برنج کاشت شروع می شود در 10 ژوئن در پنجاب: کارگران مهاجر 'از دست رفته', محلی, مزرعه, کارگران تقاضا تا 50 درصد افزایش

نوشته شده توسط انجو Agnihotri Chaba | Jalandhar | به روز شده در: 4 ژوئن 2020 10:39:48 pm پنجاب است

توسط NEWSMINERAL در 15 خرداد 1399
نوشته شده توسط انجو Agnihotri Chaba | Jalandhar | به روز شده در: 4 ژوئن 2020 10:39:48 pm
Paddy farmer, Haryana paddy farmers, manohar lal khattar پنجاب است که انتظار می رود به ایجاد برنج در حدود 28-29 لاخ هکتار (71 لاخ هکتار) از جمله حدود 7 لاخ هکتار برنج در این سال است.

به عنوان پنجاب سریع روش تاریخ شروع به برنج پيوند در lakhs هکتار از دولت کشاورزان گرفتار شده بین رفته مهاجر کار از بالا و بیهار و کسانی که در دسترس محلی خواستار بسیار بالاتر از حد معمول دستمزد برای ماهر عملیات.

برای کاشت برنج, Punjab نیاز نزدیک به 6 لاخ مهاجر کارگران برای تکمیل کار. در این سال تنها 5 تا 7 درصد از نیاز مهاجران در دسترس هستند برای این کار در دولت با توجه به Covid-19 شیوع.

در چنین شرایطی پنجاب محلی 'khet mazdoor' (مزرعه کارگران) که بیش از 15 لاخ در شماره شده اند خواستار بین 4,500 تومان به 5500 تن در هکتار برای این کار (مقدار تقسیم شده است بین تعدادی از کارگران که در تکمیل این کار در هر هکتار) است که در یک پیاده روی را از 25 درصد به 53 درصد در مقایسه با سال گذشته نرخ. در پنجاب معمول نرخ برنج پيوند در بازه زمانی بین 2,500 تومان به 3,600 تومان در هر هکتار بسته به منطقه تا سال گذشته است.

این امر منجر به صدها panchayats به خصوص در Malwa منطقه پنجاب تصویب قطعنامه به کلاه نرخ برنج در پيوند مربوطه روستاهای بین تومان 2,500 تا 3,000 تومان در هر هکتار. برخی از این panchayat قطعنامه همچنین دستور تحمیل جریمه تا 50,000 تومان به کشاورزان نه مطیع diktat و پرداخت بیشتر.

این حرکت در می آید حتی به عنوان کشاورزان شده اند خانههای گلی خالی بیش از آوردن کار از بالا و بیهار پس از کاهش محدودیت های حمل و نقل. اما که بیش از حد شمار است از یک چالش به دلیل دخالت دولت های متعدد دولت های لازم برای ویرایش و افزایش هزینه حمل و نقل با توجه به سفر مانند هنجارهای اجتماعی فاصله در وسایل نقلیه در محل که مستلزم درگیر شدن بیشتر در وسایل نقلیه.

برنج کاشت شروع می شود در 10 ژوئن. پنجاب است که انتظار می رود به ایجاد برنج در حدود 28-29 لاخ هکتار (71 لاخ هکتار) از جمله حدود 7 لاخ هکتار برنج در این سال است. این برنج نشاء عملیات طول می کشد 20 تا 25 روز در پنجاب و پس از آن باسماتی کاشت شروع می شود که کاری ادامه داده اند تا پایان جولای یا اوایل آگوست.

محلی 'khet mazdoors' در ضمن اعتماد به نفس است که آنها می توانند این کار شکاف. "ما در حال 15.50 لاخ در شماره در پنجاب و رسیدگی برنج تكنیك بسیار خوبی در اینجا" گفت: Lachman سینگ Sewewala رئيس جمهور Kheti Mazdoor اتحادیه پنجاب و اضافه کرد که کاشت ممکن است با تاخیر توسط برخی از زمان, اما از آن خواهد شد به پایان رسید.

اما اعتماد به نفس خود را به اشتراک گذاشته نشده است توسط کشاورزان روی زمین. به جای بسته به محلی مزرعه دست تعداد زیادی از کشاورزان در حال حاضر رفته به صورت مستقیم بذر برنج (DSR) یک روش که در دسترس بود به آنها را برای بیش از یک دهه بود اما نه ترجیح مقدار با توجه به دسترسی آسان از کارگران مهاجر.

دلیلی برای امید بستن برای DSR با استفاده از کار محلی در این سال بسیاری از کشاورزان استدلال می کنند این است که در حالی که نیمی از در دسترس 'khet mazdoors' نمی دانم مناسب برنج پيوند روش نیم دیگر بعید است که برای مطابقت با سرعت مهاجر ماهر کار در این زمینه برای تکمیل کار در زمان.

پروفسور Kesar سینگ Bhangu اقتصاد استاد ايراني دانشگاه پاتیالا و متخصص در مزرعه مسائل گفت: "محلی کار می توانید انجام دهید عادی مزرعه فعالیت اما وقتی که می آید به اوج فعالیت های کشاورزی مانند برداشت و ایرلندی ترجمه و سپس آنها قادر به کار است." در مورد تقل بیش از دستمزد او گفت:"کشاورزان باید پرداخت چه آنها پرداخت شده است در سال های گذشته و شکاف مقدار باید پرداخت شده توسط دولت یا از NREGA بودجه و یا از کار رفاه هیئت مدیره صندوق."

Jagmohan Singh, عمومی, منشی, Bhartiya Kisan اتحادیه (BKU) Dakaunda گفت:"طبق برآورد اولیه ما حدود 35 تا 40 درصد کشاورزان خواهد شد برای 'DSR'. ما نیاز به کار برای نشاء برنج در حدود 45 لاخ هکتار است که می تواند انجام شود توسط ما khet mazdoors."

اما حتی برای این کار شکاف پر شود کشاورزان و 'khet mazdoors' باید برای پیدا کردن زمینه های مشترک در حقوق و دستمزد.

"در منطقه ما تعداد زیادی از ایجاد کرد panchayats در حال حاضر تصویب قطعنامه دربندی از هر هکتار رای دادن. افزایش از 200 تومان به 300 تومان در هر هکتار قابل قبول است اما محلی khet mazdoors خواستار افزایش 900 تومان به 1800 تومان در هر هکتار گفت:" BKU Ugrahan رهبر Jagsir سینگ از Bathinda.

Lachhman سینگ Sewewala که سر Kheti Mazdoor اتحادیه در دولت, اما, موجه, بالاتر بودن نرخ خواستار شدند. "هر سال این نرخ در حال افزایش است و اگر ما در حال افزایش آنها در این سال آنها چرا برخی از کشاورزان ساخت آن را به یک موضوع و مربوط به panchayats? حداقل 6 نفر نیاز به پیوند برنج در یک هکتار در یک روز و اگر آنها را فقط تومان 2,500 تا 3,000 تومان و سپس هر یک را در میان آنها می شود تنها 400 تومان به 500 تومان را به عنوان سهم خود را. اما اگر همان کار انجام شده است توسط سه نفر از مهاجران در یک روز در یک هکتار و سپس آنها کسب تومان 800 تومان به 1000 تا خود را به عنوان هر فرد به اشتراک بگذارید."

وی افزود: "Panchayats هیچ حق قانونی برای تصویب چنین قطعنامه آنها تنها تحریک کارگران. اجازه دهید کشاورزان و کارگران تصمیم گیری رای بین خود."

رهبران کشاورز نیز می خواهید مقررات برای حمل و نقل کارگران از خارج از دولت کاسته.

"دولت باید تسهیل روند در آوردن مهاجران...اول حمل و نقل هزینه خواهد شد تا به عنوان وسایل نقلیه بیشتر خواهد شد با توجه به اجتماعی فاصله و سپس آنها را خارج از محل کار تا ژوئن سوم ضعیف است چرا که از دو هفته قرنطینه. توسط این زمان به پایان می رسد تقریبا نیمی از برنج کاشت دوره خواهد بود رفته" گفت: Jagmohan.

مهاجران که کار در مزارع برنج آماده برای آمدن بیش از حد, اما می خواهید کشاورزان به منظور تسهیل در حمل و نقل.

Suman کومار یک کارگر پیمانکار از بحار را سوپول منطقه که لوازم کار به سنگرور منطقه پنجاب در هر سال گفت: "در شرایطی که قطار به طور منظم آن را به تومان 3000 تا 4000 تومان به همراه یک مهاجر به پنجاب بسته به فاصله. اما اگر وسایل نقلیه فرستاده شده توسط کشاورزان به آنها را در اینجا آنها می آیند بلافاصله."

قرار دادن کل مشکل در چشم انداز کشاورز Gurbakhshish سینگ از پاتیالا گفت: "پنجاب khet mazdoors شده است در اینجا در دسترس برای چندین دهه هنوز هم کشاورزان ترجیح مهاجران به دلیل تخصص خود را. اما این بار ما به بستگی به محلی mazdoors. هر کس معتقد است که اگر گندم تهیه شده بود با موفقیت انجام می شود در صورت عدم وجود مهاجران و سپس برنج کاشت نیز انجام می شود بدون هیچ گونه مشکل. اما شما باید به درک هر دو عملیات متفاوت هستند و نیاز به مهارت های مختلف."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن