفاده میشود.
آیا ترافیک ارجاعی بیشتری نسبت به ترافیک ارگانیک دریافت میکنید؟ آیا در نواحی خاص بیش از حد یا به اندازه کافی هزینه میکنید؟ هرچه بیشتر از کمپینتان اطلاعات داشته باشید، در آینده نتایج بیشتری کسب میکنید. خودکارسازی استراتژیهای بازاریابی با استفاده از راهکارهای مارکتینگ اتومیشن، یکی از راهکارهای اثربخش مایند در جهت بهبود نرخ بازگشت سرمایه و کاهش نرخ ترک سبد خرید است. این روش ضمن کاهش هزینهها، به افزایش کارایی تیم بازاریابی کمک میکند و امکان تمرکز بر روی ایدههای خلاقانه و راهبردی را فراهم میکند. سهگانه دیجیتال (صدا، تصویر و محتوای بومی) ستونهای مهمی برای موفقیت برندها در بازاریابی دیجیتال هستند. کسبوکارها با درک اهمیت این عناصر و ادغام آنها در استراتژی بازاریابی خود، میتوانند تجربیات جذاب، دسترسپذیر و شخصیسازی شدهای برای مخاطبان خود ایجاد کنند.
با دادهها به اسرار مهمی پی میبرید که در بخشهای مختلف کسبوکار به شما کمک میکند فرایندهای بیعیب و ایرادی بسازید و در نتیجهٔ آن نرخ بازگشت سرمایه را بالا ببرید. تبلیغات در شبکههای اجتماعی به شما در جذب مخاطبان و مشارکت آنان در بحثها و در سطوح مختلف کمک میکند. شما میتوانید مستقیماً کاربران را به صفحات مشخصی انتقال دهید یا اینکه آنها را با محصولات خود آشنا کنید. اگر شما پست تبلیغات در اینستاگرام را درست مطالعه کرده باشید، میدانید که اینستاگرام برای بازاریابی برند شما از اهمیت زیادی برخوردار است و اینکه میدانید چگونه اولین تبلیغ اسپانسر اینستاگرامی خود را بسازید.
با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ میتوانید ایمیلهای شخصیسازیشده ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر کاربری محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده اما خرید را تکمیل نکرده است، میتوانید یک ایمیل یادآوری یا پیشنهاد تخفیف را برای او ارسال کنید. از فرصتهای مختلف برای ارسال ایمیل شخصیسازیشده غافل نشوید و به این روش مخاطبان بیشتری را به خرید ترغیب کنید. همچنین، یکی از موثرترین راهکارها برای ارتباط شخصیسازیشده با مشتریان، استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامکهای تبلیغاتیست که نرخ خواندهشدن آنها به 98% میرسد. زمانی که شما تازه فعالیت کاری خود را در اینستاگرام راهاندازی کردهاید و تعداد پستهای شما بسیار کم است، تبلیغ اصلاً منطقی به نظر نمیرسد. شما باید قبل از هزینه برای تبلیغات صفحه خود را با تعدادی پست و همچنین هایلایتهای جذاب محتواسازی کرده باشید.
این دادهها به شما کمک میکنند تا تصمیمهای بهتری درباره استراتژیهای بازاریابی خود بگیرید. این پارامتر برای تمایز بین نسخههای مختلف یک تبلیغ یا محتوای خاص استفاده میشود. اگر چندین تبلیغ متفاوت برای یک کمپین داشته باشید، میتوانید از utm_content برای شناسایی نسخهای که عملکرد بهتری دارد، استفاده کنید. پارامتر utm_campaign برای شناسایی کمپین خاصی که ترافیک از آن آمدهاست، استفاده میشود. این میتواند نام یک کمپین بازاریابی، فصل خاصی از فروش (مانند بلک فرایدی Black Friday) یا هر رویداد خاص دیگری باشد.
برای مثال، فونتهای کلاسیک حس رسمیتری را القا میکنند، در حالی که فونتهای مدرن و فانتزی، حس جوانی و پویایی را منتقل میکنند. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... خیلی از کسبوکارها همین الان از چت بات برای پاسخدهی به سؤالهای پرتکرار مشتریان استفاده میکنند. نرمافزارهایی وجود دارند که به نیروهای پشتیبانی کمک میکنند بهطور مؤثرتری مشکلات را حل کنند یا حتی بفهمند کی مشتری عصبی شده است. برای مثال، اگر میزان ترک (رهاکردن مسیر خرید) افراد در فرایند فروش زیاد است، با نظرسنجی از آنها میتوانید بفهمید مشکل از کجاست.
تا وقتی دنبال افزایش نرخ بازگشت سرمایه هستید، باید نتایج فعالیتهای خود را آزمایش کنید. فرض کنید تیم شبکههای اجتماعی تمام تلاش خود را روی افزایش تعداد فالوور بگذارد و بر همین اساس معتقد باشد بازدهی بالایی از شبکههای اجتماعی گرفته است. در نتیجه، کسبوکار بیشتر برای این کانال هزینه کند؛ ولی در آخر کار، مشخص شود میزان درآمد کسبشده از شبکههای اجتماعی هرگز کفاف هزینههای آن را نداده است.
در این پست ما به شما نکاتی را یاد میدهیم که با بکارگیری آن بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در تبلیغات در اینستاگرام داشته باشید. همکاری با اینفلوئنسرها یکی دیگر از روشهای موثر در کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام است. اینفلوئنسرها میتوانند به عنوان پلی بین برندها و مخاطبان عمل کنند و با استفاده از اعتبار و تعامل بالای خود، تاثیرگذاری قویتری نسبت به تبلیغات سنتی داشته باشند. تولید محتوای تعاملی مانند نظرسنجیها، سوالات و پاسخها، و چالشها میتواند به افزایش تعاملات با کیفیت کمک کند. این تعاملات مثبت الگوریتم اینستاگرام را به نفع شما تنظیم میکند و باعث میشود محتوای شما به مخاطبان بیشتری نمایش داده شود.
به عنوان مثال، میتوانید از دکمههای CTA واضح و جذاب استفاده کنید یا فرمهای تماس را سادهتر کنید. در جهان امروز که تکنولوژی حرف اول را میزند، کسبوکارها ناگزیر خواهند بود حتما از پیج اینستاگرام یا سایت آنلاین برای فروش بیشتر بهره گیرند. پس اگر نیاز به آنالیز پیج اینستاگرام خود دارید، در این مقاله از مجله باما تبلیغات همراه ما باشید. با ایجاد گزارشهای منظم و مقایسه آنها با گزارشهای قبلی، میتوانید روند تغییرات عملکرد کمپینهای خود را مشاهده کرده و به موقع اقدامات لازم برای بهبود عملکرد آنها را انجام دهید. یکی از مهمترین گزارشهایی که باید تهیه شود، گزارش مربوط بازگشت سرمایه (ROI) است. گزارش ROI نشان میدهد که برای هر ریالی که در تبلیغات هزینه کردهاید، چه مقدار درآمد کسب کردهاید.
این رویکرد هدفمند، تعامل بیشتری با مشتریان ایجاد میکند که بهطور مستقیم بر بهبود نرخ بازگشت سرمایه تأثیر میگذارد. برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرام باید استراتژی های مناسبی را به کار بگیرید. این استراتژی ها شامل انتخاب محتوای مناسب هدف گذاری دقیق و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام می شود. با برنامه ریزی دقیق و اجرای صحیح این استراتژی ها می توانید نرخ بازگشت سرمایه خود را بهبود بخشید. تبلیغات کلیکی، یکی از استراتژیهای بازاریابی آنلاین است که شامل پرداخت هزینه به ازای هر کلیک روی تبلیغات برند در وبسایتهای مختلف یا رنک اول نتایج گوگل میشود.
با ایجاد محتوای خلاقانه و جذاب که مخاطبان را به تعامل وادارد، شرکتها میتوانند دیده شدن بیشتری داشته باشند و در نتیجه، با هزینه کمتری به مخاطبان بیشتری دست یابند. افزونههای تبلیغاتی یک قابلیت و قسمت توضیحات بیشتر برای کمپین تبلیغات آنلاین کلیکی است. این افزونهها در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس نیازتان میتوانید انتخاب کنید. افزونههای تبلیغاتی یک راه عالی برای تقویت تبلیغات شما با اطلاعات بیشتر است و به کاربران دلایل بیشتری برای انتخاب کسبوکارتان میدهد.
اگر زمان یا دانشش را ندارید به شما پیشنهاد میکنیم این کار را به فریلنسرهای پونیشا واگذار کنید تا در زمان کوتاهی بنر تبلیغاتی شما را آماده کنند. در دنیای کسبوکار و به ویژه بازاریابی، ROI به عنوان شاخصی برای سنجش میزان بازدهی یک سرمایهگذاری استفاده میشود. به زبان سادهتر، ROI نشان میدهد که هر یک تومان (یا هر واحد پولی دیگر) که در یک فعالیت تبلیغاتی هزینه میکنیم، چه مقدار درآمد یا سود برای ما به همراه خواهد داشت. چه راهی سادهتر از کاهش هزینههای سربار برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه؟ البته نه هر هزینهای، بلکه هزینههایی که به هیچ درآمدی منجر نمیشوند.
همچنین، جمعآوری بازخورد از طریق نظرسنجیها یا نظرات در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا نقاط ضعف را شناسایی و بهبود دهید. پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آنها را افزایش میدهد. در نوع دیگر باید جامعه هدف مورد بررسی قرار گیرد که این کار با جمعآوری اطلاعات و استفاده از ابزار مخصوص خود اینستاگرام انجام میگیرد. پس از تبلیغات پربازده، باید نوع نگاه کاربران نسبت به محصول شما تغییر کرده باشد. به طور کلی زمانی که شما کسبچکار خود را تبلیغ میکنید، با بررسی چند آیتم میتوانید بازخورد آن را متوجه شوید.
به علاوه، برای افزایش نرخ تبدیل، بهینهسازی تجربه کاربری و استفاده از کال تو اکشن نیز ضروری هستند. بهبود طراحی وبسایت، سادهسازی فرآیند خرید و ارائۀ محتوای مرتبط میتواند تجربه کاربری را ارتقا دهد. همچنین، استفاده از دکمههای CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبتنام) تشویق میکند.
Salesforce Marketing Cloud یکی دیگر از منابع ارزشمند برای سنجش عملکرد کمپینهای بازاریابی در شرکتهای بزرگ است. بسته به نوع کسب و کار و مخاطبان هدف، انتخاب کانال تبلیغاتی مناسب مهم است. در مقابل، برای برخی از مشاغل، تبلیغات سنتی مانند تلویزیون، رادیو یا چاپ ممکن است همچنان موثر باشد. انتخاب کانال مناسب به پیام تبلیغاتی شما کمک می کند تا به افرادی که واقعاً به آن نیاز دارند برسد.
اگر یک شرکت اهداف فوری داشته باشد، مانند دستیابی به سهم بازار، ساخت زیرساختها یا آمادهسازی برای فروش، ROI ممکن است بر اساس دستیابی به یک یا چند هدف اندازهگیری شود. کمپانیها از ROI مارکتینگ بهعنوان ابزاری ضروری برای بررسی اثربخشی کمپینها و هزینههای تبلیغات و برنامهریزی بودجههای آتی استفاده میکنند. کمپینهایی که بازگشت سرمایهی بهتری ایجاد کنند احتمالاً دوباره اجرا خواهند شد، در حالی که کمپینهای دارای بازدهی پایین، تغییر یا حذف میشوند. یکی یکی از موثرترین راه ها برای افزایش سودآوری تبلیغات، همکاری با یک شرکت نمایندگی تخصصی است.
این راهکارها به شما امکان میدهند که تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده و از افت عملکرد وبسایت جلوگیری کنید. با شناسایی کانالها و کمپینهای موثر، میتوانید منابع خودتان را بهینهتر تخصیص دهید و بازدهی بیشتری کسب کنید. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. تفاوتی ندارد که صاحب یک کسبوکار کوچک هستید، یا برندی بزرگ و پرمشتری دارید؛ بازاریابی اینترنتی به شما کمک میکند تا کسبوکار خود را به همۀ مخاطبانی که با اینترنت سر و کار دارند معرفی کنید. با اتوماسیون و سایر تکنیکها و امکانات بازاریابی آنلاین، میتوانید بدون محدودیت زمانی و به صورت 24/7 با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
داده و آنالیز آن در این بخش هم به کار میآید تا بفهمیم این هزینهها کجا میرود و چرا سودی به همراه نمیآورد. هرکسی انتظار دارد از سرمایهگذاری خود نتیجه بگیرد؛ از سرمایهگذاری روی شرکت نوپا گرفته تا فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی! اغلب اوقات هم میزان ارزش سرمایهگذاری و بازدهی هم با نرخ بازگشت سرمایه (ROI) سنجیده میشود. برخلاف بازگشت سرمایه (ROI) که موفقیتِ کلّیِ استراتژی کمپین را میسنجد، ROAS فقط بازدهیِ استراتژیهای خاص را در سطح تبلیغات اندازهگیری میکند. این به بازاریابان کمک میکند تا روشهایی را که نیاز به بررسی و بهبود دارند، شناسایی کنند.
اما با راهحلهای مدرن امروزی بازاریابی، بهبود نرخ بازگشت سرمایهگذاری (ROAS) دیگر کار پیچیدهای نیست. ابزارهایی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا نرخ بازگشت سرمایهگذاری کمپین خود را در کانالهای مختلف رصد کنید، گروههای مخاطب را بخشبندی و فیلتر کنید و دادههای کمپین را بر اساس معیارهای تعیینشده خود تحلیل کنید. در سالهای اخیر، محتوای ویدئویی به یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی در اینستاگرام تبدیل شده است. ویدئوها به دلیل قابلیت اشتراکگذاری بالا و توانایی ایجاد تعامل قوی با کاربران، میتوانند به کاهش هزینه تبلیغات کمک کنند. تولید ویدئوهای خلاقانه و معنادار که با الگوریتمهای جدید سازگار هستند، میتواند به افزایش دیده شدن و کاهش هزینههای تبلیغاتی منجر شود. لینکهای UTM همچنین میتوانند اطلاعات مفیدی درباره رفتار کاربران ارائه دهند.
زمانی که این روشها را پذیرفتید، یکپارچهسازی بخشها و سازگاری با تغییرات دیجیتالی، اساساً با کمک ذهنیت چابک امکانپذیر میشود. بدین ترتیب، شما قادر خواهید بود کارآمدی یا عدم کارآمدی رویکردهای خود را بهسرعت تشخیص دهید. بررسی و تحلیل مستمر گزارشها، برای شناسایی روندهای موثر و تصمیمگیری آگاهانه در کمپینهای بازاریابی ضروری است. استفاده از ابزارهای دیجیتال در بازاریابی، به تیمها امکان میدهد تا دادهها را بهروز نگه دارند و تصمیمات سریعتر و موثرتری بگیرند.
مثلاً کسبوکاری که تولید بهترین محصول بازار را ارزش خود بداند، از رقیبانی که تولید محصول بهروز و باکیفیت را اولویت میدهند، عقب میماند. روابط کسبوکار با مشتریان، کارکنان و همکاران همیشه باید جای انعطاف، تغییر و حتی قطع رابطه را داشته باشد. در ادامهٔ آن، استراتژی اشتباهی پیش میگیرید، تصمیمهای غلط میگیرید، دیرتر میتوانید اصلاح و بهینهسازی انجام دهید و مهمتر از همه، هزینهٔ هدررفتهٔ بالاتری خواهید داشت. از طرف دیگر، علت ناراضیبودن برخی کارفرماها از هزینههایی که میکنند، انتظار سود مالی فوری و مشخص است.
تبلیغات در اینستاگرام