مدل ایجاد کرد طرح برخورد با عدم علاقه بودجه: وزارت مطالعه

نوشته شده توسط Harikishan Sharma | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 22 ژوئن 2020 4:41:55 am نخست وزیر

توسط NEWSMINERAL در 2 تیر 1399
نوشته شده توسط Harikishan Sharma | دهلی نو | منتشر شده در تاریخ: 22 ژوئن 2020 4:41:55 am
Narendra Modi, SAGY نخست وزیر نارندرا مودی اعلام کرد Saansad Adarsh گرم Yojana (BUSTY), اصرار نمایندگان مجلس برای اتخاذ یک یا چند روستا را در حوزه خود را و آنها را تبدیل به 'مدل روستاهای' شش سال پیش. (عکس: PTI/فایل)

تقریبا شش سال پس از نخست وزیر نارندرا مودی اعلام کرد Saansad Adarsh گرم Yojana (BUSTY), اصرار نمایندگان مجلس برای اتخاذ یک یا چند روستا را در حوزه خود را و آنها را تبدیل به 'مدل روستاها مطالعه راه اندازی شده توسط وزارت توسعه روستایی شده است که این طرح ساخته شده است "هر گونه تاثیر قابل توجهی" و "در قالب فعلی... (آن) است نه دستیابی به هدف مورد نظر".

مطالعه انجام شده به عنوان بخشی از پنجم مشترک بررسی ماموریت (CRM) برای "ارزیابی مستقل" از پیشرفت های مختلف برنامه ها و طرح های توسعه روستایی, وزارت, بود, تهیه شده توسط 31 عضو CRM تیم به رهبری Rajeev کاپور بازنشسته IAS و دولت کمیساریای اطلاعات, Uttar Pradesh.

این تیم با بازنشسته بوروکرات دانشگاهیان و سازمان های تحقیقاتی را به عنوان اعضای بازدید 120 روستا از جمله حدود ده BUSTY روستاها در 21 منطقه در سراسر هشت متحده — Chhattisgarh, کرالا, Madhya Pradesh, مانیپور مگالایا Odisha راجستان و اوتار پرادش — در نوامبر 4-14, 2019.

اظهار نظر در این طرح در این گزارش گفت: "در بسیاری از BUSTY روستاها محترم'ble MP نمی دهد هر گونه پول قابل توجهی از اعضای مجلس محلی منطقه طرح توسعه (MPLADS). در موارد که در آن نمایندگان مجلس شده اند pro-active برخی زیرساخت های توسعه صورت گرفته است اما این طرح ساخته شده است که هر محسوس تاثیر است. به عنوان مثل این روستاها نمی توان به نام مدل ('Adarsh') روستاهای" این گزارش گفت:.

با استناد به مطالعات موردی از برخی از این گرم panchayats این گزارش افزود: "توصیه می شود که وزارت ممکن است بررسی این طرح برای افزایش تاثیر آن."

برای مثال در Kallikkad گرم panchayat در کرالا این تیم می تواند هر گونه پیدا "دستاورد قابل توجه" تحت این طرح است. "حتی اگر Neyyardam بلور فوتونی نشان داده شده است به عنوان یک BUSTY دستاورد اما آن را نمی توان به چنین..."

در Arood روستای خندوا منطقه در Madhya Pradesh, تیم دریافتند که از 118 فعالیت های برنامه ریزی شده در سال 2014 تنها در مورد "60 درصد... محقق شده اند و بقیه در حال انتظار برای عدم صندوق".

در Nongbah Myrdon روستا در مگالایا این تیم مشاهده "مفهوم BUSTY نیست پرکوله شده را به میدان بفرستم."

پس از بازدید از Baudai BUSTY روستا در Prayagraj در اوتار پرادش تیم مشاهده "مضحک است که Adarsh گرم است و در عین حال اعلام می شود ODF."

"به طور کلی هیچ تاثیر قابل توجهی از این طرح اشاره کرد:" این تیم ثبت شده پس از بازدید از یک مدل ایجاد کرد در Bawan جلوگیری از هردوی در منطقه است.

در جای دیگر این تیم مشاهده نتایج مخلوط.

"همگرایی MGNREGS با MPLAD انجام شده در BUSTY ایجاد کرد Tilkoja از کوربا district (در چتیسگر) در حالی که کمتر همگرایی مشاهده شد در Chapka روستای Bastar منطقه است."

پیشرفت کار بهتر بود در GP که در آن Hon'ble MP گرفته است علاقه زیادی به خود اختصاص داده و مقدار قابل توجهی از MPLAD" این گزارش اضافه شده است.

این تیم تا به حال یک کلمه خوب برای چند گرم panchayats.

در Takhel panchayat از ایمفال شرق منطقه مثلا تیم مشاهده "عمومی حمام و سرویس بهداشتی در نزدیکی استخر کودکان زمین بازی و غیره... که نگاه قابل توجه".

از دو BUSTY روستاهای این تیم بازدید در راجستان گزارش مورد تحسین قرار گرفته Daulatgarh یک روستا در بیلوارا. "این است که نسبتا توسعه یافته ایجاد کرد... این روستا بسیار urbanised با توجه به توسعه های مختلف طرح های گرفته شده در ابتکار عمل را از سابق-MP."

در اولین روز استقلال در آدرس 2014, نارندرا نخست وزیر اعلام کرده بود سلوی هوا به عنوان بخشی از ملت-ساختمان اصرار Lok سبها نمایندگان مجلس به "یک روستای خود و یا حوزه یک مدل ایجاد کرد تا سال 2016... بعد از سال 2016 انتخاب دو روستا... و پس از 2019... حداقل پنج مدل روستاهای". او همچنین خواسته Rajya سبها نمایندگان مجلس به "اتخاذ یکی از روستاهای" گفت: "اگر ما با ارائه یک مدل ایجاد کرد در هر منطقه از هند و سپس روستاهای اطراف به صورت خودکار خواهد بود الهام به دنبال آن مدل".

پس از راه اندازی این طرح در اکتبر 11, 2014, تنها 1,855 گرم panchayats انتخاب شده اند و در پنج فاز با تنها هفت در فاز 5.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن