ماهاراشترا کشاورزان مجموعه برای ایجاد عدم تایید GM دانه این kharif فصل

نوشته شده توسط Partha Sarathi Biswas | پونا | منتشر شده در تاریخ: 2 ژوئن 2020 8:28:59 pm کشاورزان ر

توسط NEWSMINERAL در 13 خرداد 1399
نوشته شده توسط Partha Sarathi Biswas | پونا | منتشر شده در تاریخ: 2 ژوئن 2020 8:28:59 pm
کشاورزان را ایجاد GM, ذرت, كنجاله سويا و بادنجان به همراه HtBt پنبه این kharif. (منبع: ایسنا)

کشاورزان در ماهاراشترا در حال آماده سازی خود برای ایجاد عدم تصویب اصلاح شده ژنتیکی (GM) دانه از محصولات کشاورزی مانند پنبه و ذرت و كنجاله سويا و بادنجان در این فصل است. رهبری Shetkari Sanghatana این جنبش خواهد بود انجام شده در سراسر کشور با کشاورزان راه اندازی تابلوهای خود را در زمینه اعلام ماهیت محصول خود را.

آنیل Ghanwat رئیس Shektari Sanghtana گفت: این جنبش گسترش مداوم خود را به فن آوری آزادانه در دسترس برای مزرعه بخش. در سال گذشته Sanghatana منجر شده بود هزاران نفر از کشاورزان در اکولا منطقه در یک نافرمانی مدنی جنبش دیدم که کشاورزان کاشت غیر مصوب علف کش تحمل (Ht) نوع GM (Bt) پنبه. اکولا مقامات منطقه تا به حال در زمینه دپو در برابر برگزارکنندگان در این زمینه, اما دولت تا به حال دیده می شود کشاورزان آشکارا کاشت این نوع.

دسترسی به فن آوری همواره عمده تقاضا برای کشاورزان اتحادیه که بنیانگذار اواخر Sharad جوشی بود سرسخت هوا خواه از فن آوری جنرال موتورز. در 1990s Joshi منجر شده بود شاید اولین در نوع خود جنبش توده ای به تقاضای دسترسی به تکنولوژی در مزرعه بخش. Bt پنبه که نسخه تجاری آن تایید شده توسط مهندسی ژنتیک ارزیابی کمیته (GEAC) در سال 2002 باقی مانده است تنها محصول GM مجاز در کشور است.

در حالی که امتناع از فاش کردن منبع از آن آنها خواهد بود به دست آوردن غیر مصوب دانه Ghanwat گفت: کشاورزان قرار داده خواهد شد تا تخته در زمینه های خود را اعلام ماهیت محصول خود را. "این kharif ما باید کشاورزان کاشت GM, ذرت, كنجاله سويا و بادنجان به همراه HtBt پنبه... در مورد مقامات می خواهید به کتاب آنها را آنها را به انجام," او گفت:. در هند, سازی, استفاده, حمل و نقل, فروش و یا در اختیار داشتن چنین دانه می تواند جذب یک زندان به مدت پنج سال به عنوان جریمه از Rs 1 لاخ.

روز سه شنبه یک هیئت از Shangatana ملاقات کرده بود دولت خانه وزیر آنیل Deshmukh دولت و وزیر کشاورزی Dadasaheb Bhuse به بحث در مورد تقاضای خود را برای معرفی آخرین تکنولوژی در زمینه های. این هیئت درخواست کرده است Bhuse را به این موضوع با دولت مرکزی و فشار برای تصویب GM دانه در محصولات مختلف است. "دسترسی به تکنولوژی مهم است که آن را به عنوان اجازه می دهد تا کشاورزان ما به رقابت در بازار جهانی است. ما ادامه خواهد داد و ما در این مسیر است," او گفت:.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین هند, اخبار, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب