نه نام خانواده و در عین حال یکی از بزرگترین المپیک

نوشته شده توسط Shirley C | دهلی نو | به روز شده: مه 26, 2020 5:06:28 am با مدال خود را در خانه. اکس

توسط NEWSMINERAL در 5 خرداد 1399
نوشته شده توسط Shirley C | دهلی نو | به روز شده: مه 26, 2020 5:06:28 am
با مدال خود را در خانه. اکسپرس فایل

هر زمان که از او خواسته شد به روایت سفر خود به عظمت Balbir سینگ ارشد هرگز نمی تواند پیدا کردن کلمات درست. "نمی توان آن را توضیح داد:" او اغلب تکرار شده است. "این فقط می تواند تجربه."

یک گل ماشین از روز هنگامی که هاکی بازی بود در چمن Balbir برنده سه المپیک مدال طلا — سال 1948 سال 1952 و 1956 — و شد ترین هند-تزئین ورزشکار تا کنون.

او در گذشت در محلی دوشنبه پس از یک اقامت طولانی در بیمارستان است. او 96.

در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و شکل که سهم بود اذعان کرد توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) در سال 2012 نرم-صحبت متوسط-به-یک-گسل افسانه نامگذاری شد در میان جهان از 16 بزرگترین آیکون در تمام ورزشی که در زمان جنبش المپیک به ارتفاعات بلند در 100 سال گذشته.

از آزادی جنگنده Balbir تا به حال یک مشکل شروع به هاکی. او در Moga شنیدم که پلیس تا به حال زندانی پدرش چندین بار. همان نیروی پلیس به عنوان سرنوشت آن را داشته باشد که شکل خود هاکی حرفه ای.

داستان می رود که در سال 1945 و پس پنجاب بازرس کل پلیس جان Bennettt شد به طوری مسخ توسط Balbir بازی که او دستور افسران او به استخدام او است. برای جلوگیری از آنها را بازیکن هاکی فرار به دهلی نو و به جای پیوست مرکزی عمومی آثار بخش تیم است.

روز بعد Balbir بود و دستبند به دست آورده و به Jalandhar که در آن بنت ارائه شده او را با دو گزینه: زندانی بود یا بازی هاکی.

Balbir سینگ ارشد (1924-2020)

آن را آسان به درک چرا بنت از جان گذشته برای ثبت نام Balbir. او بزرگ dribbler حداقل نه در همان لیگ به عنوان Dhyan Chand اما او تا به حال ویژگی های دیگر. او یک بازیکن تیم تا به حال یک تمایل طبیعی به تصویب توپ در اطراف و اهداف نمره.

سال بعد در سال 1946 Balbir چراغ پنجاب به اولین قهرمانی ملی عنوان در 14 سال جعل توانمند و با همکاری داخل راست Maqbool حشمت. سپس ماه قبل از پارتیشن Balbir همراه با دو تن دیگر از دوستان نزدیک علی شاه دارا (یک مدال طلا در بازی های المپیک 1936) و محمد Shah Rukh برای کمک به پنجاب دفاع از عنوان خود در بمبئی.

در آن زمان آنها به خانه بازگشت اما چیزهایی که تا به حال گرفته شده به نوبه خود برای بدتر است. باختری در خانه سوختن و Balbir بودن یک پلیس در خیابان های کنترل خشونت است. دارا و, Shah Rukh منتقل شده بود به پاکستان است.

Balbir دارا, و, Shah Rukh ملاقات در المپیک لندن به نمایندگی از کشورهای مختلف است. حتی بدون معمول خود را متحدان Balbir باقی مانده غیر قابل توقف.

یکی می توانید آن را در نادر دانه دار فیلم در المپیک, کانال: Balbir galloping در یک مرطوب ومبلی زمین braving نور خورشید در طول مدال طلا مسابقه برابر – برای استفاده از Balbir کلمات – 'هند' کارشناسی ارشد' بریتانیا سه روز قبل از اولین هند روز استقلال.

آن را یک مسابقه غرق در نمادهای بزرگ-بازی بازیکن است که او Balbir به ثمر رساند و دو گل در هند 4-0 برنده شدن در مقابل یک دفاعی انگلیسی تیم. برای متولد ملت هنوز از وضعیتی وخیم در پی پارتیشن طلا شد یک شفا دهنده و منبع غرور و افتخار است.

به عنوان یک کودک Balbir نمی تواند کاملا درک پدرش وسواس با این کشور و پرچم ملی. "(در آن روز) متوجه شدم این واقعا مهم است. سرود ملی, صدایی, شیرین, پرچم ملی به تدریج در حال بالا رفتن است. من هم احساس من رفتن" او یک بار گفت.

به عنوان یک کودک Balbir نمی تواند کاملا درک پدرش وسواس با این کشور و پرچم ملی. "(در آن روز) متوجه شدم این واقعا مهم است. سرود ملی, صدایی, شیرین, پرچم ملی به تدریج در حال بالا رفتن است. من هم احساس من رفتن" او یک بار گفت.

Balbir خواهد تجربه که احساس دو بار دیگر در سال 1952 هلسینکی بازی های المپیک, که در آن او به ثمر رساند و پنج از هند را با شش گل در فینال مقابل هلند (یک رکورد است که هنوز هم می ایستد) و دوباره در ملبورن 1956 زمانی که او کاپیتان طرف که پاکستان را شکست داد 1-0 به نفع خود طلا است.

حتی پس از بازی روز شد و بیش از Balbir متوقف نمی. او مربی-جوانان-مدیر-تقدیر-اردوگاه مدیر تیم ملی به او قرض خود را Midas touch یک بار دیگر در سال 1975 زمانی که هند برنده جام جهانی – کشور تنها یک تا کنون.

تمام زندگی خود را Balbir باقی مانده 'سکولار'. نه برای او پارتی بازی یا منطقه گرایی است که می تواند در تبدیل شدن به بزرگترین زهر هندی هاکی. او در آغاز این ایده از نماز مشترک اتاق که در آن بازیکنان از همه ادیان دعا با هم. او دور با قبل از مسابقه جنگ فریاد 'Jo bole so nihaal' و جایگزین آن را با 'Jo bole so hai بهارات ماتا کی jai'.

در صبح روز فینال جام جهانی در سال 1975 در برابر پاکستان یک بار دیگر همراه با تیم مرکزی مدافع اسلم شیرعلی خان به کوالالامپور سلطنتی مسجد برای نماز. "پشت سر ما بود و پاکستان تیم" Balbir به یاد می آورد در یک مصاحبه. "گفتند: jo همهمه maangne gaye thhe, aapne pehle سلام maang liya' (آنچه که ما می خواستم بپرسم برای شما در حال حاضر آن را خواسته)."

این خوشخو طنز عفت و توانایی را به هر کس همراه ساخته شده است که Balbir چسب است که برگزار متمرد جهان از هند هاکی با هم. او هرگز تبدیل بدبینانه و حتی در تاریک ترین ساعت, هندی, هاکی. و نه او تا به حال به نوبه خود تلخ و حتی زمانی که ورزش قدرت از هند خود را از دست داده ملبورن بازی های المپیک جارچی 36 مدال از جمله 1958 توکیو در بازی های آسیایی نقره ای و بیش از 100 نادر عکس یادگاری او اهدا شده برای یک موزه بود که هرگز راه اندازی شده است.

او ممکن است یک نام خانگی مانند Dhyan Chand و یا دیگران از آن دوران اما Balbir باقی خواهد ماند نهایی گرند پیرمرد هندی هاکی هر دو از نظر قد و قامت و گرما او effused.

و شاید این است که چرا او همیشه به نظر می رسد کمی بهت زده هنگامی که خواست به صحبت در مورد سفر خود به عظمت. آن را ساده را برای او توضیح دهد. آن را تا به حال مثل او اغلب تکرار تجربه شود.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن