مهاجران در Jharkhand: 'ما دلیلی برای ماندن... چیزی فراتر از MGNREGA'

نوشته شده توسط Abhishek Angad | رانچی | منتشر شده در تاریخ: 24 مه سال 2020 6:28:34 am احتکار خارج H

توسط NEWSMINERAL در 4 خرداد 1399
نوشته شده توسط Abhishek Angad | رانچی | منتشر شده در تاریخ: 24 مه سال 2020 6:28:34 am
Jharkhand, Jharkhand migrants, mgnrega, Jharkhand covid cases, migrants jobs, mgnrega jobs for migrants احتکار خارج Hatia ایستگاه راه آهن استقبال از مهاجران.

Rakesh ورما و Suresh Yadav حال ترک خانه های خود در Jharkhand برای شغل در مترو شهرستانها و در هیچ عجله به بازگشت. Verma, 22, حال کار ورود داده ها در دهلی نو هتل در حالی که Yadav, 48, مشغول به کار در یک رنگ کارخانه در بمبئی. هر دو موفق به ارسال صفحه اصلی 5,000 تومان ماهانه. سپس مستند زده است.

Yadav hitched سوار بر کامیون به خانه اش در گیریدیه و ورما به خود آمد Palamu خانه روی یک Shramik قطار.

"من نمی باید مقدار پس انداز نمی تواند شروع یک کسب و کار جدید. من قطعا نمی حفاری حوضچه تحت MGNREGA (مهاتما گاندی ملی روستایی تضمین اشتغال عمل) گفت:" ورما که در سمت چپ Jharkhand دو سال پیش پس از فارغ التحصیلی در رشته شیمی.

"اگر من به من ممکن است شروع یک شمع کسب و کار. تنها به این دلیل که سرمایه گذاری اولیه کمتر است," او گفت:.

مرغ کسب و کار بیش از حد در ذهن او آمده: "از آن نیاز به یک محل بزرگ است که من لازم نیست...من باید برای انجام کاری. من را مجبور به ماندن در اینجا برای حداقل چهار-پنج ماه" او معتقد است که آن را چند سال قبل از Jharkhand می تواند او را به یک درآمد پایدار است. "این زمان را برای Jharkhand را تغییر دهید."

در یک هفته Suresh Yadav مشغول مرتب کردن یک زمین اختلاف است. او گفت: وجود دارد یک مشکل کوچک اما قطعه ای از زمین بسیار مهم است برای بقای خود. Yadav گفت: "تنها دو-سه bigha زمین در دسترس است که در آن ما رشد برنج و سبزیجات است."

MGNREGA می تواند یک راه نجات است اما Yadav که آیا مطالعه بعد از کلاس X تمایلی است— او ندارد, کار, کارت, و دستمزد بسیار پایین است. "در بمبئی من استفاده می شود برای به دست آوردن 18,000 یک ماه. اگر من کار تحت MGNREGA من نمی خواهد حتی 6000 تومان در ماه است. همچنین من نمی خواهد دریافت دستمزد در زمان," او گفت:. هنوز Yadav گفت: او را تقاضا کار یک بار این کار کارت آماده است.

The Indian Express صحبت کرد و به یک مقطع از کارگران مهاجر از نقاط مختلف کشور است. این روز کارگران و کارگران ماهر مانند نجار embroiderer جوشکار, در میان دیگران. یک موضوع به آنها متصل تقاضا برای چیزی فراتر از MGNREGA. تا جمعه بیش از 3 لاخ این مهاجران کارگران باید وارد Jharkhand. بسیاری از انتظار می رود به بازگشت.

طرح های جدید

Jharkhand وزیر David Soren به تازگی درخواست این مرکز به افزایش 50 درصد فعلی دستمزد و مرد-روز تحت MGNREGA که تضمین 100 مرد-روز از کار به ازای هر خانوار در 200 تومان در هر روز است.

پیش بینی بحران دولت راه اندازی سه طرح زیر MGNREGA اصلی بودن یک ايجاد طرح. حدود دو لاخ هکتار از زمین استفاده خواهد شد برای کشت و زرع توسط پنج لاخ خانواده ها با 100 گیاهان و میوه برای هر خانواده—آن کشت و زرع تعمیر و نگهداری زمین به کار گرفته شود تا از طریق MGNREGA. "هر خانواده برآورد شده است برای دریافت درآمد سالانه 50,000 تومان هر سال از تولید از سال سوم به بعد گفت:" یک مقام رسمی.

اما Sandeep Kumar, 26, از رمگره می گوید: او نمی داند که به کجا برود و چه کسی به رویکرد برای شغل. او در سمت چپ برای گجرات چهار سال پیش و پس از نقل مکان به حیدرآباد. او به خانه در مارس 1. او ناراحت است که mukhiya نیست فعال در رسیدن به مردم با MGNREGA کار می کنند.

"در این مرحله من هر چیزی را انجام دهید و اگر من 5,000 تومان یک ماه تحت MGNREGA وجود دارد هیچ چیز مانند آن را," او گفت:. کومار می گوید پول خود را است و او در یک خانواده شش برای ارائه.

بر روی کاغذ دستمزد سپرده در حساب های بانکی کارگران ظرف 15 روز از کار انجام می شود. این روستا در سطح Panchayat Sevaks گفت: پرداخت شده است "بسیار دیر". حقوق بدن, Jharkhand Janadhikar mahasabha تواند بود پیشنهاد کرد که تحت MGNREGA هفتگی پرداخت نقدی باید ساخته شده و مواد غذایی خشک را باید ارائه روزانه در پيشگيري.

34 ساله راننده تاکسی از سورت وارد Garhwa در هفته دوم مارس و در یک مرکز قرنطینه پس از آزمایش مثبت برای Covid-19. "در حال حاضر اگر دولت به من می گوید به حفاری چاله تحت MGNREGA آن ممکن نخواهد بود برای من... به من چیزی بیشتر باقی بماند."

مهارت های نقشه برداری

دولت نقشه برداری مهارت کارگران بازگشت به خانه خود دولت در سطح منطقه.
دبیر کل را بخواهم سینگ گفت: "ما در حال ایجاد یک برنامه که در آن ماهر کارگران در حال نقشه برداری و ما از صنایع محلی برای جذب استعداد است."

ورما و Yadav امیدوار هستند. "اگر دولت فراهم می کند یک کار که در آن من کسب نیمی از آنچه که من قبل از آن من خواهد ماند در Jharkhand."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب