ماهاراشترا بزرگ APMCs هیچ تهدیدی از معاملات اصلاحات

نوشته شده توسط Parthasarathi Biswas | Narayangaon,maharashtra | منتشرشده: ژوئیه 7, 2020 3:28:41 am

توسط NEWSMINERAL در 17 تیر 1399
نوشته شده توسط Parthasarathi Biswas | Narayangaon,maharashtra | منتشرشده: ژوئیه 7, 2020 3:28:41 am
Narayangaon APMC market, Maha govt, Mumbai news, Maharashtra news, Indian express news کامیون های انتظار به بار گوجه فرنگی در Narayangaon APMC. (عکس: Parthasarathi Biswas)

چهار سال پس از ماهاراشترا دولت تصمیم به "delist" میوه ها و سبزیجات از اجباری بودن خرید و فروش در APMC (تولید کشاورزی کمیته بازار) mandis آن است که کسب و کار به طور معمول در Narayangaon.

این شلوغ بازار عمده فروشی برای گوجه فرنگی در جوننر taluka از منطقه پونا دیده است هیچ قطره ای در ورود از توت قرمز یا کشاورز و تاجر بلند. و که ممکن است نگه دارید برخی از سرنخ به احتمال تاثیر این مرکز را خود های اخیر اصلاحات از بین بردن انحصار APMCs در تجارت کشاورزی تولید و به کشاورزان آزادی به فروش به طور مستقیم به عمده فروشان و خرده فروشان و پردازنده و صادرکنندگان و یا حتی از طریق الکترونیکی و سیستم عامل.

دیپاک Bhise یک کشاورز از Yedgaon روستا حدود 7 متر از Narayangaon APMC گیاهان گوجه فرنگی در کل چهار هکتار برگزاری در فوریه-مارس برای برداشت محصول در ماه اوت-سپتامبر. در ماه ژوئن سال 2016 زمانی که پس از آن Devendra Fadnavis-led NDA دولت در ماهاراشترا اعلام کرد delisting از باغی تولید از ambit از APMC تجاری او بسیار خوش بین است.

"من فکر خریداران را گله به مزرعه" به یاد می آورد 31 ساله که گوجه فرنگی بازده متوسط 18-20 تن در هر هکتار است. Bhise پس از تلاش برای حمله به معاملات با معامله گران برای بلند کردن اجسام مستقیم از او در زمینه های. پیشرو آنلاین بقال حتی به او نزدیک برای تامین 10 تن است. "پس از تحویل گرفتن از تولید است که من عرضه شده در 20 کیلوگرم کارتن آنها گفت که گوجه فرنگی قرمز نیست به اندازه کافی. نه تنها من نه دریافت پرداخت کامل آنها حتی بازگشت نیست من جعبهها" او می گوید.

که تجربه تلخ منجر Bhise به بازگشت به فروش در APMC. "یک بار در در حالی که من دریافت سوالات از طریق سیستم عامل آنلاین, اما آنها نیاز است که اغلب در کیلو زمانی که من برداشت یک برداشت این است که در تن است. چه خواهد شد من با من باقی مانده تولید" او اشاره می کند در حالی که توصیف مرکز اخیر کشاورزان و تولید و تجارت و بازرگانی (ترویج و تسهیل) فرمان به عنوان "خوب بر روی کاغذ".

Yogesh Shinde که از همان روستا رشد می کند و انار و پاپایا در هشت هکتار گره در توافق است. "من نمی راحت با معامله گران که می آیند و از آنها بخواهید اگر آنها می تواند مستقیما از من میدانی. من می خواهم به جای مقابله با عوامل کمیسیون در Gultekdi (پونا) و واشی (بمبئی) APMCs. بله من به صرف حمل و نقل اما حداقل وجود دارد ضامن و سرعت در پرداخت," او می گوید.

Bhise مانند Shinde دارای تجربه فروش به بازیکنان آنلاین و مستقیم به مصرف کننده سیستم عامل است. اما دو مشکل وجود دارد با آنها. "سفارشات خود را بیش از حد کوچک آن را به صورت عملی به ما تحویل دهد. آنها می خواهند بهترین را انتخاب کنید. بنابراین چه چیزی ما را با تعادل مقدار ؟ تنها APMCs باید نقدینگی از تعداد زیادی از خریداران به دلیل که ما می توانیم offload ما کل تولید است. و وجود یک بازار برای بهترین و همچنین متوسط و نه چندان خوب درجه" می افزاید: Shinde که سالانه برداشت 8 تن در هر هکتار پاپایا و 12-15 تن در مورد انار.

سانجی Dufare یک معامله گر در Narayangaon که شرکت تامین گوجه فرنگی به بازارهای عمده فروشی در بمبئی دهلی نو و کلکته است که حتی کمتر تحت تاثیر قرار با نارندرا دولت اصلاحات بازار فرمان صادر شده در تاریخ 5 ژوئن. "برای کسی مثل من آن را حس می کند برای خرید از جایی که کشاورزان خود را تولید کنند. اکثر مزارع پراکنده هستند و هیچ کشتیرانی جاده ها برای من برای ارسال انتخاب کنید تا کامیون. چه چیز دیگری است مندی ؟ و در جایی دیگر می توانم چنین طیف گسترده ای از تولید را انتخاب کنید؟," او می گوید.

اثبات محدودیت های اصلاحات است که بازار ورود. این Narayangaon APMC – که همچنین معاملات در دیگر سبزیجات مانند بادنجان تلخ کدو و گل کلم و کلم و پیاز – ثبت کل ورود 29.47 لاخ quintals در 2014-15 (اکتبر تا سپتامبر) و 33.26 لاخ quintals در 2015-16. با وجود سبزیجات بودن "delisted" از منحصر به فرد تجارت در APMCs این مندی دیدم واردان از 37.37 لاخ quintals در 2018-19 بازاریابی سال است.

حرکت به اجازه میوه ها و سبزیجات به داد و ستد در خارج از مرزهای فیزیکی APMC متری بدون جذب هیچ مندی فرایند منجر شده بود به هفت روز اعتصاب نامیده می شود توسط معامله گران به خصوص در واشی بازار Navi Mumbai. این Fadnavis دولت تا به حال با این وجود تحت فشار قرار دادند از طریق چه شد و سپس به عنوان دیده می شود قابل اصلاح است.

اما چهار سال پایین خط, آمار و ارقام, از, Maharashtra State Agricultural Marketing هیئت مدیره (MSAMB) نشان می دهد که تعداد مهاجران از میوه ها و سبزیجات در APMC mandis در سراسر کشور به بیشتر یا کمتر همان باقی مانده است: از 949 لاخ quintals در 2014-15 و 1,138 لاخ quintals در 2015-16 به 1,235 لاخ quintals, 1,183 لاخ quintals و 1,122 لاخ quintals در بعدی بازاریابی سه سال (اکتبر تا سپتامبر).

"به سختی هر گونه تجارت رفته از APMCs پس از سال 2016 اصلاحات. هیچ چیز زیادی تغییر خواهد کرد حتی با آخرین اصلاحات است که می رود فراتر از میوه ها و سبزیجات است. برخی از کسب و کار ممکن است تغییر به سازماندهی خرده فروشان و سیستم عامل های مختلف آنلاین اما عمده APMCs – Lasalgaon برای پیاز Narayangaon برای, گوجه فرنگی, Nashik برای دیگر سبزیجات, Sangola و Indapur برای انار یا لاتور برای كنجاله سويا و حبوبات – قطعا زنده ماندن. کشاورزان و معامله گران را به خود اطمینان حاصل شود که" اذعان می کند یک MSAMB رسمی.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن