ازدواج دختر واجد شرایط برای دریافت کار در مهربان زمینه: Punjab & هاریانا HC

توسط: اکسپرس سرویس خبری | Chandigarh | منتشر شده در تاریخ: جولای 18, 2020 10:24:06 pm در حالی که نگه د

توسط NEWSMINERAL در 28 تیر 1399
توسط: اکسپرس سرویس خبری | Chandigarh | منتشر شده در تاریخ: جولای 18, 2020 10:24:06 pm
punjab and Haryana HC, job for married daughter, deceased govt employees job, indian express در حالی که نگه داشتن آن را ناقض برابری جنسیتی دادگاه زده کردن بند به استثنای یک 'ازدواج دختر از نظر تحت این طرح برای مهربان انتصاب 2002 در پنجاب. (بازنمودی تصویر)

پنجاب و هاریانا دادگاه عالی حکم کرد که حتی یک عروسی دختر مرحوم کارمند دولت می تواند در نظر گرفته دلسوز قرار ملاقات. در حالی که نگه داشتن آن را ناقض برابری جنسیتی دادگاه زده کردن بند به استثنای یک 'ازدواج دختر از نظر تحت این طرح برای مهربان انتصاب 2002 در پنجاب.

وابسته به عضو خانواده مرحوم کارمند دولت که می میرد در مهار آن در نظر گرفته شده برای انتصاب در مهربان زمینه. وابسته عضو خانواده به عنوان در هر طرح و یا دولت دستورالعمل به معنی یک مرد متاهل, یک, پسر, از جمله به تصویب رسید پسر مجرد دختر از جمله یک دختر به تصویب رسید و حتی یک مجرد برادر یا خواهر که تماما وابسته به دولت بنده یا عضو نیروهای مسلح در زمان مرگ در مهار.

رعایت که قصد و هدف از این طرح این است که به ارائه کمک به دست به خانواده که همه از ناگهانی از دست داده و تنها نان آور عدالت آگوستین جورج Masih در این حکم اشاره کرد که در حالی که 'مادر' شده است واجد شرایط توسط "مجرد" در این طرح وجود دارد این است که هیچ مدرک تحصیلی با توجه به وضعیت تاهل ، آن اضافه شده که از جمله عدم گنجاندن 'ازدواج دختر' در تعریف 'وابسته به عضو خانواده' است ناقض مقالات 14 و 15 و 21 قانون اساسی است.

تصریح می کند که دولت یک قدرت برای طبقه بندی افراد و یا دسته بندی برای مشروع اهداف زیر طرح دادگاه گفت: "با این حال وجود دارد و هرگز نمیتواند باشد تبعیض و که بیش از حد در برابر یک زن صرفا بر اساس خود که شامل وضعیت تاهل."

دادگاه گفت: نقض برابری جنسیتی را به مقدار تخلف از مقالات 14 و 15 و 21 قانون اساسی به عنوان تضمین به تمام شهروندان هند و اشاره کرد که برابری را نمی توان دست یافت مگر وجود دارد فرصت های برابر برای همه است.

"اگر یک زن محروم در آستانه سال رندر او را فاقد شرایط لازم برای در نظر گرفتن صرفا به دلیل وضعیت تاهل زن بودن به خصوص زمانی که همان درست است برای این مرد را به مقدار تبعیض بر اساس هویت جنسیتی. به عبارت دیگر می توان گفت که صرفا به دلیل جنسیت یک مرد حق ترجیحی در نظر گرفتن بیش از یک زن به دلیل وضعیت تاهل که دارای اثر, ارائه, از حمایت یکسان قانون تضمین شده در قانون اساسی یک کار بیهوده و نه غیر est (وجود ندارد). این را نمی توان مجاز و نه می تواند از آن باشد مجاز به تداوم."

رعایت که پایه آزمون تحت طرح وابستگی اعضای خانواده در دولت مرحوم بنده در زمان مرگ خود را دادگاه مورد سوال تفاوت از "ازدواج" و "مجرد" در دستورالعمل. دادگاه گفت که به نظر می رسد که مقامات آگاهانه حذف 'ازدواج دختر' از تعریف خانواده مرحوم بنده دولت در این فرض که او است وابسته به او و یا در قوانین پس از ازدواج است.

"این است که بر اساس یک اشتباه فرض که یک دختر پس از ازدواج او را متوقف به بخشی از خانواده از پدر او. به عنوان پسر باقی می ماند یک پسر در طول بنابراین آیا یک دختر بدون در نظر گرفتن وضعیت تاهل. اگر پسر و دختر به ادامه این روابط که آنها دست در هنگام تولد و یا در تصویب نمی توان آنها را محروم از این وضعیت صرفا به دلیل وضعیت تاهل معنی بدین ترتیب که اگر یک پسر اگر وابسته به مرحوم کارمند دولت است واجد شرایط برای در نظر گرفتن برای انتصاب در مهربان زمینه, چرا این دختر به ازدواج نمی شود حق برای درمان ارائه شده او برآورده نیاز به وابسته بودن به مرحوم بنده دولت در زمان او/او در باره" دادگاه اظهار داشت.

مورد قبل از HC

Jasbir Kaur, که, شوهر, سر پاسبان کشمیر سینگ درگذشت به علت حمله قلبی در حالی که در وظیفه در اکتبر سال 2008 ارائه نمایندگی به اداره پلیس برای ملاقات دختر خود Amarjit Kaur به عنوان یک کارمند و یا اپراتور کامپیوتر در مهربان زمینه. نمایندگی گفت Amarjit وابسته به پدرش. این ادعا رد شد در سال 2015 به این دلیل که او ازدواج کرده بود. Amarjit ازدواج کرده بود در مارس 2004.

Amarjit در سال 2017 نزدیک دادگاه عالی به چالش کشیده و رد او و مادرش نمایندگی. او با اشاره به گزارش یک DSP CID که در سال 2009 به این نتیجه رسیدند که او تنها دختر از کشمیر سینگ و همراه با شوهر و فرزندانش زندگی می کرد با مادرش Jasbir Kaur در مادر خود را در خانه. وجود دارد هیچ دیگر منبع درآمد برای آنها دیگر از pensionary مزایای دریافت شده توسط Jasbir Kaur گفت: گزارش. آنها نیز خود را یک هکتار از زمین.

در جهت عدالت, Masih گفت: او برآورده شدن معیارهای بودن وابسته به پدرش حق او را برای انتصاب در مهربان زمینه و نقض 2015 منظور که در آن او و مادرش نمایندگی رد شد.

"جهت صادر شده است مدیر کل پلیس پنجاب به موضوع انتصاب نامه به درخواست در نظر گرفتن ادعای خود را ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت کپی از این سفارش" سفارش خواندن.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.

© هند اکسپرس (P) Ltd



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن