نپال دولت به عهده لایحه جدید, نقشه هند مقامات می گویند بحث در

نوشته شده توسط Shubhajit Roy , Yubaraj Ghimire | کاتماندو, New Delhi | منتشر شده در تاریخ: 28 مه سال 2020

توسط NEWSMINERAL در 7 خرداد 1399
نوشته شده توسط Shubhajit Roy , Yubaraj Ghimire | کاتماندو, New Delhi | منتشر شده در تاریخ: 28 مه سال 2020 3:27:48 am
Restrictions on Tibetan Buddhist community increased in Nepal: US نپال نخست وزیر K P Sharma Oli (ایسنا عکس)

نپال دولت حرکت را در یک قانون اساسی متمم لایحه قانونی حرمت به آن نقشه جدید زیر ارضی تف با هند شده است به تعویق افتاده است.

روز چهارشنبه دولت از نخست وزیر K P Sharma Oli موفق به جدول برنامه ریزی لایحه در نپال مجلس با توجه به اختلافات در درون حزب حاکم و بیشتر در زمان حال به دنبال اپوزیسیون اصلی.

در دهلی نو منابع دولت گفت: جنوب مسدود است "به دقت زیر" تحولات در نپال که در آن یک "بحث" در جریان است.

"مرز مسائل حساس هستند با طبیعت و نیاز به اعتماد و اعتماد به نفس برای حل و فصل شود به رضایت دو. ما توجه داشته باشید که وجود یک بزرگتر بحث های جاری در این زمینه در نپال. آن تاکید جدی بودن این موضوع است. آن را نیز نشان می دهد که ارزش متصل بودن به روابط میان نپال و هند" شهادت" ،

هند جدید جاده از Dharchula به Lipulekh به عنوان بخشی از Mansarovar Yatra مسیر خشم Oli دولت است که با یک نقشه جدید به آن اضافه کردن به مساحت 370 متر مربع در سه تقاطع نپال و هند و چین (تبت) که هند ادعا می کند که قلمرو آن است.

قانون اساسی متمم لایحه مذاکره شد برای مشروعیت بخشیدن به تغییر و یا علاوه بر این از Kalapani, Lipulekh و Limpiyadhura به نقشه جدید – هنگامی که آن را اعلام قانون اساسی آن در سپتامبر 20, 2015, نپال گفت: این کشور در منطقه و اندازه خواهد بود به عنوان نشان داده شده در نقشه های منتشر شده در روز است.

قانون اساسی متمم نیاز به دو سوم رای اکثریت. دولت کوتاه است و نه نمایندگان مجلس در 275 عضو مجلس نمایندگان.

یک بخش از ائتلاف حاکم به رهبری نخست وزیر سابق Pushpa کمال Dahal 'Prachanda', co-رئیس حزب حاکم است گفت: به توصیه نخست وزیر Oli به رفتن آهسته در این مسئله است.

در این میان اپوزیسیون اصلی کنگره نپال است که 63 اعضای مجلس نمایندگان به دنبال زمان بیشتری برای فعال کردن "حزب و کمیته مرکزی" را در نظر گرفته ایستادن روی ارضی موضوع است. سخنگوی حزب Bishwa موهان شارما اما گفت که متعهد به حمایت از دولت در مسئله ارضی.

دو Terai محور احزاب Samajbadi Janata Party و Rastriya Janata Party شده اند مذاکره با دولت به خواسته های خود از جمله یک رویکرد لیبرال تر شهروندی به تصویب رسید همراه با متمم قانون اساسی, لایحه.

کاتماندو را به بیرون آمدن با یک نقشه جدید منجر به ناآرامی در دهلی نو.

در مه 20, Anurag Srivastava سخنگوی وزارت امور خارجی گفت: "دولت نپال منتشر کرده است یک تجدید نظر در نقشه رسمی نپال امروز که شامل بخش هایی از سرزمین های هندی. این یک جانبه عمل است نه بر اساس حقایق تاریخی و شواهد است. آن است که بر خلاف درک دو جانبه برای حل و فصل برجسته مسائل مرزی از طریق دیپلماتیک و گفت و گو است. مصنوعی مانند بزرگ شدن ادعاهای ارضی پذیرفته نمی شود توسط هند است."

او گفت: در نپال است "به خوبی آگاه از هند سازگار موقعیت در این زمینه و ما مصرانه از دولت نپال برای خودداری از چنین ناموجه وابسته به نقشه کشی و ادعای احترام به هند حاکمیت و تمامیت ارضی. ما امیدواریم که نپال رهبری را در ایجاد یک فضای مثبت دیپلماتیک برای گفت و گو برای حل و فصل برجسته مسائل مرزی."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن